22 Nisan 2016 Cuma
Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo
Opel'in yeniden doğuşunu simgeleyen araçların başında Insignia geliyor. 2008 yılından bu yana üretimde olan otomobil hem Vectra ve Signum kardeşlerin, hem de aynı dönemde üretimden kalkan Omega'nın yerini doldurduğundan daha ilk etapta önemini belli ediyor. Farklı pazarlarda Vauxhall ve Holden isimleriyle de karşılaştığımız otomobilin Kuzey Amerika'da Buick Regal ismiyle satılan ikizi daha önce blogda konuğum olmuştu.
2013 yılında gördüğü makyajla birlikte daha seçkin bir görünüme kavuşan Insignia yakın zamanda yeni motor seçeneklerine de kavuştu. Türkiye pazarı için bu motorlardan en önemlisi olan 1.6 litre hacimli turbo Diesel ünite, otomatik şanzımanla eşleştirilmiş haliyle testime konuk oldu.
Dış Mekan
Vectra ve Omega ikilisinden çok farklı bir duruşa sahip olan Insignia'da büyük bir ön panjur, ön çamurluklara doğru uzanan farlar, kromajlı süslemelere sahip ön tampon, yuvarlak sis farları, agresif bir tasarıma sahip olan 19 inç çaplı jantlar, genel tasarımla uyumlu yan aynalar, kromajlı kapı kolları, önceden de tanınırlığı artıran bir detay olan yan karakter çizgisi ve dört kapılı coupé araçları hatırlatan tavan yapısı dikkat çeken detaylar arasında yer alıyor.
Yüzgeç antene sahip olan otomobilin kısa yapılı bagaj kapağı, C sütunuyla şık bir şekilde birleşirken uç bölümü spoiler şeklinde tasarlanmış. Yenilenen stoplar bagaj kapağına doğru taşarken ortalarından geçen kromajlı çıtanın köşelerine geri vites lambaları eklenmiş. Çıkıntı yapacak şekilde tasarlanan Opel logosunun altına bagaj açma düğmesini ekleyen Opel, egzozu tampon arkasına gizlemiş.
4.842 mm boya, 1.856 mm genişliğe ve 1.498 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesiyse 2.737 mm olarak açıklanıyor.
İç Mekan
Yolcuları sarmalayan bir yapıya sahip olan iç mekanda ön kapılardan ön panele doğru uzayan parlak plastik kaplamalar farklı bir görünüm sağlamış. Alt bölümde kullanılan açık renkler sayesinde ferahlaşan yaşam alanında metal görünümlü kaplamalar şık bir görünüme sunmuş. Uzun ceplere sahip olan ön kapıların iç bölümlerinde cam ve yan ayna kumandalarıyla merkezi kilit düğmesi görülebilirken ışıklandırma kumandaları ve bir kapaklı göz, direksiyon simidinin soluna yerleştirilmiş.
Büyük bir göbeğe sahip, çok fonksiyonlu direksiyon simidinin arkasında, makyajla birlikte yenilenen gösterge tablosu bulunuyor. Büyük bir ekranın etrafına konumlanan üç analog göstergeden oluşan panelin sağında motor çalıştırma düğmesi yer alıyor.
Orta konsolun üst bölümünde FlexRide şasinin Sport ve Tour butonlarıyla şeritte kalma asistanı, ESP, dörtlü flaşör, park sensörleri ve çapraz trafik sensörünün kumandaları bulunuyor. Havalandırma çıkışları, büyük dokunmatik ekranın yanlarına, dik olarak yerleştirilirken daha aşağıda sistemlerin standart kumanda düğmeleri yer alıyor.
Çift bölmeli klima ve kapaklı küllüğün ardından şık görünümlü vites topuzu gözlere çarparken daha geride park freni kumandası, küçük bir tepsi ve kayar kapaklı bir çift bardaklık yer alıyor. Alışılmadık biçimiyle dikkat çeken kol dayanağının altında çok büyük olmayan bir göz bulunurken aynı bölümde USB, Aux ve 12 Volt girişleriyle anahtar için bir cep görülebiliyor.
Arka kapı içlerinde de makul boyutta cepler sunan Insignia bu kapı camlarında perdeleri de unutmamış. Bu bölümde yer alan yolcular için özel havalandırma kanalları ve 12 Volt soketin yanında katlanabilir kol dayanağı da donanıma eklenmiş. Bu parçanın üzerinde bir çift bardaklık ve kapaklı göz yer alırken arkasında bulunan kapaktan bagaja ulaşılabiliyor.
Söz bagajdan açılmışken; Küçük bir kapağa sahip olan ve 500 litre hacim sunan bölüm, arka koltuk sırtlıkları katlanarak 1.015 litreye kadar genişletilebiliyor.
