23 Ağustos 2017 Çarşamba
BMW M5
BMW'nin sporcusu M5'in merakla beklenen yeni nesil modelleri tanıtıldı. Bu segmentte Audi ile temelleri atılan ve daha sonra Mercedes'in de kullanmaya başladığı dört tekerlekten çekiş sistemi bu otomobilde de görev yaparken silindir sayısı yine 8.
Karbon fiber parçalarla donatılan gövdesi aşırı agresif olmasa da diğer 5 Serisi modellerinden ayrılabilen araçta büyük hava girişlerine sahip ön tampon, siyah renkli ön panjur çubukları, 19 veya 20 inç çaplı jantlar, daha aerodinamik yan aynalar, ince spoiler, daha agresif arka tampon, difüzör ve dörtlü egzoz çıkışı sunuluyor.
Ağırlığı yeni nesilde 1.855 kg'a indirilen M5'in opsiyonel donanımları arasında yer alan karbon seramik fren diskleri bu sayıyı 23 kg daha aşağıya çekiyor.
İç mekana geçildiğinde bolca M logosuyla karşılanıyorsunuz. Daha bol kullanılan deri döşeme ve karbon fiber süslemelerle kalite seviyesi yukarıya çekilirken motor çalıştırma ve M hafıza butonlarının kırmızı renkli olması gözden kaçmıyor. Bir diğer dikkat çekici nokta da çok şık görünen ön koltuklar.
Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 600 beygir güç, 750 Nm tork üretebilen, 4.4 litre hacimli V8 motoru barındıran M5'te 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunuluyor. İstenildiği zaman arkadan itişli hale de gelebilen otomobilin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış olsa da ek ücretle bu sınır 305 km/s'e çekilebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşabilen M5'in 200 km/s'e ulaşmasıysa 11.1 saniye sürüyor.
onur bey bu m steptronic şanzıman çift kavramalı mı oluyor acaba ? yoksa standart zf 8hp tork konvertörlünün bir versiyonu mu ?
YanıtlaSilTork konvertörlü üniteyi kullanıyor M5 modeli de.
SilYok artık.aylardır uğramıyordum blogu açar açmaz m5'i gördüm fakat daha da güzeli sonunda 4 çeker gelmiş bu araca. 600 beygir, 0-100 3,4 saniye oooof offf...
YanıtlaSilBizde 1.4 150ps motor ile 8.8 saniyede 0'dan 100'e çıkmaya çalışalım.
SilÇare prison break
Sil