5 Eylül 2015 Cumartesi

Mercedes-AMG C-Serisi Coupé DTM ve C63 AMG Edition 1


Mercedes'in ürün gamına yeniden katılan C Serisi Coupé şimdi de markayı pistlerde temsil etmeye hazırlanıyor. En güçlü seri üretim versiyonsa piyasaya çıkmasının kutlamasını Edition 1 isimli versiyonla yapıyor.

DTM'de göreceğimiz yarış aracı bu tip otomobillerde görmeye alıştığımız tasarım özelliklerine sahip. Büyük boy splitter, spoiler, deflektör ve difüzöre sahip olan araçta 18 inç çaplı jantlar ve genişletilmiş çamurluklar da dikkat çekiyor.


1.120 kg ağırlığa sahip olan otomobilde görev yapan 4 litre hacimli v8 motor 490 beygir güç, 500 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli şanzıman gücü arka aksa aktarıyor.

Yarış aracının mat gri gövde rengi ve sarı şeritlerine sahip olan Edition 1 modelleriyse C63 ve C63 S versiyonlarıyla alınabiliyor. Kaputu altında 476 ve 510 beygir güç üretebilen motorları koruyan araçların jant çevrelerinde de sarı şeritler görülebiliyor.

BRABUS 850 6.0 Biturbo Widestar


Bu yıl Frankfurt'u boş geçmeyen modifikasyon firmaları arasında yer alan BRABUS, Mercedes G63 AMG temelleri üzerine geliştirdiği seçeneklere bir yenisini ekledi. Bu sefer hazırlanan otomobil 850 beygir gücünde.

Önden bakıldığında B logolu ön panjur, ek LED sis farlarına sahip ön tampon ve kaputa eklenen hava girişiyle dikkat çeken aracın genişletilmiş çamurluklarının altında 23 inç çaplı jantlar bulunuyor. Arka tamponu da yenileyen BRABUS fren ve egzoz sistemlerini de modifiye etmiş.


İç mekanda neredeyse her noktada deri döşeme göze çarparken alüminyum pedal seti, aydınlatmalı kapı eşik çıtaları, arka koltuklar için tepsiler, buz dolabı ve tavana gizlenebilen eğlence sistemi ekranları donanıma eklenmiş.

Kaput altında hacmi 5.9 litreye yükseltilmiş, çift turbo beslemeye sahip bir v8 barındıran araç 850 beygir güç, 1.450 Nm tork üretebiliyor. 2.550 kg boş ağırlığa rağmen 0'dan 100 km/s sürate 4 saniyede ulaşabilen devin maksimum süratiyse 260 km/s'te sınırlandırılmış.

BMW X1


BMW X ailesinin giriş modeli yeni motorlarına kavuştu. Spektrumun alt bölümünde yer alan motorların çoğu 3 silindirli.

sDrive18i ismiyle satılacak olan seçenekte turbo beslemeye sahip, 1.5 litre hacimli ünite görev yapıyor. 136 beygir güç, 220 Nm tork üretebilen motor 6 ileri vitesli manuel veya otomatik şanzıman seçenekleriyle alınabiliyor. Önden çekişli aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşmasıysa 9.7 saniye sürüyor.

sDrive16d ismini alan giriş modelinde yine 1.5 litre hacimli turbo Diesel kullanan X1 bu seçenekte 116 beygir güç, 270 Nm tork değerlerine ulaşmış. Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan xDrive18d modelinde görev yapan 2 litre hacimli turbo Diesel motorsa 150 beygir gücünde.

4 Eylül 2015 Cuma

Audi SQ5 TDI plus


Audi Q5 ailesinin tutumlulukla sportifliği birarada sunan üyesi SQ5 TDI'a daha da güçlü bir versiyon eklendi. Görünümü de hafifçe değiştirilen otomobilde bir de mekanik güncelleme yer alıyor.

Parlak siyah süslemeleriyle dikkat çeken yeni modelde bu rengin kullanıldığı bölgeler ön panjur, ön sis farı çerçeveleri, yan aynalar, tavan rayları, spoiler ve difüzör olarak sayılabilir. Otomobilin diğer dikkat çeken donanımları kırmızı renkli fren kaliperleri ve 21 inç çaplı jantlar.


