29 Şubat 2016 Pazartesi
Bugatti Chiron
Bu yıl Cenevre'nin belki de en çok beklenen haberi sonunda geldi. Fransız üretici Bugatti, Veyron'un yerine geçecek olan hiper otomobili Chiron'u tanıttı. Aracın performans verileri markadan beklendiği gibi epik.
Aslında ana hatları, geçtiğimiz yıl tanıtılan Vision Gran Turismo ile ortaya çıkan otomobil bu nedenle dışarıdan bakıldığında çok farklı durmuyor. Veyron'dan 82 mm daha uzun, 40 mm daha geniş ve 53 mm daha yüksek olan aracın ağırlığı da 155 kg artışla 1.995 kg'ı bulmuş.
Büyük ön panjurun yanlarında yer alan hava girişlerinin altına bir splitter yerleştirilirken yan hava girişlerinin bir kuşakla gizlenmiş olması ilginç bir görünüm ortaya çıkarmış. Çok geniş yan eteklere sahip olan otomobilin arka bölümü daha fütüristik bir tasarım sunmuş.
Tavanda başlayıp aracın arkasına kadar uzanan bir deflektöre sahip olan Chiron'un ince uzun LED stopları bütün arka bölüm boyunca uzanırken ortaya yerleştirilen dev egzoz çıkışlarının yanlarında difüzör kanal çıkışları görülebiliyor. Otomobilin plakalığının her iki tarafında da büyük radyatör çıkışları bulunması gözlerden kaçmıyor.
Gövdesi tamamen karbon fiberden üretilmiş olan otomobilin iç mekanında da deri, metal ve karbon fiber bolluğu dikkat çekiyor. Gösterge paneli analog ve dijital üniteleri harmanlarken üzerine fonksiyon düğmeleri eklenen direksiyon simidinin alt bölümü düzleştirilmiş. Koltuklar arasında yer alan ve separatöre benzeyen bölüm konseptten alınırken ince yapılı orta konsol havada asılıymış gibi duruyor.
Gelelim asıl merak edilen bilgilere; Veyron'da olduğu gibi dört adet turbo beslemeye sahip olan 8 litre hacimli w16 motor 1.500 beygir güç, 1.600 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi de korunan donanımlar arasında.
Henüz kesinleşmiş veriler olmasa da 0'dan 100 km/s sürate 2.5 saniyede ulaşabildiği açıklanan otomobilin 200 km/s sürate ulaşması 6.5 saniyenin altında tamamlanırken 300 km/s en fazla 13.6 saniye sonra ulaşılabilen bir sürat. Chiron'un maksimum süratiyse 420 km/s'te sınırlandırılmış.
500 örneği üretileceği açıklanan otomobilin başlangıç fiyatıysa 2.4 milyon Euro.
fiyatı uygunmuş acaba bize ötv kdv vs geliş fiyatı kaç tutar acaba.
YanıtlaSiliki katından biraz fazla yani euro bazında yaklaşık 5,000,000 € sonuçta doğuş geitrcek fiyat değişebilir eğer dediğim fiyatsa misal 5,000,000 € X bugün kü kur 3.20 ₺ = 16,000,000 ₺ ? verilir mi ? + zorunlu sigorta + almışken kaskoda yaptırsak fiyat ??????????????? yok be akıl karı değil o kadar para bağlanılır mı ?
Silmotor büyük ötv de çok yüksek eğer ötv eski oranında olsaydı o zaman alına bilirdi bence.
Silbenmi yanlış hatırlıyorum bu aracın arkasında çok büyük kanat yokmuydu.
YanıtlaSilBunda da var Veyron'da da vardı. Spoiler denen o kanat normalde aracın yüzeyine bitişik duruyor. Yüksek hızlarda otomatik olarak çıkıyor ya da istendiğinde bir tuşla yükseliyor.Daha sportif durduğu için genellikle açık konumda tutuyor kullanıcılar. Benim bidiğim böyle.
