17 Ekim 2015 Cumartesi
Ford Tourneo Courier 1.6 TDCI Titanium Plus
Binek araçların sürekli artan vergileri nedeniyle pazar payı Türkiye'de her geçen gün artan küçük ticari modeller giderek daha konforlu hale geliyor. Çeşitlilik ve boyut konusunda da zenginleşen bu segmentte Ford'un sunduğu en küçük seçenek Kocaeli'de üretilen Tourneo Courier.
2014 yılından bu yana üretimde olan araç B-Max platformu üzerine geliştirildi. Tourneo ve Transit Courier'ın benim için önemi de büyük. Aracın ismi henüz koyulmamışken B460 koduyla yapılan Ar-Ge çalışmaları sırasında Ford Otosan'ın bir üyesi olduğumdan uzun zamandır aşina olduğum bir otombobil Tourneo Courier. Avrupa'da benzinli motor seçeneği de bulunan araç Türkiye'de sadece 1.5 ve 1.6 litre hacimli turbo Diesel ünitelerle sunuluyor.
16 Ekim 2015 Cuma
Abt Polo GTI
Volkswagen grubu araçların modifikasyonuyla uğraşan Abt için bu yılın özel bir anlamı var. Ana markanın küçük hatchback modeli Polo'nun 40. yaşına basmasını kutlayan şirket bu vesileyle aracın GTI versiyonunu daha da güçlendirdi.
18 inç çaplı jantları daha ilk bakışta dikkatleri üzerine çeken otomobilin arka kısmında difüzör ucu ve tamponun ortasına yerleştirilmiş çift egzoz çıkışı dikkat çekerken spoiler üzerine eklenen karbon fiber benzeri parça ve grafikler ayrıca ısmarlanabiliyor.
Turbo beslemeye sahip 1.8 litre hacimli motoru 230 beygir güç, 360 Nm tork üretebilen bu aracı çok kuvvetli bulanlar için 1.2 litre hacimli TSI motora uygulanan ve 140 beygir güç, 220 Nm tork sunan paket alınabiliyor.
Fiat Toro
Son yıllarda yükselişte olan pick up satışları üreticileri bu tip araçlar geliştirmeye itiyor. Güney Amerika pazarlarında yüksek satış rakamlarına sahip olan İtalyan markası Fiat da dört kapılı pick up işine soyunan firmalar arasına katıldı.
Cesur bir tasarıma sahip olduğu ilk bakışta görülebilen aracın iki katlı gibi duran ön bölümünde kardeş firma Jeep'in Cherokee modelinden izler görmek mümkün. Bütün gövdenin alt kısmını siyah plastikle koruyan Fiat, ön ve arkaya metalik gri renkli korumalar eklerken tavana da bagaj rayları koymayı unutmamış.
Arka bölümde de farklı çizgiler benzimseyen Toro'da çamurluklara doğru uzayan stoplar, siyah renkli tampona alınmış sis ve geri vites lambaları, dev Fiat logosu ve ortadan ayrılarak kenarlara doğru açılan kasa kapağı bulunuyor.
1.8 litre hacimli benzinli motoru 140 beygir güç üretebilen araç 6 ileri vitesli otomatik şanzıman ve önden çekiş sistemiyle sunulurken 170 beygir güç üretebilen 2 litre hacimli turbo Diesel ünite hem 6 ileri vitesli manuel hem de 9 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabiliyor. Otomatik versiyon dört tekerlekten çekiş sistemine sahipken diğeri iki veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor.
15 Ekim 2015 Perşembe
Opel Astra TCR
Alman üretici Opel, 2015 yılı başında tanıttığı yeni nesil Astra'yı pistlere sürüyor. Touring Car Racing serisinde yarışacak olan otomobil beş kapılı hatchback gövdeye sahip olan araç üzerine geliştirilmiş.
Bu tip pist yarışçılarında görmeye alışık olduğumuz modifikasyonlara sahip olan otomobilde genişletilmiş çamurluk ve yan etekler, ek hava çıkışlarına sahip kaput, geniş hava girişlerine sahip ön tampon, büyük splitter, hafifletilmiş jantlar, dev spoiler ve difüzör bulunurken süspansiyon sistemine yükseklik ve sertlik ayarları eklenmiş.
