16 Nisan 2016 Cumartesi
Seat León 1.4 EcoTSI ACT FR DSG
Seat'ı C segmentinde temsil eden model León'un sunduğu seçenekler zenginleşmeye devam ediyor. Hatırlayacağınız gibi daha önce hatchback gövde seçeneğini, 140 beygir güç üretebilen motor ve manuel şanzıman ikilisiyle deneme imkanım olan otomobil bu sefer çift kavramalı şanzımanı ve güçlenen motoruyla blogda konuğum oldu.
İlk olarak 1999 yılında satışına başlanan León, hayatına Toledo'nun kısaltılmış versiyonu olarak başladı. Yuvarlak hatlara ve yüksekçe bir tavana sahip olan ikinci nesil örnekler 2005 yılında üretime girerken çok daha köşeli çizgilere sahip güncel kasa 2012 yılından bu yana bizlerle. Güncel León'un üç ve beş kapılı hatchback gövdelerinin haricinde ST ve X-PERIENCE isimli station wagon seçenekleri de bulunuyor.
Dış Mekan
Bir önceki nesil León'da dikkat çeken yuvarlak hatlar, yüksek yapı ve gizlenmiş arka kapı kolları yeni nesil araçta yerini köşeli hatlara ve daha alçak tasarlanmış bir gövdeye bırakmış.
Ön bölümde keskin hatlar tamponda bulunan hava girişleriyle başlayıp farlarla kadar devam ediyor. Petek desenli ön panjur üzerinde FR logosu sunan León, test aracında 18 inç çaplı jantlara da yer veriyor. LED sinyallerle donatılan yanaynalar hem tasarımları hem de füme renkleriyle dikkat çekiciyken arka kapılarda artık standart açma kollarının kullanılması bu kısımda görünümün biraz daha standartlaşmasını sağlamış.
Arka bölümde alt kısmı "V" şeklinde olan bagaj kapağı camı, Seat logosu şeklinde tasarlanan kapak açma kolu, LED stoplar, şık görünümlü bir tampon ve küçük bir spoiler dikkat çekerken egzoz çıkışı çiftli tasarıma sahip.
B sütunu, sunroof ve arka tampon plakalık bölümü siyah renkleriyle farklılaşan otomobilin boyu 4.271, genişliği 1.816, yüksekliği 1.444, aks mesafesiyse 2.634 mm olarak açıklanıyor.
İç Mekan
İkinci nesilde görülen geniş ve kısa yapılı orta konsolun yerini dik yerleştirilmiş daha standart bir panele bıraktığı görülüyor. Asimetrik tasarıma sahip havalandırma ızgaralarının arasına yerleştirilen dokunmatik ekran, ses sistemi ve yol bilgisayarıyla birlikte otomobilin farklı sistemlerinin kumandalarını da barındırıyor. Orta konsolda daha aşağıya inildiğinde Volkswagen ailesinin diğer modellerinden de tanıdık olan düğmeler ve havalandırma kumandaları göze çarparken en altta büyük bir kapaksız göz yer alıyor.
Yükseklik ve derinlik ayarlı, çok fonksiyonlu direkiyon simidinin alt kısmı düzleştirilmişken sportif dokunuşlar ibreleri 0 konumunda aşağıyı gösteren gösterge panelinde de devam ediyor. İki dairesel göstergenin arasına yerleştirilen yol bilgiyasarı, konfor donanımlarının yakıt tüketimine ne kadar yansıdığı dahil birçok veriyi sürücüyle paylaşıyor.
Direksiyon kolonunun sol kısmında far kumandalarıyla birlikte büyük sayılabilecek kapaklı bir göz bulunuyor. Elektrikli cam ve ayna kumandaları kapı içine ergonomik bir şekilde yerleştirilirken kapı kollarının tasarımı ailenin diğer üyelerinden farklı. Çok derin olmasa da dört kapısında da göz sunan León'un ön kapı eşiklerine yerleştirilen FR logoları hoş görünüyor.
Vites konsolu kalabalık olmayan otomobilin şık vites topuzunun arkasında el freni kolu ve iki bardaklıkla birlikte bir de 12 Volt soketi bulunuyor. Koltuklar arasında yer alan kol dayanağı hem ileri-geri hem de açı ayarı sunarken altında üç küçük göz barındırıyor. Ayrıca Seat, ön koltukların altına da birer kapaklı göz yerleştirmiş.
Erişimi sorunsuz olan arka koltuklarda ara kol dayanağı sunmayan León'da üç adet kafalık ve bu bölüme özel çift hava kanalı bulundurması olumlu. Arka kapak üzerinde bulunan Seat logosu yardımıyla açılan bagaj kapağının ardında yer alan 380 litre hacimli bölüm asimetrik katlanabilen arka koltuk sırtlıkları sayesinde 1.270 litreye kadar büyütülebiliyor.
