30 Mart 2016 Çarşamba
Hyundai i30 1.6 Turbo GDI Sport
Hyundai i30 ailesi genişlemeye devam ediyor. Daha önce Diesel motor ve otomatik şanzımanlı Cross Wagon seçenekleriyle blogda konuğum olan model bu sefer bambaşka bir şekilde karşımızda. i30 1.6 Turbo GDI Sport'un tek farkı sportif dış görünümünde değil. Kaput altında da heyecan verici bir ünite mevcut.
İlk nesil örnekleri 2007 yılında piyasaya çıkan i30 Hyundai'nin Avrupa pazarı öncelikli olarak tasarladığı bir model. C segmentinde yer alan aracın ikinci nesil örnekleri 2011 yılında tanıtılmasının ardından 2014 yılında küçük bir makyaj operasyonu geçirerek güncellendi. Aileye eklenen yeni sportif seçeneğin yüzünü biraz daha farklılaştıran Hyundai bu modele özel bir donanım paketi de sunmakta.
Dış Mekan
Ana hatlara bakıldığında otomoblin farklı yapısı hemen göze çarpmasa da bu özel donanımlı modelin detaylarında gözden kaçmayan farklılıklar var. Altıgen ön panjurun içerisinde kullanılan tasarım daha sade ve homojen hale getirilirken dinamik bir tasarıma sahip yeni ön tamponda LED aydınlatmalar ve metalik griye boyanmış splitter benzeri parça görülebiliyor.
Sinyal entegre edilmiş yan aynalar ve kromajlı kapı kolları makyaj öncesi modellerden alınırken teste katılan donanıma özel koyu renkli jantlar 18 inç çaplı. Açılabilir cam tavan ve kısa boylu anten, karartılmış arka camlar gibi sportif bir görünüm sağlamış.
Arka bölümünde daha çok farklılık bulunan i30'un stopları LED teknolojisine kavuşurken yepyeni tamponun üzerine büyük sis farları eklenmiş. Bu parçanın alt kısmındaysa difüzör ve çiftli egzoz çıkışı görülebiliyor.
Boyutlarında da büyük değişiklik olmayan otomobil 4.300 mm boya, 1.780 mm genişliğe ve 1.470 mm yüksekliğe sahipken 2.650 mm'lik aks mesafesi CW versiyonla paylaşılıyor.
İç Mekan
Yaşam bölümünde de ufak tefek değişiklikler sunan Hyundai siyah-kırmızı döşemeleriyle sportif bir etki yaratmış. Dört kapısında da büyük cepler bulunan i30 sürücü kapısında elektrikli cam ve yan ayna kumandalarını sunmaya devam ediyor. Çok fonksiyonlu, deri kaplı ve dört kollu direksiyon simidinin solunda aydınlatma yer alırken sıfır konumu aşağıyı işaret eden gösterge panelinde kullanılan dijital ekranın grafikleri yenilenmiş.
Derine yerleştirilmiş çift yuvarlak göstergenin sağında motor çalıştırma butonu ve her iki yanına dik yapılı havalandırma ızgaraları yerleştirilmiş orta konsol yer alırken büyük düğmelere sahip ses ve havalandırma sistemi kumandalarında bir değişiklik yapılmamış. Bu bölümün altında bir çift 12 Volt girişi, USB ve Aux portları yer alırken daha da aşağıda iki büyük kapaksız göz kullanışlılığı artırmış.
Park sensörü düğmesi vites topuzunun önüne alınırken elektronik park freni kumandası, kayar kapağın altına gizlenen bir çift bardaklık, ince uzun depolama bölümü ve altında derin bir göz bulunan, ileri geri kaydırılabilen kol dayanağı vites konsolu üzerinde dikkat çeken detaylar.
Elektrokrom iç aynanın içerisine yerleştirilen geri görüş kamerası ekranı ve hemen üzerinde yer alan cam tavan açma kumandaları arasında gözlük kabı da sunan Hyundai arka koltuklarda havalandırma çıkışları, katlanabilir kol dayanağı ve buna entegre edilen bir çift bardaklığa yer vermiş.
