28 Şubat 2017 Salı
DS 7 Crossback
SUV modellerinin istilası bu yıl da bitmeyecek gibi görünüyor. Kendi başına bir marka olduğundan beri ilk defa Citroën markasının da vurulduğu bir otomobil tanıtan DS de bu aracın bir SUV olmasına özen göstermiş.
Gene olarak güçlü bir görünüm sunan aracın dik ön bölümünde dikkat çeken geniş ön panjur ve LED aydınlatma grubu heybetli bir duruş sağlamış. Çapları 17 ile 20 inç arasında değişen jant seçenekleri sunan DS 7 Crossback'te yan aynaların üst kısmı siyaha boyanırken ince yapılı tavan rayları tasarıma uyum sağlamış.
Arka bölümde Infiniti ve Audi modellerini andıran bu DS'in yatık yerleşime sahip LED stopları elmas desenleriyle dikkat çekerken yana taşan çerçevelerinde bulunan DS logosu şık bir detay. Aracı küçük bir spoiler ve difüzörle donatan DS dörtgen egzoz çıkışları kullanmış.
İç mekan tasarımında da dikkat çekmek isteyen DS bu bölümde köşeli çizgiler ve bol bol deri döşeme kullanmış. Otonom sürüş uyumlu olan DS 7 Crossback'te dijital bir gösterge tablosu ve dev dokunmatik ekranın yanında çok şık tasarlanmış düğmeler ve vites topuzu bulunuyor. Dört kollu direksiyon simidi de farklı tasarımıyla dikkat çekiyor.
4.57 metre boya, 1.89 metre genişliğe ve 1.62 metre yüksekliğe sahip olan aracın bagaj hacmi, 5 koltuklu kullanımda 555 ile 628 litre arasında değişiyor. Gece görüş sistemine sahip olan otomobilde gelişmiş ses tanıma sistemi de kullanılmış.
Kaput altında güçlü motor seçenekleri sunan DS 7 Crossback'in 1.2 litre hacimli benzinli motoru 130 beygir güç üretebilirken 1.6 litre hacimli ünitenin 180 ve 225 beygir gücünde iki farklı seçeneği bulunacak. İlk motor sadece 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulsa da diğer ikisi 8 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip.
130 ve 180 beygir güç üretebilen seçeneklere sahip turbo Diesel motorlardan her ikisi de 8 ileri vitesli tam otomatik üniteyle alınabilirken düşük güçlü seçenek 6 ileri vitesli manuel şanzımanla da ısmarlanabilecek.
Sunulacak en ilginç seçenekse hibrit olacak. 1.6 litre hacimli benzinli motoru 200 beygir güç üretebilen araç iki elektrik motorunun da yardımıyla 300 beygir güç, 450 Nm tork üretebilecek. 50 km'lik elektrikli kullanım menziline sahip olan bu araçta da 8 ileri vitesli otomatik şanzıman görev yapacak. Ayrıca sadece elektrik motorlarıyla 135 km/s sürat yapılabilecek.
6 ileri aisin yerine 8 ileri zf'ye mi geçiyorlar acaba? 180 bg olan dizel 2.0 hacmindedir sanıyorum. Hibrit modellerde pillerin ömrü ne kadar acaba? Değişmesi gerektiğinde ne akdar maliyet çıkarır acaba?
YanıtlaSilMakyajlı 308'de de kullanılırsa geçecekler demektir 8 ileriye. 180 beygirlik 2 litre hacimli, evet. DS detay vermediğinden 130'luğun 1.6 mı 2 mi olduğunu bilmiyorum ama 1.6 ise o da güzel haber. Daha önce Peugeot, pillerine 15 yıl garanti veriyordu. Maliyetiyse bilemiyorum.
Sil