17 Şubat 2016 Çarşamba
Škoda Vision S
Çek üretici Škoda'nın SUV konsepti sonunda ortaya çıktı. İlk görselleri paylaşılan araç markanın yeni tasarım anlayışını daha da geliştirirken Volkswagen grubunun hibrit teknolojisini de kullanmış.
Güçlü bir görünüm sunan araçta kullanılan köşeli tasarım bir sürpriz olmasa da ileriye doğru çıkan ön panjur ve ikiye bölünmüş LED farlar farklılık yaratmış. Kaputta kullanılan çıkıntılar kapı yüzeylerinde daha da belirgin hale gelirken büyük jantlar dengeli bir duruş sağlamış.
Kapı kolları gizlenen otomobilin yan aynaları ince bir yapıya sahipken D sütunu kalın tutulmuş. Volkswagen grubunda yer alan kardeşlerinin aksine arkası dikkat çekici olan konseptte keskin kenarlı iç desene sahip LED stoplar dikkat çekerken bagaj kapağına eklenen spoiler ve tampondan çıkan çift egzoz çıkışı sportif bir görünüm sunmuş.
4.7 metre boya, 1.91 metre genişliğe ve 1.68 metre yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.79 metre olarak açıklandı. Konseptin 3 koltuk sırasına sahip olduğu da gelen bilgiler arasında.
İç mekanı ferah bir yapıda olan otomobilde altı adet tekli koltuk bulunuyor. Alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, vites kolu önüne yatık olarak yerleştirilen dokunmatik kumanda paneli, ön yolcu konsoluna eklenen büyük dokunmatik ekran ve arka koltuklar için düşünülen eğlence sistemi monitörleri bu bölümün dikkat çeken detayları arasında sayılabilir.
Konseptin kaputu altında yer alan 1.4 litre hacimli benzinli motor, turbo besleme yardımıyla 156 beygir güç, 250 Nm tork üretebilirken 54 beygir güç, 220 Nm tork üretebilen bir elektrik motoru, 6 ileri vitesli DSG üzerinden gücü ön aksa aktarıyor. Arka aksa güç aktarımıysa 115 beygir güç, 270 Nm tork üretebilen ikinci bir elektrik motoru vasıtasıyla oluyor.
12.4 kWh kapasiteli pilleriyle 50 km elektrikli kullanım menzili sunabilen Vision S'in hibrit kullanımda ortalama tüketimi 1.9 litre/100 km olarak açıklanıyor. Karma durumda 225 beygir güç üretebilen konsept 0'dan 100 km/s sürate 7.4 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 200 km/s.
son superb ile skoda'nın tasarımıyla sorumlu arkadaş görsel kaliteyi acayip artırdı. detaylarda bile çok iyi vw'nin altında konumlandırılan marka için fazla iyi.
YanıtlaSilevet katılıyorum skoda artık eski skoda değil çok kaliteli oldu ama seat için aynı şeyi söyleyemeyeceğim bana hiç kaliteli gelmedi hatta plastik oyuncak gibi geldi açıkcası.
Sil