Sport paketinin içeriklerine gelince; Tavanı siyah renkli kumaşla kaplanan test aracının deri-kumaş karışımı, yüksek yan desteklere sahip koltuklarında siyah ve kırmızı renkler seçilmiş. Metal pedal seti, ibreleri 0 konumunda aşağıyı gösteren hız ve devir göstergeleri, kırmızı uç kısmına sahip vites kolu ve yine kırmızı renkli dikiş ipliklerine sahip deri direksiyon simidi sportif karakteri öne çıkarmış.
12 Volt soket ve hem plastik hem de metal sabitleme kancalarına sahip olan bagaj bölümü 378 litre hacim sunan hatchback arka koltuk sırtlıkları yatırılarak 1.316 litre hacim sunabilir hale getirilebiliyor.
Konfor
Şimdilik i30 ailesinin en sportif versiyonu olan test otomobilimin şasi ayarları da bu özelliği öne çıkaracak şekilde yapılmış. Sertçe bir süspansiyon sistemi ve ince yanaklara sahip, 18 inç çaplı jantlar küçük dalgalanmaları iç mekanda hissettirse de aracın asıl amacı göz önüne alındığında makul konfor seviyesini sunabiliyor.
Üç farklı direksiyon sertlik ayarı sunan i30'da görev yapan koltukların oturma zeminleri oldukça geniş. Sürücü koltuğunda elektrikli bel destek ayarı sunan otomobilde kullanılan şık tasarımlı anahtarının cepte olması aracı çalıştırmak için yeterli ki bu da konfor bölümüne artı puanlar işliyor.
Rüzgar ve motor sesi başarılı şekilde izole edilebilmiş aracın yol sesi izolasyonu üzerinde hala çalışılabilir. Koyu renkli döşemelerin monotonluğu kırmızı parçalarla bir miktar kırılırken açılabilir panoramik cam ferahlık hissini artırmış. Arka koltuklarda sunulan baş ve diz mesafeleri de C segmentinden beklenenleri rahatlıkla karşılıyor.
Standart donanımı da yeterli seviyede olan test otomobilinde elektrikli cam ve aynalar, elektrokrom iç ayna, yarı deri döşemeli koltuklar, açılabilir panoramik cam tavan, elektrikli bel desteğine sahip sürücü koltuğu, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, yol bilgisayarı, anahtarsız giriş ve çalıştırma, çift bölgeli tam otomatik havalandırma, deri direksiyon simidi, ileri-geri kaydırılabilen ön kol dayanağı, cruise control, Bluetooth bağlantısı, USB ve Aux girişleri, viraj aydınlatması, arka park sensörleri, arka koltuklar için havalandırma kanalları, geri görüş kamerası, değişken direksiyon modu, yokuş kalkış desteği, far ve yağmur sensörleri, ve karartılmış arka camlar bulunuyordu.
Sertliği abartılmamış bir debriyaj pedalına sahip olan 6 ileri vitesli manuel şanzıman hafif kemikli yapısıyla rahatsızlık vermiyor. Vites yollarının da belirgin olması rahatlık sağlarken geçişler eforsuz bir şekilde gerçekleşiyor.
Sürüş
Makyajın ardından aileye katılan sportif modelin altyapısı bunu belli ediyor. Sertleştirilmiş süspansiyon sistemi ve 225/40-18 ölçülerindeki lastikleriyle başarılı bir yol tutuşu sunan otomobil ağırlık değişimlerinden de az etkileniyor.
Üç farklı sertlik ayarına sahip olan direksiyon sistemi sadece en sert konumunda sportif sürüş isteyenlerin beklentilerine cevap veriyor. Elektrohidrolik sistemin çok hisli olmamasıysa sürpriz değil. Zorlandığında önden kayma eğilimi olan test aracını kontrol etmek zor olmasa da motordan istenen verimin alınabilmesi için devir seviyesini 3.500 üzerinde tutmak şart.
