2 Ekim 2016 Pazar
Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech EAT6
Peugeot'nun küçük crossover modeli 2008 yeniden bizlerle. Daha önce atmosferik emişli, 1.2 litre hacimli benzinli ve 1.6 litre hacimli turbo Diesel motoruyla bloguma konuk olan otomobil şimdiyse PSA grubunun dikkat çeken motorlarından olan 1.2 litre hacimli turbo benzinli üniteyle donatılmış şekilde teste katıldı.
Fransız markanın küçük hatchback modeli 208'in station wagon gövde seçeneğinin bulunmamasını avantaja çeviren araç özellikle şehir içinde biraz daha yüksek yapılı araç sürmek isteyenleri hedeflemiş. Giderek büyüyen SUV ve crossover pazarları göz önünde bulundurularak yapılan bu tercih Peugeot için meyvelerini veriyor gibi görünüyor. 2012 yılında aynı isimli konsepti Paris'te görücüye çıkan model 2013 yılında piyasaya çıkarken makyaj 2016 yılının Şubat ayında geldi.
Dış Mekan
Makyajın yoğunlaştığı ön bölümde daha dik bir panjur kullanan Peugeot bu parçanın içine elmas süslemeler ekleyerek dikkat çekerken farların şekli değişmemiş. Alt kısmı siyah renkli olan tamponun en altında mat gri koruma bulunurken dairesel sis farlarının etrafında kromajlı süslemeler görülebiliyor.
Kaputun yan ve üst bölümleriyle ön camın üzerinde görülen farklı çizgiler ilginç tasarımı pekiştirirken. Allure donanımıyla birlikte gelen siyah renkli çamurluk korumaları otomobilin SUV benliğini güçlendirmek için kullanılmış.
17 inç çaplı jantlar, üzerine sinyal entegre edilmiş çift renkli yan aynalar, kelebek camlı ön kapılar, şişkin çamurluklar ve siyah renkli kapı altı korumasıyla dikkat çeken yan kısımda port bagaj raylarıyla arka camların üzerine eklenen krom çıta dikkatlerden kaçmıyor.
Arkaya geçildiğinde yanlara doğru uzanan koyulaştırılmış stoplar, kromajlı süslemeye sahip şık spoiler, alt bölümü metalik gri korumaya sahip siyah renkli tampon ve park sensörleri görülebilen aracın boyu 4.159, genişliği 1.829, yüksekliği 1.556, aks mesafesiyse 2.538 mm olarak açıklanıyor.
İç Mekan
Farklı tasarım anlayışını iç mekanda da devam ettiren 2008'in bu bölümü doğrudan 208'den alınmış gibi görünüyor. Metal görünümlü kapı kolları, koyu renkli plastik trim ve araç boyutlarına göre geniş sayılabilecek cepler kapı içlerini kaplarken direksiyon simidinin solunda far yükseklik ayarıyla Start-Stop ve park asistanını kumanda eden düğmeler bulunuyor.
208'de olduğu gibi oval bir şekil sunan çok fonksiyonlu direksiyon simidi ve yukarıya alınan gösterge paneli aracın en büyük tasarım farklılığı olarak dikkat çekerken simidin arkasında hız sabitleme ve sınırlama sisteminin düğmeleri görülebiliyor. Allure donanımda ayrıca LED aydınlatmaya sahip gösterge çerçeveleri bulunuyor.
Üst bölümünde dokunmatik bir ekran bulunan orta konsolda havalandırma ızgaraları ve çift bölgeli bu sistemin kumandaları da yer alırken en alt bölümde 12 Volt soket, AUX ve USB girişleriyle birlikte biri küçük biri de büyük birer kapaksız göz yer alıyor. Vites konsolunun da kenarlarında renkli kaplamalar kullanılırken zigzaglı yollara sahip kolun arkasında sürüş modu seçim butonu, küçük bir tepsi, yuvarlak tasarımlı el freni kolu ve kayar kapaklı bir depolama bölümü görülebiliyor.
