16 Ekim 2016 Pazar
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4MOTION DSG Highline
Giderek büyüyen C segmenti SUV sınıfında temsil edilmeyen marka kalmadı gibi. Bu araçlar düşünüldüğünde aklımıza gelen ilk modellerden olan Tiguan'ın konsept hali 2006 yılında Los Angeles otomobil fuarında ortaya çıktı. Bundan bir yıl sonra piyasaya çıkan araç Golf temelleri üzerine geliştirilmişti.
2011 yılında makyaja uğrayan Tiguan'ın ikinci nesil örnekleriyse 2016 yılında piyasaya çıktı. Önceden olduğu gibi benzinli ve Diesel motorlarının birçok güç seviyesi bulunan otomobilin testime konuk olan örneği 2 litre hacimli turbo Diesel üniteye sahip. Avrupa'da güç çıkışları 115 ile 240 beygir arasında değişen motorun şu anda Türkiye'de satılan tek örneğiyse 150 beygir gücünde.
Dış Mekan
İlk nesil örneklerinden daha heybetli görünen yeni Tiguan güncel Volkswagen modellerine göndermeler yapan bir tasarıma sahip. Farların içerisine doğru devam ediyormuş gibi görünen sade görünümlü ön panjur, Hava girişlerini andıran süslemeler ve kromajlı çıtalar yeni yüzün detayları arasında sayılabilir.
Segmentte yer alan diğer araçlarda olduğu gibi, tampon, kapı ve çamurluk alt bölümleri siyah renkli plastikle kaplanan Tiguan'da 18 inç çaplı jantlar, metal görünümlü şeritler, gri renkli tavan rayları ve köşeli hatlara vurgu yapan yüksek karakter çizgisi bulunuyor.
Arka bölümde küçük spoiler ile birlikte LED stoplar, ince reflektörler ve bu parlaları saran kromajlı çıta gözden kaçmazken tamponun alt bölümünde daha açık renkli plastik kaplama ve çift egzoz çıkışı görülebiliyor.
4.486 mm boya, 1.839 mm genişliğe ve 1.657 mm yüksekliğe sahip olan Tiguan'ın aks mesafesi 2.681 mm olarak açıklanırken taban yüksekliği 200 mm.
İç Mekan
Yaşam alanında da önceki nesil araçla benzerliği kalmayan Tiguan'ın bütün kapılarında büyük cepler bulunuyor. Tanıdık cam ve ayna kumandaları sürücü kapısına yerleştirilirken elektrikli bagaj kapağı kumandası da bu bölümde yer alıyor.
Köşeli hatların devam ettiği konsolda bu şekilde tasarlanan havalandırma çıkışları ve dijital gösterge panelinin çerçevesi dikkat çekerken üç kollu, çok fonksiyonlu direksiyon simidi ve sürücünün solunda yer alan far kumandaları tanıdık. Orta konsolda büyük dokunmatik ekran ve 3 bölümlü havalandırma sisteminin kumandası yer alırken en altta görülebilen cep içerisinde 12 Volt soket, USB ve Aux portları bulunuyor.
Yine diğer Volkswagen modellerinden tanıdığımız vites kolunun önünde motor çalıştırma düğmesi görülebilirken yanlarda park freni, ESP, Auto Hold, Start/Stop, park sensörü ve otomatik park asistanı kumandaları görülebiliyor. Bu bölümün altındaysa sürüş modu ve çekiş sistemi seçim tuşları görülebiliyor.
Kayar kapaklı bardaklıklarla birlikte yerinden çıkabilen bir küllük de sunan Tiguan'ın ön kol dayanağı ileri-geri ve yükseklik ayarlı. Bu parçanın altında bulunan göz haricinde koltuklar altında çekmeceler, ön solcunun sol bacağının yanında file, orta konsol üzerinde ve sürücünün sol tarafında kapaklı gözlere sahip olan araç saklama gözleri açısından zengin.
İleri-geri kaydırılabilen ve sırtlık açısı ayarlanabilen arka koltukların yanlarında ek cepler de sunan Tiguan ön koltuk sırtlıklarında ceplerin yanında bir de entegre bardaklığa sahip tepsiler bulunduruyor. Arka koltuklara özel havalandırma ızgaraları sıcaklık ayarına da izin verirken koltuk sırtlıklarının hem bagaj hem de iç mekandan 40:20:40 oranında katlanabilmesi çok pratik.