Ağırlığı 1.200 kg olarak açıklanan araçta kullanılan fren sistemi önde 378, arkadaysa 265 mm çaplı disklere sahip. Kaput altında görev yapan turbo beslemeye sahip motor 2 litre hacimden 330 beygir güç, 420 Nm tork sağlayabiliyor. Üretilen güç ön tekerleklere 6 ileri vitesli şanzımanla aktarılıyor.
Mercedes-Benz GLE 450 AMG 4MATIC
Mercedes'in AMG Sport ailesi büyümeye devam ediyor. Standart araçlarla çift haneli rakamlardan oluşan model adına sahip AMG versiyonları arasında bir geçiş görevi üstlenen otomobillerden GLE 450 AMG, GLE 400'ün hemen üzerinde konumlandırılmış.
GLE 450 Coupé ve C 450 modellerinden oluşan ailenin üçüncü üyesi olan araçta ön tampon altı koruma çıtası, yan aynalar ve kapı camlarının çerçeveleri siyaha boyanan otomobilde 20 inç çaplı jantlar ve dörtlü çıkışa sahip egzoz sistemi de görev yapıyor.
İç mekanda, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve sportif görünümlü gösterge tablosu gibi ufak tefek farklılıklar varken süspansiyon ve direksiyon sistemleri, daha sportif sürüşlere imkan verecek şekilde elden geçirilmiş.
GLE 400'de de görev yapan çift turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli v6 motordan güç alan GLE 450 AMG 4MATIC 367 beygir güç, 520 Nm tork üretebiliyor. 9 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan araç 0'dan 100 km/s sürate 5.7 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış.
Callaway Competition Corvette C7 GT3-R
Corvette Stingray'in yarış versiyonlarından birisi daha hazır. C6'da olduğu gibi Callaway Competition tarafından hazırlanan GT3-R markayı 2016 yılında pistlerde temsil etmeye başlayacak. Daha önce tanıtılan C7.R ile birlikte Chevrolet'nin pistlerdeki tanınırlığı yükselişte.
Tamamı karbon fiberden üretilmiş bir gövdeye sahip olan otomobilde genişletilmiş çamurluklar, yan eteklerin altına alınmış egzoz çıkışları, kaput üzeri ve çamurluk arkalarına yerleştirilmiş hava çıkışları, tavana eklenen acil durum çıkışı, bagaj kapağı üzerine eklenen, biri küçük, diğeriyse dev boyutlardaki iki spoilerle geniş difüzör gibi detaylar dikkat çekiyor.
İç mekanı diğer markaların güncel yarış araçlarında olduğu gibi hazırlanan otomobilde tam boy takla kafesi, tek hareketle yerinden çıkabilen yarım direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, yangın söndürücü, yarış koltukları ve 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri bulunuyor.
Detaylı teknik verileri açıklanmayan aracın kaputu altında 6.2 litre hacimli bir v8 motor bulunduğuysa biliniyor. 600 beygir güç üretebilen ünite bu gücü arka tekerleklere 6 ileri vitesli sıralı şanzımanla aktarıyor.
dÄHLer X5 M
BMW'nin büyük SUV modellerinin modifikasyonu konusunda söylenecek sözü olan firmalar arasına dÄHLer de katıldı. İsviçreli firmanın sunduğu güçlendirme kiti hem X5 M hem de X6 M'de kullanılabiliyor.
Araçlar için farklı tasarımlara sahip 22 ve 23 inç çaplı jantlar sunan dÄHLer yükseklik ayarlı süspansiyon sistemi, yenilenen egzoz sistemi ve farklı programlanan motor karakteristikleri gibi birçok alanda farklı aksesuarlar sunuyor.
Kaputun altında yer alan çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 motor ilk etapta 665 beygir güç, 820 Nm tork üretecek şekilde güçlendirilirken ikinci seçenekte 680 beygir güç, 860 Nm tork alınabilmiş. İlk paketle 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 3.9 saniyeye inerken ikincide aynı iş 3.8 saniyede tamamlanabiliyor. Her iki aracın da maksimum sürati 305 km/s'te sınırlandırılmış.