Sunulan özel mavi gövde rengi iç mekana baklava desenli deri döşemenin dikiş ipliği rengi olarak yansırken arka koltuklara ileri geri hareket etme özelliği eklenmiş. Aracın belki de en büyük yeniliği sportif ayara sahip arka diferansiyel olmuş.

Kaputu altında görev yapan 3 litre hacimli, çift turbo beslemeli v6 motorun gücü 340 beygire, torkuysa 700 Nm'ye ulaşırken 5.1 saniyelik 0-100 km/s hızlanma süresinde bir gelişme olmamış.

3 Eylül 2015 Perşembe

Renault Alaskan


Bu yıl Frankfurt'ta konsept otomobillerini sergileyecek Fransız markalarından birisi de Renault. Üreticinin alt markası konumunda bulunan Dacia'nın Duster modelleri üzerine geliştirilen Oroch'un Güney Amerika pazarında satışa sunulmasının ardından global Pick up ihtiyacına da daha üst seviyede bir araçla cevap verilecek.


Önden bakıldığında Kadjar'a olan benzerliği gizlenmeyen dört kapılı araçta LED aydınlatma grubu, metal alt korumalı tamponlar, güçlü bir görünüm sunan ön panjur, korumalı yan etekler, şişkin çamurluklar, bütün kenarlarına port bagaj boruları eklenmiş kasa, farklı biçimlendirilmiş yan aynalar ve 21 inç çaplı jantlar gibi detaylar dikkat çekiyor.

Teknik özellikleri henüz açıklanmayan Alaskan konseptinde Master ailesinden de tanıdığımız çift turbo beslemeye sahip 2.3 litre hacimli Diesel motor kullanılmakta.

Citroën C4 Sedan


Fransız üretici Citroën'in Çin pazarına verdiği önem her geçen gün kendisini gösteriyor. Bu ülkeye özel üretilen sedan modellerine bir yenisini ekleyen firma bu aracın ürün geliştirme çalışmalarını ve üretimini Çin'de yapacak.

Üreticinin Avrupa'da kullandığı dikkat çekici tasarım detaylarını barındırmayan C4 Sedan ağırbaşlı duruşuyla Volkswagen modellerini hatırlatıyor. Ön bölümde dairesel sis farlarıyla dik yerleşime sahip LED gündüz aydınlatmaları dikkat çekerken arkada da LED stoplar ve bir spoiler gibi görünen bagaj kapağı gözlerden kaçmıyor.


İç mekanı da gözterişten uzak olan otomobilin standart donanımına orta konsolda görülen dokunmatik ekran eklenirken üç kollu direksiyon simidi, kısa tutulan el freni kolu, metal görünümlü süslemelere sahip havalandırma çıkışları ve gösterge paneli farklı bir duruş sergilemiş.

Teknik verileri henüz açıklanmayan otomobilin kaputu altında turbo beslemeye sahip 1.2 litre hacimli benzinli motorun kullanılacağı açıklandı. 3 silindirli ünite 130 beygir güç üretebiliyor.

BMW 225xe Active Tourer


BMW'nin hibrit ailesi genişlemeye devam ediyor. Son yıllarda "i" ailesinin yanında diğer araçları için de hibrit motor çalışmaları yapan Alman üretici şimdi de küçük MPV modeli 2 Serisi Active Tourer'ı bu çalışmalara dahil etti.

Dışarıdan bakıldığında kardeşleriyle arasında büyük bir fark görülmeyen otomobilin C sütununa eDrive logoları eklenirken sol ön çamurluk arkasında şarj çıkışı görülebiliyor. İç mekanda da göze çarpan en büyük değişiklikler sürüş modu seçiminde ve vites topuzunda yer alan eDrive logoları olmuş.


