20 Ağustos 2016 Cumartesi
Ken Okuyama Kode57 Enji
Ağustos ayının ortasında başlayan otomobil organizasyonlarında tanıtılan konseptlere bir yenisi eklendi. Zamanında Pininfarina'nın tasarım direktörlüğünü yapmış olan Ken Okuyama, kendi ismiyle sergilediği otomobiliyle dikkatleri üzerine çekti.
İlk bakışta Pininfarina Rossa konseptinin modern bir hali olarak tanımlanabilecek aracın keskin hatları dikkat çekerken detaylara inildikçe Okuyama'nın şık dokunuşları görülebiliyor. Camları çerçevesiz tasarlanan araçta 21 ve 22 inç çaplı jantlar kullanılırken Formula 1 otomobillerini andıran burunda büyük bir splitter yer alıyor.
Motorun üst kısmı kaputtan taşarken ön çamurlukların hem ön hem de arkasında büyük hava kanalları bulunuyor. Kafalıkların arkasında yer alan kemerler, kısa tutulan arka bölümü daha da kompakt hale getirirken dev difüzör ve küçük LED stoplar buranın diğer dikkat çeken detayları.
İç mekana geçildiğinde açık bir şekilde ayrılmış sürücü ve yolcu bölümleri görülebiliyor. Ayrıca koltuklar, direksiyon simidi, göstergeler, pedallar, kumanda elemanları ve havalandırma kanalları gibi parçalar Ferrari raflarından alınmış.
Ferrari 599 temelleri üzerine geliştirilen otomobilde görev yapan 6 litre hacimli v12 motor 611 beygir güç, 607 Nm tork üretebilirken NOVITEC ROSSO modifikasyon kitiyle güç 692 beygire, torksa 641 Nm'ye ulaşabiliyor. Yarı otomatik şanzımana sahip olan konsept arkadan itişli.
Konsepte niye modifiye kiti sunulur aklım almadı.
YanıtlaSilNovitec'in elinde zaten motor için hazır kit var diye vermişlerdir bilgiyi. Zaten hazır bir motor kullanmanın avantajı.
Silönden hafiften enzo arka üstten rossa 2000 çok özgün olmuş
YanıtlaSilHer ikisinin de tasarımında söz sahibiydi sonuçta Okuyama. Olur o kadar.
Sil