Konfor
León'un sportif donanımı FR aslında konfor anlamında seçilecek ilk paket olmasa da bu durumun farkında olan müşteriler genel konfor seviyesinden rahatsız olmayacaklardır. Süspansiyon sistemi yumuşak olmayan otomobil bozuk yollarda çok rahatsızlık vermese de daha yüksek konfor seviyesi için opsiyonel olarak sunulan ve 225/40-18 ölçülerine sahip lastik-jant kombinasyonunun tercih edilmemesi yerinde olacaktır.
Geniş tabanlı lastiklere rağmen iç mekana yol gürültüsünü rahatsız edici seviyelerde almayan León'un motor sesi neredeyse hiç duyulmazken rüzgar sesi, 120 km/s süratin ardından az da olsa duyulmaya başlıyor.
Önde vücudu çok iyi saran koltuklara sahip olan otomobilin arka koltuklarında yolculuk etmek de rahat. Sınıf standartlarını yakalayan omuz ve diz mesafelerinin yanında tavanda yapılan boşaltma çalışması sayesinde gözle görülür şekilde artan baş mesafesi bu konuda artı puanlar getiriyor.
Konfor donanımı konusunda da az eksiği bulunan test aracında elektrikli cam ve yan aynalar, elektrokrom iç ayna, elektrikli sunroof, yıkama sistemli LED farlar, ön ve arka park sensörleri, yol bilgisayarı, dokunmatik ekranlı bilgi ve eğlence sistemi, çift bölgeli klima, arka koltuklar için havalandırma kanalları, deri ve Alcantara döşemeler, ileri geri ve açı ayarlı ön kol dayanağı, cruise control, Bluetooth ve USB bağlantısı, navigasyon sistemi, ısıtmalı ön koltuklar, sürüş modu selektörü, yağmur ve far sensörleri, LED iç aydınlatma paketi, bel destek ayarlı ön koltuklar, yokuş kalkış desteği, çok fonksiyonlu direksiyon simidi ve Seat Sound ses sistemi bulunuyordu.
Şüphesiz şehir trafiğinde konfora en büyük katkıyı otomatik şanzıman sağlıyor. Daha önce Volkswagen grubunun birçok modelinde deneme imkanı bulduğum çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman 7 ileri vitesli. Sarsıntısız geçişleriyle beğenimi kazanan ünite aynı zamanda çok da hızlı. Ayrıca Start/Stop sistemiyle uyumu da rahatsız edici hızlanmaların önüne geçebilmiş.
Sürüş
Görünümüyle Volkswagen grubunun haşarı çocuğu olduğunu hissettiren León'un sürüş özellikleri de bunun hakkını veriyor. Zaten ortalama sertliğin üzerine çıkmış olan süspansiyon sistemi bir de geniş tabanla ince yanak sunan lastiklerle birleşince yol tutuş üst seviyeye çıkmış.
1.188 kg boş ağırlığa sahip olan test aracının yüksek olmayan ağırlığı, direkt tepkiler verebilen direksiyon sistemi ve gaz pedalının kolay dozlanabilmesi gibi unsurlarla birleşince ortaya zevk veren sürüş karakteristikleri çıkıyor. 0 konumunda yeri işaret eden göstergeler tasarım anlamında sportifliği desteklerken yüksek yan destekli ön koltuklar harika kavrama sağlıyor.
Daha önce Volkswagen Golf GTI'da karşıma çıkan sürüş modu seçim butonu León'un karakterini çok değiştirmese de vites değişim zamanları ve direksiyon sertliğinde meydana gelen değişimler rahatça hissediliyor. Dinamik sürüşler için şanzımanda Eco dışında kalan modlar rahatça kullanılabilirken direksiyon sistemi sertliği sadece Sport modunda yeterli oluyor. Neyse ki aracın sürüş modu seçenekleri arasında bir de kişiselleştirme özelliği mevcut.
Sınırları yüksek olsa da zorlandığında önden kaymaya başlayan Seat León'u tekrar kontrol altına almaksa çok olay. 7 ileri vitesli şanzımanın hızlı vites değişimleri sayesinde performansta yaşanan kayıp hissedilmezken motorun devirlenme isteği de göz kamaştırıcı. Hatta Seat, aracın ilk iki vites oranlarını biraz daha uzatabilirmiş zira gaz pedalı kontrolünü elden biraz bırakınca her iki viteste de sürekli patinaja kalınabiliyor. Manuel olarak vites kolundan kumanda alabilen şanzımanı direksiyon simidi arkasına eklenen kulakçıklardan kontrol edebilmek için ek ücret ödemek gerekiyor.
