31 Ekim 2015 Cumartesi

Nissan Teatro for Dayz


Nissan'ın bu yıl Tokyo'da sergilediği elektrik motorlu konsepler IDS ile sınırlı değil. Daha çok Japon pazarına yönelik bir araç gibi görünen Teatro for Dayz bir taraftan yeni nesil Cube'un diğer taraftan da Dayz'in gelecekte alacağı halin ipuçlarını veriyor.


Yüksek bir burun kısmına sahip olan araçta LED aydınlatma grubu kullanılırken sis farlarının yana da uygulanması farklı bir detay. Yan aynalar yerine kameralar kullanılırken büyük jantlar, kendilerini daha da büyük gösteren kapaklarla daha aerodinamik bir hale getirilmiş. Arka kapıları geriye doğru açılan otomobilin dik inen bagaj kapağında boydan boya uzanan stoplar görülebiliyor.


Farklı bir iç mekana sahip olan aracın yaşam alanı aslında inanılmaz bir sadelik sunsa da bu görünüm, yolcuların zevklerine göre değiştirilebiliyor. Aslında düz zeminlerden oluşan koltuklar üzerine yapılabilen sanal giydirme ön konsola da uygulanabiliyor. Birçok özelliği ses ve hareket sensörleriyle kumanda edilebilen aracın konsoldan çıkıntı yapan tek aksesuarı oval direksiyon simidi.

30 Ekim 2015 Cuma

Mitsubishi eX Concept


Bu yıl Tokyo'da otonom elektrikli otomobil tanıtanlar kervanına Mitsubishi de katıldı. Japon firmanın gelecekte tanıtacağı seri üretim modellerinin tasarım detaylarını alacağı crossover güçlü görünümüyle dikkat çekiyor.


Range Rover Evoque'u andıran bir ön bölüme sahip olan araçta kullanılan LED farlar, tamponlara dik olarak yerleştirilen aydınlatmalardan daha az yer kaplıyor. X şeklinde siyah bir plastikle kaplanan bu bölümde yine aynı renkte tampon alt koruması dikkat çekiyor. Ön camı, cam tavanla birleşik tasarlanan eX'in çerçevesiz camlara sahip kapıları birbirinin ters yönünde açılıyor.


Büyük jantlar ve şişkin çamurluklarla birlikte agresif kapı hatları sportif bir görünüm oluştururken arka bölümde görülen stoplar ve siyah plastik kaplama ön kısmı taklıt ediyor. A sütununa yerleştirilen ince yapılı yan aynalara sahip olan konseptin yan ve arka camları tek parçaymış gibi görünüyor.


İç mekanda daha sade bir tasarım dili kullanan Mitsubishi alt kısmı düzleştirilmiş üç kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, dokunmatik bilgi ekranı ve yine dokunmatik kumandalara sahip. Hava da asılı duruyormuş gibi görünen vites konsoluysa konseptlerde görmeye alışık olduğumuz gibi arkaya devam etmiyor.

29 Ekim 2015 Perşembe

Subaru WRX STI S207


Bu yıl Tokyo'da sergilenen araçların tamamı fütüristik konseptler değil. Ev sahibi markalardan Subaru, WRX STI efsanesinin en etkileyici versiyonlarından birisini bu organizasyonda tanıttı. Olayın üzücü olan tarafıysa 400 adetlik sınırlı üretimin tamamının Japonya pazarında satılacak olması.

Ön tamponu altına geniş bir splitter eklenen otomobilin ön panjuru yenilenirken 19 inç çaplı jantlar, S207 logoları, farklı yan etekler, hava yarıklarına sahip arka tampon ve difüzör standart donanıma eklenmiş. Fren sistemi güçlendirilen S207 yeni süspansiyon sistemi parçalarına ve egzoz sistemine de kavuşmuş.


Jantlar ve yan aynalar gibi parçaları siyaha boyanan NBR Challenge Package Yellow Edition versiyonları sadece sarı renkli gövdeyle alınabilecek ve otomobillerin 100 adedi bu paketle üretilecek. Bu versiyonda açı ayarlı büyük arka spoiler de donanıma katılmış.

İç mekanında da ufak tefek yenilikler sunan sınırlı üretim aracın gösterge tablosu yenilenirken S207 logoları ve özel paspaslar donanıma eklenmiş. Metal pedal seti, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve dokunmatik ekranlı navigasyon sistemi de standart donanımda.

Otomobilin turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motorunu da elden geçiren Subaru bu üniteden 328 beygir güç, 431 Nm tork alabilmiş.

