28 Ocak 2016 Perşembe
Volkswagen Passat 2.0 BiTDI BMT 4MOTION DSG
Otomobil dünyasına kazandırdığı ünlü modellerle tanınan firmalardan Volkswagen'i D segmentinde temsil eden Passat'ın uzun bir yaşam hikayesi var. İlk nesil örnekleri 1973 yılında yollara çıkan otomobil 1981 yılında yerini ikinci nesil araçlara bıraktı. 1988 yılında satışa çıkan üçüncü nesille birlikte makyajlı modelleri farklı gövde kodu almaya başlayan Passat'ın ilk kapsamlı makyajı 1993 yılına yapıldı.
Yıllar 1996'yı gösterdiğinde Türkiye pazarında da iyi tanınan B5 kasası piyasaya çıkan otomobilin makyajı 2001 yılında yapıldı. 2005 yılında yollara çıkan B6 ile birlikte kardeş model CC tanıtılırken 2010 yılında gelen makyaj sonrasında aileye Alltrack de katıldı.
B8 olarak bilinen güncel kasası 2014 yılında tanıtılan Passat boyut olarak da büyümeye devam etti. Sedan ve Variant isimli station wagon gövde seçeneklerine sahip olan otomobilin testime katılan versiyonunda 2 litre hacimli turbo Diesel motorun en yüksek güç çıkışı sunan seçeneği kullanılmış.
Dış Mekan
Özellikle önden bakıldığında son yıllarda tanıtılan GTE uzantılı konseptlerine benzer bir yapıya sahip olduğu görülebilen Passat'ta kromajlı ön panjurun devamıymış gibi görünen LED farlar bulunuyor. Araçta genel olarak ağırbaşlı bir tasarım anlayışı benimsediği görülebilen Volkswagen, köşeli hatlara sahip ön tamponda kromajlı çıtalar ve halojen sis farları kullanmış.
Yandan bakıldığında cam çerçeveleri ve kapıların alt kısımlarında kullanılmış kromajlı çıtalar görülebilirken 18 inç çaplı jantlar, üzerine sinyal entegre edilmiş, cam altlarına sabitlenmiş yan aynalar, büyük yapılı sunroof ve siyah renkte sunulan küçük anten dikkat çeken detaylar arasında sayılabilir.
Yüksek sayılabilecek bir bagaj kapağına sahip olan Passat'ın stoplarında da LED teknolojisine yer verilmiş. Marka logosu arkasına gizlenen bagaj kapağı açma kolu markanın imzalarından birisi haline gelirken tampon üzerinde kromajlı çıta, bir çift reflektör ve difüzöre benzeyen girinti görülebiliyor. Bu bölümde, bir önceki testime konuk olan Passat'tan en büyük fark tamponun alt kısmından çıkan çift egzoz çıkışı. Otomobilin dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olduğu, ön ızgara, ön çamurluklar arkası ve bagaj kapağında yer alan 4MOTION logolarından anlaşılabiliyor.
4.767 mm boya, 1.832 mm genişliğe ve 1.456 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.791 mm olarak açıklanıyor.
İç Mekan
Ağırbaşlı duruş Passat'ın iç mekanında da göze çarpıyor. Bütün kapılarında ahşap kaplama, mat metal görünümlü kollar ve makul büyüklükte cepler sunan otomobilin sürücü kapısında cam ve yan ayna kumandalarıyla bagaj açma ve merkezi kilit düğmeleri yer alıyor. Alt bölümü düzleştirilmiş çok fonksiyonlu direksiyon simidinin arkasında vites değiştirme kolları bulunurken bu bölümün solunda aydınlatma sistemi kumandalarıyla küçük bir çekmece görülebiliyor.
Önceki Passat testimde karşılaştığımın aksine, diğer Volkswagen modellerinde de kullanılan analog gösterge paneline sahip olan test aracında derine yerleştirilen hız ve devir göstergeleriyle ortada yer alan renkli bilgi ekranı tanıdık. Her yanından farklı teknolojiler taşan otomobilin orta konsolu üzerinde analog saat sunulması kontrast oluşturmuş. Bu bölümde kullanılan havalandırma ızgaraları, farklı tasarıma sahip ön yolcu paneliyle sağ tarafa bağlanırken ahşap kaplama bu kısımda da göze çarpıyor.
