2 Ocak 2016 Cumartesi

Mazda


Bu yıl Mazda'nın Tokyo otomobil fuarı standı sportif detaylarla dolu olacak. Birçok aracı için dinamik görünümlü gövde kitleri sunan Japon üretici görünümde abartıya kaçmasa da araçlar zaten agresif tasarıma sahip olduklarından tamamlanmış ürün etkileyici duruyor.


Görünümü tazelenen araçların ilki CX-3. Mazda'nın küçük crossover modelinde yapılan değişiklikler ön tampon alt eklentileriyle başlarken yan etekler ve ince kollu siyah renkli jantlar da farklı. Kırmızı detaylar karliperler, gövdeye eklenen parçalar ve jantlar çeresinde yer alırken arka tamponun altına yapılan eklemeler, daha geniş egzoz çıkışlarına ev sahipliği yapmış. Arka kapıdan geriye doğru grafikler uygulanan otomobilin spoileri de büyümüş.

İç mekanında da az ama yerinde değişiklikler yapılan otomobilde Alcantara döşemeler, farklı bir vites topuzu, metal pedal seti ve yüksek yan desteklere sahip, sabit kafalıklı sportif koltuklar bulunmakta.


Avrupa'da Mazda6 olarak bilinen Atenza'nın da değişimi aynı yolu izlemiş. Ön tampon altına ince bir splitter eklenirken bu parçanın devamı yan etekler altında yer alıyor. Siyah renkli jantlar daha sportif bir görünüm sunarken bagaj kapağı üzerine eklenen ince spoiler ve arka tampon altının elden geçirilmesi daha dinamik bir görünüm sunmuş.

İç mekanında Alcantara konsol döşemeleri dikkat çeken aracın vites kolu yenilenirken metal pedal seti ve Mazdaspeed logolu sportif koltukları yeni.


Etkileyici bir görünüm sunan araçlardan bir diğeri de Japonya'da Roadster ismiyle pazarlanan MX-5 olmuş. Bu konsepte Roadstar ismini veren Mazda, üst kısmını kırmızıya boyadığı splitter ve yan eteklerle dikkat çekerken büyüyen jantların siyah rengi kırmızı kaliperlerle kontrast oluşturmuş. Göde kiti arka tampon altında da devam ederken bagaj kapağı üzerine ince bir spoiler eklenmiş.

Zaten sportif görünen iç mekanında çok az değişiklik yapılan otomobilde Alcantara döşemelerle birlikte metal pedal seti ve Recaro marka koltuklar kullanılmış.


Mazda standının bir diğer MX-5'i de pist yarışları için hazırlanmış bir model. Farklı grafiklere sahip gövdesinde bir değişiklik yapılmayan otomobilin önünde çift parçalı splitter yer alırken yan eteklerde de eklentiler göze çarpıyor.

Otomobilin iç mekanında görülen farklılıklarsa takla boruları, Mazdaspeed logolu yarış koltukları ve 5 noktadan bağlantılı emniyet kemerleriyle sınırlı.


Japon markanın bir diğer yarış aracıysa doğuda Demio ismiyle satılan Mazda2 olmuş. Ralli için hazırlanan araçta toprak parkurlar için sunulan hafif jantlar ve arazi lastikleriyle birlikte paçalıklar görülebiliyor. Arka bölümde daha büyük bir spoiler kullanılırken tamponlarda çeki demirleri hazır bulundurulmuş.

İç mekanında da yarış havası esen otomobilde tam boy takla kafesi, yarış koltukları, 5 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, yangın söndürücü, alüminyum ayak dayama yüzeyleri ve GPS destekli veri ekranı görülebilirken yerde kullanılan döşemelerin söküldüğü gözden kaçmıyor.

Araçların daha detaylı fotogalerisine buradan ulaşabilirsiniz.

31 Aralık 2015 Perşembe

Noelle M6 Convertible


BMW'nin turbo beslemeye sahip motorları, bildiğiniz gibi modifikasyon firmalarının gözdeleri arasında. Firmanın M departmanı tarafından sunulan ünitelerinse yerleri başka. İşte bu motorlara sahip araçlar arasında yer alan M6'nın birkaç küçük değişiklikle neler yapabileceğinin kanıtı.


