3 Şubat 2017 Cuma
Subaru Legacy
Türkiye'de görmemiz zor olsa da A.B.D. pazarında başarılı satış rakamlarına ulaşan Subaru Legacy makyajlandı. Daha agresif bir görünüm kazanan otomobilin teknik özelliklerindeyse ciddi bir değişim yok.
Görsel olarak daha sportif bir görünüme kavuşan araçta küçültülen sis farları, kromajlı süslemeler, elden geçirilen ön panjur, yenilenen farlar, farklı jant ve gövde rengi seçenekleri bulunurken arka kısımda LED stoplar ve sportif paketle birlikte gelen ince spoiler dikkat çekiyor.
Sade görünümlü iç mekanıyla da çok oynanmayan modelin üç kollu direksiyon simidi ve derine yerleştirilmiş çift göstergesi korunurken orta konsolda görülen dokunmatik ekran büyümüş. Daha kaliteli malzemeler ve daha başarılı ses izolasyonuna kavuşan Legacy'de artık Apple CarPlay ve Android Auto da sunuluyor.
Kaputu altında değişim olmayan aracın 2.5 litre hacimli motoru 175 beygir güç, 236 Nm tork üretmeye devam ederken 3.6 litre hacimli Boxer ünite 256 beygir güç, 335 Nm tork üretiyor. Her iki model de sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) sunuluyor.
Škoda Octavia RS 245
Son yıllarda sürekli artışta olan motor güçleri bazı markaların köklü modellerine de yansımaya başladı. Rakipleri 250 beygir seviyesinin üzerine çıkan Škoda Octavia RS, sonunda beklenen seçeneğine kavuştu.
Görsel olarak standart Octavia RS'ten farklı olmayan otomobilde siyah renkli, 19 inç çaplı jantlar ve yine bu renkte süslemeler kullanılmış. İç mekanda sunulan donanımlarda da bir değişiklik bulunmuyor.
Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli benzinli motoru bulunduran otomobil 245 beygir güç, 370 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli DSG ile alınabilen aracın liftback kasa tipi 0'dan 100 km/s sürate 6.6 saniyede ulaşabilirken station wagon aynı işi 6.7 saniyede tamamlıyor. Her iki otomobilin de maksimum sürati 250 km/s'te sınırlı.
Mercedes-AMG E63 T Model
Alman markaları arasında görülen rekabet dikkat çekici. BMW'nin yeni nesil 5 Serisi temelleri üzerine geliştirdiği station wagon modelini tanıtmasını izleyen saatlerde Mercedes-AMG ikilisi, E Serisi'nin en güçlü wagon seçeneğini sergiledi.
Yeni nesil E63 T Model için söylenecek şeyler çok değil. Tasarım olarak Sedan gövdeli Mercedes-AMG E63 ile standart E Serisi T Model'in bir karışımı olarak tanımlanabilecek olan otomobilin iç mekanı ve sunulan donanımlar da bu birlikteliği yansıtıyor.
Kaputu altında da tanıdık bir motor bulunduran otomobilin iki farklı versiyonu bulunuyor. Standart seçenekte kullanılan çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli v8 motor 571 beygir güç, 750 Nm tork üretebilirken. S modelinde aynı ünite 612 beygir güç, 850 Nm tork üretebiliyor.
Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 9 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla sunulan araçların ilki 0'dan 100 km/s sürate 3.6 saniyede ulaşırken ikincisinde bu değer 3.5 saniye olarak açıklanıyor. Maksimum süratlerse 250 ve 290 km/s'te sınırlandırılmış.
1 Şubat 2017 Çarşamba
BMW 5 Serisi Touring
Yeni nesil BMW 5 Serisi'nin sedan seçeneklerinin ardından station wagon kasaya sahip Touring de tanıtıldı. Alman markanın şık modeli görünümüyle olduğu kadar kullanışlılığıyla da dikkatleri üzerine çekiyor.