Konfor
245/40-19 ölçülerini sunan lastikler ilk görüldüğünde konfor konusu ikinci plana atılmış gibi bir izlenim oluşsa da durum bundan farklı. Adaptif şasi kontrolü FlexRide'a sahip olan test otomobilinde standart modda bile başarılı bir konfor seviyesi yakalanabiliyor. Daha yüksek süspansiyon konforu içinse Tour tuşuna basılması yeterli oluyor.
Daha önce Astra'da da karşılaştığım motoru sessiz çalışan Insignia'nın iç mekanına yol sesi de çok az alınıyor. Otomobilin rüzgar sesi izolasyonu da güncel rakiplerini yakalayabilmiş. Ön bölümde genişlik sıkıntısı yaşatmayan test aracının arka koltuklarında da sınıfı standartlarını yakalayan diz ve baş mesafeleri sunuluyor. Tavan boşaltması sayesinde baş mesafesinde sıkıntı yaşanmasa da araca girişlerde alçalan tavana dikkat edilmesi yerinde olacaktır.
Konfor donanımı zengin olan test aracımda elektrikli cam ve yan aynalar, elektrokrom iç ayna, dinamik bi-xenon farlar ve far yıkama sistemi, sunroof, deri döşeme, ısıtmalı ve uyluk destekli ön koltuklar, elektrikli ve hafızalı sürücü koltuğu, yol bilgisayarı, Bluetooth, USB ve Aux bağlantıları, navigasyon sistemi, radarlı cruise control, far ve yağmur sensörleri, çift bölgeli klima, arka koltuklar için havalandırma kanalları, katlanabilir arka kol dayanağı, arka kapı cam perdeleri, ön ve arka park sensörleri, geri görüş kamerası, adaptif FlexRide şasi, uzun far asistanı, trafik işareti tespit sistemi, anahtarsız giriş ve çalıştırma bulunuyordu.
Özellikle şehir trafiğinin en büyük konfor donanımıysa 6 ileri vitesli tam otomatik şanzıman. Manuel kumandaya da imkan tanıyan ünite sarsıntısız geçişleriyle beğenimi kazanırken durduk yere gear hunting yapmaması da olumlu.
Sürüş
Geniş taban ve ince yanak sunan lastikler ve FlexRide'ın avantajı asıl burada ortaya çıkıyor. Standart modda bile dengeli olan otomobil Sport modunda daha da zevkli bir sürüş karakteristiğine kavuşuyor. Elektrohidrolik direksiyon sistemi biraz hissiz olsa da direkt tepkilerle beğeni kazanırken simidin kalınlığı da kavramayı kolaylaştırmış.
En küçük hacimli Diesel motoruyla performans öncelikli olmayan otomobil buna rağmen yüksek tutunma kabiliyetine sahip. Önden kaymaya meyilli aracın sınırlarını bulmak içinse uğraşmak gerekiyor. Ön koltukların sunduğu başarılı yan destekler ve genelde spor otomobillerde görmeye alıştığımız ayarlanabilir uyluk destekleri dinamik sürüşlerde bile başarılı performans gösteriyor.
1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru 136 beygir güç, 320 Nm tork üretebilen test aracı 6 ileri vitesli tam otomatik şanzımanla da donatılmıştı. 0'dan 100 km/s sürate 10.9 saniyede ulaşabilen aracın maksimum süratiyse 200 km/s olarak açıklanıyor.
1.548 kg ağırlığa sahip olan otomobil hantal olmasa da performansı sportif denemeyecek seviyede. Bununla birlikte şanzımanın vites kolundan manuel kumanda alması ve ek ücret karşılığında alınabilen vites değiştirme kulakçıkları sportif dokunuşlar olarak belirtilebilir.
Daha önce Astra'da karşılaştığım şaşırtıcı yakıt tüketim değerleri Insignia'da da önüme çıktı. Dikkatli kullanımda 5 litre/100 km civarında tutulabilen tüketim test sonrasında bile 6.5 litre/100 km seviyesinde kaldı. 70 litre hacimli depo sayesinde menzil rahatlıkla 1.000 km'nin üzerine çıkıyor.
Fiyat/Donanım
1.6 litre hacimli, 170 beygir gücünde benzinli motor, otomatik şanzıman ve Edition/Elegance donanım paketiyle fiyatı 100.150 TL'den başlayan Opel Insignia'yı aynı donanım paketi ve manuel şanzımanlı Diesel motorla birlikte 105.150 TL'ye almak mümkün. Otomatik şanzıman için 6.000 TL fark isteyen Opel, manuel şanzımanla Cosmo paketine 113.150 TL fiyat biçmiş.
