5 Kasım 2016 Cumartesi
TECHART GTstreet R
Techart'ın Porsche 911 Turbo temelleri üzerine geliştirdiği GTstreet R geri döndü. 991.1 ve 991.2 modeller üzerine geliştirilen otomobil farklı güç çıkışlarına sahip ve güçlenmiş olduğunu görünümüyle belli diyor.
Çift renkli gövdesi üzerinde ek hava giriş ve çıkıları açılan otomobilin çamurlukları genişletilirken standart hava girişlerinin etrafına geniş çerçeveler eklenmiş. 20 ve 21 inç çaplı jant seçeneklerine sahip olan aracın arka bölümünde dev spoiler, difüzör ve ortaya alınmış dörtlü egzoz çıkışları görülebiliyor.
İç mekanı da elden geçirilen 911 Turbo'nun yaşam alanında farklı renklerde deri ve Alcantara döşeme kullanılabilirken kapı içlerinde GTsteet R logoları ve açma kolları yerine geçen tutamaklar dikkat çekiyor. Arka bölüme takla kafesi ekleyen Techart yarış koltukları ve 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerlerini de unutmamış.
Çift turbo beslemeye sahip, 3.8 litre hacimli motor için farklı güç seviyeleri sunan firma 600 beygirle başlattığı seviyeyi 720 beygire kadar taşıyor. Elde edilen tork değerleriyse 790 ile 920 Nm arasında değişiyor.
Audi A5 ve S5 Cabriolet
Yaz başında Coupé ve Eylül ayında Sportback seçenekleri yenilenen A5 ve S5 modellerinin üzeri açılabilen versiyonları da artık bizlerle. Audi'den beklendiği gibi bu otomobillerin de görünüşlerinde şaşırtıcı detaylar bulmak zor.
Tavan yapısı dışında genel tasarımı Coupé seçeneğiyle aynı olan otomobilin ilginç yanlarından birisi de S-Line paketli seçeneklerin, jantlar ve egzoz çıkışları dışında S5 ile aynı görünüme sahip olması. Tasarımda görülen en ilginç detaysa tavanın gövde ile birleştiği yerde görülen metal şeridin içerisine eklenen ince uzun 3. stop lambası olmuş.
4.673 mm boyu ile yerini aldığı modele göre 47 mm daha uzun olan otomobilin 2.765 mm'lik aks mesafesi de 14 mm uzamaya işaret ediyor. İncelen ön koltuk sırtlıkları sayesinde arka koltuk diz mesafesi 18 mm artarken bagaj hacmi de 60 litrelik büyümeyle 380 litreye ulaşmış. ÜStelik katlanabilir arka koltuk sırtlıkları ve otomatik bagaj kapağı standart donanımda.
MLB Evolution platformu sayesinde eskisinden 40 kg daha hafif olan otomobiller aynı zamanda %40 daha fazla burulma direnciyle Coupé'ye yakın sürüş karakteristikleri sunmayı amaçlamış. İç mekan tasarımında da sürpriz sunulmazken 50 km/s sürate kadar kumanda edilebilen tavan 15 saniyede açılıp 18 saniyede kapanabiliyor.
Tamamı turbo beslemeli motor seçenekleri de tanıdık olan otomobilin 2 litre hacimli benzinli ünitesi 252 beygir güç üretebilirken 2 ve 3 litre hacimli turbo Diesel motorlar sırasıyla 190 ve 218 beygir güç üretebiliyor. İlerleyen tarihlerde benzinli ünite 190, 3 litre hacimli Diesel motorsa 286 beygir gücünde seçeneklere kavuşacak.
S5'in kaputu altında görev yapan 3 litre hacimli v6 motorsa 354 beygir güç üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan araç 0'dan 100 km/s sürate 5.1 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 250 km/s'te sınırlı.
4 Kasım 2016 Cuma
Honda NSX-GT
Honda NSX'in yarış versiyonları birer birer tanıtılıyor. Geçtiğimiz Mart ayında GT3 klasmanında yarışacak otomobil potansiyel müşterilere gösterilirken şimdi de sıra Super GT kategorisinde.
Bu kategoride yarışan diğer araçlar gibi uçuk bir aerodinamik kite sahip olan otomobilde karbon fiberden üretilen gövdenin genişletildiği ve her köşesine hava giriş-çıkışları eklendiği görülebiliyor. Yan aynaları da standartlara uygun olarak büyütülen otomobilin sürücüsüyle birlikte ağırlığı 1.050 kg.