28 Ekim 2015 Çarşamba

Yamaha Sport Ride Concept


Bu yıl Tokyo otomobil fuarı ortalıkta ismini çok duymadığımız üreticilerin de daha cesur davranışlar sergilemesine şahit oluyor. Henüz seri üretime alınan bir otomobili bulunmayan ünlü marka Yamaha da bu markalardan birisi.

3.900 mm boya, 1.720 mm genişliğe ve 1.170 mm yüksekliğe sahip olan bu araç üretiminde kullanılan karbon fiber sayesinde sadece 750 kg ağırlığında. Sivri burun yapısı ve LED farlarıyla iddialı bir görünüm sunan aracın gövdesi üzerinde birçok aerodinamik yardımcı görülebiliyor.


İnce bir kolla kapılara bağlanan aynalar, B sütununa eklenen deflektörler ve arkaya yerleştirilen spoiler dışında arka tampon altında bir de difüzör sunan aracın çiftli egzoz çıkışı stopların arasına yerleştirilmiş. Ayrıca tavanın arka kısmına da bir hava girişi eklenmiş.

İki kişilik oturma kapasitesine sahip olan konseptin iç mekanında deri döşemenin yanında çıplak bırakılmış zeminler de göze çarpıyor. Bu haliyle küçültülmüş bir Pagani Zonda'yı hatırlatan aracın yolcu koltuğu arkasında ek bagaj alanı bulunuyor.

Kaputu altında görev yapan motor kesin olarak açıklanmamış olsa da söylentilere bakacak olursak 3 silindirli ve 1 litre hacimli bir benzinli motor adaylardan en güçlüsü.

Nissan IDS


2015 Tokyo otomobil fuarının teması belli oldu. Uzun süredir alternatif yakıtlı araçların savaş alanı olan bu tür organizasyonlarda şimdi otomatik pilota sahip araçlar çarpışıyor. Bu otomobillerden birisi de Nissan tarafından tanıtılan IDS konsepti oldu.

Bu yıl da çoğu konseptte olduğu gibi köşeli bir tasarım diline sahip olan aracın ön bölümünde büyük bir splitter, LED farlar, kısa bir kaput, arkadan aydınlatmalı ön panjur ve kaputa doğru uzayan ön cam dikkat çekerken yanda büyük jantlar, iptal edilmiş aynalar ve gizlenmiş kapı kolları, geriye doğru açılan arka kapılar ve arka çamurlukların önüne yerleştirilen hava kanalları bulunuyor.


Ön panjurdan başlayan LED şerit yan camların altından geçerek bagaj kapağına kadar ulaşırken bu bölümde büyük spoiler, geniş bir tampon ve agresif duran LED stoplar gözlerden kaçmıyor. Arka tamponu altında bir de difüzörü bulunan aracın lastikleri sadece 175 mm genişliğe sahip.


İçerisinde dört adet tekli koltuk yer alan IDS normal modda kullanılırken bilim kurgu filmlerinden çıkmış gibi duran bir direksiyona sahip oluyor. Otomatik pilot modunda koltuklar ortaya doğru dönerken direksiyon simidi yerini bir tablete bırakıyor. Bu durumda ön panelde de büyük bir dokunmatik ekran beliriyor.

Teknik verileri açıklanmayan aracın elektrik motorlu olduğu ve 60 kWh kapasiteli pillerle donatıldığıysa kesinleşti. Bütün bu özelliklerine bakıldığında otomobilin Leaf'in gelecekte alacağı hali gözler önüne serdiği söylenebilir.

Lexus LF-FC


Bu yıl Tokyo'da konsept araç sergileyecek olan Japon üreticilerden bir diğeri de Lexus. Firmanın yakın gelecekte piyasaya süreceği amiral gemisinin ipuçlarını görebildiğimiz otomobil yine seri üretime alınması düşünülen bir kalbe sahip.

Görünümünde büyük bir sürpriz olmayan aracın önünde bulunan dev panjur ve çok parçalı LED farlar güncel Lexus modellerinde de bulunuyor. Ön tamponun yanlarına ince uzun hava girişleri açan Lexus şişkin çamurluklar, dışarıya doğru çıkıntı yapan yan etekler ve 21 inç çaplı jantlarla sportif bir görünüm sunuyor.