Büyük dokunmatik multimedya ekranı ve üç bölgeli havalandırma sisteminin kumandalarıyla birlikte vites konsolunda da piyano siyahı kaplamalar görülürken şık vites kolunun çevresinde Start-Stop, sürüş modu seçimi, ESP, arka cam perdesi ve motor çalıştırma kumanda düğmeleri yer alıyor. Konsolun önünde, 4MOTION logolu kayar kapak altına alınan küllük ve çakmak dikkat çekerken arkada elektronik park freni ve hold fonksiyonu düğmeleri, kayar kapaklı bir çift bardaklık ve açık bir cep bulunuyor.
Ön kol dayanağı hem ileri-geri hem de açı ayarına sahipken altında yer alan göze USB ve Aux girişleri eklenmiş. Arka koltuklar için hem ayrı havalandırma kanalları hem de farklı klima kumandası sunulan otomobilde bu bölüm yolcuları için katlanabilir kol dayanağına entegre edilmiş bardaklıklar eklenmiş. Bütün kapı eşiklerinde metal görünümlü çıtalar kullanılırken kapı camlarında manuel, arkadaysa elektrikli perde bulunuyor.
Hem arka koltuklar hem de bagaj bölümünde 12 Volt soketlere yer veren Volkswagen arkada bir de 230 Volt priz kullanmış. 586 litre hacimli bagajı, yatırılabilen arka koltuk sırtlıkları sayesinde büyütme imkanı da sunan firma yan bölümlerinde kapaksız cepler yer alan yük bölümüne ulaşmak için arka kol dayanağı arkasına bir de kapak eklenmiş.
Konfor
Genel anlamda yüksek konfor seviyesi sunmasına alıştığımız Passat ilk görüşte, Highline donanım seviyesinde sunulan 235/45-18 ölçülerindeki lastikleriyle şaşırtıyor. İnce yanaklı lastiklerin ortalama sertlikteki süspansiyon sistemiyle birleşimi daha sert bir sürüş karakteri sunarken çok yumuşak süspansiyon sistemine ihtiyaç duymuyorsanız iç mekanda rahatsız edici sarsıntılar yaşanmıyor. Daha yüksek süspansiyon konforu arayanlar diğer motor ve donanım seviyelerinde sunulan 16 ve 17 inç çaplı jantları tercih edebileceği gibi standart olarak sunulan adaptif şasi kontrolünde Comfort seçeneğini seçebilir.
Sınıfı standartlarında rüzgar gürültüsü izolasyonuna sahip olan Passat'ın motor sesi iç mekana çok kısık ve biraz da sportif şekilde sızarken asıl başarı yol gürültüsü izolasyonunda yaşanmış. Yaşam alanı genişliği konusunda da sıkıntı yaşatmayan otomobilin ön koltukları elektrikli olarak kumanda edilebilirken sürücü koltuğunda sunulan masaj fonksiyonu hoş bir detay. Arka koltuk baş ve omuz mesafeleri sınıf standartlarındayken diz mesafesinin artmış olması dikkatlerden kaçmıyor.
Konfor donanımı konusunda çok zengin olan test aracında Alcantara döşemeler, ahşap kaplamalar, elektrikli cam ve yan aynalar, elektrokrom iç ayna, elektrikli, bel destek ayarlı ve ısıtmalı ön koltuklar, hafızalı, ayarlanabilir uyluk destekli ve masaj fonksiyonlu sürücü koltuğu, sunroof, yol bilgisayarı, anahtarsız giriş ve çalıştırma, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, üç bölgeli otomatik havalandırma sistemi, ısıtmalı direksiyon simidi, ileri-geri ve açı ayarına sahip ön kol dayanağı, katlanabilir arka kol dayanağı, ön ve arka park sensörleri, otomatik park yardımcısı, ayak hareketiyle açılıp düğmeyle kapatılabilen bagaj kapağı, viraj aydınlatması, yıkama fonksiyonlu LED farlar, Area View 360 derece kamera sistemi, navigasyon, start-stop, USB, Aux, SD kart ve Bluetooth bağlantılı ses sistemi, ambiyans aydınlatması, mesafe kontrollü hız sınırlama ve sabitleme sistemi, 8 inç ekranlı, yaklaşma sensörlü, DVD oynatabilen, entegre navigasyonlu multimedya ekranı, arka kapı camlarında manuel perdeler, arka camda elektrikli perde, 230 Volt priz, yokuş kalkış desteği, yağmur ve far sensörleriyle cam yıkama suyu ısıtıcısı bulunuyordu.