Metal pedal seti ve yere sabitlenen gaz pedalı haricinde hafif kemikli şanzımanı da dinamik sürüşler için uygun olan otomobil düşük devirlerde hareket etmekte zorlanmasa da asıl patlamayı yapması biraz zaman alıyor. Düşük devirlerde kalın bir egzoz sesi veren aracın sürati arttıkça bu ses de kayboluyor.
1.6 litre hacimli benzinli motoru turbo besleme yardımıyla 186 beygir güç, 265 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 219 km/s olarak açıklanıyor. Seri kullanımda rahatlıkla 13 litre/100 km seviyesinin üzerine çıkabilen ortalama yakıt tüketimi sabit süratli otoyol kullanımlarında 7 litre/100 km seviyesine indirilebilirken test ortalaması 9.5 litre/100 km şeklinde gerçekleşti.
Bu arada şunu da belirtmemde yarar var: i30 1.6 Turbo GDI Sport modellerinin ateşleme sistemi yazılımı yakın zamanda Almanya'da güncellendi. Araç sahiplerinin şikayetleri arasında yer alan düşük devirlerde aşırı düşen performans ve yüksek yakıt tüketiminin test aracında da sorun olması durumun bir kere servise girişle çözülebileceğini düşündürüyor.
Fiyat/Donanım
Fiyatları, 2015 modellerde 59.900, 2016 modellerdeyse 66.600 TL seviyesinden başlayan Hyundai i30'un en yüksek performanslı seçeneğiyse tek motor, şanzıman ve donanım paketiyle alınabiliyor. Aracın 2015 modelleri 82.400 TL liste fiyatına sahipken 2016 modellerde istenen bedel 85.100 TL oluyor.
Test aracında elektrikli cam ve aynalar, elektrokrom iç ayna, yarı deri döşemeli koltuklar, açılabilir panoramik cam tavan, elektrikli sürücü koltuğu bel desteği, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, yol bilgisayarı, anahtarsız giriş ve çalıştırma, çift bölgeli tam otomatik havalandırma, deri direksiyon simidi, cruise control, Bluetooth bağlantısı, USB ve Aux girişleri,arka park sensörleri,ön, yan ve perde hava yastıkları, sürücü diz hava yastığı, çift egzoz çıkışı, arka koltuklar için havalandırma kanalları, geri görüş kamerası, 18 inç çaplı jantlar, değişken direksiyon modu, viraj aydınlatması, yokuş kalkış desteği, far ve yağmur sensörleri, sportif yan destekli ön koltuklar, kırmızı dikiş iplikleri, elektronik park freni, metal pedal seti ve karartılmış arka camlar standart olarak sunuluyor.
Sonuç
Güncel Hyundai ürün gamının en yaşlı üyelerinden olan i30 bu yaşını yavaş yavaş göstermeye başlıyor. Dış görünümü çok değiştirmeyen makyaj operasyonu sonrasında en belirgin farklılıklara kavuşan model olan 1.6 Turbo GDI Sport aynı farklılığı sertleştirilmiş sürüş özelliklerinde de gösterebiliyor.
İç mekanda standart bir i30'un kullanışlılığı daha sportif aksesuarlarla sunulurken donanım konusunda da büyük bir sıkıntı çekilmiyor. En büyük sorunlar olarak gördüğüm yakıt tüketim değerleri ve motorun alt devirlerde yaşadığı isteksizlik büyük ihtimalle ufak bir program güncellemesiyle savuşturulacak sorunlar olarak kalırken geriye kalan özellikler eğlenceli sürüşler için yeterli oluyor.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
artik bu sirkwtlerden test etmek icin tekrar araba alabilmek amaciyla yazilan yagdanlik test yazilarundan bikmadiniz mi sizde? test te 9.5 lt yakmis, rahatlikla 13 lt uzerune cikan tuketim otiyilolda 7ye iniyormus ve de uretilirken yapilamayan programlama rahatca girilen 5dklik bakim da cozuluyormus...
