14 Mayıs 2016 Cumartesi

Hyundai Roadshow 2016


Bu sefer farklı bir haberle karşınızdayım. Güney Kore merkezli üretici Hyundai, Tucson ve Elantra modellerini daha da popüler hale getirmek ve Euro 2016 sponsorluğunu duyurmak için 10.000 km uzunluğunda bir Türkiye turuna çıktı. Yaklaşık 40 gün sürecek olan bu tura güney Ege ayağında katılma fırsatım oldu. Bu organizasyon sayesinde yaz aylarında test edeceğim iki modeli de önceden deneyimlemiş oldum.


Lansmanı geçtiğimiz yıl yapılan Tucson'un 2 litre hacimli turbo Diesel motora sahip versiyonunu tura katan Hyundai, bu sayede merak ettiğim modellerinden birisini daha sürmemi sağlamış oldu. Görünüm olarak daha önce test ettiğim benzinli modelden farklı olmayan otomobilin iç tasarımı da kardeşiyle aynı.


Vergiler nedeniyle artan fiyatını arka plana atabilmek için bu motora özel Executive donanım paketiyle ithal edilen araçta Elite Plus donanımına ek olarak elektrikli ön yolcu koltuğu, ön koltuk havalandırmaları, elektrikli bagaj kapağı ve far yıkama sistemi gibi aksesuarlar bulunuyor.


185 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen 2 litre hacimli turbo Diesel motoruyla birlikte 6 ileri vitesli, tork konvertörlü otomatik şanzımana da kavuşan modelin bu ünitesi motorla çok uyumlu. Yine standart olarak sunulan dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte ağırlığı 1.8 tonun üzerine çıkan araç, 1.750-2.750 d/d arasında üretebildiği maksimum torku sayesinde hem ara hızlanmaları sorunsuz şekilde tamamlıyor hem de vites küçültmek zorunda kalmadığından kabine sızan motor sesi yükselmiyor. İlerleyen aylarda daha detaylı test yazısını paylaşacağım Tucson 2.0 CRDI'ın yakıt tüketiminin, daha küçük hacimli benzinli motora sahip olan kardeşinden daha düşük olduğunuysa söylememe gerek yok sanırım.


Direksiyonuna oturma şansı bulduğum ikinci araç olan Elantra bu kasasıyla beni ilk defa konuk etti. Eskisinden çok daha Avrupai bir görünüme sahip olan yeni Elantra'nın iç mekanı da bu değişimi yansıtıyor. Daha ilk denemede ses izolasyonunun da iyileştiğini söyleyebileceğim Elantra'nın detaylarını da önümüzdeki aylarda paylaşacağım.


Bu arada önceki nesilde deneme şansı bulduğum 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ikilisi bu araca da uygulanmış. 136 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen motor, donanıma yeni eklenen sürüş modlarıyla birleştiğinde daha da performanslı bir yapıya bürünmüş. Tahmin edileceği gibi yakıt tüketim değerleri de daha önce ulaşılanlardan çok farklı değil.

Haziran ayına kadar devam edecek olan Türkiye turu kapsamında uğranacak illerin listesine buradan ulaşabilirsiniz.

4 yorum:

  1. Tam otomatik şanzımanlar 1.6 motorlarda Opel, Peugeot, Ford, Mazda gibi üreticilerde yaygınlaşırken onlar neden terk etmeye çalışıyorlarmış sorabildin mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Motor ve gelecek planlarına göre değişiyor şanzıman seçenekleri de. Opel ve Peugeot, tek kavramalı ünitelerinden ağzı yandığından tam otomatiğe döndü. Ford, Renault, Volkswagen hatta Mercedes, küçük Diesel motorlarda çift kavrama kullanıyor. Japon üreticiler CVT ve genel olarak tam otomatikten şaşmadılar zaten hiçbir dönem.

      Sil
    2. iyi araba yapanlar kötü şanzımana, nispeten kötü araba yapanlar da iyi şanzımana yönelmiş.

      Sil
  2. vw bile küçük hacimlileri için konvertörlü argesi yapıyor dsg felaketine karşı.küçük hacimde ıslak kavrama deneyip beceremezlerse gelsin vw cvtler konvertörlüler. Halen dünyanın en iyi iki şanzımanı konvertörlü. Eat6 zf8 üçüncüsü de kendini yakında ispatlayabilir mazda. Cvt de garip ama harika iş görüyor.

    YanıtlaSil