Sadece 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla satılan otomobilde kullanılan ünite sarsıntısız geçişleriyle beğeni kazanırken dinamik sürüşlerde sunduğu vites değişim hızıyla da yüzü güldürüyor. Hem direksiyon simidi hem de vites kolundan kumanda edilebilen şanzımanın vites değişim devirleri, sürüş moduyla birlikte değişiyor.
Sürüş
Konfordan bir miktar çalan ince yanaklı lastikler sürüş başlığında olumlu puanlar alıyor. Süspansiyon sisteminin de adaptif şasi kontrolü sayesinde sertleşebilmesi sayesinde araç çok dengeli bir yol tutuş karakteristiği kazanabiliyor. Biraz hissiz olan direksiyon sisteminin de serleşmesiyle sürücü komutlarına çabuk cevap alınırken zorlandığında önden kaymaya başlayan Passat'ı çizgisine döndürmek zor olmuyor.
Bu arada standart olarak sunulan dört tekerlekten çekiş sisteminin gerçekten bu araç için bir ihtiyaç olduğunu da belirtmem gerek. Makul güç ve tork değerleri sunan ilk test aracımda bile patinaj, arada sorun olurken çok daha yüksek güç ve torka rağmen ikinci araç daha kararlı bir yapıya bürünmüş. Viraj limitleri de daha yüksek olan otomobilin kayan burnunu düzeltmek için gaz vermek çoğu zaman yeterli oluyor.
Yan destekleri çok başarılı olan ön koltuklar sayesinde hızlı girilen virajlarda bile sorun yaşamayan ön yolcular sportif bir egzoz sesinden de mahrum kalmıyor. Özellikle düşük devirlerde ilerlerken birden gaz verildiğinde çıkan ses benzinli motora sahip sportif araçları anımsatıyor.
1.7 tonu aşan ağırlığıyla kesinlikle hafif siklet olmayan otomobilin olduğundan hafifmiş gibi algılanmasının iki nedeni var. İlk neden olan güçlü frenler dengeli ve kısa mesafede duruş sağlarken ikinci neden kaput altında gizli. İki turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli Diesel ünitenin ürettiği 240 beygir güç ve 500 Nm tork sikletinin en başarılı değerleri. 7 ileri vitesli DSG'nin motorla uyumu da ayrıca başarılı.
Spor modunda motora yüksek devirde daha uzun vakit geçirten şanzımanın direksiyon simidi arkasından kumanda edilebilmesi sürücüye daha çok söz hakkı veriyor. Bu modda geçişleri de daha sert hale gelen ünite sayesinde otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 6.1 saniye sürerken maksimum sürati 240 km/s'i bulmuş.
Yakıt tüketimi konusunda da sahibini üzmeyen Passat dikkatli sürüşlerde 6 litre/100 km gibi ortalamaları yakalayabilirken test ortalaması 8.1 litre/100 km şeklinde gerçekleşti. Yüksek ağırlık, dört tekerlekten çekiş sistemi ve yüksek performans göz önüne alındığında elde edilen tüketim gayet makul.
Fiyat/Donanım
Benzinli motor seçenekleriyle 77.200 TL seviyesinden başlayan fiyatlarla alınabilen Passat'ı 1.6 litre hacimli turbo Diesel motoruyla alabilmek için minimum 95.000 TL gerekiyor. Ünitenin hacmi 2 litreye çıktığında vergiler yüzünden başlangıç fiyatı da 153.500 TL seviyesine zıplarken Highline donanım paketiyle aracın giriş fiyatı 169.200 TL oluyor. Diesel gamının tepesinde yer alan test aracının başlangıç fiyatıysa 203.000 TL.
