14 Şubat 2016 Pazar
Opel Astra 1.6 CDTI Excellence
Test bölümümün bu seferki konuğu çoğunuzun yakından tanıdığı bir isim olan Opel Astra. İlk nesil modelleri 1991 - 2002 yılları arasında üretilen otomobil, Kadett E'nin yerini aldığından Astra F olarak bilinmekteydi. Sedan, hatchback ve station wagon'un yanında cabriolet gövdeye sahip seçeneği de üretilen otomobilin yerine geçen Astra G'nin üretimi 1998 yılında başlarken çeşitli markaların altında 2011 yılına kadar devam etti.
Astra H olarak bilinen üçüncü nesil 2004 - 2014 yılları arasında üretimde kalırken çok daha büyük olan Astra J, 2009 - 2015 yılları arasında bizlerleydi. Bu aracın üretiminin sonlanmasıyla birlikte aramıza katılan Astra K, geçtiğim yıldan beri piyasada. Şimdilik sadece hatchback ve station wagon gövde seçenekleriyle üretilen otomobilin testime konuk olan seçeneğinde 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor ve otomatik şanzıman ikilisi görev yapıyor.
Dış Mekan
Tamamen yenilenmiş bir araç olsa da önceki nesil modellerin ciddi bir makyaj geçirmiş hali gibi duran yeni Astra, küçülen boyutlarının da etkisiyle daha sportif bir yapıya bürünmüş. Büyük LED farların iç yapısı ön panjurla bir bütünlük sağlarken tamponun dinamik görünümü sis farlarında da devam etmiş.
17 inç çaplı jantlarla donatılmış olan test otomobilinde ön kapı camlarının altına sabitlenen yan aynalar ve bu bölümde kullanılmış kelebek cam dikkat çekerken arka kapı cam çizgisinin yükselip C sütunuyla birleşmesi ilginç bir görünüm yaratmış. Kapıların üst bölümünde geçen kromajlı çıtanın bu kısma kadar gelip siyah renkli sütunun üzerinde kesilmesi de farklılığı pekiştirmiş.
Yüzgeç şekilli küçük siyah bir antenle donatılan otomobilin bagaj kapağının üst kısmı bir spoiler barındırırken LED stoplar ve dışarıya taşan Opel logosu daha aşağıda dikkat çekiyor. Plakalığa da ev sahipliği yapan tamponun alt kısmında ince uzun reflektörler görülebiliyor.
4.370 mm boya sahip olan otomobilin genişliği 1.809, yüksekliğiyse 1.485 mm olarak açıklanırken aks mesafesi 2.662 mm.
İç Mekan
Önceki nesille görsel benzerlik iç mekanda devam etmiyor. Ön kapılara geniş ve derin ceplerle piyano siyahı süslemeler yerleştiren Opel bütün kapılarda mat metal renkli kollar kullanmış. Sürücü kapısında bu parçanın önünde merkezi kilit butonu bulunurken cam ve yan ayna kumandaları kolçağa eklenmiş.
Opel armalı kapı eşik çıtalarının üzerinde geçilip girilen iç mekanda şık görünümlü, çok fonksiyonlu ve üç kollu direksiyon simidi hemen dikkat çekiyor. Soluna aydınlatma kumandalarıyla birlikte kapaklı bir göz yerleştirilen simidin arkasında, sade bir tasarıma sahip olan gösterge paneli görülüyor.
Ön panel boyunca fark edilen piyano siyahı kaplamalara metal görünümlü süslemeler eşlik ederken vites konsolunun yan tarafları deri kaplanmış.Orta konsolun üst bölümüne dokunmatik ekran ve havalandırma ızgaraları yerleştirilirken daha aşağıda, komutları yine ekrandan izlenebilen kumandalar bulunuyor.
Koltuk ve direksiyon simidi ısıtma düğmeleri havalandırma kumandaları arasına eklenirken biraz daha aşağıda, içine cep telefonu alabilen ince bir boşluk bulunuyor. Şık görünümlü vites topuzunun önünde şeritte kalma asistanı, ESP, park sensörü ve park yardımcısı kumanda elemanları bulunuyor.
Elektronik park freni, 12 Volt soket ve kapaklı bir çift bardaklıkla birlikte ileri geri hareket edebilen kol dayanağına da sahip olan otomobil bu parçanın altında sunduğu derin cebe USB ve Aux girişleri eklemiş. Kapağı içinde bozuk para cepleri bulunan torpido gözünün büyük bölümüyse CD çalar tarafından doldurulmuş.
