14 Ekim 2015 Çarşamba
BMW M2
BMW'nin yeni bir M modeline kavuşması her şekilde sevindirici bir haber olsa da Alman markanın son oyuncağı saf sportiflikten hoşlananları daha çok sevindirecekmiş gibi görünüyor. Şimdiye kadar M235i'ye ait olan en sportif 2 Serisi sıfatı da bu vesileyle M2'ye geçiyor.
Görünümünde beklenen sekilde farklılıklar sunan otomobilde agresif bir ön tampon tasarımı benimseyen BMW ön panjura da M2 logosu koymayı unutmamış. 19 inç çaplı jantlar genişletilmiş çamurlukları başarılı şekilde doldururken arka bölümde daha şişkin görünümlü bir tampon, ince spoiler ve yeni egzoz sisteminin dörtlü çıkışları dikkat çekiyor.
Tahmin edilebileceği gibi altyapısında da büyük farklılıklar sunulan otomobilde M3 ve M4 modellerinden alınma parçalara sahip süspansiyon sistemi, farklı ayarlanmış direksiyon sistemi, M aktif diferansiyel ve önde 380, arkadaysa 370 mm çaplı disklere sahip fren sistemi görev yapıyor.
İç mekanı sade bir görünüm sunan otomobilde üç kollu M direksiyon simidi standart olarak sunulurken mavi dikiş ipliklerine sahip deri döşemeler, karbon fiber kaplamalar, M logolu gösterge tablosu, ayak desteği, vites topuzu ve kapı eşik çıtaları gibi detaylar da gözden kaçmıyor.
Kaput altında markanın sevilen motorlarından biri bulunuyor. 3 litre hacimli sıralı 6 silindirli motor turbo besleme yardımıyla 365 beygir güç, 465 Nm tork üretebiliyor. Overboost fonksiyonu sayesinde bu tork geçici olarak 500 Nm'ye ulaşıyor. 6 ileri manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilen M2 aynı işi 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanıyla 4.3 saniyede yapıyor. Her iki otomobilin de maksimum sürati 250 km/s'te sınırlı.
arka çamurlukları şişirince güzel olmuş 2 coupe.
YanıtlaSilbir iki ufak değişiklik dışında motor m3 - m4 ile aynı ; aslında aynı motoru birebir kullansalardı çok daha yüksek performansa sahip bir coupe elde edilmiş olurdu ama bu sefer m3-m4 satışlarını baltalardı ama şu yapılabilir aynı motor kullanılır m2 gtr vs denebilir gelecekte
YanıtlaSil