17 Eylül 2016 Cumartesi
Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI Elite
Hyundai'nin model gamı genişlemeye devam ediyor. Üretimi Türkiye'de yapılan ve B segmentinde yer alan i20'nin ardından Güney Kore merkezli üretici yine İzmit'te üretilen bir araçla karşımızda. Son yıllarda yükselme trendine giren otomobillerin farkında olan Hyundai, SUV modellerinin ardından , Volkswagen CrossPolo ve Dacia Sandero Stepway gibi araçların bulunduğu B Crossover segmentinde şansını i20 temelleriyle deniyor.
Platformunu i20 gibi bir modelden alarak maliyetleri düşüren Hyundai bir taraftan da sunulan motor ve şanzıman seçeneklerini optimize ederek aracın pazara daha rahat adapte olmasını sağlamaya çalışmış. Bu bağlamda yapılan en büyük yenilikse şüphesiz 1 litre hacimli, benzinli motorun tanıtılması olmuş.
Dış Mekan
Daha ilk bakışta i20 temelli olduğunu belli eden Active'in farklılıkları da gözden kaçacak gibi değil. Farklı tasarıma sahip ön tamponunda panjuru ters çevrilen otomobil yuvarlak sis farlarına ve hem siyah hem de mat gri renkli korumalara sahip. 17 inç çaplı jantlar modele özelken tavanda port bagaj çubukları yer alıyor.
Neredeyse çamurlukların ortasına kadar uzanan farlar i20'den alınırken hem çamurlukların üst bölümünde hem de kapıların altında plastik korumalara yer verilmiş. Aynı korumalar yan etekler ve arka tamponun alt kısmında da kendilerini göstermiş.
Metal görünümlü bir yakıt deposu kapağına sahip olan otomobilin bagaj kapağı üzerine daha büyük bir spoiler ekleyen Hyundai, yenilenen arka tamponda metal görünümlü koruma bölümüyle dairesel sis ve geri vites lambalarına yer vermiş.
2.570 mm'lik aks mesafesini alçak yapılı kardeşiyle paylaşan i20 Active'in boyu 4.065, eni 1.760, yüksekliğiyse 1.529 mm olarak açıklanıyor. 190 mm'lik taban yüksekliği de i20'ye oranla 20 mm artış göstermiş.
İç Mekan
Hyundai i20 Active'in i20 ile birebir aynı olan bölümüyse iç mekanı. Kontrast oluşturacak şekilde çift renkli plastiğin kullanıldığı yaşam alanı bu şekilde daha ferah bir görünüme kavuşurken bütün kapı içlerinde ince uzun ceplerin bulunması kullanışlılığı artırmış. Elektrikli cam ve yan ayna kumandaları sürücü kapısına, ergonomik şekilde yerleştirilirken kapı kolları metal görünümlü.
Üç kollu, çok fonksiyonlu direksiyon simidinin sol tarafında far yükseklik ve gösterge aydınlatması şiddeti ayarları bulunurken ESP düğmesi de bu bölüme eklenmiş. Sade görünümlü gösterge tablosunun ortasına dijital bilgi ekranı yerleştiren Hyundai, piyano siyahı renkli plastik kaplamalara sahip orta konsolda büyük bir dokunmatik ekran sunmuş.
Havalandırma sisteminin manuel kumandaları büyük bir kapaksız gözün hemen üzerinde bulunurken ara konsolda sade tasarıma sahip vites kolu, bir çift bardaklık, el freni kolu ve arka park sensörüyle Start/Stop butonları yer alıyor. Daha gerideyse altında ortalama boyutlarda bir göz yer alan kol dayanağı görülebiliyor.
Arka koltuklarda üç adet kafalık standart olarak sunulurken 301 litre hacimli bagaj, koltuk sırtlıkları yatırılarak 1.017 litreye kadar genişletilebiliyor.
Konfor
Bu başlıkta beş ve üç kapılı kardeşlerinin arasında bir performans gösteren i20 Active'de görev yapan 205/45 ölçülerine sahip lastikler i20 Coupé'de karşılaştıklarımla aynı. Ani ve küçük darbeleri emmekte zorlanan ince yanaklı lastikler ortalama sertliğe sahip süspansiyon sistemi sayesinde bozuk yollarda rahatsız edici sarsıntılara izin vermiyor.
Hem ön hem de arkada başarılı bir baş mesafesi sunan otomobilin arka koltuklarında B segmenti standartlarının rahatça karşılandığı görülebiliyor. Motor sesi her ne kadar hoş olsa da kabinde rahatça duyulabilirken yol gürültüsü başarılı şekilde izole edilmiş. Rüzgar gürültüsü izolasyonuysa B segmenti ortalamalarında.
