1 Ekim 2017 Pazar
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Basın Lansmanı
Avrupa'nın en çok satanlar listesinde her zaman üst sıralara oynamayı başarmış otomobillerden birisi olan Ford Fiesta'nın yeni nesil örnekleri 2016 yılının Aralık ayında tanıtılmıştı. Sonunda Türkiye'ye de gelen aracın basın lansmanı Eylül ayında Bodrum'da yapıldı. Dilerseniz vakit kaybetmeden incelememize başlayalım.
Ana hatları çok değişmeyen otomobilin ön bölümünde daha yumuşak hatlar hakim. LED çerçeveli farlar ve tamponun köşelerine alınan sis farları şık görünürken yan bölümde cam altına sabitlemiş yan aynalar ve hem ön hem de arka kelebek camların korunduğu görülebiliyor. 17 inç çaplı jantlarsa güzel bir ekleme.
Daha büyük değişikliklerin yaşandığı arka bölümde stoplar yatay bir hal alırken spoiler yanlarına deflektörler eklenmiş. Bu kısımda artık kromajlı çıtalara yer vermeyen Ford tamponun daha büyük bir kısmını gövde rengine boyamış. Bu arada gövde renklerine de canlı eklemeler yapıldığını test aracından da görebiliyoruz.
Giderek büyüyen otomobillere sahip B segmentinde boyutlarını fazla geliştirmeyen Fiesta buna rağmen 4.040 mm boyu, 1.783 mm genişliği ve 2.493 mm'lik aks mesafesiyle biraz gelişmiş. 1.476 mm'lik yükseklikse eskisinden az.
Asıl değişimse iç mekanda yaşanmış. Bu bölümde büyük gelişme kaydeden Fiesta'nın ön bölümünde, makul genişlikte cepler sunan kapılar metal açma kollarına da sahip. Ayrıca ayna ve cam kumandaları da sürücü kapısına ergonomik şekilde yerleştirilmiş. Yuvarlak havalandırma çıkışlarına veda eden otomobilin gösterge panelinde çok daha büyük ve renkli bir bilgisayar ekranı yer alıyor.
Şık görünümlü direksiyon simidinin solunda far kumandaları yer alırken sağda motor çalıştırma düğmesi bulunuyor. Ayrıca ses sistemi ve yol bilgisayarı kumandaları da simit üzerinde yer alıyor. SYNC 3 yüklü bilgi-eğlence sisteminin 8 inç büyüklüğündeki ekranı, dokunmatik bile olmayan eski ekranla karşılaştırılamaz bile.
Tam otomatik havalandırma sisteminin altında geniş bir göz, çakmak ve 12 Volt soket yer alırken vites kolunun arkasında Start/Stop, çekiş kontrol sistemi, otomatik park yardımcısı ve park sensörlerinin düğmeleri bulunuyor. Bu kısımda ayrıca anahtar cebiyle üçlü bardaklık görülebiliyor. Sabit ön kol dayanağının altında yer alan iki katlı gözse hem geniş hem de bir USB portu daha barındırıyor.
Sürücünün sol dizinin önünde bir göze sahip olan Fiesta'nın torpido gözü de geniş. Arka koltuklar için kapı içlerinde şişe koyulacak kadar boşluklar bırakılırken ön koltuk sırtlıkları ve ortada yer alan küçük cep diğer depolama bölümleri. İlk defa bu nesilde sunulan Panoramik cam tavansa ferahlığı artıran bir detay.
Dış boyutları çok büyümediğinden iç mekanı da çok az genişleyen Fiesta'nın bagajı da yaklaşık 20 litre büyüyerek 292 litreye ulaşmış. Arka koltuk sırtlıkları asimetrik olarak katlanarak genişletilebilen bagajın tabanı altındaysa Bang & Olufsen ses sisteminin harika sesini üretmesini sağlayan subwoofer bulunuyor.
Gelelim sürüşe. Ford'un en iddialı olduğu konulardan olan yol tutuş konusunda Fiesta yine üzmüyor. Segmentinin en başarılı sürüş özelliklerini sunmaya devam eden otomobilin direksiyon sistemi başarılı tepkilere sahip olsa da biraz hafif olduğunu söyleyebilirim. Fren pedalı az boşluklu olan aracın süspansiyon sistemi de beklendiği gibi yumuşak değil.