14 Ekim 2015 Çarşamba
BMW M2
BMW'nin yeni bir M modeline kavuşması her şekilde sevindirici bir haber olsa da Alman markanın son oyuncağı saf sportiflikten hoşlananları daha çok sevindirecekmiş gibi görünüyor. Şimdiye kadar M235i'ye ait olan en sportif 2 Serisi sıfatı da bu vesileyle M2'ye geçiyor.
Görünümünde beklenen sekilde farklılıklar sunan otomobilde agresif bir ön tampon tasarımı benimseyen BMW ön panjura da M2 logosu koymayı unutmamış. 19 inç çaplı jantlar genişletilmiş çamurlukları başarılı şekilde doldururken arka bölümde daha şişkin görünümlü bir tampon, ince spoiler ve yeni egzoz sisteminin dörtlü çıkışları dikkat çekiyor.
Tahmin edilebileceği gibi altyapısında da büyük farklılıklar sunulan otomobilde M3 ve M4 modellerinden alınma parçalara sahip süspansiyon sistemi, farklı ayarlanmış direksiyon sistemi, M aktif diferansiyel ve önde 380, arkadaysa 370 mm çaplı disklere sahip fren sistemi görev yapıyor.
İç mekanı sade bir görünüm sunan otomobilde üç kollu M direksiyon simidi standart olarak sunulurken mavi dikiş ipliklerine sahip deri döşemeler, karbon fiber kaplamalar, M logolu gösterge tablosu, ayak desteği, vites topuzu ve kapı eşik çıtaları gibi detaylar da gözden kaçmıyor.
Kaput altında markanın sevilen motorlarından biri bulunuyor. 3 litre hacimli sıralı 6 silindirli motor turbo besleme yardımıyla 365 beygir güç, 465 Nm tork üretebiliyor. Overboost fonksiyonu sayesinde bu tork geçici olarak 500 Nm'ye ulaşıyor. 6 ileri manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilen M2 aynı işi 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanıyla 4.3 saniyede yapıyor. Her iki otomobilin de maksimum sürati 250 km/s'te sınırlı.
13 Ekim 2015 Salı
Ferrari F12tdf
Ferrari'den beklediğimiz haber sonunda geldi. Geçtiğimiz aylarda defalarca fotoğraflanan ve F12 GTO olarak adlandırılacağı düşünülen F12berlinetta varyantını F12tdf ismiyle tanıtıldı. 799 örneği bulunacak olan araç, ismini, 50'li ve 60'lı yıllarda İtalyan markanın domine ettiği Tour de France dayanıklılık yarışından alıyor.
Daha ilk bakışta farklı bir araç olduğunu belli eden F12tdf yarışlarda kullanılanları andıran bir aerodinamik pakete sahip. Uzayan burun kısmında daha farklı bir ön panjur kullanılan otomobilin ön tamponu altında splitter, deflektörler ve hava kanalları yer alıyor. Kaputta yer alan havalandırma deliği ikiye bölünürken ön çamurluk arkası, yan etekler ve kapıların arkasında aero paketin irili ufaklı parçaları görülebiliyor.
Farklı tasarıma sahip 20 inç çaplı jantlar önde 20 mm daha geniş lastiklere ev sahipliği yaparken arka çamurlukların üzerine de hava çıkışları eklenmiş. Bagaj kapağı ve arka tampon da yeniden şekillendirilirken daha büyük difüzör ve farklı alt tasarımın da yardımıyla aerodinamik bastırma kuvveti neredeyse iki katına çıkmış.
Kaputu altında 6.3 litre hacimli v12 motoru koruyan otomobil artık 780 beygir güç, 705 Nm tork üretebiliyor. Elden geçirilen şanzımanı %6 kısaltılan vites oranlarıyla vites büyütürken %30, küçültürkense %40 daha hızlı hale gelmiş. Daha bol kullanılmış karbon fiber sayesinde ağırlığı da 110 kg azaltılan araç 0'dan 100 km/s sürate 2.9 saniyede ulaşabilirken 200 km/s sürate ulaşması 7.9 saniye sürüyor. LaFerrari'den alınan fren sistemi sayesinde 100 km/s süratten durağan hale 30.5 metrede geçilebiliyor.