Donanım konusunda da eksiklik hissettirmeyen test aracında elektrikli cam ve aynalar, arka park sensörleri, far sensörü, çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi, yol bilgisayarı, viraj aydınlatması, yokuş kalkış desteği, hız sınırlama ve sabitleme sistemi, dokunmatik ekrandan kumanda edilebilen navigasyon ve ses sistemi, USB ve Aux girişleriyle Bluetooth bağlantısı bulunuyordu.
Ortalama sertlikteki debriyaj pedalı biraz yukarıda kavrayan test otomobilimin bu durumu serviste değiştirilebilirken sert kavrama da yol yaptıkça yumuşayacaktır. 6 ileri vitesli manuel şanzımanın değişimleri, Diesel motora sahip i20'de olduğu gibi sürücüyü yormayan tarzda.
Sürüş
Aracın performansını en merak ettiğim bölüm bu. Yükseltilmiş bir yapıya sahip olan otomobilin yeni motoruyla nasıl uyum sağladığını görmek önceliklerimden birisiydi. İnce yanaklara sahip 17 inç çaplı jantlar ve kesinlikle yumuşak olmayan süspansiyon sistemi sayesinde özellikle yüksek süratlerde dengeli olan i20 Active'in virajlarda yol tutuşu da beklediğimden başarılıydı.
Direksiyon sistemi biraz yumuşak ayarlanmış olsa da sürücü tepkilerine anında cevap verebiliyor ve geri bildirimleri de makul seviyede. Zorlandığında önden kayan araç kopmadan önce sürücüyü bilgilendiriyor. ESP'nin kapatıldığında her şartta kapalı kalması olumlu.
Metal pedal setiyle sportif yanını gösteren test aracımda görev yapan şanzımanın debriyaj pedalıyla alakalı şikayetlerimi önceki başlıkta dile getirmiştim. Vites geçişleri kesin ve yolları belli olan şanzımanın kullanımıysa zevk veriyor.
Beni şaşırtan bir noktaysa frenler oldu. Alman otomobillerinde olduğu gibi pedal stroğunu uzun tutmayan i20 Active'in frenleme performansı etkileyici.
Test aracımın en çok dikkat çeken özelliğiyse şüphesiz motoru. Turbo beslemeye sahip, 1 litre hacimli, 3 silindirli ünite 120 beygir güç, 172 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 10.3 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süratiyse 183 km/s.
Kolay devirlenen ve sportif bir sese sahip olan motor, boş ağırlığı 1.2 ton civarında olan otomobili hareket ettirmekte zorlanmıyor olsa da yakıt tüketimi konusunda iki uçta geziniyor. Düşük ve sabit süratte 5.5 litre/100 km seviyesinin altına inen değerler performanslı kullanımda 10 litre/100 km'nin üzerine çıkıyor. Motorun sportif yapısının etkisine kapıldığınız anda benim gibi 9 litre/100 km civarında ortalamalarla karşılaşabilirsiniz.
Fiyat/Donanım
Diğer modellerinde olduğu gibi i20 Active'de de fiyatlandırmayı basit tutan Hyundai, araçta tek donanım ve iki motor seçeneği sunuyor. Testime konuk olan aracın fiyatı 63.300 TL olarak açıklanırken 1.4 litre hacimli benzinli motor ve 4 ileri vitesli otomatik şanzımanla fiyat 63.900 TL oluyor. Otomobillerde sunulan tek opsiyonsa 700 TL karşılığında alınabilen metalik boya.
Otomobilin standart donanımında elektrikli cam ve aynalar, arka park sensörleri, far sensörü, çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi, yol bilgisayarı, 17 inç çaplı jantlar, ön, yan ve perde hava yastıkları, Stop/Start, merkezi ön kol desteği, port bagaj barları, viraj aydınlatması, yokuş kalkış desteği, hız sınırlama ve sabitleme sistemi, dokunmatik ekrandan kumanda edilebilen navigasyon ve ses sistemi, USB ve Aux girişleriyle Bluetooth bağlantısı bulunuyor.
Sonuç
Hyundai'nin Türkiye'de üretilen modellerini çoğaltması sevindirici. Pazarı çok geniş olmasa da B segmentinde yer alan yükseltilmiş bir araç yaratarak kendisine olan güvenini gösteren Güney Koreli üretici bu otomobille birlikte şehirde yaşayıp hafta sonlarında doğaya daha yakın olmak isteyen müşterileri hedeflemiş.
Görünümü i20'ninkinden yeterince farklı olan i20 Active donanımı ve iç hacmiyle de kendisinden bekleneni verebiliyor. Performans odaklı ayarlara sahip altyapısıyla kullanımı zevkli bir araç haline gelen otomobilin yeni motoru da bu amacı destekliyor. Dikkat edilmesi gereken tek noktaysa ünitenin sihirine kapılıp yakıt deposunu çabuk boşatlmak.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder