12 Ocak 2016 Salı
Lincoln Continental
Premium segmentten pay almaya çalışan üreticilerin sayısı hiç de azımsanacak gibi değil. Ford'un da yan markalarından Lincoln ile dahil olduğu bu ligde akla gelen modellerden birisi olan Continental, tamamen yenilenen şekliyle konseptinden 10 ay sonra Detroit'te otomobilseverlerle buluştu.
Yüksek yapılı ön panjur ve ince LED farlarıyla ilk nesil Maserati Quattroporte'yi andıran bir burun yapısına sahip olan otomobilin ön tamponu dinamik bir duruş sergiliyor. Büyük jantlar ve orta bölümü yükseltilmiş kaputla heybetli bir görünüm yakalnırken ön kapılarda yer alan yatay süslemeler ve çamurlukların gövde üzerinde yaptığı çıkıntılar Bentley modellerini hatırlatıyor.
İnce kollarla yerlerine sabitlenen yan aynalar farklı bir görünüm sunarken neredeyse camlara dayanan kapı kolları ilginç duruyor. Aşağıya doğru kalınlaşan bir C sütunu ve geriye doğru hafifçe alçalan bagaj kapağı gibi üst düzey sedan modellerinin olmazsa olmaz detaylarına da sahip olan Continental ince uzun LED stoplara ve tampon altına gömülmüş geniş egzoz çıkışlarını da donanıma katmış.
Kafa karıştırıcı bir yapıya sahip olmayan iç mekan panoramik cam tavanla daha da ferah hale gelirken dijital gösterge paneli, dokunmatik ekran, deri döşemeler ve ahşap kaplama aracın olmazsa olmazlarından. Dört koltuğunda da ısıtma, soğutma ve masaj fonksiyonları bulunan Continental ön koltuk sırtlıklarında çift açılı ayar sunarken arka koltuk sırtlıkları da geriye yatırılabiliyor.
Söz arka koltuklardan açılmışken, burada oturan yolcular geniş diz mesafesi, farklı radyo ve havalandırma ayarları, daha yumuşak kafalıklar ve güneş perdeleri gibi lüks donanımlara da sahip oluyor. Otomatik şanzımanın kumandasını arayanlarınsa orta konsolda yer alan dokunmatik ekranın soluna bakması yeterli.
Kaput altında çift turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli bir v6 motorun görev ypacağını belirten Lincoln bu ünitenin en az 400 beygir güç, 540 Nm tork üreteceğini açıkladı. Standart olarak önden çekişli olacak sedanın dört tekerlekten çekişli seçeneği de sunulacak.
Olmuş bu olmuş, gerçi önden maserati quattroporte'den ziyade jaguar xj'yi andırıyor gibi ama lüks hissi yüksek bir iç mekan falan güzel olmuş.
YanıtlaSilOnur abi baz versiyonun arkadan itiş olduğunu bir daha teyid eder misin? Jalopnikte falan bayaa eleştiren olmuş aracın fwd based olmasını. Hangisi doğru bilemedim.
YanıtlaSilEdemem zira yanlış bilgi vermişim. Fusion platformu kullanmış bunda dangalak Ford.
SilFord için dangalak demek az kalır. Bu denli lüks bir otomobil yapma niyetiyle yola çıkıp önden çekiş fusion platformunu kullanmaya karar vererek neyi hedeflemişler acaba? ABD'de satış rakamlarına olumsuz yansır bence bu durum.
Sililginç detayları olmasına rağmen ford lüks markasına daha çok özen göstermeli. infiniti gibi yeni markalar bile tasarım dilini özgün hale getirdi. buna lincoln'ün de ihtiyacı var. lincoln yeni bir strateji ile kuzey amerika dışına her ford bayisi tarafından en azından siparişle satılmalı. ford yetkili servisleri gereken desteği sunabilir sanırım.
YanıtlaSilFusion platformu kullanmak neden dangalaklık ve eksiklik oluyor?
YanıtlaSilBu mantık ile dangalak olmayan firma kaldı mı?
Kaldı. Ardakan itişli platformları varken en lüks otomobillerinde önden çekişli araç platformu kullanmaları pek akıllıca değil.
SilFusion platformunun çok iyi olup olmamasıyla falan alakalı değil bu durum. Kendi segmentinin en iyi önden çekiş platformu bile olsa Lincoln markası taşıyan lüks segment ve 400 beygir gücünde bir sedan bu platforma kurulmamalıdır.
SilKapı kollarının yerleşimi sadece bana mı itici geldi yoksa gerçekten estetik bir sorun mu var ?
YanıtlaSilBana da güzel gelmedi. Bir orijinallik yapmaya çalışmışlar ama bunun yerine aynı yere küçük düğmeler koyup tamamen gizleme yöntemi yapsalar daha iyi olurdu.
SilTaş gibi araba. Alamıyoruz abi. Alamıyoruz.
YanıtlaSil