Kaputu altında 218i'de görev yapan turbo beslemeye sahip 1.5 litre hacimli motor görev yapan otomobil bu üniteden 136 beygir güç, 220 Nm tork alırken elektrik motoru 88 beygir güç, 165 Nm tork üretebiliyor. Karma kullanımda 224 beygir güç, 385 Nm tork elde edilirken arka tekerleklere güç aktaran elektrik motoru sayesinde otomobil önden çekişli, arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak sürülebiliyor.

0'dan 100 km/s sürate 6.7 saniyede ulaşabilen 225xe Active Tourer'ın ortalama yakıt tüketim değeri 100 km'de 2 litreye kadar inebiliyor. Sadece elektrik motoruyla 40 km menzile sahip olan otomobilin bu motorla ulaşabildiği maksimum sürat 125 km/s.

2 Eylül 2015 Çarşamba

Citroën Cactus M


Bu yıl Frankfurt'ta sergilenecek konseptlerden birisi de Citroën'in aykırı tasarıma sahip modeli C4 Cactus'ün üzeri açılan versiyonu olacak. Aileye yeni bir gövde seçeneği ekleyen prototip markadan beklendiği gibi ilginç özellikler de sunuyor.


İlk olarak 60'lı yılların sonunda üretilen ve 2CV temelleri üzerine geliştirilmiş üzeri açılan bir araç olan Méhari'nin ruhunu geri getiren konseptin ön ve arka tasarımı standart Cactus modellerinden alınmışken A ve C sütunları ahşap görünümlü. Bagaj kapağı aşağıya doğru açılan araç aynı zamanda iki kapılı.


Ön paneli çok renkli olsa da temel tasarım detayları seri üretim modelle paylaşılırken koltuk kafalıkları çok daha geniş tutulmuş. Ayrıca kullanılan iç paneller ve zemin suya dayanıklı malzemelerden üretilmiş. Arka bölüme geçiş, arka çamurluklar önüne eklenen basamaklar sayesinde daha da kolaylaşmış.

Bugatti Vision Gran Turismo


Gran Turismo 6'da oyuncuların kullanımına sunulacak otomobiller arasına bir de Bugatti eklendi. Üretime yakın bir konsept görünümünde olan otomobil Veyron ailesinin temelleri üzerine geliştirilmiş.


Aslında diğer Vision Gran Turismo araçları gibi uçuk bir tasarıma olsa da seri üretim Veyron'un da tekdüze bir görünüme sahip olmaması nedeniyle sanki seri üretime hazırmış gibi görünen otomobilde LED farlar, dev splitter, spoiler, difüzör ve deflektörler, önde 21, arkadaysa 22 inç çaplı, tek bijonlu jantlar, ince bir şerit haline getirilmiş LED stoplar, dörtlü egzoz çıkışı ve yan aynaların yerini alan kameralar dikkat çekiyor.


İç mekanı karbon fiber bir iskelet tarafından ikiye bölünen konseptte yarış koltuğu bilgi ekranına sahip bir direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, Alcantara döşemeler, ince yapılı orta konsol ve dokunmatik kumanda elemanları gibi aksesuarlar bulunurken La Sarthe pistinin planı konsol tepesine yerleştirilmiş.

Kia Sportage


Hyundai'nin ix35 yerine piyasaya sürdüğü Tucson'un ardından kardeş firma Kia da aynı temeller üzerine geliştirdiği kompakt SUV modelini tanıttı. Yeni nesilde de sportif bir dış görünüm benimseyen aracın konfor donanımı da zenginleşmiş.

Genel hatları daha yuvarlak bir hal alan araçta yukarıya doğru uzayan farlar ve daha dik konumlandırılan ön panjur dikkat çekerken GT Line paketiyle birlikte tasarım daha da sportif hale getirilebiliyor. Bu donanım seçeneğiyle 19 inç çaplı jantlar, çift egzoz çıkışı ve LED sis farları gibi aksesuarlar araca eklenirken LED stoplar, şişkin çamurluklar ve metal görünümlü tampon altı korumaları dah güçlü bir duruş sergilenmesini sağlıyor.


