7 Eylül 2016 Çarşamba

Peugeot 5008


Bu yıl Paris'te tanıtılacak olan en dikkat çekici modellerden birisi de Peugeot 5008 olacak. Markanın daha premium yapıya bürünmesinde önemli bir yeri olan araç kolayca görülebildiği gibi artık bir MPV değil.

Renault'nun Espace'ı daha bir SUV havasına bürümesinin ardından Peugeot'nun 3008'i tam bir SUV yapması ve daha sonrasında 5008'in bir SUV'ye dönüşmesi bu segmentin önemini bir kere daha göstermiş oldu. Yeni 5008'in, Škoda'nın Kodiaq modeliyle birlikte tanıtılacak olması da rekabetin seviyesini gösterir nitelikte.


Uzaktan bakıldığında 3008 ile karşılaştırılabilecek bir görünüm sunan 5008'in yüksek burun yapısı ve içeriye doğru girinti yapan ön panjur heybetli bir görünüm sunarken metal görünümlü süslemeler, LED farlar, hafifçe şişirilmiş çamurluklar, siyah renkli gövde alt bölüm koruması, dik inen bagaj kapağı ve siyah renkli stoplar diğer dikkat çeken detaylar arasında.


4.64 metre boyuyla 3008'den 19 cm daha uzun olan otomobil eski 5008'den de 11 cm daha uzun. 2.84 metre aks mesafesi sunan otomobilin iç mekan değişkenliğiyse MPV kardeşini aratmayacak gibi. 7 kişilik oturma kapasitesi sunan 5008'in bagajda yer alan koltukları katlanabildiği gibi sökülebiliyor da. 5 koltuklu kullanımda 780 litre olan bagaj hacmi tavana kadar yüklemede 1.060 litreyi buluyor.

3008'de tanıtılan i-Cockpit'in aynısıyla donatılan 5008'de dijital gösterge paneli, üst ve altı düzleştirilmiş direksiyon simidi, büyük dokunmatik ekran, şalterli kumandalar, geniş bir vites konsolu ve şık bir vites kolu görülebiliyor. İkinci koltuk sırasında yer alan üç koltuk ayrı ayrı hareket ettirilip yatırılabilirken ön yolcu koltuğunun da yatırılabilmesi, 3.2 metre boyunda yüklerin taşınabilmesine olanak tanıyor.


Kaputu altında Türkiye pazarı için iyi haberler barındıran yeni 5008'de görev yapan 1.2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip benzinli motoru 308'den de hatırlıyoruz. 130 beygir gücündeki ünite 6 ileri vitesli manuel veya otomatik şanzımanlarla sunulurken 165 beygir güç üretebilen 1.6 litre hacimli motor sadece otomatik şanzımanla alınabiliyor.


1.6 litre hacimli turbo Diesel motorunun 100 ve 120 beygir güç üretebilen seçenekleri bulunan otomobilde ilk versiyon sadece 5 ileri vitesli manuel şanzımanla satılacakken ikinci seçenek, 6 ileri vitesli manuel ve otomatik ünitelerle alınabilecek. 2 litre hacimli turbo Diesel motorların 150 ve 180 beygir gücündeki seçenekleriyse sırasıyla sadece manuel ve otomatik şanzımanlarla satılacak.

8 yorum:

  1. 1.6 dizel otomatik 4x4 versiyonu da olacak mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henüz dört tekerlekten çekiş sistemiyle ilgili bir haber yok. İlk etapta her şey önden çekişli olacak.

      Sil
    2. 2018e kadar sadece önden çekiş seçenekler olacak.

      Sil
    3. Ben anlamıyorum arkadaş SUV yaptik diyorlar 4x4 seçeneği koymuyorlar ben ne yapayım öyle SUV'u.

      Sil
  2. Peugeot keşke 1.6 dizel motorlarını 130-140 beygir bandına çıkarabilse.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim anlamadığım Honda crvnin 160pslik ve Talismanın 160pslik 1.6 dizel motorlarını kullandım 120pslik dizellerden çokda farklı gitmiyorlar 40 ps farkı nere gidiyor anlamak çok güç ??

      Sil
    2. Aracın ağırlığı, rüzgar direnci, aktarma organları etkiliyor.

      Sil
  3. Kodaiaktan daha güzel, hem de tam otomatik adam gibi şanzımanla geliyor. VWnin elektrik süpürgesine benzeyen motorları da yok bunda adam gibi motorlar var.

    YanıtlaSil