HAMANN Porsche Macan S Diesel
Porsche'nin SUV modellerinin küçüğü Macan, 2013 yılında yapılan tanıtımının ardından modifikasyon firmalarının da radarına girdi. İlk güçlendirme işlemleri için Avrupa'nın favori motor seçeneklerinden Diesel örnekler seçildi.
Görünümü de çok daha dikkat çekici kılınan araçta genişletilmiş çamurluklar, kapı alt ekleri, 22 inç çaplı jantlar, daha agresif görünümlü bir ön tampon, dört çıkışlı egzoz sistemi, stop lambaları üzerine eklenen ikinci bir spoiler ve yeni bir alt parçaya sahip arka tampon görülebiliyor.
Kaput altında yatan 3 litre hacimli turbo Diesel motor 310 beygir güç, 680 Nm tork üretebilir hale getirilirken aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 5.7 saniyeye çekilmiş.
G-POWER X5 M ve M6
BMW modifikasyonu dendiğinde aklımıza gelen firmaların başında gelmeye başlayan G-POWER iki ayrı araç için hazırladığı güç kitlerini tanıttı. Her iki otomobilde de aynı motorun kullanılıyor olması üreticinin işini kolaylaştırmış gibi görünüyor.
Araçları görsel olarak çok değiştirmemeyi seçen fiarma her ikisine de titanyum egzoz sistemi ve farklı jantlar uygulamış M6'da bu jantlar 20 ve 21 inç çaplı olarak alınabilirken X5 M'de 22 ve 23 inç çaplı örnekler de sunulmuş.
Otomobillerin kaputları altında yatan çift turbo beslemeye sahip, 4.4 litre hacimli v8 motor X5 M'de 700 beygir güç, 905 Nm tork üretebilecek hale getirilirken M6'da 740 beygir güç, 975 Nm tork alınabilmiş.
12 Ekim 2015 Pazartesi
Fiat Egea Basın Lansmanı
İtalyan üretici Fiat'tan beklenen haber sonunda geldi. Fiat'ın merakla beklenen C segmenti sedan modeli Alaçatı'da yapılan basın lansmanında tanıtıldı. Araçla çok uzun vakit geçirmemiş olsam da ilk izlenimlerimi, meraklılarına aktarmaya çalışacağım.
11 Ekim 2015 Pazar
Nissan Patrol NISMO
Nissan'ın resmi modifikasyon firması NISMO Ortadoğu pazarlarına giriyor. Bunu kutlamak için Dubai'de özel bir organizasyon düzenleyen firma bu sırada en büyük SUV modeline de bir NISMO versiyonu eklediğini duyurdu.
Dış görünümünde dikkat çekici yenilikler bulunan aracın yeni ön tamponunda daha agresif duran hava girişleriyle birlikte splitter kullanılırken bütün krom süslemeler koyu renkli olarak yenilenmiş. Yan aynalar, kapı kolları ve yan basamakların altında da siyah renk kullanılırken 22 inç çaplı jantlar da koyu renkli.
Yan bölümünde hava çıkışları yer alan arka tamponun da alt kısmı siyah renkli olarak hazırlanırken yenilenen egzoz sistemine çiftli çıkışlar eklenmiş. Bu arada direksiyon ve süspansiyon sistemleri de elden geçirilmiş.
İç mekanda büyük bir farklılık olmasa da NISMO logolu koltuklar, kırmızı zeminli devir göstergesi, motor çalıştırma düğmesi ve yine aynı renge boyanmış direksiyon simidi 0 konumu belirteci dikkatlerden kaçmıyor. Aracın pedal seti de artık metal.
Kaputu altında 5.6 litre hacimli v8 motoru kullanmaya devam eden Patrol NISMO, standart araçtan sadece 28 beygir daha güçlü olsa da 428 beygirlik toplam güç az değil.