1 Şubat 2017 Çarşamba
Seat Ibiza
B segmentinde işler kızışıyor. Ford'un yeni nesil Fiesta modelinin ardından şimdi de Seat'ın küçük hatchback modeli bu boyutta otomobil arayanların işini zorlaştırmaya geliyor. İspanyol markanın tasarım anlamında aldığı yol dikkat çekici.
İlk bakışta küçültülmüş bir León'a benzetebileceğimiz Ibiza'nın önden görnümü gerçekten de büyük kardeşini andırıyor. LED farlar ve dik yerleşime sahip sis farları sportif bir görünüm sunarken yanda dikkat çeken karakter çizgileri arkada yine küçük tutulan stoplarla birleşiyor. FR paketinde sunulan dörtgen çift egzoz çıkışı sportif görünümü pekiştirmiş. Ayrıca jant çapları da 18 inçe kadar çıkıyor.
İç mekanda yeni nesil Seat ve Škoda modellerinin izlerini görmek mümkün. Direksiyon simidi ve gösterge paneli tanıdıkken ön bölümü boydan boya geçen göğüs farklı renklerde alınabiliyor. Havalandırma ızgaraları köşeli tasarıma sahip olsa da tam otomatik klima kumandaları ve dokunmatik ekran biraz daha yumuşak hatlara sahip.
Eskisinden 2 mm kısa ve 1 mm alçak olan Ibiza'nın asıl farklılığı 87 mm artan genişliğinde. İz genişlikleriyle beraber 2.564 mm'lik aks mesafesinde de 95 mm'lik artış yaşanmış. İç mekanda her köşede genişleme yaşayan otomobilin bagaj hacmi de ciddi bir büyüme görerek 355 litreye ulaşmış.
Kaput altında tanıdık motorlar sunan Ibiza'nın sahip olduğu 1 litre hacimli TSI ünite 95 ve 115 beygir güç üretebilirken daha fazla performans isteyenler için sunulacak 1.5 litre hacimli TSI motor 150 beygir güç üretecek. 1.6 litre hacimli Diesel 80, 95 ve 110 beygir güç üretebilen seçeneklere sahip olacak. Şanzımanlarsa beklendiği gibi 5 ve 6 ileri vitesli manuelle 7 ileri vitesli DSG.
Yeni Seat İbiza'da Sport Coupe seçeneği olacak mı? Bu konuda bir açıklama yapıldı mı?
YanıtlaSilSadece 5 kapılı olarak satılacak yapılan açıklamalara göre. Hatta ST de olmayacak yeni nesilde.
SilSteyşın vagon seven ve İbiza ST kullanan biri olarak bunu duyduğuma üzüldüm.
SilFarklı isimle başka bir wagon gelecek. Üzülmeye gerek yok :)
Silİçi şimdi güzel olmuş o yuvarlak hava çıkışları s classı bile çapulcu gösteriyor zaten. Bir gün herkes Karsan J9 havalandırma ızgarasından vazgeçecek!! Mondeo vazgeçti , Tiguan vazgeçti , Peugeot bir çok modelinde kullanıyordu vazgeçti. Şimdi İbiza vazgeçti ama Mercedes bu illete bulaştı tüm modellerinde bu tasarımı kullanıyor. Yazık !
YanıtlaSilYuvarlak hava çıkışı tasarımı Mercedes'in eskiden de kullandığı bir tasarımdı. Bencede çok kötü bir tasarım. Ama Mercedes efsanesi ızgarayı modellerden kaldırdığında bitti esasen.
SilAhahahaha. Baya güldüm karsan benzetmesine. Yuvarlak hava çıkışlarını beğenmeyen çok arkadaşım vardır ama ilk defa karsana benzeteni gördüm. Misal benim için yuvarlak olmuş düz olmuş fark etmez ama ibizanın böyle daha hoş gözüktüğü muhakkak.
YanıtlaSilFarzı misal bu araçtan kat ve kat ağır bir başka vag grubu araç olan süperbdeki aynı vites ve motoru buna koyuyorlar ya. Bu aracın çok üstün performans göstermesi gerekmez mi ? Passat da 1.4 150ps dsg 7 ileri bu da Passatı uçuran o motorun bunu uzay mekiği yapması beklenir. Öyle oluyor mu ?
YanıtlaSilÖyle oluyor genelde. Polo GT'de de aynı motor ve şanzıman var. Performans verileri ortada.
SilBunlar yetmezmiş gibi platformu da MQB olacakmış vay canına.
SilEvet, artık Volkswagen grubunun bütün yeni modelleri MQB kullanacak.
Silkonsoldaki bütünlüğü bozmadığı müddetçe yuvarlak hava çıkışı güzel bir tercih olabiliyor, multimedya ekranıyla yuvarlak havalandırma çıkışı kesinlikle hatalı bir tercih, bu konuda audi tt yuvarlak hava çıkışı ve ekransız orta konsoluyla övgüyü hak ediyor, ama audi a3 gibi ekranlı türevleri gercekten çirkin
YanıtlaSila3 sınıfındaki tek katlanabilir ekrana sahip olmasından ötürü hoşgörülebilir bence. cla'nın tablet altı yuvarlak aspiratörleri çok mu iyi sanki
SilMerso zaten komple sıvadı.
SilYuvarlak karsan hava çıkışı + ekrana sonrada entegre flash tv tableti.