Arka kapılarının içerisinde, büyük olmasa da derin cepler bulunduran Astra'nın bu kısım için bir çift USB girişi ve koltuk ısıtması sunup havalandırma kanalı ve orta kol dayanağı bulundurmaması bir eksiklik. Kapaklı Isofix bağlantıları ve üç kafalık sunan arka koltuklar asimetrik olarak katlanarak 360 litre hacimli bagajı 830 litre alabilecek hale getiriyor.
Konfor
Astra J'nin büyük bir eksiğinin bulunmadığı bu bölümde Astra K de iyi notlar alıyor. 17 inç çaplı jantlar ve 225/45 ölçüleri sunan lastikler, başarılı ayarlanmış süspansiyon sistemiyle birleşince yolcu konforunu neredeyse her durumda yüksek seviyede tutabilecek bir birliktelik doğmuş. Özellikle küçük çukur ve tümsek geçişlerini çok iyi sönümleyen sistem çok tok bir çalışma karakteristiğine sahip.
Kabin izolasyonu konusunda çok yol almış olan Astra'nın motoru, reklamlarında sınıfının en sessizi olarak tanıtılıyor ki test sırasında bu iddianın doğruluğunu görebilme şansım oldu. Yüksek süratlerde bile iç mekana alınmayan motor sesi düşük süratlerde, uzaklarda çalışan küçük bir dikiş makinası gibi çıkıyor. Aracın rüzgar ve yol seslerinin izolasyonları da segmentinde çıta yükseltmiş.
Özellikle önde geniş oturma alanına sahip koltuklar sunan Astra'nın sürücü koltuğunda yükseklik ve derinliği ayarlanabilen bel destek ayarı sunulması olumlu. Arka koltukları da yeterli omuz ve baş mesafesi sunan otomobilin bu bölümde sahip olduğu diz mesafesi de küçülen dış boyutları belli etmeyen cinsten.
Konfor donanımı zengin olan test otomobilinde elektrikli cam ve yan aynalar, yol bilgisayarı, elektrokrom iç ayna, yol bilgisayarı, anahtarsız giriş ve çalıştırma, dokunmatik ekranlı ses ve navigasyon sistemi, yağmur ve far sensörleri, adaptif cruise control, hız limitörü, çift bölgeli otomatik klima, ön ve arka koltuk ısıtması, direksiyon ısıtması, derinlik ve yükseklik ayarlı çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi, yokuş kalkış desteği, ileri geri ayarlanabilen ön kol dayanağı, Bluetooth bağlantısı, sürücü koltuğunda elektrikli bel destek ayarı, USB ve Aux girişleri, uzun far asistanlı LED farlar, geri görüş kamerası, ön ve arka park sensörleriyle otomatik park yardımcısı bulunuyordu.
Otomobilin donanımda yer alan otomatik şanzımanın da konfora katkısı büyük. 6 ileri vitesli ünite, sakin bir yapıya sahip ve mümkün olduğunca alt devirleri kullanmak için çabalıyor. Tam otomatik şanzımanın geçişleriyse beklendiği gibi hızlı ve sarsıntısız.
Sürüş
Yeni nesil Astra'nın en iddialı olduğu yerlerin başında sürüşü geliyor. Eşdeğer motor ve donanıma sahip önceki nesil modellere oranla 200 kg'a kadar hafifleyen otomobil ağırlık azalmasını belli ediyor. 1289 kg boş ağırlığa sahip olan test aracı, Astra J ile kıyaslandığında hafif siklet kalıyor.
Ele iyi oturan direksiyon simidi ve yan destekleri yeterli koltuklarla birleşince zevk veren otomobilin yönlendirme kabiliyeti başarılı olsa da elektrohidrolik direksiyon sisteminin tipik his eksikliği alınan zevki biraz törpülüyor. Düşük tutulan ağırlık, ortalama sertlikte ayarlanmış süspansiyon sistemi ve ince sayılabilecek yanaklara sahip lastikler ağırlık değişimlerinde de otomobilin izinden sapmamasını sağlıyor.
Zorlandığında önden kayan test aracını izine döndürmek zor olmasa da asıl başarı uzun yolda geliyor. 6 ileri vitesli tam otomatik şanzımanı devir bandını mümkün olduğunca geniş kullanmaya çalışırken yüksek tork üretebilen motor ve hafifleyen gövde sayesinde özellikle ara hızlanmalar D segmentinde yer alan çok daha güçlü otomobillerinkini andırıyor.
Yüksek devir çevirmek için vites kolunda yer alan manuel kumanda kullanılabiliyor olsa da çoğu zaman buna gerek bile kalmıyor. Kaput altında görev yapan 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor 136 beygir güç, 320 Nm tork üretebiliyor. Otomatik şanzımanlı araç 0'dan 100 km/s sürate 9.7 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 205 km/s olarak açıklanıyor.
