27 Haziran 2015 Cumartesi

Mercedes-Benz A Serisi


Mercedes'in C segmentinde yer alan hatchback üyesi makyajlandı. Görünümünde büyük yenilikler olmayan otomobilin kaputu altında güçlendirme çalışmaları yapılırken isimlendirme şekli de yeni Mercedes modelleriyle paralel şekilde değişmiş.

Bütün donanım paketlerinde hafifçe makyajlanan tamponlar dikkat çekerken LED farlar opsiyonlar arasına eklenmiş. Ön panjur da artık elmas görünümlü süslemelerle alınabilirken LED stopların iç tasarımları farklı. Aracı kişiselleştirme konusunda müşterilere daha da çok yardımcı olmak isteyen Mercedes gövde rengi ve jant seçeneklerini de zenginleştirmiş.


İç mekanda da minimal seviyede olan değişiklikleri fark etmek de kolay değil. LED ambiyans ışıklandırması opsiyonel olarak 12 farklı renkte kullanılabilirken ışık şiddeti de 5 kademeli olarak ayarlanabiliyor. Yeni nesil modellerde kullanılan daha yuvarlak hatlı direksiyon simidi ve büyüyen orta konsol bilgi ekranının yanında döşeme ve kaplama seçeneklerinde de yenilikler var.


Kaput altında da farklılıklar sunan A Serisi yeni adlandırma sonucunda A160d ismini alan versiyonunda 90 beygir güç, 240 Nm tork üretebilen 1.5 litre hacimli turbo Diesel motor kullanırken aynı ünitenin 109 beygir güç, 260 Nm tork üretebilen versiyonu A180d'de görev yapıyor.

2.1 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılan versiyonlardan A200d, 136 beygir güç, 300 Nm tork üretebilirken A220d 177 beygir güç, 350 Nm tork üretiyor. Bu iki araç dört tekerlekten çekişli olarak da alınabiliyor.


A160, A180 ve A200'de 1.6 litre hacimli benzinli motor kullanan Mercedes bu ünitelerden sırasıyla 102, 122 ve 156 beygir güç ve 180, 200 ve 250 Nm tork alabilmiş. Dört tekerlekten çekiş sistemiyle de alınabilen 2 litre hacimli benzinli motorsa A220'de 184 beygir güç, 300 Nm tork, A250'deyse 218 beygir güç, 350 Nm tork üretebiliyor.


Ailenin en güçlü modelini artık Mercedes-AMG A45 olarak adlandıran üretici bu otomobilin 2 litre hacimli motorunda yaptığı modifikasyon çalışması ardından gücü 381 beygire, torkuysa 475 Nm'ye yükseltmiş. Bu sayede 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 4.2 saniyeye gerilemiş.

Mopar Dodge Challenger Drag Pak


Amerikan otomobili denildiğinde akıllara gelen efsane isimlerden olan Dodge Challenger makyajının ardından yeni versiyonlara kavuşmaya devam ediyor. Aracın kalkış yarışları için geliştirilmiş versiyonu olan Drag Pak yenilenen araçların şimdilik en sonuncusu.


Kaput üzerine eklenen dev hava girişi, özel kalkış lastikleri, 15 inç çaplı jantlar ve iptal edilen yan aynalarla dikkat çeken aracın iç mekanında tam boy takla kafesi, deri kaplıyarış koltukları, 5 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, yeni bir vites kolu, karbon fiber kaplamalar ve farklı tasarıma sahip düğmeler bulunuyor.


İki adet 8 silindirli motor seçeneğine sahip olan otomobilin atmosferik emişli üntesi 7 litre hacimliyken kompresör beslemeye sahip olanı 5.8 litre hacimli. Mopar, her iki motorla birlikte otomatik şanzıman sunacağını açıkladı.

Lexus IS 200t


Japon üretici Lexus Avrupa pazarına girmeye karar verdikten sonra gezegenin bu bölümünde daha yüksek satış rakamlarına ulaşabilecek motorlara yatırım yapmaya başladı. Bu ünitelerden birisi de markanın en küçük sedan modelinde yer buldu.


