31 Ocak 2016 Pazar
Toyota Auris 1.6 Premium Multidrive S Navi
Toyota'da değişim rüzgarları esmeye devam ediyor. Japon firma, özellikle Avrupa'da satışta olan modellerine ortak yüz uygulamasına geçtikten sonra Avensis ile birlikte Auris'i de makyajladı. Aracın mekanik anlamda sunduğu yeniliği henüz Türkiye pazarına sunmayan Toyota ilk etapta yola tanıdık motor seçenekleriyle devam edecek.
İlk nesil örnekleri 2006 yılında yollara çıkan Auris bu tarihte Corolla'nın hatchback gövde seçeneği sunan modelinin yerine geçti. Bazı ülkelerde Corolla ismiyle satışı devam eden araç sedan kardeşinin temelleri üzerine geliştirilmişti. Üç ve beş kapılı hatchback gövde seçeneği sunan ve Türkiye'de de üretilen ilk nesil modeller yerlerini 2012 yılında ikinci nesil araçlara bırakırken üretim de Türkiye'den İngiltere'ye kaydı. Beş kapılı hatchback ve station wagon gövde seçeneklerine sahip otomobil makyajlı yüzünü geçtiğimiz Mart ayında gösterdi. Bu seferki testime konuk olan araç hatchback gövde seçeneği, benzinli motor ve otomatik şanzıman üçlüsüne sahip.
Dış Mekan
Ana hatlarında bir değişiklik olmayan makyajlı Auris'in yeni yüzü Avensis'i andırıyor. Daha agresif duran ön tampon öne doğru çıkıntı yaparken yeni ön panjur ve Toyota logosu bu parça üzerinde gömülmüş bir etki yaratıyor. Hem tampon hem de ön panjurda kromajlı çıtalara yer veren firma yenilediği farları da LED teknolojisine kavuşturmuş.
Yandan bakıldığında yenilenen tasarımlarıyla 16 inç çaplı jantlar dikkat çekerken radyo anteninin küçültülmüş olması sevindirici. Büyük bir panoramik cam tavana sahip olan test aracının gövde rengi de C segmentinde yer alan otomobile ağırbaşlı bir görünüm kazandırmış.
Arkada küçük spoilerin korunduğu görülürken stoplar LED teknolojisine kavuşmuş. Yenilenen arka tamponun alt kısmına kromajlı bir çıta ekleyen Toyota kenarlarda bulunan reflektörleriyse dikeyden yatay konuma almış.
4.330 mm boya, 1.760 mm genişliğe ve 1.475 mm yüksekliğe sahip olan Auris'in aks mesafesiyse 2.600 mm olarak açıklanıyor.
İç Mekan
Makyajlı Auris'in iç mekanı da farklılıklar sunuyor. Ön kapılarda sunulan ortalama büyüklükteki cepler arkada yerlerini şişe tutacaklarına bırakırken her kapıda kromajlı kapı açma kolu bulunuyor. Elektrikli cam ve merkezi kilit kumandaları sürücü kapısına yerleştirilirken Yan ayna ve otomatik park yardımcısı düğmeleri direksiyon simidinin soluna alınmış.
Kenarlarda görülen yuvarlak havalandırma kanallarının iç tasarımlarını değiştiren Toyota daha aşağıda sunduğu kapaklı gözü korumuş. Ele iyi oturan, çok fonksiyonlu, deri direksiyon simidinin ardında kalan gösterge paneli, daha derine yerleştirilen göstergeler ve renkli hale gelen bilgisayar ekranıyla daha güncel dururken bu bölümün hemen sağında motor çalıştırma düğmesi yer alıyor.
Orta konsol üzerinde yer alan havalandırma ızgaraları aynı kalsa da daha aşağıda yer alan dokunmatik ekran yine dokunmatik düğmelere kavuşmuş. Mavi aydınlatmaya sahip bölümde yenilenen bir diğer kısım da havalandırma kumandaları ki daha çok Alfa Romeo'da görmeye alıştığımız şalterlerin burada da bulunması güzel olmuş.