Deri koltuklar, ahşap kaplamalar, elektrikli cam ve yan aynalar, elektrokrom iç ayna, elektrikli, bel destek ayarlı ve ısıtmalı ön koltuklar, hafızalı, ayarlanabilir uyluk destekli ve masaj fonksiyonlu sürücü koltuğu, anahtarsız giriş ve çalıştırma, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, üç bölgeli otomatik havalandırma sistemi, ileri-geri ve açı ayarına sahip ön kol dayanağı, ön ve arka park sensörleri, otomatik park yardımcısı, viraj aydınlatması, 18 inç çaplı jantlar, LED farlar, far yıkama sistemi, katlanabilir arka kol dayanağı, yol bilgisayarı, start-stop, USB, Aux, SD kart ve Bluetooth bağlantılı, 8 hoparlörlü ses sistemi, adaptif şasi kontrolü, sürüş profil seçimi, ön, yan ve perde hava yastıkları, ambiyans aydınlatması, hız sınırlama ve sabitleme sistemi, yağmur ve far sensörleri, cam yıkama suyu ısıtıcısı, elektronik dinamik diferansiyel kilidi ve yokuş kalkış desteğini standart donanımda sunan test otomobilinde bazı opsiyonlar da bulunmakta.
2015 model test aracının standart donanımda bulunan 6.5 inç büyüklükte ekrana sahip multimedya sistemi iptal edilen (640 TL + Vergiler) araçta, 8 inç ekranlı, yaklaşma sensörlü, DVD oynatabilen, entegre navigasyonlu multimedya ekranı (4.020 TL + Vergiler) kullanılmış. Elektrikli sunroof için 4.500 TL istenirken Oryx beyazı gövde rengi (2.141 TL + Vergiler), özel ahşap kaplama (250 TL + Vergiler), ısıtmalı direksiyon simidi (310 TL + Vergiler), arka camda elektrikli ve arka kapı camlarında manuel perdeler (680 TL + Vergiler), şehir içi acil fren desteğiyle alınan adaptif hız sabitleyici (2.300 TL + Vergiler), 230 Volt soket (180 TL + Vergiler), ayak hareketiyle açılıp düğmeyle kapatılabilen bagaj kapağı (1.160 TL + Vergiler), araç çevre görüş sistemi ve sensörleri (1.700 TL + Vergiler) ve trafik sürüş asistanı (2.350 TL + Vergiler) test aracında hazır bulunuyordu.
Sonuç
Passat'ı, diğer birçok Volkswagen modeli gibi çok çekici bulmadığım doğru. Bunun yanında satın alınacak Passat modelini bulduğumu da söyleyebilirim. 200.000 TL üzerine çıkan başlangıç fiyatına rağmen sahip olduğu özellikler sayesinde yolcularını hayal kırıklığına uğratmayacak bir otomobil olan test aracım benim çok önem verdiğim performans konusunda da tatmin etmenin ötesine geçiyor.
Diğer Passat modellerinin geniş iç hacim, büyük bagaj ve tanıdık görünümüne sahip olan aracın özellikle uzun yolda yolcularına yaşatacağı keyif üst seviyede. Zengin donanımıyla da öne çıkan Passat 2.0 BiTDI BMT 4MOTION DSG'nin dört tekerlekten çekiş sistemi ve elektro-mekanik yardımcıları sayesinde sürüş güvenliği de en üst seviyeye tırmanmış. Genel olarak rakipleriyle karşılaştırıldığında fiyatlarında belirli bir premium bulunan Volkswagen modelleri bu araçla birlikte premium rakipler seviyesine ulaştığından başka bir ligde değerlendirilmesi gerekiyor. Olaya bu açıdan bakıldığında test aracım, marka takıntısı olmayan D segmenti müşterilerinin mutlaka düşünmesi gereken bir seçenek oluyor.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
birazdan buraya o paraya şu alınırcılar dolar:))
YanıtlaSilDoldu bile 200.000 TL ye X5 al ML al Touareg al da al neler alırsın seç beğen al :)
SilYahu tamam adamın 70 80 bin lirasına şunu al bunu al diyolar buna saçma derizde 150bin degil 175bin degil 200.000 tl bu tabi ki bu paraya performans olarakda kalite olarakda bu araca öneriler olacaktır
SilFotoğraflarda çok yakışıklı çıkmışsın onur abi montunda baya iyi .