Standart donanımında elektrikli cam ve yan aynalar, elektrokrom iç ayna, dinamik bi-xenon farlar ve far yıkama sistemi, elektrikli ve hafızalı sürücü koltuğu, yol bilgisayarı, Bluetooth, USB ve Aux bağlantıları, far ve yağmur sensörleri, çift bölgeli klima, 6 yönlü yolcu koltuğu, elektrikli yükseklik ve 4 yönlü elektrikli bel desteği ayarı, arka koltuklar için havalandırma kanalları, katlanabilir arka kol dayanağı, arka kapı cam perdeleri, ön ve arka park sensörleri, geri görüş kamerası, uzun far asistanı, trafik işareti tespit sistemi, anahtarsız giriş ve çalıştırma bulunan otomobilde birkaç donanım paketi de yer alıyor.
6.250 TL karşılığında sunulan Stil paketinde 19 inç çaplı jantlar, 9 hoparlörlü Bose ses sistemi ve deri koltuklar bulunurken 3.600 TL'ye sunulan navigasyon paketinde 8 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran, iki USB portu ve SD kart okuyucu bulunuyor. Sunroof için 2.200 TL istenirken, hıza ve sürüşe duyarlı direksiyon ve gaz pedalı, sürekli süspansiyon kontrolü, 3 farklı sürüş modunu içeren FlexRide 3.500 TL karşılığında alınabiliyor. Opel Eye, şerit ihlali uyarı sistemi, takip mesafesi göstergesi, ön çarpışma ikazı, hız sınırlama ve Stop&Go özelliklerine sahip adaptif cruise control ve akıllı fren asistanını kapsayan çevre görüş sistemi paketiyse 3.100 TL.
Sonuç
Opel ürün gamında Insignia'nın yeri farklı. Alman firmanın gedikli modellerinden Vectra ve Omega'nın üretimden kalkmasıyla ortaya çıkan aracın doldurduğu yerin büyük olmasının yanında markanın yeni yüzüne de sahip olması önemini artırıyor. Arka bölümü eğimli tavanıyla segmentine farklı bir soluk getiren otomobil, değişkenlik konusunda çığır açmasa da bekleneni verebiliyor.
İç mekan yapısı sportif bir araçtan beklenenleri bile karşılayabilecek seviyede olan otomobilin standart donanımından çok sunulan opsiyonların sayısı ve çeşitliliği göz kamaştırıyor. Bu opsiyonlar sayesinde Insignia'yı özelleştirmek mümkün.
Asıl dikkat çekici yanı yüksek güç üretebilen, sessiz ve ekonomik yapısıyla dikkat çeken 1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru olan otomobilin tam otomatik şanzımanı da potansiyel müşterilerin aklını çalacak bir donanım olarak listeye eklenmiş.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
İncelemeleriniz için çok teşekkürler, çok başarılı incelemeler yapıyorsunuz, beğeniyle takip ediyorum.
YanıtlaSilGüzel bir inceleme olmuş,emeğinize sağlık
YanıtlaSilTeşekkürler arkadaşlar. Sağolun okuduğunuz için.
YanıtlaSilÖncelikle inceleme icin elinize saglik. Peki sizce genel olarak premium modellere bir alternatif olabilir mi?
YanıtlaSilOnur abi'ye sorulmuş ama insignia ile 24 saat zamanı 1 gün test etme şansım olmuştu bende fikrimi beyan edeyim. Bazı konularda olabilir diyelim. Özellikle flexride'lı olanların yürüyen aksamı net şekilde çok başarılı, premium modelleri aratmıyor. Tour modunda 19" jantlara göre pütürlü, kötü zeminli yollarda gerçekten pürüssüz gidişi, sportta kazandığı keskinlik falan gerçekten sektördeki en başarılı sistemlerden biri. Motorda iyi, esnek ve bu kütleyi genel olarak iyi taşıyor. Kilodan dolayı uçmasada hantal hissettirip can sıkmıyor. Hatta düşük hızlarda aynı güçteki c200d'den daha başarılı gelmişti bana. Şanzıman premium markalardan 1 tık geride bence. Geçişleri vs. falan fena değil ama 6 ileri olması ve tork konvektörünün biraz gevşek bir yapısı var gibi gelmişti bana. İç mekanda klima kumandaları premium histen uzak, ve bazı noktalarda işçilik veya detaylar kötü değilse bile eh denecek türden ama bu konuda sorun edilecek kadar kötü bir durumda yok. Biraz subjektif bir konu olacak ama Bose müzik sistemini de beğenmemiştim. Evet güçlü ve gümbür gümbür çalıyor ama ses tonunu müzikal anlamda başarısız bulmuştum, bir türlü istediğim sesi de alamamıştım. Mevcut aracımda bulunan ve eşdeğeri opsiyon olarak alınmış ( 16 senelik bir otomobil ) Alduğunu lpine müzik sistemi daha güçsüz oçok net belli ediyor fakat dinleme zevki, müzikalite anlamında çok net 2 gömlek üstte. Bu da premium araçlardan geri olduğu bir diğer nokta bana göre. Premium araçları aratmayan hatta çoğundan daha başarılı bir noktasını daha ekleyeyim, Afl farlar gerçekten bir harika. Gece sürüşlerini muhteşem bir hale getiriyor. Yüksek hız stabilitesi falan da aynı şekilde premium araçları aratmıyor. Tüm bu eksi ve artıları terazinin kefelerine koyunca benim nazarımda eğer imaj kaygısı yoksa, ben keyfime bakarım, parama göre ne aldığıma bakarım deniyorsa gerçekten gayet güzel bir alternatif bence. Eşdeğer dolulukta bir c serisi ile falan arada astronomik fiyat farkları oluşuyor, değer mi derseniz bence değmez.