Arka koltuklarda olduğu gibi bagaj bölümünde de 12 Volt soketi sunan Tiguan'ın elektrikli bagaj kapağı ardında hacmi 615 litre olarak açıklanan bir bölüm mevcut. Ön yolcu koltuğu sırtlığı da yatırılabilen otomobilin bagaj hacmi 1.655 litreye kadar büyüyebiliyor.
Konfor
İkinci nesil Tiguan'ın geliştiği konulardan birisi de konfor olmuş. Genişleyen iç mekanında kaliteli malzemeler kullanılan otomobilin ortalama sertliğe sahip olan süspansiyon sistemi segmentinde öne çıkmasa da 235/55 ölçülerine sahip lastiklerin dar olmayan yanakları sayesinde özellikle küçük darbeler iç mekana minimum seviyede aktarılıyor.
Motor ve yol sesi izolasyonu başarılı olan Tiguan'ın camların alt kısmına sabitlenen yan aynaları biraz rüzgar sesi yaratıyor. Başarılı görüş açılarına sahip olan aracın ön koltuklarında bol bol yer bulunurken ileri geri kaydırılabilen arka koltuklarda da sınıf standartlarını yükselten diz ve baş mesafesi sunuluyor. Açık renkli döşemelerle biraz daha ferah bir hava verebilecek yaşam alanında yer alan panoramik cam tavansa bu işin büyük kısmını kendi başına yapabiliyor.
Zengin donanımlı test aracında elektrikli cam ve yan aynalar, çerçevesiz, elektrokrom iç ayna, dijital gösterge paneli, yol bilgisayarı, elektrikli bagaj kapağı, açılabilir panoramik cam tavan, LED farlar, far yıkama sistemi, üç bölgeli havalandırma sistemi, ileri geri hareket edebilen arka koltuklar, şerit takip asistanı, adaptif hız sabitleyici ve sınırlandırıcı, dokunmatik ekranlı navigasyon, USB ve Aux portları, Start/Stop, ön ve arka park sensörleri, geri görüş kamerası, park asistanı, Alcantara koltuk döşemesi, ambiyans ışıklanrıması, ileri geri ve yükseklik ayarlı ön kol dayanağı, Bluetooth bağlantısı, çift SD kart girişi, DVD oynatıcı, far ve yağmur sensörleri, bel destek ayarlı ön koltuklar, anahtarsız giriş ve çalıştırma, sürüş/yol profil seçimi ve arka koltuklarda katlanabilir masalar bulunuyordu.
Birçok Volkswagen modelinde görev yapan 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman test aracımda da başarıyla görev yapıyordu. Sarsıntısız geçişlere sahip olan ünitenin karakteri de sürüş modları sayesinde daha da yumuşatılabiliyor.
Sürüş
Bir spor otomobil olmaktan uzak olsa da Tiguan'ın sürüş karakteristikleri sınırda bile güven veriyor. Standart lastik ve jant kombinasyonuyla yol ve arazi şartları arasında bir denge yakalayabilen aracı sadece asfaltta kullanmak isteyenler için 19 ve 20 inç çaplı jant opsiyonu da sunuluyor. Başarılı ayara sahip süspansiyon sistemi gereksiz salınımların önüne geçerken dört tekerlekten çekiş sistemi avantajını kaygan zeminde ortaya koyuyor.
Farklı şekilde ayarlanabilen çekiş ve sürüş modu sayesinde yol zemini ve sürücü isteklerine cevap verecek araç ayarını bulmak kolaylaşıyor. Her iki değişkenin de kişisel ayarlama için boş bir seçeneği olması da olumlu. Normal sürüşte biraz yumuşak ve hissiz kalan direksiyon sisteminin sertliği ayarlanabiliyor ki bu sayede çok daha direkt bir yönlendirme sağlanıyor.
7 ileri vitesli DSG'nin değişimleri tahmin edilebileceği gibi hızlı. Bu değişimlerin vites kolundan ve direksiyon simidi arkasında yer alan kulakçıklardan manuel olarak yapılabilmesi de sportif kullanımlarda aranan özellikler. Tipik bir Alman otomobili olduğu frenlerinden de belli olan Tiguan'ın yavaşlama performansı ve pedal sertliği başarılı.
2 litre hacimli turbo Diesel motorun Avrupa pazarında 115, 150, 190 ve 240 beygir güç üretebilen seçenekleri olsa da Türkiye'ye Tiguan için şu anda sadece 150 beygir güç, 340 Nm tork üretebilen versiyonu ithal ediliyor. 1.673 kg'lık boş ağırlık ve standart olarak sunulan 7 ileri vitesli DSG sayesinde performansı, Tucson gibi daha güçlü rakiplerine ayak uydurabilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 9.3 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 200 km/s olarak açıklanıyor.