Boyu 40 mm, aks mesafesiyse 30 mm uzayan Sportage'ın yükseklik ve genişliği değişmese de yeni yaşam alanı tasarımıyla hem ön hem de arka koltuklarda daha fazla diz ve baş mesafesi sunulmuş. Ağırbaşlı bir iç mekan tasarımına sahip olan araçta alt bölümü düzleştirilmiş direksiyon simidi, gösterge paneline eklenen büyük bilgi ekranı, büyüyen dokunmatik ekran ve dik yerleşime sahip havalandırma ızgaraları dikkat çekiyor.

Ses izolasyonu ve iç mekanda kullanılan parçaların kalitesi geliştirilen Sportage elektrikli ve ısıtmalı ön koltuklar, sırtlıkları katlanabilen ve yine ısıtma sistemiyle donatılabilen arka koltuklar gibi donanımlar sunuyor. Bagaj hacmi 503 litreye ulaşırken yakıt deposu da 4 litre büyümüş.


Kaput altında 1.6 litre hacimli motorun 132 beygir güç, 161 Nm tork üretebilen versiyonuyla turbo beslemeye sahip, 177 beygir güç, 265 Nm tork üretebilen seçeneği görev yapan aracın turbo Diesel motor seçenekleri de 1.7 ve 2 litre hacimli. İlk seçenek 115 beygir güç üretebilirken ikincisinin 136 beygir güç, 373 Nm tork ve 184 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen versiyonları bulunuyor. Araçlarda motorlara göre 6 ileri vitesli manuel ve otomatikle 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman görev yapacak.

Mercedes-Benz S Serisi Cabriolet


Mercedes'in amiral gemisi yeni gövde seçeneğine kavuştu. Markanın uzun süredir sunduğu ilk büyük cabriolet modeli olan S Serisi Cabriolet sabit tavanlı kardeşinde olduğu gibi lüksü sportiflikle birleştirmeyi başarmış.

Gövde tasarımında sürpriz bulunmayan otomobil yüzünü S Serisi Coupé'den alırken arkada da bu modelin izlerini görmek mümkün. Üç katlı kumaş tavanı dört farklı renkte ısmarlanabilen aracın bu bölümü açılıp kapanmasını yaklaşık 20 saniyede tamamlarken işlem 60 km/s sürate kadar gerçekleştirebiliyor.


İç mekanı da büyük ölçüde Coupé kardeşinden alınan aracın donanımında ısıtmalı koltuklar, direksiyon simidi ve kol dayanakları bulunurken AIRSCARF sayesinde tavanın konumundan bağımsız olarak yolcular seviyesinde sıcaklık istenilen seviyede tutulabiliyor. AIR BALANCE donanımıysa iç mekanda farklı kokular almak isteyenlere hitap ediyor.


Giriş modeli S500 Cabriolet'de çift turbo beslemeye sahip 4.7 litre hacimli v8 motor kullanan otomobil 455 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. 9 ileri vitesli otomatik şanzıman bu otomobilin standart donanımında.

İkinci seçeneği S63 AMG olan seride bu modelin 5.5 litre hacimli, çift turbo beslemeli v8 motoru 585 beygir güç, 900 Nm tork üretiyor. Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip versiyonu 0'dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süratiyse diğer motor seçeneğinde olduğu gibi 250 km/s'te sınırlandırılmış.

1 Eylül 2015 Salı

BRABUS Mercedes-AMG C63 S


Frankfurt'a yeni araçlarla katılacak olan modifikasyon firmalarının başında BRABUS geliyor. Ev sahibi şirketlerden olan üretici Mercedes-AMG C63 S temelleri üzerine geliştirdiği otomobille organizasyonda yer alacak.

Dışarıdan bakıldığında "B" logolu ön panjur, karbon fiberden üretilmiş splitter ve ön hava giriş çerçeveleri, 20 inç çaplı jantlar, ince bir spoiler, daha büyük difüzör ve yeni egzoz sisteminin dörtlü çıkışı dikkat çekerken modifikasyon kiti station wagon gövde için de sunulmakta.


