23 Şubat 2016 Salı
Rimac Concept_One
2011 yılında Frankfurt otomobil fuarında sergilenen ve tanıtımının ardından kendisinden pek haber alınamayan elektrik motorlu süperspor otomobil Rimac Concept_One seri üretime hazır haliyle bu yıl Cenevre'de olacak.
Farklı duruşundan bir şey kaybetmediği görülebilen otomobil yuvarlak hatlarını korumuş. LED farlarla birlikte dar bir ön panjura sahip olan araçta büyük jantlar, karbon seramik fren diskleri, dar yan cam alanları, ince uzun yan aynalar, büyük bir difüzör ve LED stoplar dikkat çekiyor. Arka camı bulunmayan otomobilin bu bölümünde olanlar iç mekana bir kamera yardımıyla taşınıyor.
Yaşam alanında yolcuların dokumabileceği bütün yüzeyler deri, alüminyum, karbon fiber veya Alcantara olan aracın bu bölümünde plastik görülemiyor. Alt bölümü düzleştirilmiş direksiyon simidi ve dijital gösterge paneli konsept araçtan alınırken orta konsolda yer alan büyük dokunmatik ekran yenilenmiş. Bu bölümün altında görev yapan kumanda paneli de yeni ve tamamı alüminyumdan üretilmiş.
82 kWh kapasiteli bir batarya ve dört elektrik motoruna sahip olan Concept_One, 1.072 beygir güç, 1.600 Nm tork üretebiliyor. Bu dört motor sayesinde dört tekerlekten çekişli olan araç 0'dan 100 km/s sürate 2.6, 200 km/s sürate 6.2, 300 km/s sürateyse 14.2 saniyede ulaşıp 355 km/s hız yapabiliyor.
Müşterisi çok olacakmış gibi görünen süperspor otomobilin fiyatı henüz belli olmasa da üretimin 8 adetle sınırlı olacağı açıklandı.
0 200 km'ye çıkışı 6.2 saniyemi ben doğrumu anladım.
YanıtlaSilrimac hiç duymadığım marka hangi ülkeye ait bilen varmı.
YanıtlaSilben duymuştum daha önce 2012 yılında konsept yapmıştı tasarımı çok güzel aracın.
YanıtlaSil0 300 km'ye 14.2 saniyede çıkışta çok sağlammış.
YanıtlaSilşanzuman fena
YanıtlaSilgövdenin bazı bölümleri ve stoplar BMW i8'den devşirme mi bana mı öyle geldi?
YanıtlaSilgüzel tasarım.
YanıtlaSil