D segmentinde yer alan IS Serisi'nin şimdilik en küçük hacimli motor seçeneği olan turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli ünite 245 beygir güç, 350 Nm tork üretebiliyor. Dış görünümü diğer kardeşlerinden farksız olan otomobilde çift egzoz çıkışıyla 17 ve 18 inç çaplı jant seçenekleri sunuluyor.

8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan arkadan itişli araç 0'dan 100 km/s sürate 7 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 230 km/s olarak açıklanmış. Fabrika verisi ortalama yakıt tüketim değeriyse 7 litre/100 km.

Lotus 3-Eleven


İngiliz üretici Lotus köklerine dönüyor. Aslen pistler için geliştirdiği ve bir süredir piyasaya süreceği belli olan modeli 3-Eleven ile yüksek güç-düşük ağırlık ikilisini bir kere daha birleştirmeyi başaran firma bu aracı trafikte de göreceğimizin müjdesini verdi.

Exige modelinin yüzüne sahip olan otomobilde büyük hava girişleri, splitter, küçük bir ön cam, önde 18, arkadaysa 19 inç çaplı jantlar, yan bölüme eklenen deflektörler, şişkin çamurluklar, merkezi egzoz çıkışı, açısı ayarlanabilen büyük spoiler, difüzör ve sabit spoiler gibi detaylar görülebiliyor.


Kapıları ve yan camları bulunmayan aracın pist versiyonlarının iç mekanı oldukça sade. Bu bölümde koltuk ve direksiyon simidi üzeri haricinde herhangi bir kumaş veya deri döşeme sunmayan otomobilde Momo marka, hava yastıksız direksiyon simidi, metal vites değiştirme kulakçıkları, dijital gösterge paneli ve yangın söndürücü gibi aksesuarlar göze çarpıyor.

Evora 400'den alınıp biraz daha modifiye edilen motoru kompresör beslemeye sahip 3.5 litre hacimli bir v6 olan araç 450 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. Yol versiyonunda sadece 6 ileri vitesli manuel şanzıman kullanılırken pist versiyonlarında 6 ileri vitesli sıralı şanzıman görev yapacak.

Kia Cee'd


Kia'nın C segmentinde yer alan başarılı modeli Cee'd makyajlandı. Görünümünde yapılan değişiklikler minimal olan otomobilin mekanik yenilikleri daha bol.

İlk bakışta farklılıkları görmek zor olsa da yuvarlak sis farları ve kromajlı süslemelere sahip olan yeni ön tampon, yine 16 ve 17 inç çaplarında farklı görünümlü jant seçenekleri, elden geçirilmiş arka tampon tasarımı ve stopların iç grafikleri güncellemeye özel detaylar.


İç mekanda daha kaliteli malzemeler ve krom süslemeler kullanılan otomobilde ses seviyesini düşürücü önlemler de alınmış. Kör nokta uyarısı, trafik işareti tanıma sistemi ve çapraz trafik sensörü de donanımda yer alıyor. Cee'd GT'nin donanımınaysa opsiyonel olarak alınabilen 320 mm çaplı ön fren diskleri eklenmiş.


Kaput altında 100 beygir güç üretebilen 1.4 ve 128 beygir gücünde 1.6 litre hacimli benzinli üniteler yer alan aracın ikinci ünitesiyle birlikte 6 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman alınabilirken i20'de de görev yapan 1.4 litre hacimli turbo Diesel motor 90 beygir gücünde.

Makyajlı i30'da gördüğümüz 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorun 110 ve 136 beygir güç üretebilen seçenekleri bulunurken daha güçlü olan seçenekte 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman bulunuyor.


Turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli benzinli motoru 204 beygir güç, 265 Nm tork üretebilen otomobil yeni turbo beslemesi sayesinde alt devirlerde daha yüksek tork değerlerine ulaşırken 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 7.6 saniyeye inmiş.

Daha önce GT Line ile birlikte tanıtılan 1 litre hacimli benzinli motorunsa 100 ve 120 beygir güç üretebilen iki farklı versiyonu bulunuyor.