Kaputu altında ne standart NSX'in hibrit ünitesi ne de GT3'ün 3.5 litre hacimli motoru bulunan araçta kullanılan 2 litre hacimli motor, turbo besleme yardımıyla yaklaşık 600 beygir güç üretebiliyor.
2 Kasım 2016 Çarşamba
Volvo S90 Excellence
Volvo cephesinde önemli gelişmeler oluyor. İsveçli markanın Geely grubu tarafından satın alınmasının ardından model sayısı artışa geçerken S90 modelinin üretimi de Çin'e kayıyor. Üstelik yeni bir versiyonla birlikte.
S90 üretimini Çin'e taşıyarak bu ülkede şimdiye kadar üretilmiş en lüks otomobili bantlardan indirmeyi hedefleyen Volvo ilerleyen dönemde diğer model ailelerini de bu ülkede üretmeyi planlıyor.
Çin'e özel bir otomobil olan uzun aks mesafeli S90'ın 12 cm uzayan boyunun tamamı arka koltuklara diz mesafesi olarak geri dönerken bu bölümde orta koltuk sırtlığı katlanarak diğer araçlardakinden daha büyük bir kol dayanağı görevi görüyor. Ayrıca bu parça üzerinde ahşap ve metal süslemeler yer alıyor.
Bu aracın temelleri üzerine geliştirilen S90 Excellence, XC90 Excellence'ta olduğu gibi ön yolcu koltuğu arkasında oturan kişi odaklı. Elektrikli ayara sahip arka koltukların arasında büyük bir panel sunan Volvo bu bölümde bir sürü cebin yanında ısıtma ve soğutmalı bardaklıklarla buz dolabı sunuyor.
Ön yolcu koltuğu ipral edilen otomobil bu bölümde ayakkabılar için bir göz ve iPad entegre edilebilen katlanabilir bir platformla donatılmış. Arka koltuklar çevresinde daha bol ahşap ve metal süslemeler kullanılırken kafalıkların yan desteklere kavuştuğu görülebiliyor. Sürücü koltuğu arkasına ek bir paravan alınabilirken bu parça arkasına küçük bir askı da entegre ediliyor.
Kaputu altında T8 olarak adlandırılan hibrit ünite görev yapacak olan otomobilin 2 litre hacimli benzinli motoru turbo ve kompresör beslemeye sahipken sistemin toplam gücü 400 beygiri buluyor.
Ford Mustang GT4
SEMA'nın sürprizlerinden birisi de pistleri ilgilendiren bir otomobil oldu. İsminden de anlaşılacağı gibi FIA tarafından GT4 sertifikası verilen otomobil yarışmak isteyen Mustang hayranlarına sesleniyor.
Güncel Mustang'in gövdesini kullansa da birçok görsel değikliğe sahip olan otomobilde büyük bir splitter, hem ön hem de yan eteklerde kullanılan deflektörler, ek hava çıkışlarına sahip kaput, 18 inç çaplı jantlar ve büyük bir spoiler dikkat çekiyor.
Neredeyse bütün plastik kaplamaları sökülen iç mekanda tek yarış koltuğu, tam boy takla kafesi, tek hamlede yerinden sökülebilen direksiyon simidi bulunuyor. Motorsa Shelby GT350 temellerine sahip 5.2 litre hacimli bir v8.
Mercedes-Benz CLA 180d Comfort
Mercedes'in önden çekişli araçlarının satışlarını patlatan üçüncü nesil A Serisi'nin ardından Concept Style Coupé isimli konsept haliyle Çin'de karşımıza çıkan CLA Serisi'nin satışı 2013 yılında başladı. Arkaya doğru alçalan tavan yapısı ve yine geriye gittikçe yere yaklaşan bagaj kapağı tasarımı bu otomobile bir coupé havası verirken dört kapılı gövdesi pratikliği de beraberinde getiriyordu.
CLS Serisi'nin küçük kardeşi olarak tanımlanabilecek aile, A Serisi'nin hemen ardından, Mart 2016'da makyajlandı. 5 kapılı kardeşinde olduğu gibi büyük değişiklikler yaşamayan otomobilin iç ve dış mekanında yapılan ufak tefek yenilikler model isimlendirmesinde değişiklikleri de beraberinde getirdi. Testime konuk olan CLA 180d'de Alman markanın en küçük Diesel motoru görev yapıyor.
Toyota Land Speed Cruiser
SEMA'da modifikasyonlu modellerini sergileyen bir firma da Toyota. Organizasyona birçok araçla katılan Japon üreticinin en dikkat çekici ürünüyse şüphesiz Land Cruiser temelleri üzerine geliştirdiği canavar.