Önden bakıldığında bir sürpriz sunmayan otomobilin yapısı B sütununa kadar sedan kardeşle aynı. Port bagaj rayları alçak tutulan aracın tavan çizgisi, tahmin edilebileceği gibi daha düz bir yapıya sahip. Arka bölümde LED stopların haricinde şık bir de spoiler dikkat çekerken tampon yapısı dört kapılı kardeşinkiyle benzer.
İç mekanı da bildiğimiz 5 Serisi olan Touring'in asıl farklılığı arka bölümde yer alıyor. Daha fazla diz ve baş mesafesi sunan arka koltukların sırtlıkları elektrikli olarak, 40:20:40 oranında katlanabiliyor. Elektrikli olarak açılıp kapanabilen bagaj kapağının camını da bağımsız olarak açmaya izin veren BMW'nin bagaj hacmi 570 ile 1.700 litre arasında değişirken yükleme kapasitesi ciddi bir artışla 730 kg'a kadar ulaşabiliyor.
Otomatik seviye ayarlı pnömatik arka süspansiyon sistemini standart donanımda sunacak olan 5 Serisi Touring'in motor seçenekleri de tanıdık; 2 litre hacimli ünitelerden benzinli olanı 252 beygir güç, 350 Nm tork üretebilirken Diesel seçenek 190 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor.
3 litre hacimli motorlardan benzinli olan 340 beygir güç, 450 Nm tork üretebilirken Diesel seçenek 265 beygir güç, 620 Nm tork üretiyor. İlk etapta dört tekerlekten çekiş sistemi sadece 6 silindirli motorlarda sunulurken 8 ileri vitesli tam otomatik şanzıman bütün araçlarla birlikte alınabiliyor.
Seat Ibiza
B segmentinde işler kızışıyor. Ford'un yeni nesil Fiesta modelinin ardından şimdi de Seat'ın küçük hatchback modeli bu boyutta otomobil arayanların işini zorlaştırmaya geliyor. İspanyol markanın tasarım anlamında aldığı yol dikkat çekici.
İlk bakışta küçültülmüş bir León'a benzetebileceğimiz Ibiza'nın önden görnümü gerçekten de büyük kardeşini andırıyor. LED farlar ve dik yerleşime sahip sis farları sportif bir görünüm sunarken yanda dikkat çeken karakter çizgileri arkada yine küçük tutulan stoplarla birleşiyor. FR paketinde sunulan dörtgen çift egzoz çıkışı sportif görünümü pekiştirmiş. Ayrıca jant çapları da 18 inçe kadar çıkıyor.
İç mekanda yeni nesil Seat ve Škoda modellerinin izlerini görmek mümkün. Direksiyon simidi ve gösterge paneli tanıdıkken ön bölümü boydan boya geçen göğüs farklı renklerde alınabiliyor. Havalandırma ızgaraları köşeli tasarıma sahip olsa da tam otomatik klima kumandaları ve dokunmatik ekran biraz daha yumuşak hatlara sahip.
Eskisinden 2 mm kısa ve 1 mm alçak olan Ibiza'nın asıl farklılığı 87 mm artan genişliğinde. İz genişlikleriyle beraber 2.564 mm'lik aks mesafesinde de 95 mm'lik artış yaşanmış. İç mekanda her köşede genişleme yaşayan otomobilin bagaj hacmi de ciddi bir büyüme görerek 355 litreye ulaşmış.
Kaput altında tanıdık motorlar sunan Ibiza'nın sahip olduğu 1 litre hacimli TSI ünite 95 ve 115 beygir güç üretebilirken daha fazla performans isteyenler için sunulacak 1.5 litre hacimli TSI motor 150 beygir güç üretecek. 1.6 litre hacimli Diesel 80, 95 ve 110 beygir güç üretebilen seçeneklere sahip olacak. Şanzımanlarsa beklendiği gibi 5 ve 6 ileri vitesli manuelle 7 ileri vitesli DSG.