YanıtlaSil586 litre bagaj insignianın çok üstünde biliyorumda mondeo kaç litre?
YanıtlaSil429 litre sedan Mondeo'nun bagaj hacmi.
SilKötü bi değer hemde bagaj demirleri kutu içine girmiyor oda kötü bi görüntü oluşturuyor
Sil1-Araç sürekli 4 çeker mi?
YanıtlaSil2-7-DSG'nin daha narin olduğu, yüksek torklara dayanamadığı söyleniyordu.
3-Bu şanzıman ile örneğin 1.2 Beetle'daki 7 ileri aynı mı?
4-Elinize sağlık güzel test olmuş.
1- araç haldex 4 çeker yani subarudaki gibi sürekli ve simetrik değil
Sil2- buradaki dsg ıslak kavrama yüksek torklara dayanıklı yani kuru kavrama borg warner üretimi değil, zannediyorum luk firmasının olması lazım ( 7 ileri porsche ıslak kavramalı pdk ile karıştırmayın o ayrı bir sistem )
3- 2 - de cevabı verdim , yani aynı değil 1.2 'deki kuru kavrama ama bu ıslak
4- evet testi bende beğendim eline sağlık diyelim onur bey
( eksiğimiz varsa düzeltin onur bey )
Tüm modellerde aynı vites tasarımı kullanılınca insan soruyor tabi ister istemez hepsi aynı mı bunların diye
SilCevaplar için teşekkür ederim.
SilBirşey daha soracağım. Bu araçtaki 4 çeker teknolojisinin Audi A4 quattro ile farkı var mı?
SilEvet var. Passat'ta Haldex var. A4 Quattro'da Torsen.
SilYani A4 daha kaliteli ve sürekli 4 çeker sistemine sahip diyebiliriz.
SilKalite biraz havada kalıyor ama daha bir "Arazi" tarzı dört çeker diyebiliriz.
SilAcik soyliyim 1.6 benzinli gitmeyen ve donanimi sinirli mercedes veya bmw alcagima ben de bu araci tercih ederdim.eger o fiyat bandinda bir arac alcak olsaydim tabi
YanıtlaSilAynen öyle misal insan 200 bine ikinci el temiz bi evouqe alınır o paraya diyo ama araba 200ps gitmiyo yav gitmiyo o kadarda güzel bi tasarımı var ama kasa ağır 3000cc istiyor o bünye
SilYalnız 0-100 degeri de ayrica super.modelin adı passat gtd olsa 1 kisi cikip da ne alaka demez
YanıtlaSilçift turbo hemde 240 hp ye göre 6.1 sn iyi değil ideal demek daha doğru olur
SilValla hiç fena değil. 305 beygir güçle Focus RS, 5.9 saniyede çıkıyoru aynı sürate.
Sil2012 megane rs de 6.0 sn 100 km ye çıkıyor üstelik tek turbo ile.
SilSırtına bir 500 kg daha alsın bakalım ne oluyor hızlanması. Sonuçta daha yaşlı araçlardan daha iyi hızlananlar da var. Anlatmaya çalıştığım bu aracın değerlerinin iyi olduğu. İşi sportif sürüş olan araçlarla karşılaştırılıyor sonuç olarak.
SilVolswagen marka değerini kaybetti ama özgüvenini kaybetmemiş anlaşılan.
YanıtlaSilmarka değerini keşke kaybetseydii ama satış rakamlarına göre ne amrekalı avrupalı kefereler nede türkiyede pek kimsenin gözünden düşmemeiş
SilDevletin vicdansiz vergi politikasi olmasa bu arabanin fiyati olacak 150 bin TL. Bu vergi soygununa dur diyecek biri yok mu acaba?
YanıtlaSilSen önce bi doğru araştır.Bu araç vergisiz 100bin tlden az bir fiyata denk gelir.Ayrıca Devletimiz soygun yapmaz. Biz doğal kaynak zengini Libya Katar Azerbaycan vs. miyiz ki devlet vergi almasın ? Yoksa sömürgeci avrupa devletleri mi ? Baksak akrabalarından ailenden bir sürü memur vardır devletin sırtında yük olan . 50 yaşında emekli olup maaşa yapışan.