25 Haziran 2015 Perşembe

Nissan Juke-R 2.0


Nissan'ın çılgın modellerinin sayısı artıyor. 2011 yılında ortaya çıkan ve GT-R ile Juke'un karışımını üretmek gibi bir fikirle doğan Juke-R daha da güçlenmiş bir şekilde geri döndü.


Makyajlı Juke'u temel alan otomobilde daha geniş ve köşeli hava girişlerine sahip ön tampon, ek LED aydınlatmalar, splitter, genişletilmiş çamurluklar ve yan etekler, ek hava çıkışlarına sahip kaput, GT-R'dan alınan jantlar, difüzöre sahip arka tamponun içerisinden çıkan dev egzoz çıkışları ve açısı ayarlanabilen çift parçalı spoiler bulunuyor.

Çift turbo beslemeye sahip 3.8 litre hacimli v6 motoru da elden geçirilen araç artık 600 beygir güç üretebiliyor.

Chevrolet Cruze


A.B.D. merkezli üretici Chevrolet popüler modellerinden Cruze'un ikinci nesil örneklerini tanıttı. İlk etapta tek motor seçeneğine sahip olması planlanan Cruze'un piyasaya çıkmasıysa 2016 yılını bulacak.

Yeni nesil modellerinin yüzü de yavaş yavaş ortaya çıkmaya başlayan Chevrolet'nin bu modelinde Ocak ayında tanıtılan Volt'un izlerini görmek mümkün. İnce yapılı ön panjur, tampona yerleştirilen tek parça hava girişi, ince yapılı splitter, Xenon farlar, cam altlarına sabitlenen yan aynalar, geniş yan etekler, yüzgeç şekilli anten, inceltilmiş stoplar, ince bir spoiler ve agresif görünümlü arka tamponla otomobilin duruşu daha dinamik hale gelmiş.


Eskisine oranla 68 mm uzayan otomobilin yüksekliğiyse 25 mm azalmış. 110 kg'ın üzerinde hafifleme sağlanırken aks mesafesi de 2.700 mm'ye ulaşmış.

İç mekanı da çok farklı bir görünüm sunan Cruze'da deri kaplı ön yolcu konsolu, Opel modellerine göndermeler yapan gösterge paneli ve üç kollu direksiyon simidi, dikey yerleşime sahip orta konsol havalandırma ızgaraları ve büyük sayılabilecek bir dokunmatik ekran yer alırken güvenlik donanımına kör nokta ve çapraz trafik uyarıları, şeritte kalma asistanı ve şehir içi acil fren sistemi eklenmiş.


İlk etapta Opel modellerinden de tanıdığımız turbo beslemeye sahip 1.4 litre hacimli benzinli motorla sunulacak olan Cruze 6 ileri vitesli manuel veya otomatik şanzımanlarla alınabilecek. 153 beygir güç, 240 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 96 km/s sürate 8 saniyede ulaşabiliyor.

B&B Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD


Özellikle Avrupalı modifikasyon firmaları tarafından sık sık modifiye edilmeyen markalar arasında bulunan Jeep, Fiat çatısı altına girmesinin ardından ismi daha sık duyulan bir üretici haline geldi.


B&B Automobiltechnik tarafından Grand Cherokee için hazırlanan modifikasyon kitinde 22 inç çaplı jantlar ve 40 mm'lik süspansiyon alçaltma kiti bulunurken egzoz sistemi de yenilenmiş. İsteğe bağlı donanımlar arasındaysa toplam 6 farklı ses profiline sahip egzoz sesi üretici bulunuyor.

3 litre hacimli turbo Diesel motoru iki farklı etapta modifiye edilen araç ilk etapta 295 beygir güç, 640 Nm tork üretebilirken ikinci etapta 310 beygir güç, 670 Nm tork alınabilmiş. İlk paketle birlikte maksimum sürat 212 km/s'e ulaşırken ikincisiyle bu değer 215 km/s oluyor.