Dışarıdan bakıldığında herhangi bir değişikliğe uğramamış gibi görünen bu M6 Convertible farklı jant seçenekleri, alçaltılmış süspansiyon sistemi ve yeni bir egzoz sistemi dışında gerçekten de görsel bir fark sunmuyor.

Asıl ilgi çekici yanı kaputu altında olan otomobilin çift turbo beslemeye sahip, 4.4 litre hacimli v8 motoru 766 beygir güç, 881 Nm tork üretebiliyor. Aracın maksimum sürati de bu sayede 345 km/s'e ulaşmış.

30 Aralık 2015 Çarşamba

Mugen


Yeni yılın yaklaşmasıyla birlikte Tokyo otomobil fuarı boyunca ziyaretçilere sergilenecek olan otomobiller birer birer ortaya çıkıyor. Honda'nın modifikasyon firması Mugen de organizasyonda hünerlerini sergileyecek olan üreticiler arasında yer alıyor. Üstelik standında dört farklı araç üzerine geliştirilmiş yenilikler bulunacak.


Standın Avrupa kıtası için en önemli üyesi Civic Type R. Ana hatları değişmeyen otomobil buna rağmen birçok değişiklik barındırıyor. Ön panjurunun yan bölümleri gövde rengine boyanan konseptin Type R logosu far altına alınırken değişen plaka tasarımı sayesinde Mugen logosu, Honda logosu altına sığdırılabilmiş. Yenilenen ön tamponda sis farları iptal edilirken splitter çok parçalı hale getirilmiş.


Ön hava girişi, deflektörler ve çamurluk çevreleri de makyajlanan aracın ön çamurluk üzerinde yer alan havalandırma çıkışları kaputun yanına alınmış. Farklı yan etekler ve hafifletilmiş jantlar yan bölümde dikkat çekerken arka çamurlukların da gerisine hava çıkışları yerleştirilmiş. Dört çıkışlı egzoz sistemi yerini tek çıkışa bırakırken bu sayede difüzör genişletilebilmiş. Büyük boyutlu sabit spoiler de yerini ayarlanabilir karbon fiber bir örneğe bırakmış.


Avrupa'da HR-V ismiyle tanınan Vezel isimli crossover için de görsel kit sunan Mugen bu araçta Mugen logolu ön panjur, daha geniş ön tampon alt bölümü, gövde rengine boyanan çamurluk korumaları, daha büyük jantlar, kapı camlarında rüzgarlıklar, genişletilmiş yan etekler, daha büyük bir arka spoiler, gövde renkli arka tampon ve çift çıkışlı egzoz sistemini donanıma eklemiş.


Honda'nın küçük roadster modeli S660 için hazırlanan pakette agresif görünümlü ön tampon, ek hava çıkışlarına sahip kaput, splitter, Mugen logolu ön panjur çıtası, hafifletilmiş jantlar, geniş yan etekler, daha büyük difüzör, merkezi yerleşime sahip çift egzoz çıkışı ve karbon fiber spoiler yer alırken yan yüzeyde görülen hava çıkışlarının genişletildiği de gözlerden kaçmıyor.


Son olarak Japon pazarının popüler MPV modellerinden Step WGN için hazırladığı kiti paylaşan Mugen bu araçta daha sade bir görünüm tercih etmiş. Ön panjura Mugen logosu eklenirken tampon altına splitter eklenmiş. Yan etekler de biraz daha genişletilirken jantlar büyümüş. Arka tampon ve bagaj kapaklarının altına ek parçalar yerleştiren Mugen çift çıkışlı egzoz sistemi ve spoiler de kullanmış.

29 Aralık 2015 Salı

Daihatsu Copen Coupé ve Shooting Brake


Tokyo otomobil fuarının yaklaşmasıyla birlikte organizasyonda sergilenecek olan otomobiller de görücüye çıkmaya başladı. Katılımcı firmalardan birisi de küçük araçlarıyla dikkat çeken Japon markası Daihatsu. Sergilenecek konseplerse geçtiğimiz yıl yeni nesil örnekleri tanıtılan Copen temelli.