Turbo beslemeye sahip 1.4 litre hacimli motoru 150 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen test aracı 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımana sahip. 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 8 saniye süren aracın maksimum sürati de 215 km/s olarak açıklanıyor.
Silindir deaktivasyon özelliği sunan test aracı bu özelliği bazı özel şartlar altında kullanabildiğinden özellikle şehir trafiğine girenlerin tüketim farkını anlaması zor. Sabit ve düşük süratli yolculuklarda ortalama 5 litre/100 km gibi seviyelere inebilse de artan performansın büyüsüne kapılıp gaza basarsanız 10 litre/100 km sınırı aşılabiliyor. Bunun yanında karma kullanımda test ortalaması olarak elde ettiğim 7.4 litre/100 km'lik değer kötü değil.
Fiyat/Donanım
Seat modellerinin genel olarak başarılı olduğu bu bölümde León da şaşırtmıyor. 1.2 litre hacimli benzinli motor ve Style donanım paketiyle fiyatlar 58.700 TL seviyesinden başlarken 1.4 litre hacimli üniteyi 125 beygir güç ve FR paketiyle almak için 69.000 TL gerekiyor. EcoTSI motor 150 beygir gücü, FR donanımı ve manuel şanzımanıyla 73.500 TL'ye satılırken DSG için 6.000 TL fark isteniyor.
Bu arada test aracının FR donanımı, DSG şanzımanı ve 150 beygir gücüne EcoTSI logosu olmadan ulaşmak için istenen bedel 76.500 TL.
Standart donanımında elektrikli cam ve yan aynalar, elektrokrom iç ayna, elektrikli sunroof, LED farlar, arka park sensörleri, yol bilgisayarı, dokunmatik ekranlı bilgi ve eğlence sistemi, çift bölgeli klima, arka koltuklar için havalandırma kanalları, ileri geri ve açı ayarlı ön kol dayanağı, cruise control, Bluetooth bağlantısı, sürüş modu selektörü, yağmur ve far sensörleri, 17 inç çaplı jantlar, LED iç aydınlatma paketi, bel destek ayarlı ön koltuklar, yokuş kalkış desteği, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, elektronik diferansiyel kilidi, ön, yan ve perde hava yastıkları bulunan test aracında bazı opsiyonlar da mevcut.
18 inç çaplı jantları 2.100 TL karşılığında sunan Seat, titanyum renkli yan aynalar için 700 TL, Alcantara koltuk döşemesi için 2.200 TL, far yıkama, ön koltuk ve silecek suyu ısıtmaya sahip kış paketi için 1.300 TL, ön park sensörü ve optik park pilotu için 1.700 TL, navigasyon, USB girişi, yaklaşma sensörlü dokunmatik ekran, çift SD yuvası, CD değiştirici, 5 hoparlör, 4 tweeter ve 1 subwoofer sunan Seat Sound sistemi içinse 3.000 TL talep ediyor.
Sonuç
León'un bu sefer de yüz güldürdüğünü söyleyebilirim. Dinamik görünüm, yeterli donanım, makul yakıt tüketimi ve uygun fiyatıyla C segmentinde önemli bir oyuncu olan otomobilin performansı da büyük çoğunluğu tatmin edebilecek seviyede. Kendisinden beklenen iç mekan değişkenliğini de sunabilen León'un ufak tefek donanım eksikleri opsiyonlarla giderilebiliyor.
Özellikle sportif sürüş karakterli otomobillerden hoşlanan sürücüleri cezbedecek yapıya sahip olan test aracımda görev yapan EcoTSI motor teoride iyi bir fikir olsa da pratikte yakıt tüketimine ciddi şekilde etki etmemiş. Ünitenin kazandığı 10 beygir ek güçse herkesin yüzünü güldürecek bir detay.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz
Çok güzel araba be . Rengide harika.
YanıtlaSilBencede. Bu sınıfın en çok satanı golf onu örnek verecek olursam kat ve kat güzel ondan ve diğer rakiplerinden.
SilSurus dinamiklerini bir focus veya astraya gore nasil buldun abi?
YanıtlaSilİkisinden de sert. Hele de 18 inç çaplı jantlarla daha da bir sertliği vardı test aracının. Focus ve Astra'nın Diesel versiyonlarını test ettim. Bu nedenle uzun yolda o ikili daha bir başarılı olsa da kısa süreli veya bol virajlı kullanımlarda benzinli motoruyla Leon bir miktar öne çıkıyor bence.
SilGenel sessizlik, rafinelik konusunda Golf'e veya Astra'ya göre nasıl abi?
YanıtlaSilGolf biraz daha önde ama özellikle sessizlik konusunda Astra ile arada bariz fark var. Bu konuda sınıfın lideri diyebilirim Astra için.
Sil