Chevrolet Camaro Convertible


Chevrolet'nin geçtiğimiz ay yeni nesil örneklerini tanıttığı sportif aracı Camaro'nun üzeri açılabilen seçenekleri de tanıtıldı. Otomobilin teknik aksamı sert tavanlı kardeşiyle paylaşılıyor.


Hem iç hem de dış görünümünü coupé ile paylaşan araç yerine geçtiği modelden yaklaşık 100 kg daha hafif. Çok katlı bir kumaş tavana sahip olan otomobilin bu parçası 48 km/s sürate kadar açılıp kapatılabiliyor.

Kaput altında da sürpriz sunmayan aracın turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru 275 beygir güç, 400 Nm tork üretebilirken 3.6 litre hacimli v6 335 beygir güç, 385 Nm tork üretebiliyor. SS'te görev yapan 6.2 litre hacimli v8 üniteyse 455 beygir güç, 617 Nm tork üretiyor.

Alfa Romeo Giulia


Alfa Romeo'nun uzun süredir merakla beklenen sedan modeli Giulia sonunda tanıtıldı. Henüz hakkında detaylı bilgi verilmemiş olsa da aracın dış mekan tasarımı ve Quadrifoglio versiyonunda sunulacak güç belli.


İlk olarak Quadrifoglio versiyonu tanıtılan otomobil ince yapılı farlar, dev ön panjur ve büyük hava girişlerine sahip ön tampon, uzatılmış yan etekler, ek hava çıkışlarına sahip kaput ve siyah renkli jantlarıyla dikkat çekerken arka bölümde Maserati modellerinden izler görmek mümkün.

Kısa tampon-tekerlek mesafelerine sahip olan Giulia'nın bagaj kapağı da çok uzun değil. İnce uzun LED stoplar, karbon fiber spoiler, büyük difüzör ve dört çıkışa sahip egzoz sistemi tanıtılan otomobilin diğer sportif detayları arasında sayılabilir.


İç mekanda, üzerine motor çalıştırma düğmesi eklenen üç kollu direksiyon simidi, çift yuvarlak göstergeden oluşan gösterge paneli ve karbon fiber kaplamalar bulunan aracın süspansiyon sistemi kumandası vites konsoluna eklenmiş.

Arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak sunulacak Giulia modellerinden en güçlüsü Quadrifoglio olacak. Ferrari tarafından geliştirilen ve turbo beslemeye sahip, 2.9 litre hacimli bir v6 üniteye sahip olacak araç 510 beygir güç üretebilirken 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi sadece 3.9 saniye olarak açıklandı.

MINI Clubman


MINI'nin ilginç model seçeneklerinin başında gelen Clubman yeni nesil örnekleriyle karşınızda. Beş kapılı MINI'nin küçük geldiği durumlar için düşünülen Clubman daha da genişleyen bagaj hacmiyle birlikte markanın ürettiği en büyük araç oldu.


Geçtiğimiz yıl tanıtılan konsept versiyonuyla hemen hemen aynı tasarım detaylarına sahip olan otomobilin boyu 4.253, eni 1.800 yüksekliği, 1.441, aks mesafesiyse 2.670 mm olarak açıklanıyor. Ön bölümü diğer MINI modelleriyle aynı olan aracın en büyük farklılığıysa bagaj bölümü. Arka kapıların gerisinde kalan bölüm uzatılırken bagaj kapağı da iki parçalı olarak tasarlanmış. Çift sileceğin yanında diğer MINI modellerinden farklı olarak stoplar yatay olarak yerleştirilmiş.


İç mekanda kardeşleriyle aynı görünümü sunan otomobilin arka koltukları için havalandırma kanalları bulunurken Countryman'da olduğu gibi üç parçalı olarak katlanabilen arka koltukların gerisinde 360 litre hacimli bagaj bölümü yer alıyor.