Arka bölümde de 12 Volt soket sunan Peugeot arka kapı içlerinde de küçük ceplere ve farklı renkli kaplamalara yer vermiş. Panoramik cam tavan ve siyah renkli koltuk döşemelerinin arasına serpiştirilen gri deri yüzeyler iç mekanı daha ferah hale getirmiş.
350 litre hacim sunan bagaj asimetrik katlanabilen arka koltuk sırtlıkları sayesinde 1.194 litreye genişletilebiliyor. Sırtlıklar katlanırken koltukların alt bölümlerinin de aşağıya doğru inmesi sayesinde bagaj zemini düz kalabiliyor.
Konfor
Sürüş konforuyla tanınan Fransız üreticiler de son yıllarda yaşanan dinamik tepki rüzgarına kapılıyor. Yalnız bu yönelim kesinlikle olumsuz değil. Eskisi gibi yumuşacık süspansiyon sistemleri yerine orta sertlik ayarına sahip olan 2008 gibi araçlar 205/50-17 ölçüsündeki lastiklerin çok geniş olmayan yanaklarına rağmen yol üzerindeki küçük pürüzleri de iç mekana iletmiyor.
Rüzgar sesi izolasyonu B sınıfı standartlarını yakalayabilen otomobilin lastik sesi izolasyonu da başarılı. Hoş bir mırıltıyla çalışan üç silindirli motorun metalik sesi, düşük süratlerde yapılan hızlanmalarda duyulabilse de otoyol süratlerinde bu bölümden ses gelmiyor.
İç mekanda sunulan genişlik B segmenti standartlarında olarak nitelendirilebilirken arka koltuk diz mesafesi de aynı şekilde değerlendirilebilir. Bu bölümde sunulan baş mesafesi de, tavan kaplamasının boşaltması sayesinde başarılı.
Konfor donanımı da başarılı olan test otomobilinde elektrikli cam ve aynalar, yokuş kalkış yardımcısı, çift bölgeli otomatik klima, hız sabitleme ve sınırlandırma sistemi, çekiş modu seçim butonu (Grip Control), yol bilgisayarı, far ve yağmur sensörleri, elektrokrom iç dikiz aynası, dokunmatik ekrandan kumanda edilebilen araç fonksiyonları, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, USB ve Aux girişleri sunan, Bluetooth bağlantılı ses sistemi, parçalı deri döşeme, ön ve arka park sensörleri, geri görüş kamerası, otomatik park yardımcısı, panoramik cam tavan, Mirrorlink ve navigasyon sistemi bulunuyor.
Test aracının en önemli konfor donanımıysa yeni şanzımanı. Tork konvertörlü otomatik şanzıman tam da 2008'in ihtiyacı olan şey. Değişimleri çabuk ve sarsıntısız gerçekleşen ünite vites kolundan manuel olarak da kumanda alıyor. Diğer Peugeot modellerinde de kullanılan şanzıman, makyaj öncesi 2008'de görev yapan tek kavramalı yarı otomatik üntelerden çok daha başarılı çalışma karakteristiklerine sahip.
Sürüş
Fransız markalarının eskiden kullandığı yumuşak süspansiyon sistemlerini rafa kaldırıyor olması sevindirici. Yüksek yapısına rağmen sertliği başarılı ayarlanmış sistem sayesinde rahatsız edici salınımlara kapılmayan 2008'in sınırları zorlandığında önden kayıyor olması da beklenen bir durum.
17 inç çaplı jantlar ve ince yanaklı lastikleriyle virajlara daha emin girebilen otomobilin küçük çaplı direksiyon simidi özellikle bu tip yollarda öne çıkıyor. Hassas direksiyon sisteminin geri bildirimi çok başarılı olmasa da sürücü komutlarına kesin cevaplar verebiliyor.
Gaz pedalı uzun stroklu olan 2008'in fren pedalıysa çok daha hassas bir yapıya sahip ve aracı dengeli bir şekilde yavaşlatmakta büyük rol oynuyor. Sportif bir sese sahip olan 3 silindirli motor kolay devirleniyor ve direksiyon simidiyle birlikte yüksek yan desteklere sahip ön koltuklar sayesinde makyajlı 2008'i çok daha eğlenceli bir otomobil haline getiriyor.