İç mekanda farklı renklerde deri ve Alcantara döşemeler, alüminyum vites değiştirme kulakçıkları, metal pedal seti, rengi değişebilir ışıklandırmaya sahip kapı eşik çıtaları ve metal kapı kilit pinleri gibi detaylar gözden kaçmazken gösterge panelinde maksimum sürat artık 340 km/s olarak görülüyor.

Kaput altında görev yapan çift turbo beslemeye sahip 4 litre hacimli v8 motor üzerinde yapılan çalışmalar sonucunda 600 beygir güç, 800 Nm tork elde edilirken maksimum sürat limitörü 300 km/s'e ayarlanmış. Sedan versiyon 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabilirken station wagon seçeneğin aynı sürate ulaşması 3.9 saniye sürmekte.

Seat Ibiza Cupra


Mayıs ayında belli belirsiz bir makyaj operasyonu geçiren Seat Ibiza'nın merakla beklenen Cupra seçeneği de tanıtıldı. Tahmin edildiği gibi teknik ikizi Volkswagen Polo GTI'ın motoruyla donatılan otomobilde görsel yenilikler minimumda tutulmuş.


Dışarıdan bakıldığında makyajsız halinden farksız gibi görünen araçta xenon farlar standart olarak sunulurken 17 inç çaplı jantlar ve yan aynalar siyah renkli olarak alınabiliyor. İç mekanda daha büyük değişiklikler görülürken León'dan alınan direksiyon simidi, hafifçe rötuşlanan havalandırma çıkışları, yeni multimedya ekranı ve havalandırma kumandaları bu farklılıkları oluşturuyor.


Asıl yeniliği kaput altında saklı olan Ibiza Cupra, aynı Polo GTI gibi Türk tüketicisi için artık daha ulaşılmaz bir konumda. 1.8 litre hacimli motoru turbo besleme yardımıyla 192 beygir güç, 320 Nm tork üretebilen araç 0'dan 100 km/s sürate 6.7 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 235 km/s olarak açıklanıyor.

31 Ağustos 2015 Pazartesi

Peugeot Fractal


Fransız üreticilerin büyük fuarlarda dikkat çekici konsept sergileme geleneği bu yıl Frankfurt'ta da bozulmayacak gibi görünüyor. Peugeot'nun kompakt cabriolet modeli Fractal, markanın genel tasarım diliyle birlikte genel olarak üzeri açılabilen otomobil kavramının alacağı yönü bizlere gösteriyor.

Keskin köşelere sahip bir tasarım anlayışına sahip olan otomobil ince yapılı LED aydınlatma grubuyla etkileyici bir duruş sergilerken büyük jantlar, şişkin çamurluklar ve yatık A sütunu dinamik görünümü pekiştirmiş. Yan aynalar yerine kameralara yer verilirken yatık arka camın üzerine eklenen spoiler gözlerden kaçmıyor.


Tekerleklerin çevresini sararak neredeyse yere kadar inen çamurluklar arkada tamponu daha kalın gösterirken çift gövde rengi diğer sportif Peugeot modellerini hatırlatıyor. İlk bakışta standart bir hatchback gibi görünen otomobilin en ilginç yanıysa metal tavanının yerinden çıkabiliyor olması. 3.81 metre boya ve 1.77 metre genişliğe sahip olan konsept 1.000 kg ağırlığında.


Keskin köşeler temasının devam ettiği ve geriye doğru açılan kapılardan ulaşılan iç mekanda dört adet tekli koltuğa sahip olan aracın taban kaplaması pul benzeri çıkıntılardan oluşuyor. Oval direksiyon simidi ve dijital gösterge panelinin yanında vites konsolunun büyük bölümü dokunmatik bir AMOLED ekranın kaplıyor olması fütüristik görünümü pekiştirmiş. Konseptin ses sisteminde 3 woofer, 1 subwoofer, 5 hoparlör ve 4 tweeter görev yapıyor.

Yakıt tüketimi konusunda da sürücüsünü üzmeyecek olan otomobilde iki adet elektrik motoru görev yapıyor. Herbiri 102 beygir güç üretebilen ünitelerle aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 6.8 saniyeye inerken sunulan menzil 450 km.