Aslına bakarsak standart Land Cruiser'ın sadece gövdesini kullanan bu otomobil yeni jantlar ve alçaltılmış süspansiyon sistemiyle daha ilk bakışta kendisini belli ediyor. Farklı bir ön tampona sahip olan aracın yan aynaları da iptal edilmiş.
İç mekanı tamamen soyulan araçta tek bir yarış koltuğu bulunurken takla kafesi, dijital yarış göstergeleri, yangın söndürücü, altı noktadan bağlantılı emniyet kemeri ve metal vites kolu gibi detaylar da donanıma eklenmiş.
Kaputu altında 5.7 litre hacimli v8 motor bulundurmaya devam eden aracın bu bölümde değişmeyen tek şey motor hacmi olmuş. Dev turbo beslemelerle donatılan Land Speed Cruiser 2.000 beygirin üzerinde güç üretirken maksimum sürati 355 km/s'in üzerine çıkmış.
1 Kasım 2016 Salı
Lexus LC 500
Lexus, LFA modelinin anısını yaşatmakta kararlı gibi görünüyor. Japon üreticinin SEMA için hazırladığı LC 500 modeli, abartıya kaçılmadan yapılan modifikasyonuyla bu araca biraz daha yaklaşmış.
Standart araçta yer alan mat ve parlak kromajlı bölümlerin tamamını siyaha boyayan Lexus LED farları da karartmış. Yan aynalar küçülürken splitter, deflektörlü yan etekler, spoiler ve difüzörden oluşan aerodinamik kit gövdeye eklenmiş. 22 inç çaplı jantlar ve yükseklik ayarlı süspansiyon sistemi de otomobili daha sportif bir havaya bürümüş.
İç mekanında Sparco karbon fiber koltuklar ve takla kafesi yer alan otomobilin sahip olduğu v8 motor artık 5.6 litre hacimli. Ünite 525 beygir güç, 597 Nm tork üretebiliyor.
Mazda MX-5 Speedster Evolution ve RF Kuro
Geçtiğimiz yıl SEMA'ya iki dikkat çekici MX-5 modeliyle katılan Mazda bu yıl da aynı organizasyonda farklı MX-5 versiyonları sergiliyor. Araçların ortak özelliği hafif olmaları.
Geçen yıl da aynı isimle SEMA'ya katılan Speedster bu sefer daha da hafif. Ağırlığı 900 kg'ın altına inen otomobilde iptal edilmiş ön ve yan camların yanında hafifletilmiş jantlar, gövdenin alt kısmına eklenen karbon fiber aerodinamik kit ve merkezi yerleşime sahip çift egzoz çıkışı dikkat çekiyor.
İç mekanda sabit kafalıklara sahip yarış koltuklarıyla dikkatleri üzerine çeken aracın geçen yıl analog olan gösterge paneli de bu sefer dijital bir ekrana sahip.
MX-5 RF temelleri üzerine geliştirilen RF Kuro konsepti yeni yarı mat gövde renginin yanında 17 inç çaplı jantlar, Brembo markası taşıyan frenler, ayarlanabilir süspansiyon sistemi ve merkezi çift çıkış sunan egzoz sistemine sahip.
Dodge Shakedown Challenger ve Durango Shaker
SEMA'da bu yıl sahne alacak olan otomobiller arasında Dodge logosu taşıyan araçlar da olacak. FCA grubunun sportif markalarından olan Dodge organizasyona birçok otomobille katılsa da bunlardan iki tanesi özellikle dikkat çekici.
Daha ilk bakışta nostaljik bir hava yaratmayı başaran Shakedown Challenger'da 1971 model Challenger gövdesi kullanılırken yeni LED farlar ve siyah ön panjur araca eklenmiş. Mat gövde boyası üzerine kırmızı renkli süslemeler eklenen otomobilin ön bölümünde splitter görev yaparken en önemli görsel dokunuş olan Shaker kaput aynı zamanda işlevsel.
Küçültülen yan aynalar, iptal edilen kapı kolları, önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantlar, spoiler ve dört çıkışlı egzoz sistemi gibi detaylara da sahip olan otomobilin arka bölümünde LED stoplar da görev yapıyor. Brembo arması taşıyan frenler ve modern süspansiyon sistemi de yenilikler arasında.