Genel hatlarıyla bir MINI Coupé'yi andıran iki kapılı Copen konseptinin ön bölümünde dik bir panjur, yuvarlak farlar ve splitter dikkat çekerken A sütunu metalik griye boyanmış. Yan çizgisi de farklı bir görünüme sahip olan küçük otomobilin arka bölümü dinamik tasarım detaylarına sahip. Yuvarlak stopların altına yine aynı şekle sahip geri vites lambaları entegre edilirken bagaj kapağının ucu bir spoiler şeklinde tasarlanmış. Yuvarlak yapılı çift egzoz çıkışı da tampon altındaki yerini almış.


Shooting brake konseptiyle, seri üretim modellerde olduğu gibi daha köşeli bir tasarım yolu izleyen Japon üreticinin bu modelinde de Hyundai Veloster izleri görmek mümkün. Köşeli farlar, agresif duruşlu ön panjur ve tamponla birlikte çift bombeye sahip kaput, 5 kollu jantlar ve yan çizgi dinamik duran detaylar olarak sayılabilir.


Dik inen bir bagaj kapağına sahip olan konseptte kalın bir C sütunu, büyükçe bir spoiler, dörtgen stoplar, çift egzoz çıkışı ve yine orta bölümü siyah plastikle sunulan arka tampon da bulunuyor. Her iki otomobil de sportif detaylara sahip olsa da lastiklerin ince yapısı bu sportifliğe biraz gölge düşürmüş gibi.

28 Aralık 2015 Pazartesi

Toyota 86 GRMN


Japonya pazarında sadece 86 olarak tanınan Toyota GT86 bu ülkeye özel bir versiyona daha kavuşuyor. Çok iddialı bir dış görünüme kavuşan aracın kaputu altında turbo besleme bekleyenlerse yine hüsrana uğruyor.

Daha sportif bir görünüm sunan ön tamponun altına karbon fiber splitter ekleyen Gazoo Racing ek hava çıkışları açtığı kaputu ve tavanı da aynı malzemeden üretmiş. Yan aynalar ve eteklerde siyah renk kullanılırken hafifletilmiş 17 inç çaplı jantlar da aynı renge boyanmış.


Arka bölümde dev spoiler ve difüzör karbon fiberden imal edilirken büyük difüzöre hem geri vites lambaları hem de yeni egzoz sisteminin tekli çıkışı yerleştirilmiş. Pistte tur zamanlarının iyileşmesi için yapılanlar arasında yeni frenler, genişletilmiş jantlar ve elden geçirilmiş süspansiyon sistemi bulunuyor.


İç mekanda Recaro imzalı, yüksek yan destekli koltukları dikkat çeken aracın yolcu konsolunda GRMN logosu bulunurken hafiflik sağlamak için ses sistemi iptal edilmiş. Direksiyon simidi, el freni ve vites topuzu da koltuklar gibi Alcantara kaplanırken beyaz renkli gösterge paneli ve metal pedal seti standart donanımda.

2 litre hacimli Boxer motoru hala atmosferik emişli olsa da artık 216 beygir güç, 217 Nm tork üretebilen otomobilden sadece 100 adet üretileceği açıklandı.

27 Aralık 2015 Pazar

Peugeot Partner Tepee Zenith 1.6 HDI


Ticari araçlar geri döndü. Üstelik bu sefer Fransa'dan bir konuğum var. PSA grubunun hem Peugeot hem de Citroën markasıyla 1996 yılından bu yana ürettiği küçük ticari modeli, 2015 yılının son testinde Peugeot markasıyla blogda yer alacak. Ticari araçlara uygulanan nispeten daha düşük vergiler sebebiyle giderek daha popüler hale gelen koltuklu küçük ticariler çoğu ailenin ilk otomobili olma yolunda ilerliyor.

İlk olarak 1996 yılında karşımıza çıkan Peugeot Partner bu nesilde station wagon kasalı 306'nın temelleri üzerine geliştirilmişti. 2002 yılında makyajlanan aracın üzün ömrü 2008 yılında bitti ve yerini ikinci nesil örneklere bıraktı. O yıllarda üretilen 308'i temel alan araç önce 2012 daha sonra da 2015 yıllarında birer makyaj görerek günümüze kadar geldi. Testime konuk olan araç, Partner ailesinin en zengin donanımlı ve en güçlü motorlu olanı.