Daha önce atmosferik emişli seçenekleri satılan 1.2 litre hacimli, 3 silindirli motor bu defa turbo beslemeye sahip bir şekilde karşımızda. 308'de de görev yapan ünite 110 beygir güç, 205 Nm tork üretebiliyor. Sadece 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulan üniteyle araç 0'dan 100 km/s sürate 10.3 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 188 km/s.
1.150 kg boş ağırlığa sahip olan otomobilin ortalama yakıt tüketim değerleri de dikkat çekici. Düşük tutulan sabit süratli sürüşlerde 5 litre/100 km gibi ortalamalara inebilen otomobilin test boyunca yakaladığı 7.5 litre/100'lik ortalama, atmosferik motorun değeriyle aynı. Sunulan ek konfor ve performans düşünüldüğünde sonuç çok başarılı.
Fiyat/Donanım
Makyajın ardından motor seçeneklerinin tamamı turbo beslemeli olan 2008'in benzinli versiyonları sadece otomatik şanzımanla satılıyor. Fiyatlar Active donanım paketiyle 75.400 TL seviyesinden başlarken Allure paketi, 81.400 TL karşılığında alınabiliyor.
Zengin standart donanımda elektrikli cam ve aynalar, yokuş kalkış yardımcısı, çift bölgeli otomatik klima, hız sabitleme ve sınırlandırma sistemi, çekiş modu seçim butonu (Grip Control), ön, yan ve perde hava yastıkları, yol bilgisayarı, far ve yağmur sensörleri, elektrokrom iç dikiz aynası, dokunmatik ekrandan kumanda edilebilen araç fonksiyonları, parçalı deri döşeme, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, USB ve Aux girişleri sunan, Bluetooth bağlantılı ses sistemi, ön ve arka park sensörleri, geri görüş kamerası Mirrorscreen ve panoramik cam tavan bulunuyor.
Test aracında bulunan metalik boyayı 1.000 TL'ye satan Peugeot aktif şehiriçi güvenlik sistemi, navigasyon ve otomatik park yardımcısını kapsayan Techno Pack içinse 3.000 TL istiyor.
Sonuç
SUV ve crossover pazarının giderek büyümesini fırsat bilen Peugeot'nun, elini çabuk tutarak B segmenti SUV sınıfında piyasaya sürdüğü 2008'in gördüğü ilgi önümüzdeki dönemde daha da artacak gibi. Görünümü tazelenen otomobil yeni kavuştuğu GT Line donanım paketiyle farklı kitlelere hitap edebilirken genel olarak zengin olan donanımı da bekleneni karşılıyor.
2008 ailesinin asıl ihtiyacı olan ikiliye kavuşan test aracımda görev yapan 1.2 litre hacimli motor, turbo beslemesi sayesinde sürüş karakterini baştan yaratırken 6 ileri vitesli tam otomatik şanzımanın izin verdiği konfor seviyesi özellikle şehir trafiğinde büyük fark yaratıyor. Bütün bunların gündelik kullanımda yakıt tüketimine etki etmemiş olması da aracın bir diğer başarısı.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Yeni icockpiti buna da uygulasalar 4 4 luk arac olacakmis. Yine de muadillerinden motor sanzimaniyla bir adim onde bence.
YanıtlaSilOnur Bey;
YanıtlaSilÖncelikle bilgilendirmeleriniz için teşekkür ederim. 2014 model, Peugeot 2008, 1.2 e-VTi Access, benzinli, yarı otomatik ETG 5 şanzımanlı bir araç için görüşme aşamasındaayım. Aracın özellikle; seriliği, yokuş çıkış performansı ve şanzımanı hakkında bilgi verirseniz memnun olurum.
Saygılarımla,
Cem ERENGÜN
smaccerengun@gmail.com