15 Eylül 2016 Perşembe
Mercedes-AMG GT Roadster
Mercedes-AMG GT R'ın tanıtımı üzerinden henüz üç ay geçmiş olsa da ikilinin beklenen bir diğer sportif modeli üzerindeki perde kaldırıldı.AMG GT ailesinin üzeri açılırken teknik anlamda araçlar üzerinde birçok değişiklik de yapılmış.
AMG GT R'ın ön panjuruyla birlikte daha agresif görünüm sunan bir ön tampona kavuşan araçta yeniden şekillendirilmiş 19 ve 20 inç çaplı jantlar görev yapıyor. Yan etekleri genişleyen aracın arka tamponunda ek hava çıkışları yer alırken 3. stop lambası spoiler önüne alınmış.
Bu arada AMG GT R'dan alınan özellikler görsellikle sınırlı değil. Ön bölümde aktif hava kanalları bütün GT Roadster seçeneklerinde sunulurken GT C Roadster, genişletilmiş arka çamurluklar, daha geniş arka lastikler ve direksiyonel arka aks gibi özelliklere de sahip.
İç mekanında tavanı açıp kapamaya yarayan düğmeler haricinde bir yenilik bulunmayan otomobilin üstsüz hale gelmesi yaklaşık 11 saniye sürüyor ve işlem 50 km/s sürate kadar yapılabiliyor. Ayrıca kumaş tavanı üç farklı renkte ısmarlamak mümkün.
Kaputu altında sabit tavanlı kardeşten tanıdığımız çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli v8 motor bulunan araçta bazı değişiklikler var. Giriş modelinde 469 beygir güç, 630 Nm tork üretebilen ünite AMG GT C Roadster olarak adlandırılan bir üst seçenekte 550 beygir güç, 680 Nm tork üretebiliyor.
Sırasıyla 1.595 ve 1.660 kg ağırlıklara sahip olan ikilide 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman kullanmayan devam eden Alman üretici GT C'nin vites oranlarıyla oynayarak performansın daha da etkileyici olmasını sağlamış. GT Roadster, 0'dan 100 km/s sürate 4 saniyede ulaşıp 301 km/s maksimum sürat sağlarken GT C Roadster için bu değerler 3.7 saniye ve 316 km/s olarak değişiyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder