30 Ağustos 2015 Pazar
Volvo V40 T3 Cross Country Geartronic Advance
Geçtiğimiz günlerde Çeşme'de yapılan Volvo basın lansmanının tek konusu yeni nesil XC90 değildi. Türkiye pazarını, satış hacmi olarak çok daha fazla ilgilendiren ikinci bir konu da T3 motorun tanıtılmasıydı. V40, S60, V60 ve V40 Cross Country gibi modellerde bulunacak olan ünite, markanın Ford ile olan ortaklığının bitmesinin ardından kullanıma alındı. 1.6 litre hacimli T4 motor artık satış listelerinde yer almazken aynı hacimli turbo Diesel motorun da sayılı günleri kaldı.
Volvo'nun 2012 yılında tanıttığı V40'ın yükseltilmiş gövdeye sahip versiyonu olan Cross Country aynı yıl içerisinde müşterilerin beğenisine sunuldu. Temellerini diğer V40 modelleriyle paylaşan otomobil özellikle bozuk yollara sahip bölgelerde kardeşlerine alternatif olabilecek konumda. Blogda ilk defa testime konuk olacak V40 Cross Country'ye yine bir ilk olan T3 motor eşlik ediyor.
Dış Mekan
Ana hatları standart V40 modellerinden farklı olmayan otomobilin Cross Country paketi R-Design tasarım özelliklerini hatırlatan detaylara sahip. Dik yerleştirilmiş ön sis farlarının çevresi siyah renkli korumayla kaplıyken ön tamponun alt kısmında hem gövde hem de mat metal rengine boyanmış bölümler dikkat çekiyor.
Yumuşak hatlara sahip farların arasında büyük peteklerden oluşan ızgara görülebilirken yan bölümde koyu renkli ve 17 inç çaplı jantlar, siyah renkli yan etek korumaları, metal renkli tavan rayları, siyah yan aynalar, yüzgeç biçimli anten ve cam tavan bulunuyor.
Kalın tutulan C sütununun üst bölümünden aşağıya doğru kavislenen LED stoplar geceleri güzel bir görünüm sunarken spoiler genel tasarıma uyumlu. Bagaj kapağı camının kenarlarında yer alan siyah bölüm aşağıya doğru uzayıp dış mekandaki bagaj tutamağı olarak görev yaparken sis farlarının yerleştirildiği arka tamponun alt bölümünde Cross Country paketinde yer alan metal renkli difüzör, siyah renkli korumalar ve yuvarlak yapılı çift egzoz çıkışı görülebiliyor.
4.370 mm boya ve 1.783 mm genişliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi de 2.646 mm olarak açıklanırken 1.458 mm olarak verilen yükseklik diğer donanım paketlerine sahip V40 seçeneklerinde olduğundan az da olsa fazla.
İç Mekan
V40 Cross Country'nin iç mekanı da diğer V40 seçeneklerinden farklı değil. Opsiyonel olarak sunulan deri döşemelerin kaliteli bir görünüm ve koku verdiği yaşam alanında diğer Volvo modellerinde de karşıma çıkan dijital gösterge paneli bulunuyor. Şık tasarımlı ve çok fonksiyonlu direksiyon simidi aynı zamanda oldukça kalın tutma alanlarına sahip.
Ortalama büyüklükte gözlere sahip olan kapı içlerinde metalik kaplamalar dikkat çekerken sürücü kapısına cam ve ayna kumandaları ergonomik şekilde yerleştirilmiş. Elektrikli sürücü koltuğuyla donatılan otomobilin orta konsolu diğer Volvo modellerinde olduğu gibi arkasında büyük bir boşluk sunuyor. Beyaz plastik zeminli konsolun üzerinde havalandırma, navigasyon, telefon ve ses sisteminin yanında yol bilgisayarının da kumanda düğmeleri yer alıyor. Bu bölgenin en altındaysa Park sensörleri, şeritte kalma asistanı, kör nokta uyarısı, Start/Stop ve çarpışma önleme sisteminin kumandaları bulunuyor.
Orta havalandırma ızgaraları üzerinde büyük bir ekran ve motor çalıştırma düğmesi bulunurken geceleri içten aydınlatılan vites topuzunun etrafı oldukça sade bir görünüm sunuyor. İleri-geri kaydırılabilen ön kol dayanağının altında yer alan gözde USB girişi ve 12 Volt soket bulunduran Volvo bu bölümün önünde kayar kapaklı çift bardaklık ve bir 12 Volt soketi daha sunuyor.
Güneşliklerin her ikisinde de ışıklandırmalı makyaj aynaları sunan Volvo aracın aydınlatma paketi kapsamında ayak bölümü aydınlatması ve LED okuma lambaları da sunuyor. Kendiliğinden kararabilen iç dikiz aynasının çerçevesiz olması da şık bir detay.
Hem ön hem de arkada baş ve diz mesafeleri sınıfı standartlarında olan V40 Cross Country'nin arka koltuklarının yanlarında, Ford Focus'ta olduğu gibi kapaksız gözler bulunuyor. Arkada yolcu bulunmadığı hallerde bu bölümdeki kafalıklar yatırılabilirken iki yolcu olduğu hallerde ortada bulunan kol dayanağı ve gizlenebilen iki bardaklık konforu artırıyor.
Çift katlı zemine sahip olan bagaj 335 litre hacim sunsa da arka koltuk sırtlıkları yatırılarak bu hacim 1.032 litreye yükseltilebiliyor. Bagaj bölümünde kapaksız yan cepler ve 12 Volt soketi bulunurken ön yolcu koltuğunun düzleştirilebilen bir sırtlığa sahip olması, uzun yükler taşıma açısından olumlu.
Konfor
Diğer V40 modellerinde olduğu gibi süspansiyon sistemi ortalamanın üzerinde bir sertliğe sahip olan Cross Country'nin konfor seviyesiyse daha geniş yanaklara sahip, 225/50-17 ölçülerindeki lastikleri sayesinde az da olsa daha yüksek. Özellikle ufak darbeleri emme konusunda daha başarılı olan otomobilin daha uzun stroklu amortisörlere sahip olması da konfor seviyesini olumlu etkilemiş.
Geniş oturma yüzeyine sahip koltuklarla donatılan V40 Cross Country'nin ön koltuklarında bel destek ayarı bulunurken arkada da geniş oturak bölümüne sahip koltuklar dikkat çekiyor. Bu bölümde üç kafalık, katlanabilen kol dayanağı ve gizlenebilen çift bardaklık bulunuyor. Test aracının donanımında yer alan panoramik cam tavan özellikle arkada oturanların daha ferah bir yolculuk yapmasını sağlaması bakımından iyi düşünülmüş bir opsiyon.
Aracın sunduğu baş, omuz ve diz mesafeleri C segmenti standartlarını karşılarken rüzgar ve yol sesi izolasyonları da premium segment standartlarını karşılıyor. Turbo beslemeye sahip benzinli motorun sesi alt devirlerde neredeyse hiç duyulmazken devir arttıkça sportif sayılabilecek bir şekilde iç mekana alınıyor.
Konfor donanımı da başarılı olan test otomobilinde elektrikli cam ve aynalar, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, deri döşeme, ısıtmalı ön koltuklar, elektrikli ve hafızalı sürücü koltuğu, çift bölgeli havalandırma sistemi, yol bilgisayarı, direksiyon sertlik ayarı, panoramik cam tavan, arka park sensörü, yağmur ve far sensörleri, far yıkama sistemi, direksiyonel bi-xenon farlar, hız sınırlama sistemi, sesli komut algılama, ileri geri kaydırılabilen ön kol dayanağı, çift bölgeli klima, ısıtmalı ön cam, tek düğmeyle katlanabilen arka koltuk kafalıkları, yokuş kalkış desteği, ileri geri kaydırılabilen ön kol dayanağı, Harman/Kardon ses sistemi, USB, Aux ve Bluetooth bağlantısıyla çerçevesiz elektrokrom iç ayna bulunuyor.
Yeni motoruyla beraber 6 ileri vitesli tam otomatik şanzımanına da kavuşan otomobilin bu özelliği konfor hanesine ekstra puanlar kazandırıyor. Aisin üretimi şanzıman sarsıntısız geçişleriyle yüz güldürürken şehir içi kullanımlarında da yarı otomatik ünitelerden daha yüksek konfor seviyesi sunuyor.
Sürüş
Ford Focus platformu üzerinde yükselen V40 Cross Country, yükseltilmiş gövdesine rağmen dengeli bir sürüş karakteristiğine sahip. Genişleyen lastik yanakları ve ek yükseklikle virajlarda sınırları daha çabuk zorlanabilen otomobilin tepkileriyse kolayca kestirilebiliyor. Önden kayma eğiliminde olan aracın burnunu çizgiye döndürmek kolay.
Direksiyon sertlik ayarına sahip olsa da bunu özellikle uzun yolda bir avantaja dönüştürmeyen Volvo'nun yönlendirmesi sorunsuz olsa da bütün elektrohidrolik direksiyonlarda olduğu gibi hissislik biraz can sıkabiliyor.
Abartıya kaçmadan yeterli yan desteği sunabilen koltuklarıyla yolcularını virajlarda hayal kırıklığına uğratmayan test otomobilinde kullanılan otomatik şanzımanın hızlı vites değişimleri dinamik sürüşler sırasında yüz güldürürken vites koluna manuel kumandanın yerleştirilmesi de daha fazla kontrol sunması açısından olumlu.
Diğer V40 örneklerinde olduğu gibi test aracının çok başarılı bulduğum bir bölümü de frenleri oldu. Çok kolay dozlanan kısa stroklu metal fren pedalıyla birlikte gelen dengeli duruş performansı Alman rakiplerinden geride kalmıyor.
Kaputu altında yeni geliştirilen 1.5 litre hacimli, turbo beslemeli bir motor görev yapan test otomobilim 152 beygir güç, 250 Nm tork üretebiliyordu. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 8.5 saniyede ulaşabilen aracın maksimum süratiyse 210 km/s'te elektronik olarak sınırlandırılmış.
Lansman sırasında test ettiğim aracın yakıt tüketim değerleri bu nedenle çok sağlıklı bir fikir veremese de genel ortalama T4 motorla ulaşılan değerin altında kalıyor. Boş ağırlığı 1.600 kg civarında olan otomobilin daha detaylı tüketim değerlerini önümüzdeki aylarda paylaşacağım.
Fiyat/Donanım
Yeni motoruyla birlikte fiyatlarında da düşüş yaşanan V40 Cross Country, Advance paketiyle yaklaşık 98.000 TL seviyesinden başlayan fiyatlara sahip.
Standart donanımında elektrikli cam ve yan aynalar, 16 inç çaplı jantlar, yol bilgisayarı, hız sınırlandırıcı ve sabitleyici, dijital gösterge paneli, elektrikli ve hafızalı sürücü koltuğu, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, USB girişi ve Bluetooth bağlantısı, çift bölgeli havalandırma sistemi, arka park sensörleri, ön, yan ve perde hava yastıkları, sürücü diz hava yastığı, şehir içi otomatik fren sistemi, stop/start, navigasyon sistemi, yokuş kalkış desteği, elektrokrom iç ayna, direksiyonel xenon farlar, DVD oyantıcı ve far yıkama sistemi bulunan test aracının opsiyon listesi de zengin.
Opsiyonel donanım ve vergiler hariç fiyatlarıysa şu şekilde; Panoramik cam tavan (3.420 TL), beyaz renkli orta konsol kaplaması (416 TL), 17 inç çaplı ve koyu renkli jantlar (1.652 TL), Harman Kardon ses sistemi (1.213 TL), deri döşeme (901 TL), konfor paketi (Ayarlanabilir direksiyon sertliği, ısıtmalı ön cam, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, alarm ve ısıtmalı ön koltuklar - 2.588 TL), baz paketi (kolay katlanır yolcu koltuğu, çocuk koltuğu eki, ön yolcu bel ve yükseklik ayarları, bagajda 12 Volt priz, yolcu hava yastığı kapatma anahtarı ve geri görüş kamera hazırlığı - 324 TL), sürücü yardımcı paketi (kör nokta, şeritten ayrılma ve yan trafik uyarıları - 2.854 TL)
Sonuç
Volvo'nun başarılı yükselişi V40 ailesinin yükseltilmiş üyesi Cross Country ile devam ediyor. Aslında araziden çok daha yüksek bir tabana gerek duyulan şehir yolları göz önünde bulundurularak hazırlanmış olan aracın sürüş özellikleri, diğer V40 örneklerinden daha çok konfor odaklı. Ailenin tipik iç mekan kalitesi ve güzenlik özelliklerine sahip olan otomobilin premium segmentte rakip sayısı da az.
1.6 litre hacilmli T4 motorun artık aramızda olmaması üzücü olsa da gerek fiyat gerek yakıt tüketimi konularında bu üniteden avantajlı olacakmış gibi görünen T3'ü beğenmemek için çok neden bulunmuyor. 6 ileri vitesli tam otomatik şanzımanla birlikte konfor seviyesinin artırılıp performans ve tüketim konularında da ödün verilmemiş olması tüketicinin yüzünü daha da güldürecek gibi görünüyor.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Yeni dizel motor icin kesinleşmiş bir bilgi var mı onur bey
YanıtlaSilİki yıla gelebilecekmiş deniyor.
Silonur bunun el freni mekanik görüyoruz . merak ettiğim s60 ın elektronik freni nerede konumlandırılmış ?
YanıtlaSilDireksiyon simidinin solunda, far düğmelerinin altında.
SilBu motorun ilk testini yaptınız tebrik ederim. Fakat tüketim değerlerini neden daha sonra sunacaksınız merak ettim.
YanıtlaSilMotorun tüketimi d2 yerine T3 tercih edecek kadar iyi midir ?
Yazıda belirttim. Lansmanda normal parkurumda karşılaştığım trafik yoğunluğu bulunmadığından mantıklı değerlere ulaşılmıyor.
SilBununla birlikte tüketimin D2 ile değil T4 ile karşılaştırılması daha mantıklı olur. Uzun süre geçirmemiş olsam da Diesel kadar düşük yakmayacağını belli etti.
Silford ile ortaklık bitti dediniz platform olarak halen focus u kullanmakta test aracında ki motorda şu yeni mondeo daki 1.5 160 ps ile alakası var mı ? bu 1.5 in mondeoda 160 lık kugada 182 lik versiyonları var test aracındaki 153 ps de benzer güç çıkışına sahip onun için sordum
YanıtlaSilİlişkileri yok motorların. Hacimlerin 1.5 litreye çekilmesinin nedeni de Çin vergi sistemine daha iyi uyum sağlamak.
Sil