27 Şubat 2016 Cumartesi
MTM Amarok V8 Passion Desert Edition
Bu yıl modifikasyon firmaları da Cenevre otomobil fuarına iyi hazırlanmış gibi. MTM ve DIRKS işbirliğiyle organizasyonda boy gösterecek olan bu Volkswagen Amarok da bunun en iyi örneklerinden birisi.
Dışarıdan bakıldığında sahip olduğu potansiyeli çok belli etmeyen aracın gövdesi altın renkli folyoyla kaplanırken çamruluklar, siyah renkli plastikle genişletilmiş. 20 inç çaplı jantlarla donatılan Amarok'un önüne bullbar eklenirken kasada kalın borulu bir takla barı bulunuyor.
Logoları ve ön panjuru siyaha boyanan pick up yanlarda farklı basamaklar sunarken egzoz çıkışları da bu basamakların altına alınmış. Önde 406, arkadaysa 355 mm çaplı fren disklerine kavuşan aracın süspansiyon sistemi de Touareg'den alınan seviye ayarlı pnömatik ünite.
İç mekanda Alcantara döşemeler dikkat çekerken farklı havalandırma çıkışları, orta konsol üzerine yerleştirilmiş ek göstergeler ve televizyon fonksiyonu da bulunan dokunmatik ekranlı navigasyon sistemi donanıma eklenmiş.
Kaputu altında da Touareg'den bir sürpriz saklayan bu Amarok'un 4.2 litre hacimli v8 turbo Diesel motoru 410 beygir güç, 930 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan pick up 0'dan 100 km/s sürate 6 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 240 km/s olarak açıklanıyor.
Madem orjinal bişey yapmayı düşünüyorsun, git boeing çeken dizel v10'u koy yükle demezlerler mi adama?
YanıtlaSilOnu da gelecek fuara hazırlarlar belki.
SilAmerikan kamyonet piyasasını elinde tutan 3 büyükleri incelersek. Dodge ram 6.7 litre hacminde sıralı 6 silindir motor kullanıyor. Ford F serileri dönemine göre 7.3-6.0 litre arası değişen v8ler kullanıyor. Chevrolet Silverado'da 6.6 litrelik v8 kullanıyor. Bakım işletim giderleri açısından küçük hacimden bu kadar güç elde etmeyi sağlıklı bulmuyorum. VW elindeki en güçlü dizel motoru dayamış gerisini koyuvermiş gibi görünüyor. Bu haliyle en fazla f150 raptor svt modeline rakip olur. O da zaten ticari araç olarak kullanılmıyor.
YanıtlaSilNe motoru koyarlarsa koysunlar, Amerikan kamyonet piyasası gibi bir pazara girmeyi göze alamazlar. Birincisi, Amerikan pazarında parça ve bakım fiyatlarından dolayı Avrupa markaları zaten az tutulur. İkincisi, kamyonet pazarı deyince benim aklıma direk Nevada, Texas gibi muhafazakar-sağ eyaletler geliyor ki burada da insanların "Pure American" dışında bir marka tercih edeceklerini düşünmek zor.
Silben Amerikan kamyonet piyasasından örnek veriyorum çünkü bu tip araçlar oralarda son derece yaygın olduğu için bu konuda uzmanlar. Bakım işletim giderleri açısından büyük hacimli motorlar tercih ediliyor. Motor hacmi küçüldükçe yakıt veriminin artmadığını Ford Kuga 1.6 Ecoboost,Hyundai Tucson 1.6 GDI, VW Tiguan 1.4 TSI, BMW 520i gibi modellerden biliyoruz. Böyle 400 beygirin üzerinde dizel motordan bahsedince insan şöyle 7-8 litrelik bir motor bekliyor. Eğer ''bizim de Amerikan rakiplerimizden aşağı kalır yanımız yok'' iddiasıyla böyle bir araç üretildiyse çok fena dalga geçerim. Üstelik VW dizel skandalı da malum. Eğer emisyon skandalı oraya da sıçramadıysa, Cayenne Turbo S'de kullanılan benzinli motoru kullanabilirler. Bu dediğim yapılırsa Ford F150 Raptor SVT yerine tercih edebilirim. Onun dışında VW dizellerinden nefret ediyorum.
Silİçine aralıksız 1dk. Bakabilseydim direk kusarım heralde
YanıtlaSilbu aracı seviyorum ama artık yeni kasası çıkmalı.
YanıtlaSil