YanıtlaSilYaw okurken ben utaniyorum artik, sunlari yazanlar utanmiyor.
1.2.3.5 degil, tum test yazilari ayni sablon, 3-5 lansmana katilim, biraz test yazisi yazabilmek icin bu kadar tarafli yazilar yazilamaz, ayiptir yaa.
fiyatlar fahis gozukmesin diyede 2015 fiyatlari eklenmis bi de.
kimse almiyo demekki 2016 nisanda hala 2015 fiyati verebiliyorsan.
Fiyatlar doğrudan siteden alıntı. Varsa yazıyor, yoksa yazmıyorum.
SilTüketim de çözülür demedim. Çözülebilir dedim. Yazıda da belirttiğim gibi bu durum daha önce başkalarının da başına geldiğinden düzenleme yapıldı.
Utanmanıza gerek yok okurken. Gerçekler yazıyor tarafsız olarak. Ha, taraf olarak yazı altında sorular sorulduğunda onlara da cevap veriyorum her seferinde.
sizi yillatdir takip eden biri olarak bu yazim seklini size yakistiramiyorum..
YanıtlaSilben o araci kullanmadim ama eminimki biraz zorlansa 15lt. otoyolda 110-120km hizda surulse 7+, sehir icinde cok rahat 10+ ltler yakacagini gozum kapali bilebiliyorum. bunlar da oyle 5dklik yeni prog.yuklemelerle cozulebilen seyler degildir..
adamlar 3silindirli, 1.0ltlik golf ile mercedes ve bmw yi pazara gonderen yazilar yazabiliyorlar, biz de niye olmuyor-olamiyor?
O motorlu arac daha trye bile gelmedi, cunku tum test yazilari performanstan memnun, tuketiciyi uyandirabilen bir yazi daha ortada bile yok.
Hakan.
Ben de gözü kapalı bilenlerin gözü açılsın diye yazıyorum zaten bu yazıları. Aracın daha kullanılmadan bu kadar önyargılı bir şekilde seceresini çıkarabilenin zaten kimsenin tavsiyesine ihtiyacı yok.
SilBen bütün test araçlarını eşit şartlarda sürmeye çalışıp bu şartların ardından elde ettiğim rakamları yazıyorum. Beğenmeyebilirsiniz, aracın tüketimi bu şekilde. İnanmayan alıp kullanabilir.
3 silindirli Golf ile yapılanların da gerçekliği tescilli mi? Ona da "Wolfsburg hayranı" yaftası yapıştırılabilir örneğin. Burada aracın ortalaması 9.5 litre/100 km yazdım diye olay oldu. Golf BMW'yi ezer desem neler olur düşünmek istemiyorum.
Ayrıca yazarların, distribütörlerin hangi araçları ithal edeceği hakkında hiçbir söz söyleme hakkı yok malesef. Olsaydı şimdi ortalık Abarth'tan, ve hibrit Almanlardan geçilmiyor olurdu ki o bir ütopya. Araçlar sundukları özelliklere göre performans değerlendirmesine alınır. 1.0 Golf de o motor için başarılı performans sergileyebilir ama aynı firmanın 1.4 litre hacimli motorunun daha performanslı olacağını bilmek için mühendis olmak gerekmiyor.
Şayet ülkeye girerse ve 1 ile 1.4 litre hacimli motorların fiyatları kafa kafaya gelecekse zaten başarısızlık olacağını düşünüp getirmiyor da olabilir örneğin Doğuş. Bu tür şeyleri test içerisinde yazmasam da sık sık konuşma fırsatı bulduğum pazarlama departmanlarıyla görüşüyoruz.
Makyajlı ford focus testini epeydir bekliyordum teşekkürler onur koray
YanıtlaSilRica ederim.