205/45 - 17 ölçülerinde olan Michelin Pilot Sport 4 lastiklerle donatılan otomobil ince lastik yanaklarıyla konfora yönelik değil. Aynı şeyi, ön yolcuları sarmalayan koltuklar için de söyleyebilirim. Bu koltukların yan destekleri iyi olsa da sırtlık bölümü bana biraz dar geldi. Lastik sesini çok iyi izole eden Ford motor ve rüzgar seslerinde de segment standartlarını yakalıyor. 3 silindirli motorun metalik sesi de özellikle yüksek devirlerde sportif sayılabilir.
Turbo beslemeye sahip, 1 litre hacimli motorunu önceki nesil Fiesta ile paylaşan araç 100 beygir güç, 170 Nm tork üretebiliyor. Önceki nesilde kullanılan çift kavramalı şanzıman yerini tork konvertörlü bir üniteye bırakmış ki bu değişim sonucu vites gelişleri biraz daha sarsıntısız hale gelmiş. Ayrıca eskiden vites kolunun üst kısmında yer alan düğmelerden manuel olarak kumanda edilebilen şanzıman artık aynı kumandayı direksiyon simidi arkasında yer alan kulakçıklardan alıyor.
Boş ağırlığı 1.206 kg olarak belirtilen otomobilin hızlanma performansında düşüş var. Önceki nesilde 10.8 saniye olan 0-100 km/s hızlanma artık 12.2 saniyede tamamlanıyor. 180 km/s'lik maksimum süratse aynı. Lansman sırasında yapılan sportif kullanımlarda 10 litre/100 km gibi ortalama tüketim değerleri gösteren Fiesta'nın sakin sürüşlerde değerleri 7 litre/100 km'nin biraz altına inse de test araçlarının henüz çok yeni olduklarını da unutmamak gerek.
Üç farklı motor seçeneği sunulan Fiesta'nın otomatik şanzımanlı tek ünitesiyse test aracımdaki 1 litre hacimli EcoBoost. Fiyatlar 64.500 TL seviyesinden başlarken bu motor ve şanzımana 74.500 TL karşılığında ulaşmak mümkün. Aynı fiyata manuel şanzımanlı bir Diesel de alınabiliyor.
Titanium paketi 84.500 TL karşılığında sunulan aracın opsiyonları arasında anahtarsız giriş sistemi, otomatik park sistemi, ön ve arka park sensörleri, geri görüş kamerası ve elektrikli katlanabilir yan aynalara sahip X paketi (2.750 TL), 9 boparlör ve 1 subwoofer sunan Bang & Olufsen ses sistemi (2.000 TL), 17 inç çaplı jantlar (900 TL) ve açılabilir panoramik cam tavan (6.500 TL) bulunuyor.
Lansman sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Tutturma tablet gibi duran orta ekran dışında gayet güzel olmuş diyebilirim.
YanıtlaSilÖnceki tasarım daha çok hoşuma gidiyordu Onur abi.
YanıtlaSilBen kararsızım valla. Önü daha iyi gibi ama arkası daha kötü sanki.
Silİnanmayacaksınız ama ben bu incelediğiniz arabayı 17 ocak 2019 günü bayiden satın aldım. ( Ruhsatın fotoğrafı bende duruyor:) ) Yaklaşık 45 gün kadar kullandım ve beğenmediğim için sattım. Bana göre en rahatsız edici tarafı şanzımanıydı. Fazlasıyla kararsız. Ayrıca o zamanlardaki politikasından ötürü Ford'u kınıyorum. Aracı Türkiye'de satışa sunup sileceğini yedek parça stoğuna sokmadılar. Satmadan üç gün önce "silecek çifti stoklarımızda" diye aradılar. Sağ olsunlar.
YanıtlaSilŞahsen Ford yüz yılın en beğenilen otomatik vitesini üretmediği sürece, satışa sunduğu modellerin otomatik vitesli versiyonlarından uzak duracağım. Üzerine özenilmiş manuel vitesli bir Fiesta ST'yi kullanmanın tadı bambaşka.