Silülkemizin geliri yok yazdıklarında haklısın ama 50 yaşında (hatta ne 50si 47 yaşındaemekli olmuş tanıdığım var) insanı ememkli edende devlet . tabi artık 65 oldu.
SilDevletin vicdansiz vergi politikasi olmasa demek vergi alinmasin demek degil, ve vergi politikasi düzgün oldugunda da bu arac 150 bin tl olur ahmak herif. O cok sevdigin devletin futbolcudan, sarkicidan dogru düzgün vergi alsa böyle dolayli vergilere ihtiyac duymaz.
SilO devletin adam gibi vergisini toplayabilse iş adamından, esnafından böyle yakıttan otomobilden bize dayamasına gerekte kalmaz. Böyle angutlar yüzünden bu haldeyiz işte.
SilAraba muhabbetinden insanların gerçek yüzü ortaya çıkıyo şu hale bak. biri devlet bu alır dedi diye öbürü hemen yarasından gocunup senin devletin demeye başlamış!
Sililk başta yüksek araç vergisine bende çok sıcak bakmıyordum hatta çok öfkeliydim neler alacaktım neler hepsi yalan oldu ama şöyle bir gerçek var özellikle istanbulda her gün trafiğe yeni araçlar çıkıyor çıkan araç sayısı yeni yapılan yol sayımızdan çok fazla ben evden işe giderken hep tem otoyolundan gidiyorum hangi saatlerde açık kapalı iyi biliyorum ama özellikle 2015 yılın çok ciddi araba sayısı arttı o kadar çok arttıki gözle rahat anlaşılacak kadar haberlerde de duyuyorsunuzdur zaten araç satışlarında rekor kırdık üstelik sadece ekonomik otolarda da değil lüks otolarda da rekor kırdık düşünün bu kadar yüksek vergiye rağmen lüks oto da satış rekoru kırıldı ve hala satılıyor şuanda trafik arttığını gözle görülür bir şekilde anlaşılıyor 3 sene 5 sene sonra ne yapacağız trafik birazda bu istanbulun nüfusunun artmasından oluyor ve halada artıyor ve ayrıca bankalarda cazip kredi vererek önüne gelen herkes araba sahibi olabilir sen ne kadar yolda yapsan yetmez nüfus sabit değilki o yüzden düşününce bence arabalardaki ötv oranı çok daha fazla olmalı çünkü trafik olduğu zaman altında koenigsegg bile olsa keyif alamazsın anca ara gaz verip egzosdan ateş ata ata arka tamponu tutuşturup arabanı yakıp kül edersin videosunu internette izlemek isteyen dubaide yanan lamborghini yazın bulursunuz.
SilFosik devlet bizden vergi alıyooo
Silİyi demişler "Eşek olana semer vuran çok olur" diye. İstanbul'un nüfusunun bu kadar artması ranta dayalı siyaset yapılmasından ileri geliyor. Son 20 yılda Türkiye nüfusu nispeten normal bir artış gösterse de İstanbul iki katı insana ev sahipliği yapıyor. En kötüsü de büyümenin saçma sapan planlanması. Her şeyde olduğu gibi önce yapılması gerekeni en son yapıyoruz. Havaalanı yapılıyor metro bağlantısı yok. Metro giden havaalanının bu servisi de gece yarısı bitiyor. Nüfusu 15 milyon üzerine çıkmış şehirde böyle saçmalık olur mu?
SilHaydi dedik büyüyoruz. Zaten can çekişen D-100'ün kenarına hala gökdelenler, rezidanslar yapılıyor. 1 milyon liraya daire alan adamın garajında sadece bisiklet olmasını beklemiyorsunuz heralde değil mi? Bu şekilde büyür mü şehir?
Trafiğin iki nedeni var Türkiye'de. Birincisi yetersiz eğitim ve cezalandırma sistemi. İkincisi de eksik planlama. O kadar çok gördüğünüz otomobil sayısı Avrupa'nın çok gerisinde. Burun kıvırdığımız doğu Avrupa ülkelerinde bile insan başına daha fazla araç düşüyor. Onlarda trafik olmuyor da bizde mi oluyor sadece?