Kapı kolu ve aynalar gibi detayların görülmediği yan bölümü sade görünüm sunan otomobil 5.300 mm boya, 2 metre genişliğe ve 1.410 mm yüksekliğe sahip. Lexus markasının ilk LS modelini üretmesinden tam 25 yıl sonra tanıtılan konseptin dikkat çekici arka kısmında kısa bir bagaj kapağı, şişkin bir tampon ve neredeyse yere kadar uzanan LED stoplar gözden kaçmıyor.


Ön konsolu boydan boya dijital panellerle kaplanan konseptte üç kalın kola sahip direksiyon simidi, bol bol deri döşeme, ahşap ve metal kaplamalar sunuluyor. Dört adet tekli koltuğa sahip olan LF-FC'nin her koltuk sırtlığı iki parçalı olarak tasarlanmış. Ayrıca arka koltuk yolcuları için elektrikli ayak destekleri de unutulmamış.

Hidrojen yakıt piline sahip olan araç ön aksta yer alan iki elektrik motoru sayesinde dört tekerlekten çekişli. Hidrojen tüplerini "T" şekilli olarak tabana dağıtan Lexus bu sayede ağırlık dağılımını ve aracın genel dengesini iyileştirmiş.

Mercedes-Benz Vision Tokyo


Tokyo'da bu yıl sahayı Japon üreticilere bırakmak istemeyen Mercedes kendi dikkat çekici konseptini tanıttı. Vision Tokyo isimli araç Ocak ayında Las Vegas'ta sergilenen F 015 Luxury in Motion konseptinin minivan versiyonu gibi görünüyor.

Yuvarlak hatlı bir tasarıma sahip olan aracın ön bölümünde ince yapılı farlar ve dev ön panjurun içerisine alınmış LED aydınlatmalar dikkat çekerken ön cam yanlara doğru uzayan bir yapıya sahip. 26 inç çaplı jantları ve kapı eşikleri de aydınlatmalı olan otomobilin yan aynaları yerine kameralar kullanılmış.


Şişkin çamurluklara sahip olan konseptin arka bölümüne geçildiğinde yine sade bir tasarım dili dikkatlerden kaçmıyor. Kalın tamponun alt bölümü ve arka camın çerçevesinde LED aydınlatmalar bulunurken plaka da QR code şeklinde.

Sol tarafta yer alan ve yukarıya doğru açılan büyük kapı yardımıyla geçilen iç mekanda salon koltuğu şeklinde oturma düzeni sunan aracın yolcu bölümü ahşap kaplama ve dokunmatik ekranların yanında bir de navigasyon ve eğlence sistemi için 3D hologram yaratıcıya sahip.


Otomatik pilot modu bulunan konseptin sürücüsü isterse kontrolü kendi eline de alabiliyor. Bu durumda merkezi konuma sahip koltuğa oturan kişinin önünde iki kollu direksiyon simidi ve head up display tarzında yansıtılmış göstergeler bulunuyor.

4.803 mm boya, 2.100 mm genişliğe ve 1.600 mm yüksekliğe sahip olan konsept F 015'te olduğu gibi hidrojenle çalışan bir yakıt piline sahip. Kablosuz şarj özelliğine sahip akülerle donatılan aracın menziliyse
980 km olarak açıklandı.

Subaru Impreza 5-Door Concept


Bu yıl da Tokyo otomobil fuarının dikkat çeken üreticileri Japonlar oluyor. Bu firmalar arasında en sessiz sedasızlarından olan Subaru bile gelecekte kullanacağı tasarım dilini gösteren bir Impreza konseptini ziyaretçilerin beğenisine sundu.


4.400 mm boya, 1.880 mm genişliğe ve 1.440 mm yüksekliğe sahip olan beş kapılı hatchback 2.670 mm aks mesafesi sunuyor. Markanın köşeli tasarımlarından birisi olan araçta tamamı LED aydınlatma grubu, deflektörlere sahip ön tampon, çift renkli jantlar, ince yapılı yan aynalar, şişkin çamurluklar, sade bir görünüm sunan arka tampon, gizlenmiş kapı kolları ve bagaj kapağı üzerine eklenmiş spoiler dikkat çekiyor.

İç mekan fotoğrafları ve teknik verileri paylaşılmayan aracın donanımında dört tekerlekten çekiş sisteminin bulunduğuysa açıklandı.

Porsche Macan GTS


Porsche rahat durmuyor. Firmanın küçük SUV modeli Macan şimdiden bol motor seçeneğine sahip olsa da Alman markanın sportif beklentilere sahip olan sürücüleri unutmadığı, Turbo'nun altına konumlandırılacak olan GTS ile kesinlik kazanacak.

