22 Ağustos 2015 Cumartesi
Litchfield Ferrari 458 Italia
Ferrari'nin 2009 yılında tanıttığı 458 Italia modelinin modifikasyon çalışmaları son sürat devam ediyor. Güçlendirme konvoyuna yapılan en güncel katılım Litchfield'dan geldi.
Aracın görünümünde bir yenilik sunmayan firma motor yazılımı üzerinde yaptığı değişiklikler ve uyguladığı Akrapoviç egzoz sistemi sayesinde gücü 614 beygire, torkuysa 563 Nm'ye ulaştırmış. Egzoz sesini de farklılaştıran sistem ayrıca 14.2 kg hafifleme sağlıyor.
Daihatsu FX
Bu yıl Endonezya'da SUV konseptini tanıtan tek marka Honda olmadı. Seri üretime daha uzak olsa da Daihatsu da kendi kompakt SUV prototipini aynı organizasyonda sergilemeyi seçti.
3800 mm boya, 1690 mm genişliğe ve 1.580 mm genişliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.455 mm. Köşeli hatlara sahip gövdesiyle dikkat çeken aracın ön bölümünde LED farlar ve alt bölümü siyah renkli bırakılan tampon dikkat çekerken yanda siyah renkli gövde alt korumaları ve geriye doğru açılan arka kapılar gözden kaçmıyor.
Arka kısmı da dinamik bir tasarıma sahip olan konseptin bu bölümünde LED stoplar, spoiler çapraz yerleştirilmiş egzoz çıkışları ve siyah renkli tampon görülebiliyor.
İç mekanı daha da fütüristik olan FX'in boşaltmalara sahip kolları bulunan direksiyon simidinin gerisinde bir çift gösterge ekranı yer alırken orta konsolun da neredeyse tamamı dokunmatik bir ekrandan oluşuyor.
Teknik verileri henüz açıklanmayan aracın 1.2 litre hacimli, benzinli bir motora, otomatik şanzımana ve arkadan itiş sistemine sahip olduğuysa paylaşıldı.
Abt RS3 Sportback
Audi'nin sportif hatchback modeli RS3 bir kere daha Abt tarafından güçlendirildi. Önceki nesil modellerin gücünü önemli derecede artıran üretici yeni nesil araç için şimdilik temkinli adım atmayı tercih etmiş.
Aracın görünümünde yine değişiklik yapmamayı tercih eden Abt 19 inç çaplı jantlarını uygularken arka bölümde yeni egzoz çıkışları dikkat çekiyor. İç mekan için de sunulan farklılıklar özel paspaslar ve ışıklandırmalı kapı eşik çıtalarından ibaret.
Kaput altında görev yapan 2.5 litre hacimli 5 silindirli motor turbo beslemeye sahip ve modifikasyon işlemi ardından gücü 430 beygire, torkuysa 530 Nm'ye yükselmiş.
Honda BR-V
Honda ailesi bir SUV modeline daha kavuşuyor. Henüz bir konsept olduğu belirtiliyor olsa da seri üretime hazır olan BR-V geçtiğimiz günlerde Endonezya'da tanıtıldı.
Doğu Asya pazarlarında satılan Mobilio isimli MPV ile kardeş olan araç köşeli hatlarıyla dikkat çekiyor. 16 inç çaplı jantlar modele özelken tavan bagajı için eklenen raylar ve gövde altı plastik korumalar da 7 kişilik oturma kapasitesi sunan aracın detayları arasında.
Kaputu altında 1.5 litre hacimli bir benzinli motor görev yapan araçta 6 ileri vitesli manuel veya sürekli değişken oranlı otomatik (CVT) şanzımanlar bulunabiliyor. Ünite, 120 beygir güç, 145 Nm tork üretebiliyor.
20 Ağustos 2015 Perşembe
Mercedes-AMG C63 AMG Coupé
Mercedes'in geçtiğimiz hafta tanıttığı C Serisi Coupé modellerine en sportif seçenek eklendi. Alıştığımız üzere AMG tarafından hazırlanan otomobilin iki farklı güç çıkışı sunan alternatifi bulunuyor.
Tasarımında beklenen değişiklikler yapılan otomobilin geniş hava girişine sahip ön tamponu ve AMG logolu ön panjuru sportif detayların başlangıcı oluyor. Dinamik bir görünüm sunan kalın yan etekler, yan bölümleri makyajlanmış arka tampon ve dörtlü egzoz çıkışı gibi detaylara da sahip olan otomobilin S versiyonlarında 19 inç çaplı jantlar, karbon fiber yan aynalar ve ince yapılı spoiler gibi detaylar mevcut.
İç mekana adım atıldığında bir bölümü Alcantara kaplı direksiyon simidi ve AMG logoları haricinde otomobilin farklılığını işaret eden en büyük donanım sabit kafalıklı ve yüksek yan destek sunan ön koltuklar oluyor. Orta konsolda sunulan karbon fiber kaplama da sportif yapıyı pekiştirmiş.
Sedan ve station wagon kardeşinde olduğu gibi kaput altında yer alan çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli v8 motorun iki versiyonuna sahip olacak otomobilin giriş modelleri 470 beygir güç, 650 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli AMG SPEEDSHIFT MCT ile 0'dan 100 km/s sürate 4 saniyede ulaşılırken maksimum sürat 250 km/s'te sınırlandırılmış.
S versiyonda aynı motorun 510 beygir güç, 700 Nm tork üretebilen seçeneği mevcut. 0'dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati yine 250 km/s'te sınırlanmış olsa da her iki aracın da ulaşabildiği maksimum sürat AMG sürüş paketiyle 290 km/s'ye yükseltilebiliyor.