SilYapacak bişey yok kardeş hyundai hep çalıyo tasarımı ama fordluk bi olay değil 2-3 seneye misal bmw den kopya çeker . O değişir yani .
SilHahah aynen makyajlı focus bu
SilBu arada hakiki makyajlı Focus testi de var blogda :)
Silmarkaların son zamanlardaki büyük jant tribini anlamıyorum. aynı arabaya 205 55 16 ları koysam 0-100 7.5 saniyeye düşer eminim. Yol tutuş da çok aşırı fark etmez doğru lastik basıncı ile. sanki i30 ile piste çıkacağız 40 yanaklı lastik koymuşlar. türkiyenin müthiş yollarında ikinci gün jantı kıralım diye.
YanıtlaSilBasma yüzeyi %10 azalacağı gibi yanaklar da iki katına çıkıyor. Özellikle virajlarda hissedilir yol tutuşu kaybı olur ama yol şartlarına uygunluk bakımından daha küçük çaplı jantlar daha mantıklı.
SilSüspansiyonla dengelenmemiş ağırlıktan teker başına en az 5 kg azalmış olacak ama. Unsprung weight denilen ağırlık yani.
SilTabii dediğiniz gibi virajlarda aracın esnemesi yatması azalacak. dolayısıyla stabilite artacak. Ancak 997 kasa kodlu porsche 911lerde bile 235 40 18 ölçülerinde jant kullanıldığı oluyordu tercihe göre.400 hp araca bile yetiyorsa bu ölçü i30 a gerekli olduğunu sanmıyorum 215 50 17 gibi ölçüler i30 için fazlasıyla yeterli bence.
911'in boyutları i30 kadar. O yüzden çok da garip değil. Bir de onlar ön lastik ölçüleri. Arkada minimum 285 olduktan sonra bir sorun teşkil etmiyor. Tabi bir de araçların gam içerisindeki konumları var. En güçlü i30'un bir farkı olmalı diye düşünmüşler büyük ihtimalle ki fena bir düşünce değil. Motoru da aynı şekilde hazırlayabilselerdi daha bir anlamlı olurdu tabi.
Silelbetteki kimse yogurdum eksi demeyecek, bunu beklemiyoruz tabii ki.
YanıtlaSilbununla birlikte okuyucularin rahatlikla gordugu audiden apartma on panjur, focustan arak dizayn ya da yuksek sarfiyat konularina yazinizda deginmemeniz de sizin bunlari fark etmemenizden cok sanki eksi yonlerin uzerine gitmemek gibi olmuyor mu?
yani bu aracta hic mi kotu bi yon yok, hersey mi gulluk gulistanlik?
okuyucular hep mi size ve diger test yazarlarina haksizlik yapiyor, deli mi bu okurlarin hepsi, ne gibi bi dusmanliklari var tum test yazarlarina?
araclarin eksi yonlerini yazip ozelestiri yapabilmek bu kadar mi zor?
Bence yazıyı okuyup, anlamadıysanız bir daha okuyup yorum yapmanızda yarar var. Birincisi tasarım objektif değerlendirilemez. Bana çirkin gelenin başkasına güzel gelme olasılığı büyük. Kaldı ki yukarıda üç kişi birden Focus'a benzetmiş. Dolayısıyla "Okuyucuların Audi'ye benzetmesi" bile olayın ne kadar göreceli olduğunu belirler nitelikte. Ben tasvir ederim, beğenen beğenir, beğenmeyen beğenmez.
SilTüketimin yüksek olduğunu zaten belirttim. Zorlanınca 13 litre/100 km üzerine çıktığını söyledim, daha ne yapayım? Önceki testlerde, aynı şartlarda kullanılan araçların tüketimlerine oranlamak çok da zor değil.
Performansın da beklediğim kadar iyi olmadığını söyledim.
