11 Kasım 2016 Cuma
SsangYong XLV ve Korando Sports 4x4
Güney Kore merkezli üretici SsangYong, Türkiye atağına devam ediyor. Pazarda daha da fazla pay almak isteyen firma bu sebeple Tivoli'nin daha geniş bagaj hacimli versiyonu XLV ile uzatılmış kasaya sahip Korando Sports 4x4 modellerini piyasaya sürdü.
Geçtiğimiz Mart ayında Tivoli XLV olarak tanıtılan SUV modelini Türkiye'de XLV adıyla satan SsangYong bu modelinin temellerini Tivoli'ye dayandırmış. Görünüm olarak küçük kardeşini andıran otomobilde daha agresif görünen bir ön tampon görev yaparken asıl değişim kalın C sütununun arkasında gerçekleşmiş. D sütunuyla bir cam daha eklenen yan yüz farklılık yaratırken arkada da stopların yeni şekilleri dikkat çekiyor.
İç mekan tasarımında Tivoli ile olan kardeşlik rahatça görülebilirken arka koltuklarda sunulan 32.5 derece eğimli sırtlıklar daha rahat bir yolculuk sağlamış. Araçta sunulan baş mesafesi etkileyiciyken arka koltuk diz mesafesi sınıf standartlarında. Uzamanın getirdiği en büyük avantajsa 720 litrelik bagaj hacmi olmuş.
Türkiye pazarında sadece önden çekişli olarak satılan XLV'nin 1.6 litre hacimli benzinli ve turbo Diesel motorları 6 ileri vitesli manuel veya yine 6 ileri vitesli tam otomatik şanzımanlarla alınabiliyor. Test sürüşü sırasında deneyimlediğim Diesel motor-otomatik şanzıman ikilisi, ağırlığı 1.400 kg üzerinde olan modeli rahat bir şekilde hareket ettirebilirken ortalama yakıt tüketimi de 7 litre/100 km civarında gerçekleşti. Bu arada Diesel Motor 115 beygir güç, 300 Nm tork üretebilmekte.
Tanıtımın bir diğer elemanı olan Korando Sports 4x4, yakında %20'ye yükselecek %15 ÖTV'nin %4 olarak ödenmesi için 400 mm uzatılan kasa bölümüyle biraz orantısız görünse de arazi performansında büyük bir değişim yaşanmamış. İster istemez uzaklaşma açısı azalan pick up, 6 ileri vitesli manuel şanzıman ve 2 litre hacimli turbo Diesel motorun yanında seçilebilir dört tekerlekten çekiş sistemine de sahip.
İlk vitesli karınca vitesi olarak kullanılabilen aracın arazi kabiliyeti şaşırtıcı derecede başarılı. Aktarmanın 4H ve 4L seçildiği durumlarda güç ön ve arka akslar arasında %50-%50 paylaştırılırken doğru lastiklerle donatıldığında çamurda ve kumda bile başarılı performans elde edilebiliyor.
155 beygir güç, 360 Nm tork üretebilen 2 litre hacimli turbo Diesel motor, Musso'da kullanılacak olan 2.2 litre hacimli üniteden güçsüz olsa da ağırlığı 2 ton olan aracı hareket ettirmekte zorlanmıyor.
XLV'yi 87.900 TL'den başlayan fiyatlarla satan Şahsuvaroğlu Korando SPorts 4x4 için lansmana özel 88.000 TL fiyat belirlemiş. XLV'nin test sürüşüne katılan seçeneğiyse 97.900 TL karşılığında alınabiliyor.
Ford ranger 4x4 de bunun gibi ticari araç mtv sınıfına giriyor mu? Wildtrack dahil. Yoksa otomobil mtv'si mi ödüyor?
YanıtlaSilHepsinin MTV'si otomobillerdeki gibi. Wildtrak gibi bazı araçlar bir alt kademede ödüyorlar vergi parasının, kasko fiyatına oranından ötürü.
Sil