Yakıt tüketimi konusunda da dikkat çeken Tiguan'ı sakin bir şekilde kullandığınızda 5.5 litre/100 km gibi ortalamalar yakalamak mümkün. 600 km üzerinde yol yaptığım test sonucundaysa ortalama tüketim değeri 6.8 litre/100 km oldu.
Fiyat/Donanım
Testime katılan araç, Tiguan'ın Türkiye'de satılan en pahalı seçeneği. 88.920 TL'den başlayan fiyatlara alınabilen Tiguan modellerini Highline paketli ve 2 litre hacimli motora sahip şekilde ısmarlamak için en az 173.320 TL gerekiyor.
Standart donanımında elektrikli cam ve aynalar, elektrokrom iç ayna, dijital gösterge paneli, yol bilgisayarı, direksiyondan kumanda edilebilen 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman, LED farlar, far yıkama sistemi, ileri-geri hareket ettirilebilen ve açı ayarlı ön kol desteği, ön koltuklar altında çekmeceler, katlanabilir ön yolcu koltuğu, Aux, USB ve SD kart girişleri, Bluetooth bağlantısı, dokunmatik bilgi ekranı, üç bölgeli otomatik havalandırma sistemi, Alcantara koltuk döşemesi, ambiyans aydınlatması, 18 inç çaplı jantlar, bel destek ayarlı ön koltuklar, arka koltuklar için katlanır masalar ve havalandırma çıkışları, Start/Stop, ön ve arka park sensörleri, yağmur ve far sensörleri, hız sabitleme sistemi, direksiyonel farlar, elektronik diferansiyel kilidi, yokuş kalkış yardımcısı, ön, yan ve perde hava yastıkları bulunan test aracında opsiyonlar da yer alıyordu.
Araçta yer alan opsiyonel donanım ve fiyatlarıysa şöyle: Metalik boya (2.248 TL), açılabilir panoramik cam tavan (5.840 TL), şerit değiştirme asistanı, şerit takip asistanı ve adaptif hız sabitleyici (5.106 TL), anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, kolay açılır bagaj kapağı (3.863 TL), Discover Pro navigasyon sistemi (9.034 TL).
Sonuç
C segmenti SUV modelleri arasında önemli bir yere sahip olan Volkswagen Tiguan, ikinci neslinde de iddiasını sürdürüyor. Eskisinden çok daha ciddi bir görünüm sunan otomobil özellikle iç mekan genişliğiyle ailelerin dikkatini çekecek bir yapıya sahip. Depolama hacimleri, bagaj ve arka koltuklarda sunulan değişkenlik konularında sınıfının önde gelen modellerinden olan Tiguan'ın yaşam alanında tanıdık tasarım detayları bulunuyor.
2 litre hacimli motoru, bu segmentte yer alan rakiplerininkinden güçsüz olsa da aradaki farkı 7 ileri vitesli DSG ve hafifletilmiş MQB platformuyla kapayabilen otomobilin donanımı da yeterli. Opsiyon listesini de uzun tutarak giriş fiyatını aşağıya çeken Volkswagen'in belki de en önemli avantajı düşük yakıt tüketimi olmuş.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Mrb, Onur bey araçta opsiyon olarak da olsa koltuk ısıtma var mı?
YanıtlaSilTest aracında yok ama ön ve arka koltuk ısıtmaları alınabiliyor opsiyonel olarak.
SilDas Sahtekar.
YanıtlaSilŞimdi bak mesele emisyon sıkandalı vesaire değil ben bağımsız deneyimimden bahsedeyim hiç bir markanın fanı değilimdir yazdıkları dikkate alın ve SÖZÜME İTİBAR EDİN. Aracın arka diz mesafesi orta olmasına rağmen arka koltukları çok kötü 1.84 boyum ccnin arkasında kafam limit olmasına rağmen onda daha çok rahat ettiğimi hatırlarım. Suv da olması gereken kullanışlılık kesinlikle yok . Eşya gözleri dar. Koldayama altı çok küçük. Fazladan sadece konsolun üstünde bir yer var orayada telefon anca sığar ve bu yetiden araklanan bir şey. Dışı güzel olabilir oda highline alırsanız ve ben hiç tavsiye etmem gereksiz paradan başka bir şey değil. Highlineda gelen tek beğendiğim iç detay , namı diğer hayalet gösterge. Bunu dışında eksi yönlersen birini daha söylemem gerekirse arkadaşımda bulunan ; 1.4 150ps süperb dsgnin performansını alamadığımız gibi bu motor ve şanzıman Tiguanda daha çok yakıt tüketmekte. Kısacası kalıbının arabası değil ben fotolardan beğeniyordum ancak askere gitti geldim babam arabayı değiştirmiş bana süpriz niyetiyle tek çocuk olunca. Bunları babamada diyemiyorum burda içimi dökeyim dedim. Tiguandan uzak durun bu paralara daha güzel araçlar bulursunuz Annem ve Babam cam tavan olmasından dolayı , ön arka koldayama sunmasından dolayı yani araçla ilgili değilde önceki aracımız Accent Erada olmayan özellikler var diye bu aracı beğendiklerini söylüyorlar babam otomatik olduğu için konforlu diyor bunu doğal karşılıyorum. Ama gözünüzü seveyim siz almayın bu aracı.
