8 Eylül 2016 Perşembe
Hyundai i30
Hyundai'nin özellikle Avrupa pazarında çok önemli bir yere sahip modeli i30, yeni nesil modelleriyle karşımızda. Güney Kore merkezli üreticinin gelecekte kullanacağı tasarım dilini bizlere şimdiden gösteren otomobil yeni motorların da prömiyerini yapıyor.
Dik burun yapısında alt bölümü daha sert biçimde daralan panjur, küçülen farlar, dik yerleşime sahip gündüz farları, 15, 16 ve 17 inç çaplı jant seçenekleri, eskisinden daha kompakt yapıya sahip stoplar, yan bölümüne deflektör eklenmiş spoiler, ve geniş arka tamponun üst kısmına alınmış sis farları dikkat çeken tasarım detayları arasında.
İç mekanı da tamamen yeniden doğan otomobilde sade bir gösterge paneli kullanılmaya devam ederken üç kalın kola sahip direksiyon simidi çok daha şık görünüyor. Yatay yerleşime sahip havalandırma ızgaraları, panelden ayrı gibi duran dokunmatik ekran, dijital ekranlı havalandırma kumandaları ve vites konsolu önüne yerleştirilen kapaklı göz yeni i30'un yaşam alanı özellikleri arasında.
2.650 mm'lik aks mesafesini koruyan i30'un boyu 4.340, eniyse 1.795 mm'ye ulaşırken yükseklik 1.455 mm'ye inmiş. Büyüyen boyutlarla birlikte bagaj hacmi de 395 litreye ulaşmış.
Kaputu altında artık i20 Active'in turbo beslemeye sahip 1 litre hacimli motoruna görev verecek olan i30 bu üniteden 120 beygir güç, 170 Nm tork alıyor. 1.4 litre hacimli motorun atmosferik emişli seçeneği 100 beygir güç, 134 Nm tork üretebilirken turbo beslemeyle birlikte bu değerler 140 beygir ve 242 Nm'ye ulaşıyor. Bu motor hem 6 ileri vitesli manuel hem de 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla alınabilecek.
Tanıdık 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorda büyük bir değişiklik yapmayan Hyundai bu ünitenin 95, 110 ve 136 beygir güç üretebilen seçeneklerini sunuyor. 280 Nm tork üretebilen ünite en güçlü versiyonda 7 ileri vitesli DCT şanzıman seçilmesi halinde bu değeri 300 Nm'ye yükseltiyor.
2009 öncesi mazda 3 den esintiler var resmen (çok severim o kasayı şu an da kullanıyorum ama 2016 yılındayız)
YanıtlaSilBen nedense arka kısmında Egea Hatchback esintisi hissettim. Aynı şey iç havalandırma ızgaraları ve ekranda da var hatta.
SilBende egeaya benzettim havalandırmalar bire bir aynı
SilUzakdoğu firmalarının görece daha abartılı tasarım çizgilerinden uzaklaşılıp daha sade bir tasarıma geçilmesini beğendim şahsen.
YanıtlaSilÖn tasarım çok daha keskin ve sportif görünüyor. Arka taraf ise yüksek konumlu farlar ve bagaj kapağıyla Volvo V40'ı anımsatıyor. Kesinlikle önceki nesilden çok daha yakışıklı bir araç.
Tasarımdaki değişim ile kompakt sınıftaki konumunu biraz daha güçlendirecektir bence i30 eğer Hyundai fiyatta ciddi bir artışa gitmezse.
Önceki kasa çok daha yakışıklıydı ve sportifti.
YanıtlaSilen boşu -ki alınmaz, 76 bin lira. bu paketten sonraki en ucuz olanı ise 96 bin lira; 1.6 CRDI Style. bunda da multimedya ekran var mı yok mu bilmiyorum. velhasıl fiyatları facia.
YanıtlaSilEkran var ama çok daha küçük giriş araçlarında.
Sil