Araç satışı azalsın diye vergi artırmak tam bir saçmalık. İnsanlar ihtiyaç olduğu için alıyorlar artık otomobilleri, keyif olsun diye değil. Ülkenin her haltı gibi toplu taşıması da evlere şenlik. Anlatmama gerek yok. Bu durumda adam gidip son model otomobil alacağına külüstürün tekini satın alıyor. O da hem trafik güvenliğine hem de çevreye daha zararlı bir durum yaratıyor. İngiltere'nin ortalama otomobil yaşı 4, bizimse 16! Yaşlandıkça daha az vergi vermek ibi gezegende eşi benzeri görülmemiş bir saçmalık da bu işi körüklüyor.
Bunları geçtim, Türkiye=İstanbul mu? Neden herkes İstanbul'un sorununu paylaşsın? En büyük şehirde trafik var diye neden cück kadar yerde adam %200 vergi ödesin?
Kimse vergi alınmasın demiyor ama insan gibi alınsın. Verginin vergisi alınıyor otomobilden yahu! Kimse mi saçma bulmuyor bunu? Adamlar senelerce uğraşıp binlerce kişiye iş imkanı sağlayıp bir otomobil üretiyor. Devlet kılını kıpırdatmadan bu aletin iki katını cebine atıyor. Böyle saçmalık olur mu? Kaldı ki ucuz otomobilin korkunç şeylere yol açacağını düşünenler mitoz bölünmeyle çoğalıp herkesin bir anda iki araç kullanacağını filan düşünüyorlar heralde. İhtiyacı olan daha yeni bir araca binecek, olmayan da binmeyecek. Su anki duruma bir bakın; Özellikle İstanbul trafiğinde araçların çoğu kiralık durumda. Araçlar ucuz olsa buna gerek olur mu? Bakın Amerika'ya, cevabı onlarda var. Şirket aracı diye bir konsept çok yabancı adamlara. Peki sizce insan kendi aracını mı daha "adam gibi" kullanır şirket aracını mı? Trafikte karşılaştığınız Symbol ve Fluence'lar bunun cevabını veriyorlardır sanırsam.
O rekor denen satışların, aynı nüfusa sahip Avrupa ülkelerininkinin 6-7'de biri olduğunu hatırlatırım. Son olarak trafikte yanan bir araç içerisinde olacaksam bunun bir 0403 yerine Aventador olmasını tercih ederim.
bizdeki vergi sistemi motor hacmine göre değil avrupadaki gibi emisyon değerlerine göre olmalı en önemlisi bu.
Silherkes bu vergi fiyatlarından memnun galiba kimse bu vergi soygununa dur demiyor. Hatta bu fiyatlara rağmen satış rekoru kırılıyor.
SilSatış rekoru denen şey de kendi rekorumuz. Avrupa standartlarında hala çok az araç satılıyor. Biz hafif ticariyi de katarak 1 milyona ulaşabileceğimiz için sevinirken aynı nüfusa sahip Almanya'da 2015 yılında 3.2 milyon otomobil satıldı.
Silevet kendi rekorumuz orası öyle onlarda yolda fazla var arabada fazla ama bizdeki fiyattan araba satsalar kendi ülkelerinde bizim kadar araba satışı yapabileceklermi merak ediyorum alman bir akrabam türkiye ye ziyaret geldi şok oldu golf 1.6 tdi dsg 90.000 tl olduğunu görünce şaşırdı bu fiyatlara gerçekten alan varmı dedi heleki x5 sınıfında olan arabaların fiyatlarını görünce dahada şok oldu.