Dörtgen ön sis farları ve farklı şekillendirilmiş ön hava girişlerine sahip olan araçta 20 inç çaplı jantlar görev yapıyor. Koyulaştırılmış stoplar ve siyah renkli sunulan arka spoiler de dikkat çekerken dört çıkışa sahip sportif egzoz sistemi opsyionu da bu modele eklenmiş.


İç mekanda Alcantara döşemeler, kontrast renklerde dikiş iplikleri, kırmızı zeminli devir göstergesi ve alüminyum süslemeler dikkat çekerken Turbo'ya göre 10 mm alçalan süspansiyon sistemi de daha sportif bir ayara sahip. Güçlendirilen fren sistemindeyse kırmızı renkli kaliperlerle birlikte 360 ve 330 mm çaplı diskler sunulmakta.

Kaputu altında Macan S'in çift turbo beslemeli, 3 litre hacimli v6 motorunu barındıran otomobil 360 beygir güç, 500 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman standart olarak sunulurken normal şartlar altında 5.2 saniye olan 0-100 km/s deparı Sport Chrono paketiyle 5 saniye sürüyor. Maksimum süratse 257 km/s.

Mazda RX-VISION


Bu yıl Tokyo otomobil fuarının en can alıcı araçlarından birisi Mazda standında görülecek. Firmanın sportif araçlarına verdiği ek olan RX'e sahip konsept Kodo tasarım dilinin yanında Rotary motorun da temsilcisi olmaya devam ediyor.

Henüz teknik verileri açıklanmamış olan otomobil ince uzun ve basık yapısıyla dikkat çekiyor. Son zamanlarda bütün Mazda modellerinde görmeye alıştığımız ön panjur ve MX-5'i andıran küçük farlar agresif bir ön bölüm sunarken ön tamponun altına eklenen karbon fiber splitter ve ince hava girişleri şık görünüyor.


Kaputun kenarlarıyla birlikte çamurluklar da şişerken dev jantlar, kalın yan etekler, ince yan aynalar ve yatık A sütunu görünüme sportif bir hava katmış. Pürüzsüz bir yan görünüme sahip olan konseptin kısa tutulan arka bölümündeyse bir çift egzoz çıkışı, küçük stoplar ve difüzör görülebiliyor.

Sade bir yapıya sahip iç mekanda özellikle vites konsolu eskinin TVR modellerini hatırlatırken üç yuvarlak göstergeden oluşan gösterge tablosu, metal pedal seti ve üç ince kola sahip direksiyon simidi sportif sürüşlerden hoşlananları tatmin edebilecek tasarım detayları. Bu arada iç mekanın büyük bölümünde deri ve Alcantara döşemeler kullanıldığını belirtelim.

27 Ekim 2015 Salı

XXX Lamborghini Huracán


Lamborghini'nin popüler araçlarından Huracán'ı modifiye edenler konvoyuna son katılım XXX Performance tarafından oldu. Aracın görünümünde yenilik yapmayan şirket aşırı besleme kullanmadan dikkat çekici güç artışına imza atmış.

Önde 20, arkadaysa 21 inç çaplı hafifletilmiş jantlarla donatılan otomobilin yüksekliği de 25 mm azalırken yeni egzoz sistemi, motor yazılımı ve hava emişi sayesinde 5.2 litre hacimli v10 motor 690 beygir güç, 650 Nm tork üretebilir hale gelmiş.

26 Ekim 2015 Pazartesi

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Elite Plus 4X4 DCT


Ve işte Eylül ayında yapılan basın lansmanını sizlere ilettiğim Hyundai Tucson. Bir ay önce Bodrum'un köy yollarında sürme fırsatı bulduğum otomobil şimdi de İstanbul'un kalabalık sokaklarında benimle. Daha çok bozuk yollarda yaptığım ilk incelemenin ardından Tucson'un en çok kullanılacağı yer olan asfalta dönmesi potansiyel müşteriler için de daha doğru bilgi verilmesini sağladı.

İlk nesil örnekleri 2004 yılında yollara çıkan Tucson ufak tefek değişikliklerle 2009 yılının sonlarına kadar üretildi. 2010 model yılından itibaren bizlerle olan ikinci nesil araçlar Avrupa'ya ix35 ismiyle gelirken bu otomobilin de ömrü 2015 yılına kadar oldu. 2015 yılının Şubat ayında tanıtılan üçüncü nesil Tucson, 9-10 Eylül tarihlerinde Bodrum'da yapılan lansmanla Türkiye basınına tanıtılmıştı.