10 Şubat 2017 Cuma
Hyundai Elantra GT
Hyundai, Chicago otomobil fuarına bir sürprizle geldi. Aslında araç Avrupa pazarı için pek de yeni değil fakat kaputu altında sunulan motorlardan birisi, muhtemel bir sportif versiyona işaret ediyor.
Önceki nesilde olduğu gibi yeni i30'u da A.B.D. pazarında Elantra GT ismiyle pazarlayacak olan Hyundai bu nedenle bizler için yeni bir araç tanıtmadı. 2016 yılının Eylül ayında tanıtılan i30 ile aynı araç olan bu modelin diş görünüş olarak en büyük farkı, yüksek performanslı motora sahip olan seçeneğinde bulunan çift egzoz çıkışı.
İç mekanda da büyük bir yenilik sunmayan aracın asıl farklılıkları kaput altında yatıyor. Motor hacminin önemli olmadığı Amerikan pazarında giriş modelleri 2 litre hacimli bir üniteye sahip olacak Elantra GT'nin bu seçenekleri 163 beygir güç, 203 Nm tork üretebiliyor. Bu motor 6 ileri vitesli manuel veya tam otomatik şanzımanlarla donatılabiliyor.
Daha fazla performans isteyen müşterilerinse turbo beslemeye sahip, 1.6 litre hacimli motora yönelmeleri gerekiyor. Daha önce test ettiğim i30 Turbo'nun aksine Veloster'da olduğu gibi 204 beygir güç, 264 Nm tork üretebilen motor 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla alınabiliyor.
Veloster'da 200 beygirlik motor var mıydı hiç? ben G.Kore'de tanıtılan sedan elantra ile aynı motor olduğunu düşünmüştüm.
YanıtlaSilVardı. Yazıdaki linkte Amerika'da yaptığım testi de var hatta. Avrupa'ya 186 beygir olarak geldi aynı motor i30 Turbo GDI'da olduğu gibi ama bize gelmedi malum.
Sil