Bir sürprizi de yakıt alırken yaşatan Astra'nın 48 litre hacimli deposu küçük gibi görünse de motorun sürekli düşük devirlerde çalışıyor olması sayesinde çok etkileyici tüketim değerleri elde edilebiliyor. Otoyolda, hıza biraz dikkat edilirse ortalamayı 4.5 litre/100 km seviyesine çekebilen otomobilin test ortalamasıysa sadece 5.5 litre/100 km oldu.
Fiyat/Donanım
Test aracım 2015 model olduğundan bu bölümde Opel'in 2015 yılı fiyat listesini kullandım. Astra'nın baz modeli, 1 litre hacimli benzinli motor, 5 ileri vitesli manuel şanzıman ve Enjoy donanım paketiyle 64.024 TL karşılığında alınabilirken 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorun 110 beygir güç üreten versiyonla giriş fiyatı 74.184 TL.
7.850 TL karşılığında motor gücü 136 beygire yükselip bir de 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılabilen otomobilin testime katılan Excellence donanımıysa 94.034 TL karşılığında sunulmakta.
Standart donanımında elektrikli cam ve yan aynalar, yol bilgisayarı, elektrokrom iç ayna, yol bilgisayarı, anahtarsız giriş ve çalıştırma, ön,yan ve perde hava yastıkları, alarm, kör nokta uyarı sistemi, şeritte kalma asistanı, trafik işareti tespit sistemi, dokunmatik ekranlı ses sistemi, yağmur ve far sensörleri, adaptif cruise control, hız limitörü, çift bölgeli otomatik klima, ön ve arka koltuk ısıtması, direksiyon ısıtması, derinlik ve yükseklik ayarlı çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi, yokuş kalkış desteği, ileri geri ayarlanabilen ön kol dayanağı, Bluetooth bağlantısı, sürücü koltuğunda elektrikli bel destek ayarı, USB ve Aux girişleri, uzun far asistanlı LED farlar, geri görüş kamerası, ön ve arka park sensörleriyle otomatik park yardımcısı bulunan otomobilde opsiyon paketleri de yer lıyor.
3.000 TL farkla alınabilen Navi 900 paketinde daha büyük bir dokunmatik ekranla birlikte navigasyon sistemi, yüzgeç şekilli anten, renkli sürücü bilgi ekranı ve CD çalar bulunurken 1.300 TL'ye alınabilen Kış Paketi 2'de ısıtmalı ön ve arka koltuklar, ısıtmalı direksiyon simidi ve arka koltuklar için iki USB port yer alıyor.
Sonuç
Son yıllarda hafiflemeye başlayan C segmenti otomobillere bir de küçülme trendi ekleyen Astra'nın bu küçülmeyi iç mekana yansıtmaması başarı. Bir iki ufak donanım eksiğini saymazsak segmentinden beklenmeyecek aksesuarlara sahip olan otomobilin iç mekan tasarımı artık daha genç ve diri.
Ses izolasyonu konusunda üst sınıfta yer alan rakiplerini zorlayan Astra'nın turbo Diesel motor ve tam otomatik şanzıman kombosu çok yüksek performans sunmasa da özellikle uzun yolda yüksek konforu sonuna kadar yaşatabiliyor. Ayrıca bu ikilinin, hafifletilmiş otomobille birleşimi inanılmaz yakıt tüketim değerleri sağlıyor ki bu, akaryakıtın sürekli rekor fiyatlardan satıldığı Türkiye için çok iyi bir haber.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
2013 yılı başlarında 3.20 d'lere verilen paraları şu anda compact sınıfa veriyoruz. hayaldi gerçek oldu.
YanıtlaSilBahsi geçen bir iki donanım eksiğinin neler olduğunu bilmek isterim. Zira ben okurken yoruldum bunca özelliği. 2015 model Corollam oldukça sönük donanıma sahip kaldı yanında. Zaten eski bir Astra kullanıcısı olarak Opel'e sempatim var ama bu otomobil gerçekten harika oldu. Gönül ister ki daha uygun fiyatlara binebilelim ama olmuyor işte. Ne zaman konusu açılsa o fiyata full Golf, comfortline Passat alırsıncılar da damlıyor zaten. Her arabası aynı karaktere sahip araçların aksine Astra gerçekten karakterli ve özel bir otomobil oldu bence. Detay olarak çok iyi çalışılmış, bir çok modelin aksine iç ve dış tüm parçalar birbiriyle uyumlu olmuş. Özellikle dış mekanda farlar, ön ızgara, stoplar ve c sütunu, iç mekanda ise eskiye nazaran sınıf atlamış olan joystick görünümlü direksiyon, şık vites topuzu, multimedya ekranı, kumada tuşları ve ortasında sıcaklık göstergesi olan ayar düğmeleri çok şık. Bir çok kişinin parmak izinden dolayı burun kıvırdığı piano black detaylar ve çok başarılı bulduğum iç aydınlatma gerçekten dikkat çekiyor. Araç dışarıdan özellikle lansman rengi ile çok yakışıklı, iç mekan ise resmen olmuş bu dedirtecek kadar güzel. Her şey yerli yerinde ve tam bir bütün. Opel sanki üzerinde uzun uzun çalışıp tüm emeğini bu modele harcamış. Tek eleştirebileceğim detay ise yeni corsadan tanıdığım ve pek ısınamadığım çıkıntılı arka logo ancak bu içe kavisli bagaj kapaklarına da sanırım başka türlü bir tasarım yapılamazdı. Umarım hak ettiği ilgiyi bulan bir model olur.