Karbon fiber yüzeylere sahip olan iç mekanda Dodge Viper'dan alınan direksiyon simidi ve koltuklar dikkat çekerken iptal edilen arka koltukların yerine takla kafesi monte edilmiş. Metal pedal seti ve 6 ileri vitesli manuel şanzıman da vites topuzu gibi Viper imzası taşıyor. Kaputu altında 6.4 litre hacimli bir v8 motor bulunan otomobil 485 beygir güç üretebiliyor.
Aynı motorla donatılan Durango Shaker, yükseltilmiş bir Hellcat modeli isteyenlerin hoşuna gidecek türden bir araç. Koyu renkli farlar, tel kaplamaya sahip ön panjur, geniş hava girişine sahip ön tampon, içleri boşaltılmış sis farları, splitter, 22 inç çaplı jantlar, genişletilmiş yan etekler ve çift gövde rengine sahip olan araçta yine Shaker kaput kullanılmış.
76 mm alçaltılan süspansiyon sistemi sayesinde yere yaklaşan bu Durango'da daha büyük bir spoiler, koyulaştırılan LED stoplar, metal yakıt deposu kapağı ve merkezi yerleşime sahip çift egzoz çıkışı da kullanılmış.
Mavi süslemelere sahip olan iç mekanda asıl dikkat çeken detaysa Viper'dan alınan sabit kafalıklı koltukların hem ön hem de arkada kullanılmış olması.
Fisker EMotion
Fisker yüzünü değiştiriyor. Karma isimli dev sedanın ardından tamamen elektrik enerjisiyle hareket eden araçlar üretmeye yönelen marka bu amaca hizmet eden ilk modeliniyavaş yavaş tanıtmaya başladı.
Hormonlu bir Tesla Model 3'e benzeyen araç adresif bir yüze sahip. LED farlar ve küçük hava girişlerine sahip olan burun kısmının arkasında dev jantlar, geniş cam alanlarına sahip kokpit ve kısa tutulmuş arka bölüm dikkat çekiyor. İnce yapılı yan aynalara sahip olan otomobilin dört kapısı da yukarıya doğru açılıyor.
Teknik detayları henüz açıklanmayan otomobilin 260 km/s maksimum sürate ulaşacağı ve yeni nesil pilleri sayesinde menzilinin 640 km'yi geçeceğiyse belirtildi.
Chevrolet COPO Camaro
Her yıl SEMA'da tanıtımı yapılan drag araçlarından birisi olan Chevrolet COPO Camaro bu yıl da tanıtıldı. Beklendiği gibi sınırlı üretime sahip olacak otomobil bir de kardeş müjdesi verdi.
Camaro SS temelleri üzerine geliştirilmekte olan bir de konsept versiyonla birlikte sergilenen otomobillerde daha önceki modellerde de görülen dev bombeli kaput, 16 inç çaplı jantlar, çift gövde rengi ve arka dengeleyiciler sunulmakta.
Standart Camaro modellerinden asıl farklılıkları gövde altında olan araçlarda sabit arka aks, hidrolik desteği bulunmayan direksiyon ve fren sistemleri, yüksek basınçlı yakıt pompası, ek korumalı yakıt deposu ve ayarlanabilir süspansiyon sistemi gibi değişiklikler bulunuyor.
Kaputu altında yine sadece v8 motorlar görev yapacak olan otomobilin 5.7 litre hacimli motoru kompresör beslemeye sahipken 6.2 ve 7 litre hacimli üniteler atmosferik beslemeli. Tamamında 3 ileri vitesli otomatik şanzımanlar görev yapan araçlardan toplam 69 adet üretilecek.
31 Ekim 2016 Pazartesi
Buick GL8
Çin'de anavatanından daha fazla araç satışı gerçekleştiren Buick bu ülkede sunduğu büyük MPV seçeneği GL8'i yeniledi. Uzun aks mesafesini koruyan otomobil aynı zamanda Avenir alt markasının ilk örneğini de bünyesinde barındırıyor.
Önceki nesilde yan camların altında yer alan dalga efektini bu sefer üst kısımda sunan GL8, Avenir seçeneklerine özel mor gövde rengini de kullanmaya başlamış. Bu araçlarda faklı bir ön panjur ve 18 inç çaplı jantlar sunulurken ön tamponda sade görünüm ve 3.088 mm'lik aks mesafesi korunmuş.
İç mekanda bizi Opel modellerini hatırlatan bir yapıyla karşılayan otomobilde yine dört kollu bir direksiyon simidi kullanılmış olsa da bu sefer parçanın göbek ksımı çok daha yuvarlak. Sadeleştirilen orta konsolda daha büyük bir ekran görev yaparken havalandırma düğmeleri şeffaf bir plastiğin arkasından dokunmatik olarak kumanda alıyor.