SilPaşamın zoruna gitmiş o devletin dedim diye. Bu vergiler için yaptığınız savunmaların (trafik, yol yetersizliği, cari açık vs.) hiç biri beni ilgilendirmiyor. Bunlar benim problemimde değil, bunu problem edinmesi ve çözmesi gereken sen ben değil devlettir. Zira kendileri o iş için var.Ben dünyaya bir defa gelen her insan gibi iyi yaşamak isterim. Devlette bana iyi koşullar sunmakla yükümlüdür, ben devlete değil. Her birinci sınıf dünya ülkesi vatandaşı bu araçlara binme şansını nasıl yakalayabiliyorsa, trafik bok püsür falan da bizdekinden daha fazla sıkıntı oluşturmuyorsa demek ki bu işlerin astronomik vergiler toplamak dışında da çözümleri var. Ama böyle angutların sayısı bu kadar fazla olunca haliyle kolay yol olan vergi almayı seçiyor devletimiz. Kaldıki ben vergi alınmasın falan da demiş değilim. Sadece vergiyi adil şekilde toplasalar gerek kalmazdı dedim o bile zorlarına gitmiş. Adama sorsan üç kuruş için sabahtan akşama emeğini vaktini sömürtüyor patronuna, sana mı düştü bunu savunmak? Otomobil vergilerine arka çıkacağına müteahhitlerden esnaflardan toplanamayan vergiyi yazsana. Biride çıkmış otomobillerde ötv daha fazla olmalı diyor, kafanı gömdüğün çukurdan çıkar bi uçak bileti al git adam akıllı bir iki ülke gör gözlemle. Öyle petrol zengini değil çalışarak nasıl bu zenginliği ediniyorlar onu gör bir. Öyle video izlemekle olmuyor. Neyse Onur abi yeterince söylemiş gerçi daha bişey demeye gerek yok.
Siltamam test şahane ama bize düşük hacimli motorlardan izlenimlerin lazım be onur. iki passat test ettin ikiside 2,0
YanıtlaSilBen de isterim ama öyle denk geldi. 1.6 TDI da ilk test ettiğim 2.0 TDI'ın düşük performanslısı diyelim işte :)
Sil7 ileri DSG ye yaklaşma heleki gaza basıp gideceğim diyorsan kesinlikle alma tanıdığımın başına geldi şanziman indi aşağıya neyseki garantiden halloldu araçta yazılım falanda yoktu üstelik çünkü genelde yazılım atanlar şanzımanı çok zorladığı için şanzıman pert oluyor.
YanıtlaSilYukarılarda bir yerlerde de belirtildiği gibi her DSG aynı değil. Bugatti Veyron'da da 7 ileri DSG kullanılıyor örneğin.
Silarabaya bak hepsinde aynı parçalar kullanılmış her model bir birine benziyor hiçbir al benisi yok anca tasarım satıyor ve bir sürü gereksiz donanım yok neymiş serit takip asistanı vs bizim yollardaki şeritlerin rengi solmuş nasıl görücek şeritleri araç ayrıca kör nokta algılayıcı var bide istanbul trafiğinde sürekli yanacak asla sönmeyecek o işik. Üstelik bunlar bir arıza yapsa bittin tamiri yok sökülüp değiştirilecek faturada işçilikten bir girceklerki keşke almasaydım bu aracı diyeceksiniz neyse benim dememle olmaz yaşan başınıza gelsin o zaman anlarsınız.
YanıtlaSilBu araba ancak hayalim olabilirdi Sağol artık hayalindeki arabanın bile yükü altında ezildim
Silherşey bi yana güzel tanıtım olmuş emeği geçen herkesin eline sağlık arabaya gelince araba çok güzel ama çokda pahalı zevk sizin keyif sizin tabiki çok şükür aracı alacak paramda var ama bu araç bu parayı haketmiyor 2012 model 2.0 tdi bana daha mantıklı geliyor zaten bizdeki ötv den dolayıda 2.el araba almak çok daha mantıklı olacaktır. Türkiyede lüks arabalar hızlı değer kaybediyor alırken çok güzel ama satarken lüks arabalar çok adamın canını çok yakıyor.
YanıtlaSil30.000 dolara bulgaristandan araba alın 2 sene binin olsun bitsin 30.000 dolar orda neler alınır neler.
YanıtlaSilNasıl ülkeye sokacağız Bulgaristan'dan alınan aracı?
Silvw hala 7 ileri mi üretiyor millet 10 na geçiyor artık
YanıtlaSilPassat en ideal araba bakalım yeni kasa cc ne zaman gelecek.
YanıtlaSilpassat ın en sevdiğim modeli 2000 model olanı çok seviyorum o kasayı.
YanıtlaSilbenimde eskiden 1998 model vardı çok severdim şuanda 2009 model var çok memnunum ama hala eskisini özlerim.
YanıtlaSil