İçerisinde 12 Volt soket, ön koltuk ısıtması kumandaları, USB ve Aux girişleriyle bir cep barındıran bölüm artık kapaklı. Piyano siyahı yüzey üzerinde metalik çerçeveye ve deri körüğe sahip şık vites topuzu arkasında ESP düğmesi, bir çift bardaklık, el freni kolu ve ileri geri kayabilen bir kol dayanağı yer alırken dayanak altında bir gizli bir de geniş göz bulunuyor.
Arka koltuklar için üç adet kafalık ve ferahlık puanlarını artıran panoramik cam tavan sunan Auris, havalandırma kanalları olması beklenen orta bölüme bir göz ve 12 Volt soket yerleştirmiş. Elektrokrom iç aynanın üzerinde bulunan gözlük cebi de aracın korunan donanımlarından olarak sayılabilirken bir tane daha 12 Volt sokete sahip, 360 litre hacimli bagaj bölümü de değişikliğe uğramamış. Daha fazla hacim isteyen müşteriler arka koltuk sırtlıklarını asimetrik olarak katlayarak 1.200 litre hacim sağlayabilir.
Konfor
Auris'in süspansiyon sistemi, bu bölümde aldığı puanların yükselmesini sağlıyor. Genel sürüş için ideal sertliği bulan Toyota, 205/55-16 ölçülerine sahip lastiklerin dar olmayan yanakları sayesinde ufak ama sert darbeleri de rahatça sönümleyebiliyor. Lastik sesi izolasyonu iyileştirilerek segment standartlarını karşılayan aracın motor sesi de düşük devirde rahatsızlık vermezken rüzgar sesi konusuna biraz daha çalışılabilir.
Şık görünen ön koltuklar rahat oturma yüzeyleriyle uzun yolculuklarda yormazken sürücünün elektrikli bel destek ayarına sahip olması olumlu. Otomobilin arka koltuklarında Corolla kadar diz mesafesi sunulmasa da omuz ve baş mesafeleriyle birlikte bütün ölçüler sınıf standartlarını yakalıyor. Siyah döşemelerin iç karartıcı olduğunu düşünenler için direkler ve tavanı açık renkli kumaşla kaplayan Toyota sunduğu cam tavanla da yaşam alanını önemli ölçüde ferahlatmış.
Konfor donanımı oldukça zengin olan test aracında ön ve arka park sensörleri, otomatik park asistanı, çift bölgeli tam otomatik klima, hız sabitleme ve sınırlandırma sistemi, ön koltuk ısıtma sistemi, yol bilgisayarı, elektrikli cam ve aynalar, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, dokunmatik ekran, USB ve Aux girişleri sunan, CD ve MP3 çalabilen ses sistemi, yağmur ve far sensörleri, navigasyon sistemi, ön koltuklarda yatay olarak ayarlanabilen kol dayanağı, elektrokrom iç ayna, geri görüş kamerası, otomatik yükseklik ayarlı LED farlar, panoramik cam tavan, follow me home fonksiyonlu farlar, anahtarsız giriş ve çalıştırma, elektrikli sürücü koltuğu bel destek ayarı, Bluetooth bağlantısı ve yokuş kalkış desteği standart olarak sunuluyor.
Özellikle sıkışık trafikte büyük kolaylık sağlayan otomatik şanzıman sürekli değişken oranlı bir ünite. Otomatik kullanımda alıştığımız şekliyle vites geçişi olmadığından sarsıntı yaratmayan şanzıman bu sayede çok konforlu bir sürüş sağlarken manuel modunda sunulan 7 ileri vites hem koldan hem de direksiyon arkasında yer alan kulakçıklardan değiştirilebiliyor.