Hala üç koltuk sırasına sahip olan GL8'in Avenir seçeneklerinde deri döşeme ve ilk iki sırada dört adet tekli koltuk bulunuyor. Çift parçalı cam tavana da sahip olan araçların ikinci sırasında yer alan koltuklar yan destekli kafalıklar ve çift kolçağın haricinde bacak desteği de sunuyor.
Teknik verileri henüz açıklanmayan GL8 ailesinin kaputu altında turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli bir motorun bulunacağı düşünülüyor. Ünitenin tahmini güç çıkışıysa 250 beygir civarında.
Mercedes-Benz
Mercedes cephesinden güzel haberler geliyor. Alman markanın beklenen yeni motorları yavaş yavaş tanıtılıyor. Yeni ünitelerle brlikte firma düz altı silindirli motorlar dönemine de geri dönüyor.
Tamamında silindir başına 500 cc hacim sunulan motorların en küçüğü 2 litre hacim sunan benzinli ünite. 272 beygir güç üretebilecek bu motor 48 Volt marş motoru/alternatörle birlikte sunulacak.
Düz altı silindirli motorlardan benzinli olanı, 48 Volt marş motoru/alternatörle birlikte elektrikli bir kompresörü de donanıma ktarak turbo boşluğunu ortadan kaldırırken verimliliği de artırmış. 408 beygir güç, 500 Nm tork üretebilecek ünitenin Diesel kardeşiyse 313 beygir gücünde olacak.
Yakın gelecekte tanışacağımız motorlar arasında en güçlüsüyse AMG logolu modellerde görmeye alıştığımız 4 litre hacimli, çift turbo beslemeli makine olacak. S Serisi'nin 4.7 litre hacimli v8 motorunun yerini alacak olan motor 476 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor.
Hurst Kenne Bell R-Code Mustang
Bu yıl SEMA'da sahne alan sayısız Mustang modelinden birisi de Hurst Performance tarafından hazırlanan Kenne Bell R-Code Mustang oldu. 50 adetlik sınırlı üretime sahip olan otomobilin gücü de görünümünden anlaşılacağı gibi daha yüksek.
Kapsamlı bir gövde kitine sahip olan otomobilde ek hava giriş ve çıkışlarına sahip kaput, Hurst logolu ön panjur, büyük bir splitter, 20 inç çaplı jantlar, genişletilen yan eteklere entegre edilen deflektörler, dört çıkışlı egzoz sistemi ve büyüyen spoiler gibi detaylar dikkat çekiyor.
Dışarıda olduğu gibi iç mekanda da Hurst logoları ve sınırlı üretim plakaları gözden kaçmıyor. Dışarıda kontrast renk olarak kullanılan altın sarısı iç mekanda dikiş ipliklerinde görülürken çift renkli deri döşeme, özel paspaslar, kısa yollu vites kolu ve farklı vites topuzu diğer detayları oluşturuyor.
Mustang GT'nin 5 litre hacimli v8 motoruna kompresör besleme uygulayan Hurst bu üniteden 750 beygir güç almayı başarmış. Daha dengeli bir yol tutuş içinse süspansiyon yüksekliği azaltılmış.
30 Ekim 2016 Pazar
Alpha-N M2 GTS
BMW'nin M4'e bir de GTS isimli seçeneği eklemesi, küçük kardeşi M2'nin de aynı şekilde modifiye edileceği dedikodularını başlattı. Bunu fırsat bilen Alpha-N Performance kendi M2 GTS'ini yarattı.
Araca, M4 GTS'te olduğu gibi farklı girinti-çıkıntılara ve hava çıkışına sahip bir kaput ekleyen firma ön tamponun altına büyük bir splitter yerleştirirken yan eteklerin arkasına da deflektörler eklenmiş. Siyah renkli ön panjur ve daha sportif bir tasarım sunan yan aynaların haricinde karbon fiber tavan da büyük kardeşlere göndermeler yapıyor.
Ayarlanabilir süspansiyon sistemiyle birlikte M4 GTS'ten alınan 20 inç çaplı jantlar ve karbon seramik fren diskleri genel performansı artırırken daha büyük difüzör, ince karbon fiber spoiler, genişletilmiş egzoz çıkışları ve açısı ayarlanabilen büyük spoiler görünümü daha da sportif hale getirmiş.
Kaputu altında da geliştirme çalışmaları yapılan otomobilin turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli motoru artık 450 beygir gücünde.