Silyok benim dediğim kanat devasa sürekli sabit sanki bu aracın pistlerdeki yarış versiyonu gibi birşey.
SilMakale içerisindeki linkleri tıklayın arkadaşlar :)
SilVGT konseptinde vardı sabit spoiler.
evet vision gran turismo versiyonu teşekkürler
Silben o VGT versiyonunun motoru çalıştırılmasının video'sunu izlemiştim resmen senfoni.
ben linkleri hiç görmemişim hızlı hızlı okuduğum için :) artık dikkat ederim.
Silarkada hava kanallarından stoplara yer kalmamış...yani böyle dehşet bir makina yapıp tasarımını çok kötü yapmayı anlayamıyorum ben...
YanıtlaSiloran bakımından 1500 beygire 1600 nm tork az olmamış mı ? ( evet farkındayım rakamlar uçuk )
YanıtlaSilŞanzımanın da kaldırabilmesi lazım tork değerini. Bir de ileride SS versiyonunu hazırlarlar diye düşük tutmuşlardır büyük ihtimalle.
Silevet tam onu diyecektim daha bu aracın süper sport versiyonu çıkacak hatta bellimi olur daha sonrada hyper sport diye model bile çıkartırlarsa şaşırmam.
Silbu aracın benzin deposu kaç litre bilen varmı çünkü daha bu aracın süper sport versiyonu çıkacak araç daha çok benzin yakacak bence daha büyük yakıt deposu koymalılar gerçi yer kaldımı araçta depo büyütmeye :)
YanıtlaSilbunun bir üst versiyonu hibrit destekli yaparlar extra depoya gerek kalmaz muhtemelen sıkıştırılmış pil kullanırlar bu yüzden sadece ağırlık belki artabilir
Silaslında bir sonraki yapacağı aracı komple elektrikli yapmalı bence tabi çok güçlü olacak şekilde.
SilÖküz kadar 16 silindirli motora yine öküz kadar 4 tane turboyu daya, o kadar ağırlığı taşımak ve gücü aktarmak için 4 çeker sistemi koy, 20 inç jantlara 285-355 genişliğinde lastik tak. Babam da yapar bunu. Koenigsegg One:1 modeli, aynı gücü 5 litrelik turbo v8'den çıkarıyor. Ferrari Laferrari 6.3 atmosferik v12 motordan 800 beygir güç çıkarıyor. Bu 2 mühendislik şaheseri varken bu hilkat garabetini kim savunur bilmem.
YanıtlaSilÇok parası olan hanzolar alıyor işte bunu da. Tamamiyle haklısınız. 2 ton araç isterse 3000 hp olsun viraj dönemedikten sonra. Her şey düz yolda hızlanmak ya da maksimum hız değildir. İyi spor otomobil hızlı viraj alabilmelidir.
Silevet haklısınız zaten hep derim bugatti yarış arabası değil bugatti zengin arabasıdır.
SilDoğru gerçek yarış arabasının yol tutuşu iyi olmalıdır veyron bu konuda zayıftı ama büyük ihtimalle bu modelde iyileştirme yapmışlardır tabi ne kadar bilemem ama bu aracın VGT olan modeli kesinlikle iyi viraj dönüyordur bence.
Silyanlışsam düzeltin laferrari'de elektrikli motorda var onun gücü ile birlik 1000 hp'yi buluyor galiba bu durumda bu araç atmosferik motor değilde hybrid motor oluyor değil'mi ?
SilLaFerrari hibrit. İçten yanmalı motoruysa atmosferik beslemeli.
Silpeki bu araca atmosferik araç demek'mi doğru olur yoksa hybrit araç demek'mi doğru olur ?
SilFerrari'ye hibrit demek daha doğru olur tabi.
Silöyle araçlar varki arabayı sanki tarihi eser tablo yada heykel gibi evinin antresinde sergiliyorlar.
YanıtlaSilfena araç yapmış yine.
YanıtlaSil