SilBen kapılardaki cepleri büyük buldum açıkçası. Kolçak altındaki çok büyük olmasa da ön koltukların altındaki çekmeceler telafi edebiliyor durumu. Bir de sürücü ve ön yolcunun sol dizlerinin yanında biri kapaklı öbürü fileli cepler var.
SilArka koltuklar baya geniş boyut olarak ama bana da biraz sert geldiler. Tipik Alman koltuğu.
Ben tüketimi başarılı buldum ama performans daha iyi olmalıydı. 190 beygir güç üreten seçeneği çok daha uygun olurdu aslında Türkiye için.
Peugeot 3008 bundan daha başarılı olacak gibi. Ay sonunda incelemeye gideceğim. Tiguanı inceledim ben de pek beğenemedim. Sırf 2.eli için almam. Tasarım işi göreceli ama bana bu araç 4 teker takılmış buzdolabı gibi geliyor.
YanıtlaSilBabam alďı bu aracı. 150bg dsg. Aracin start stopu duzgun calismiyor kafasi karisiyor. Arka arkaya sikisik trafikte cok fazla dur kalk yaptiginizda freni biraktigimda bazen algilamiyor tekrar frene basip birakiyorum oyle calisiyor. Babama sorsaniz toz kondurmaz. Bence tuketimi de fazla. Biraz yuklenseniz 10 ltden asagi inmiyor. Gereksiz pahali ve sisirilmis bi marka vw. Yukaridaki arkadas peugeot 3008 demis hadi o daha gelmedi ama hyundai tucson bundan daha iyi bir arac bence. Start stopu yok diyor babam ama dogru duzgun calismayacaksa olmasin daha iyi.
YanıtlaSilQashqai tasarım harikası ama arızalı bir araç facede bi grubu var Qashqai Türkiye bir bakın anlarsınız , tuscon kalitesiz iç malzemesi ve hantallığıyla gözümden düştü , tiguan zaten çok overload bir araç ülkemizde . Peki senin sorunun ne derseniz ben sedan almak istemiyorum o yüzden 5008 ve Kodiaq ı bekleyeceğim tiguan böyle ise atecadan pek bişey beklememek lazım zaten umudum yeni gelecek suvlarda :)
SilRenkler ve zevkler tartışılmaz , tıpkı bu araça 173000 lira verenin gerizekalı olduğunun tartışılmayacağı gibi. Ben git bmw audi alda demiyorum illa Suv alacaksan ve bu vergi diliminde devlete yolunmak istiyorsan git subaru felan alda bi işe yarasın . Şaka bi tarafa bu araçları alan yok zaten ülkemizde tesr aracı olarak felan kullanılıyor onun haricinde bayiilere zorla gönderilenlerde bu fiyalara satılamıyor bir kaç yıl sonra ucuza veriyorlar vergiside düşmüş oluyor. Arkadaşın 2011 model 2.0 dizel Sportage ı 2014 de çok ucuza aldı mesela .
YanıtlaSilBen de öyle düşünüyordum, taa ki üç tane 2.0 TDI'ı aynı gün görene kadar. Millet ilginç.
SilBayilerin eşleri , çocukları falandır başka türlüsünü akıl kabul etmiyor .
SilOnur bey sizde eskiden mark 1 Tiguan vardı diye biliyorum. Eski Tiguan'a göre konfor ne kadar iyi?
YanıtlaSilYoktu ama çok test ettim. Yeni nesil çok daha oturaklı olmasının yanında sahip olduğu konfor donanımlarıyla da eskisinden çok daha konforlu. Rahatça fark edilebilir fark var arada.
Sil