19 Ağustos 2015 Çarşamba
Lumma CLR G 800
Mercedes'in yeni SUV modellerinden GLE Coupé yavaş yavaş modifikasyon firmalarının radarına giriyor. Bu firmalardan birisi olan Lumma Design araca dikkat çekici bir görünüm kazandırma konusunda ilk adımlarını atmış.
Alt bölümüne splitter eklenen ön tamponu yanlara doğru uzayan siyah parçalara kavuşurken siyah renkli ön panjur ve üzerinde bol bol hava yarığı bulunan karbon fiber kaput dikkat çekiyor. Çamurlukları genişletilen araçta 24 inç çaplı jantlar kullanılırken ön çamurluklar arkasına hava çıkışları açılmış.
Yan etekleri de genişletilen GLE Coupé'nin arka kısmında egzoz sistemimin dörtlü çıkışı, büyük bir difüzör ve bir çift ince yapılı spoiler görülebilirken bütün motor seçenekleri için güçlendirme kitleri geliştiriliyor. Şu anda Mercedes-AMG GLE63 S Coupé 4MATIC için sunulan paketle güç 650 beygire ulaşabiliyor.
18 Ağustos 2015 Salı
Land Rover Discovery Sport HSE Luxury
Son yıllarda Asya merkezli üreticiler tarafından satın alınıp inanılmaz çıkış yakalayan Avrupalı firmalar arasına katılanlardan birisi de Land Rover oldu. İngiliz firma, kardeş markası Jaguar ile birlikte Tata grubu bünyesine katıldıktan sonra yeni modellerin ardı arkası kesilmedi.
Tata grubu kontrolünde piyasaya çıkan ilk yeni model olan Range Rover Evoque, 2008 yılında tanıtılan LRX konseptine benzerliğiyle dikkatleri çekerken Freelander modelinin yerine geçen Discovery Sport'u da Discovery Vision konseptinden ayırmak için dikkatlice bakmak gerekiyor. Range Rover modellerinin daha kullanışlı versiyonları olmak gibi bir konuma oturtulan Discovery model ailesinin bu en yeni üyesi Evoque platformu üzerine geliştirilmiş. Seri üretim örnekleri geçtiğimiz yıl tanıtılan aracın testime konuk olan seçeneği benzinli motor ve 5 kişilik oturma kapasitesi sunan bir otomobil.
Toyota Land Cruiser
Toyota'nın efsane haline gelen büyük boyutlu SUV modeli Land Cruiser makyajlandı. Teknik ikizi Lexus LX570'in hemen ardından gelen gençleştirme operasyonu sonunda iç mekanda yaşanan kalite hissi artarken kaput altında yenilikler sınırlı.
Tacoma gibi büyük boyutlu Toyota modellerinde kullanılmaya başlanan altıgen ön panjurla donatılan araçta kullanılan daha ince yapılı farlar LED teknolojisine kavuşurken yenilenen ön tamponda daha küçük boyutlu sis farları görev yapıyor. Kapılarda yer alan koruma çıtaları az da olsa incelirken yan basamaklarda ufak rötuşlar yapılmış.
Jant seçenekleri de yenilenen Land Cruiser'ın arka bölümünde hafifçe elden geçirilen stoplar, genişletilmiş kromajlı çıta ve küçültülen sis farları dikkat çekiyor.
İç mekanda kalite hissinin artırılması için daha fazla yumuşak plastik kullanılırken bazı parçalar arasında yer alan boşluklar da azaltılmış. Daha şık bir direksiyon simidi ve sadeleştirilen gösterge tablosuna kavuşan aracın orta konsolu da tamamen yenilenmiş. Daha kaliteli görünen düğmelere kavuşan bölümün alt kısmında artık kapaklı bir göz var.
Vites konsolu da makyajlanan araç 8 kişilik yolcu kapasitesine sahip. Kablosuz şarj, radarlı hız sabitleme sistemi, kaza önleme yardımcısı ve çapraz trafik uyarısı gibi donanımlara da kavuşan Land Cruiser'da seviye ayarlı süspansiyon sistemi, 360 derece kamera, ön tekerlek açısı monitörü ve lastik basınç sensörleri arazi sürüşlerini kolaylaştırmak için sunulmaya devam ediyor.
Üç motor seçeneğiyle sunulan aracın 4.6 litre hacimli v8 benzinli ünitesi 308 beygir güç, 440 Nm tork üretebilirken 4.5 litre hacimli v8 turbo Diesel motor 272 beygir güç, 650 Nm tork üretebiliyor. 5.7 litre hacimli v8 motorsa 381 beygir güç, 543 Nm torka sahip.
16 Ağustos 2015 Pazar
SPOFEC Ghost
Alman modifikasyon firması NOVITEC'in Rolls-Royce marka otomobiller üzerinde çalışmalar yapan bölümü SPOFEC, Ghost için hazırladığı güçlendirme kitlerini tanıttı. Bu arada otomobilin görünümünde de ufak tefek yenilikler var.
Aracın ön tamponu ve yan etekleri altına eklemeler yapan firma Ghost'a özel tasarlanan jantları farklı boyut ve renklerde sunuyor. Bagaj kapağı üzerine ince bir spoiler eklenirken 140 km/s üzerinde otomobili 40 mm alçaltan yazılım da donanıma eklenmiş.
Modifikasyon kitini hem standart hem de V-Specification versiyonlarda kullanılan çift turbo beslemeye sahip 6.6 litre hacimli v12 motor için geliştiren SPOFEC ilk araçtan 685 beygir güç, 958 Nm alırken ikinciden 709 beygir güç, 974 Nm tork alabilmiş. 0'dan 100 km/s'e ulaşma zamanları da sırasıyla 4.5 ve 4.4 saniyeye inmiş.