Sürüş
Son yıllarda Toyota'nın sportif önceliği olmayan otomobillerinde görülen en büyük değişim bu konuda yaşandı. Başarılı ayarlanmış süspansiyon sistemi sayesinde konforu koruduğu gibi zor durumlarda dengeli de kalabilen Auris bu dengeyi virajlarda da kaybetmiyor. Zorlandığında önden kayan aracı çizgisine döndürmek, hızlı cevap veren direksiyon sistemi ve çabucak devreye giren ESP sayesinde zor olmuyor.
Kalınlığı başarılı olan deri kaplı bir simitten kumanda edilen direksiyon sistemi şehir kullanımı için ayarlanmış gibi bir his veriyor. Yumuşak olan sistem çok hisli olmasa da tepkileri kesin. Gaz pedalı da yumuşak olan otomobilin pedala verdiği tepkiler biraz daha törpülenebilir. Özellikle ilk hızlanmalarda motorun aşırı devirlenmesini önlemek için çaba harcamak gerekiyor. Bu, sportif sürüşler için iyi haber olsa da sakince trafikte yol almak için kötü. Vites küçültme gibi bir işlem olmaması motor devrinin daha doğrusal biçimde artabilmesine olanak verdiğinden hızlanmalar pedal açısına paralel olarak gerçekleşiyor.
Boş ağırlığı 1.400 kg'a ulaşan test aracı 132 beygir güç, 160 Nm tork üretebilen, 1.6 litre hacimli, atmosferik emişli bir motora sahip. Sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman sayesinde kolayca devirlenebilen motorla 0'dan 100 km/s sürate hızlanma 11.1 saniyede tamamlanırken maksimum sürat 190 km/s olarak açıklanıyor.
Otoyolda yapılan sabit süratli yolculuklarda ortalama tüketim değeri 6 litre/100 km'nin altına indirilebilen aracın test ortalamasıysa 7.9 litre/100 km olarak gerçekleşti.
Fiyat/Donanım
Donanım ve motor seçeneği konusunda Avensis'te olduğu gibi Auris'in de listesi uzun. 2015 model araçlarda uygulanan indirim sayesinde 1.33 litre hacimli benzinli motor ve Life donanım paketiyle fiyatlar 51.900 TL seviyesinden başlarken Active donanım paketi ve 1.6 litre hacimli benzinli motorla fiyat 62.900 TL oluyor. Bu motor seçeneği 5.150 TL karşılığında otomatik şanzımanla donatılırken Premium donanım paketiyle fiyat 79.200 TL. Teste konuk olan Premium Navi paketiyleyse seviye 82.400 TL'yi buluyor.
Zengin donanım paketinde ön ve arka park sensörleri, otomatik park asistanı, çift bölgeli tam otomatik klima, hız sabitleme ve sınırlandırma sistemi, ön koltuk ısıtma sistemi, yol bilgisayarı, elektrikli cam ve aynalar, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, dokunmatik ekran, USB ve Aux girişleri sunan, CD ve MP3 çalabilen ses sistemi, yağmur ve far sensörleri, navigasyon sistemi, karartılmış arka camlar, ön koltuklarda yatay olarak ayarlanabilen kol dayanağı, elektrokrom iç ayna, geri görüş kamerası, otomatik yükseklik ayarlı LED farlar, panoramik cam tavan, follow me home fonksiyonlu farlar, anahtarsız giriş ve çalıştırma, ön, yan ve perde hava yastıkları, sürücü diz hava yastığı, elektrikli sürücü koltuğu bel destek ayarı, Bluetooth bağlantısı ve yokuş kalkış desteği standart olarak sunuluyor.
Sonuç
Toyota'nın eskiden çağrıştırdığı özelliklerle günümüzde sundukları arasında büyük bir fark olmasa da geçmişte dışarıda kalan bazı beklentilerin yeni nesil araçlarda karşılanıyor olması güzel. Örneğin konforu sağlayabilen süspansiyon sisteminin aynı zamanda virajlarda zorlamaya da gelebilmesi ve şanzımanın eforsuz geçişleriyle gelen sportif etkiler müşterileri mutlu ediyor.