Sil"( 16 senelik bir otomobil ) Alpine müzik sistemi daha güçsüz olduğunu çok net belli ediyor" olacaktı yazım hatası olmuş. :)
SilKatılıyorum. Özellikle markaya takılmayanlar için çok güzel bir alternatif. Şanzımanın biraz daha tembel olduğu doğru ama özellikle konfor konusunda bir eksiği yok ünitenin.
Silinfotainment sistemi nasıl? vidyo test bekliyorum sizden
YanıtlaSilAstra'da da kullanılan ekranı hassas. Bu özelliği çok hoşuma gitti. Gerçi alt köşelere yerleştirilen bölümlerine dokunmak biraz dikkat gerektiriyor ama başarılı yine de.
SilSes sistemi de başarılı fakat Apple Carplay'in bulunup Android Auto'nun bulunmaması eksiklik bence.
ufacık bir yazım hatası dışında çok güzel test olmuş, elinize sağlık.
YanıtlaSil(meğilli-meyilli)
Hemen düzelttim. İkinci bir okuma yapmayınca çıkıyor hatalar.
Silvites motor uyumunu berbat bir araç . 136 beygiri kesinlikle hissettirmiyor . 1.3 astra motoruna binince bu harikadır her hadle diye düşündüm fakat alakası yok. bayada gürültülü. içine oturun süper , dışına bakın gayet hoş , fakat daha erkan açılınca berbat grafikleri örtmek için yapmış oldukları beyaz ekrandan tutunda , düzgün çalışmayan göz boyamak için konulmuş dokunmatik klima tuşlaından çıkın saçmalıklar deryası . dediğin gibi hatalarla dolu ama özündede hakkını yememek lazım
YanıtlaSilSportif kullanımda vites değişimleri yavaş kalabiliyor ama FlexRide ile birlikte bu durum iyileşiyor. Daha fazla oran olması daha iyi olabilirdi tabi.
SilEkranlar hayal kırıklığı yaratmadı ama sıcaklık ayarı ve koltuk ısıtma düğmeleri zor kullanılıyordu gerçekten de.
Astradan fazla beygir gücü olmasına rağmen seni hayal kırıklığına uğratmasının nedeni ondan çok daha ağır olması.
SilOnur abi Lexus Türkiye test aracı sağlıyorsa bir IS200t testi patlatsan çok hoş olmaz mı?
YanıtlaSilOlur tabi. Gelecekmiş test aracı. Kulaklarında küpe.
SilÇok güzel haber, merakla bekliyorum :)
SilSevgili Onur Koray,
YanıtlaSil2014 Citroen C5 kullanıcısıyım. Aracım 1.6 E-HDi ve otomatik şanzıman. Gerek uzun yok konforu gerekse yakıt tüketimi nedeni ile 2 sene boyunca çok severek kullandım. Tek problem sizin de daha iyi bildiğiniz gibi robotize şanzımandaki yığılmalar. Önümüzdeki hafta kısmetse Insignia 1.6 Cdti Elite donanımlı otomatik şanzıman aracımızı teslim alacağız. Bu iki aracı kısaca karşılaştırırsanız özellikle yakıt tüketimi konusunda nasıl bir yorum yapardınız ?
İyi bir seçim olmuş bence ve zamanlaması da harika :)
SilTüketim, aynı performans seviyesinde değişmeyecektir. Hatta kontrollü kullanılırsa daha aşağıya bile çekilebilir. Beni çok şaşırttı bu motor. Asıl güzel yanıysa performansta olacak ama kaptırmamak lazım yoksa testte belirttiğim gibi yükseliyor ortalama.