DS 4 ve DS 4 Crossback


Citroën'in yeni alt markası DS'in C segmentinde yer alan seçeneği 4 makyajlı yüzünü gösterdi. Yeni görünüm ve motor seçenekleriyle birlikte aileye Crossback isimli farklı bir yan model de eklendi.

Daha ciddi görünüme sahip ön tamponunda kromajlı çerçevelere sahip sis farları yer alan DS 4'ün ön panjuru da yenilenirken LED farlar da yeni. Farklı tasarıma sahip jantlar ve daha bol kromaja sahip yan çıtalarla birlikte arka tampon da rötuşlanmış.


30 mm yükseltilmiş süspansiyon sistemi, farklı tasarıma sahip siyah renkli jantlar, siyah çamurluk korumaları ve yine aynı renkte ön tampon orta bölümü gibi farklılıklara sahip olan Crossback'te tavan raylarına da yer verilmiş.

İç mekanda büyük değişiklikler bulunmasa da vites konsoluna eklenen start/stop düğmesi, farklı ses sistemi kumandaları ve daha büyük bir bilgi ekranı yenilikler arasında sayılabilir.


Kaput altında da PSA grubunun yeni motorlarına yer veren DS 4 ailesinde 1.2 litre hacimli benzinli motor turbo besleme yardımıyla 130 beygir güç, 230 Nm tork üretebilirken 1.6 litre hacimli ünite artık 165 beygir güç, 240 Nm tork üretebiliyor. Bu motorun 210 beygir güç, 285 Nm tork üretebilen versiyonuysa DS 4'te ilk defa kullanılıyor.

1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru 120 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen ikilinin 2 litre hacimli turbo Diesel motorlarınınsa 150 beygir güç, 370 Nm tork ve 180 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen seçenekleri sunulmakta.

30 Ağustos 2015 Pazar

Volvo V40 T3 Cross Country Geartronic Advance


Geçtiğimiz günlerde Çeşme'de yapılan Volvo basın lansmanının tek konusu yeni nesil XC90 değildi. Türkiye pazarını, satış hacmi olarak çok daha fazla ilgilendiren ikinci bir konu da T3 motorun tanıtılmasıydı. V40, S60, V60 ve V40 Cross Country gibi modellerde bulunacak olan ünite, markanın Ford ile olan ortaklığının bitmesinin ardından kullanıma alındı. 1.6 litre hacimli T4 motor artık satış listelerinde yer almazken aynı hacimli turbo Diesel motorun da sayılı günleri kaldı.

Volvo'nun 2012 yılında tanıttığı V40'ın yükseltilmiş gövdeye sahip versiyonu olan Cross Country aynı yıl içerisinde müşterilerin beğenisine sunuldu. Temellerini diğer V40 modelleriyle paylaşan otomobil özellikle bozuk yollara sahip bölgelerde kardeşlerine alternatif olabilecek konumda. Blogda ilk defa testime konuk olacak V40 Cross Country'ye yine bir ilk olan T3 motor eşlik ediyor.

dÄHLer M235i Cabrio


Şu anda üzeri açılabilen BMW 2 Serisi versiyonlarının performans anlamında en tepesinde yer alan M235i üzerinde güçlendirme çalışmaları yapan firmalar arasına bir katılım da İsviçre'den oldu.


Dışarıdan bakıldığında büyük bir değişim geçirmediği düşünülebilen otomobilde farklı tasarım ve çaplarda jant seçenekleri kullanılabilirken yüksekliği ve sertliği ayarlanabilen süspansiyon sistemi ve dört çıkışa sahip egzoz sistemi donanıma eklenmiş.

İç mekanında yüksek kaliteli deri veya Alcantara döşemeler alınabilen aracın orta konsolu üzerinde yer alan iki havalandırma kanalının biri, ek bir bilgisayar ekranına dönüştürülebiliyor.


Kaputu altında yer alan turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli motor 390 beygir güç üretebilen otomobilin dört tekerlekten çekiş sistemine sahip seçenekleri 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşabilirken bu araçların maksimum süratleri 288 km/s'i bulmuş.