İç mekan genişliği konusunda da sınıf standartlarını yakalayan Auris'in donanım konusunda da büyük bir eksiği bulunmuyor. Bunun yanında Türkiye'de satışa sunulan en güçlü benzinli motorunturbo beslemeye sahip olmaması daha dinamik sürüşlerden hoşlananları sevindirmeyebilir. Yakında 1.2 litre hacimli benzinli motor ve otomatik şanzımanla da satışına başlanacak olan Auris'in satışları asıl o zaman ivmelenmeye başlayacak.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Cvt sanziman mı yoksa tam otomatik mi onur bey? İkisini karsilastirabilir misiniz? Teşekkürler
YanıtlaSilBen tam otomatik şanzımanı daha çok seviyorum. Özellikle motor sesi konusunda bilindik şanzımanlara yakınlığı nedeniyle tam otomatiğe daha sıcak bakıyorum ben.
SilBunun yanında her ikisinde de tork konvertörlü olduğundan konfor konusunda CVT'nin de kötü olduğunu söyleyemem. Sadece alışmak gerekiyor ki seçenek varsa alışmamayı tercih ederim.
teşekkür ederim, peki dayanıklılık konusunda birbirlerine herhangi bir üstünlükleri var mı? cvt de en az tam otomatik kadar dayanıklı mı sizce?
Silİkisinin de bazı zayıf noktaları var. CVT'de kayış/zincir dışında bir sorun bulmak zor. Tam otomatikte de kirli şanzıman yağı dışında sorun yaratabilecek az şey bulunuyor.
SilMerhabalar,
YanıtlaSilAynı aracın Active Skypack versiyonuna sahibim. Aracı almadan önce C sınıfınde birçok aracı test ederek satın aldım. İç malzeme kalitesi kesinlikle Honda Civic ve Toyota Corolla'dan daha kaliteli. VW gurubu araçların eksikliğini hisettirmeyecek seviyede. Daha önce klasik tam otomatik ve yarı otomatik şanzımanları kullanan birisi olarak kesinlikle 7 ileri CVT şanzıman harika. Ayrıca Renault grubunun CVT'sinden daha iyi. Özellikle İstanbul içinde ağır trafikte gerçekten sizi hiç yormuyor. Direksiyonu serçe parmağınızla çevirerek kullanabilirsiniz. Yakıt konusuna gelince, aracı ilk aldığım zaman kurban bayramında İstanbul-Çanakkale git gel yaklaşık 1000km yol yaptım. Ortalama 5.5 yaktı uzun yolda. Şehir içinde ise ağır trafikte 8-9 litre gibi bir ortalaması var. Karma 7-8 litre arası diyebiliriz.
Civici neden sürdün geldi be abi hassas noktam yapma kıyaslama ikisini şimdi lütfen. Illa kıyaslamak istersen bununla yeni civici kıyasla daha doğru olur.
SilEvet haklısınız aslında yeni civic ile kıyaslamak daha doğru olur. Japon arabalarını seven biri olarak ya civic ya da auris olacaktı seçimim. Hem güncel kasa ve modern çizgiler hem de cvt sanziman faktörünün etkisiyle auris tercih ettim. Yeni civic gerçekten güzel olmuş.
Silşanzıman ömrü açısında cvt daha iyi diye biliyorum ama tabi kullanıma göre değişir.
YanıtlaSilOnur bey bahsettiğiniz 1.2 otomatik seçeneği ne zaman satışa başlar? Cvt mi tam otomatik mi olacak?
YanıtlaSilGeç bile kaldılar bence. Avrupa'da satışta. Türkiye'ye de baharda gelir diye düşünüyorum. CVT şanzımanı.
Sil