YanıtlaSilArka koltuk yolcuları için havalandırma ızgaralarıyla yine arka koltuk katlanabilir kol dayanağı olmalıydı örneğin.
SilOpel fanı değilim ama sanırım ağrlık tasarrufu için bayağı ince düşünmüşler.
SilŞu dizel otomatik ikilisine, Spor görünüm paketi gelirse (Mercedes AMG, Volvo R-Design gibi) tadından yenmez. Çift egzoz çıkışı ve spor tamponlar vs.. Volvo v40 sahibi olarak yerine düşünülebilecek seviyeye gelebilir. Çünkü malzeme kalitesi ve donanım gerçekten şaşırtcıcı seviyede iyi. Bakalım yeni İnsignia ne zaman ve nasıl gelecek ?
YanıtlaSilopel benden uzak olsun. yaşamadığım sorun kalmadı. opel alan bir aldığı gün sevinir bir de sattığı gün. yakamızı silktik bu markadan.
YanıtlaSildediğin doğru sıkıntılı araç opel eskiden iyiydi zaten bende vardı 2000 model 2.5 motor vectra efsane kasa bilenler bilir en iyi aracı oydu.
YanıtlaSilArka koltuklardaki USB girişleri nasıl kullanılıyor acaba? Yine ön tarafa mı aktarılıyor yoksa arka kısıma eklenen multimedya donanımlar için mi?
YanıtlaSilBana sadece şarj için eklenmiş gibi gelmişti valla. Medya bağlamadım hiç.
SilYanlışlıkla yanıt yazmışım :)
YanıtlaSiltasarımı güzel araba.
YanıtlaSilopellerin en büyük özelliği çok güçlü şaseleriydi ağırlık da bundan dolayıydı, araba dediğin güçlü çeliklerle desteklenmeli bence opelde herkes gibi sırf hafifletmek için çelikleri düşürmek hiç doğru değil senelerce astra kullandık bence olmamış
YanıtlaSilbir önceki Astra'daki ağırlığın en büyük nedeni arkada kullanılan süspansiyon sistemiydi. ayrıca ne kadar çelik o kadar güç değil. hangi yy.'de yaşıyosun?
SilMerhabalar Onur Bey, 2 hafta sonra Focus 1.5 ps dizel alacağım. Bu aracıda kullandım ve oldukça beğendim. Fatura kesildi artık ve dönüşte yapamıyorum ne yazık ki. Size sorum: Performans anlamında yeni Astra ile Focus arasında gerçekten kayda değer bir fark var mı? Yanlış bir tercihtemi bulundum Focus almakla?
YanıtlaSilOpel'in performansı daha iyi kesinlikle. Hem ek güç ve tork hem de hafifletilmesi çok başarılı hale getirmiş aracı. Focus'un şasi ayarları aslında bu araçta yok ama onu da daha büyük jantlar ve ince yanaklı lastiklerle bir yere kadar kapatabiliyor.
SilÖn konsoldaki açılmayan göze değinmemeniz teste gölge düşürdü?!
YanıtlaSilOna Vidyoto test videosunda değinmiştim :)
SilÇok büyük bir abukluk bu. Çıkmaz sokak gibi adeta ��.
Silastra k en dolu paket ile 2017 dizel ile mercedes a 180 dizel arasında tercih yaparsak hangisini seçmemiz mantıklı olur? ikiside 2. elden alacağım. biri 110 biri 140 bandında. satarken hangisi değer kaybettirmez cevaplarsanız sevınırım
YanıtlaSilSeçimde "mantık" önde olacaksa Opel önde gelir. Daha zengin donanım, daha güçlü motor ve daha ucuz fiyatıyla alınması çok daha mantıklı. Asıl konu satışta değer kaybı yaşamasıysa Mercedes daha avantajlı. Gerçi başta 30.000 TL fark verdikten sonra satarken ne kadarını geriye alabilir ayrı konu. O nedenle satışı düşünülerek araç almaya sıcak bakmıyorum, hele de ikinci elde.
Sil