Düzgün okuyanlar olumsuz yanları da anlayabiliyor heralde ki sadece tek kişinin sorunu olduğunu görüyorum.
Onur'cum bu arkadaşlar gerçekten ne istediğini bilmiyor. Sen de tanıyorsun ama bunlara kızıp blog yazmayı bırakayım deme seni destekliyoruz. İki araba yazısı okuyan elinden bir iki araba geçmiş kişiler kendini uzman sanıyor ve önündeki açık yazıyı okumaktan acizler.
Silaraclar elestirilemez, yazilar da elestirilemez, yazar hasa elestirilemez.
YanıtlaSilbu egoyla, okur yorumu yapip, onundeki yaziyi anlamaktan aciz biz elinden 2 araba gecmis kisileri de rahatlikla mahkemeye tasiyabilmelisiniz sn.hukumet uyelerimiz gibi. ego ve yandas yonunden eksiginiz yok fazlaniz var masallah..
Aynı mantıkla yorumcular da eleştirilemez o zaman.
SilZaten belirtilmiş noktaların belirtilmediği söyleniyorsa aynı telden çalınmıyor demektir.
ayni segmentte olmasa da cok benzer bir motor ve verilere sahip olan insignia 1.6t 180hp manuel kullanmis (test degil 1 yil dayanabilip satmis) biri olarak 150kg civari daha hafif olan bu aracta da bu verilere ben inanmiyorum. siz istediginizi yazabilirsiniz, 5.6. vitese gecilemeden her an 10 lt ustunu gordugum 18 inch sanirim benzer genislik 245 falandi lastikleri de gaza basmadan daha dokundugun an da 15 ltleri gecen aracin eski sahibi olarak, okudugum test yazilari ve yorumlar da benzer degerleri ve yorumlari gorebilseydim o araci cok samimi soyluyorum almazdim. herkes 10 ltler yazdi, test etti, yorumladi, begendi, abartti, bizler aldik, kullandik 15lt yi zor gorduk. sehir icinde ocagimiz sondu neredeyse siz hala objektif yazdiginizi ve inanip inanmamakta serbest oldugumuzu ve yazida belirttiginizi soyluyorsunuz.
YanıtlaSilBu tarz araclardaki tuketim degeri abartili ifadelerle ciddi uyarilar konarak belirtilmeli eger objektif olundugu iddiasi varsa.
Yil olmus 2016, 15lt tuketim nedir arkadas, o da basmadan diyorum, hafif dokununca gaza.
5-6. vitese gecmeden sanmiyorum ama umarim ben abartiyorumdur ve bu arac yazdiginiz degerleri yakiyordur.
sizi artik objektif ve okuyucu yanlisi gormedigimi (ozellikle test yazilarinda) belirtip bu bahside elinden 1-2 arac gecmis ve okudugunu anlamaktan aciz bir okur olarak kapatiyorum.
iyi gunler dilerim.
Hakan.
Birincisi, insanların yazılarına inanmıyorsanız zaten neden okuyorsunuz?
Silİkincisi, herkesin sürüş karakteristikleri farklı. Bu nedenle kendinizin elde edeceği tüketim değerlerini daha önce test edilen araçlar arasında sizlerin de kullandığını bulup, tüketimi, benim tüketimimle oranlayabilirsiniz. Basit matematikle başarılı sonuçlar elde edilir.
Hem genelleme konusunda bu kadar iddialı olup hem de bütün test sürüşlerinde çıkan değerleri inkar etmek garip.
Bir de neden abartılı ifadelerle anlatılması gerekiyor onu anlamadım. Her şey göreceli. Bana abartılı gelen tüketim değeri, yakıtını şirketten alan bir satışçının umurunda olmayabilir.
Bir de şu var; test yazılarında belirtilen değerlere inanmayıp kime inanacaksınız? Katalog değerlerine mi? Öyleyse hayırlı işler zaten.
Onur Bey arkadaş eksisozluk yönetiminden herhalde ciddiye almayın.
Sil