Kaputu altında tanıdık motorlar görev yapan Clubman, One seçeneğinde 1.5 litre hacimli, 3 silindirli benzinli motor sunuyor. 102 beygir güç, 180 Nm tork üretebilen üniteyi Cooper'da yer alan, 136 beygir güç, 230 Nm tork sunan seçenek izliyor. Daha yüksek performans isteyen müşteriler için Cooper S 2 litre hacimli bir motorla donatılmış. Bu ünite 192 beygir güç, 300 Nm tork üretebiliyor.

Diesel seçeneklerin de hacimleri 1.5 litreden başlarken One D'de motor 116 beygir güç, 270 Nm tork üretiyor. Cooper D'de motor hacmi 2 litreye ulaşırken güç 150 beygire, torksa 330 Nm'ye ulaşmış. En yüksek performanslı Diesel üniteyse 190 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor.

24 Haziran 2015 Çarşamba

Aston Martin DB9 GT


Aston Martin modelleri uzun süredir tanıdık tasarıma sahip olarak yollara çıksa da özel modellerin sayısı giderek artıyor. DB9 ailesine eklenen GT seçeneği görsel olarak büyük farklılıklar sunmasa da kaput altında güçlendirme çalışması yapılmış.


Dışarıdan bakıldığında özel olarak bu versiyon için tasarlanan 20 inç çaplı jantlar, siyaha boyanmış splitter ve difüzör, koyu renkli fren kaliperleri, GT logolu benzin deposu kapağıyla farklı tonlara sahip far ve stopları çeken aracın içerisinde Vanquish modellerinden alınıp hafifçe makyajlanan orta konsol öne çıkıyor.


Aston Martin'in çoğu modelinde görev yapan 5.9 litre hacimli v12 mtor bu araçta 547 beygir güç, 620 Nm tork üretebiliyor. Otomobil 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 295 km/s.

NOVITEC ROSSO California T N-LARGO


NOVITEC ROSSO'nun genişletilmiş gövdeli seçenekleri arasına F12berlinetta'nın ardından California T de katıldı. Görünümü daha agresif bir hal alan aracın motoru da güçlendirilmiş.


35 mm alçaltılan süspansiyon sistemi ve 110 mm genişletilen gövdesiyle daha oturaklı bir hal alan otomobilde 21 ve 22 inç çaplı jantlar, daha geniş hava girişlerine sahip ön tampon, genişletilmiş yan etekler, alt kısmında difüzör bulunan arka tampon, koyulaştırılan stoplar ve bagaj kapağı üzerine eklenen spoiler dikkat çekiyor.

Çift turbo beslemeye sahip 3.8 litre hacimli v8 motoru 668 beygir güç, 871 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 325 km/s olarak açıklanıyor.

23 Haziran 2015 Salı

Lexus RC F GT Concept


Pikes Peak tırmanma organizasyonu yaklaştıkça yarışa katılacak olan otomobiller de ortaya çıkıyor. 2015 yılında Colorado'da göreceğimiz araçlardan birisi de Lexus tarafından hazırlanan RC F konsepti olacak.

Daha hafif yapılı ve 18 inç çaplı jantlar, gövde üzerinde bolca kullanılan karbon fiber, yarış için gereksiz görülen donanımlardan arındırılmış iç mekan ve polikarbonat camlar sayesinde 363 kg hafifletilen otomobil 1.420 kg ağırlığıyla hala çok hafif değil.


Dış görünümünde, diğer birçok katılımcıya oranla büyük değişiklikler bulunmayan otomobilde açısı ayarlanabilen bir splitter, dört parçalı deflektörler, genişletilmiş çamurluklar, dev bir spoiler ve farklı bir arka tampon görev yapıyor.

İç mekanda tam boy takla kafesi, özel yapım bir orta konsol, hava yastığı iptal edilmiş direksiyon simidi, yarış koltukları ve 5 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri sunan otomobilin egzos ve fren sistemleri de organizasyon için güçlendirilmiş.

Kaputu altında standart modelde kullanılan 5 litre hacimli v8 motoru kullanan yarış aracı 471 beygir güç, 530 Nm tork üretebiliyor. İlginç şekilde kullanılan şanzıman da yol versiyonundan alınan 8 ileri vitesli otomatik ünite.

MR Volkswagen Golf GTD


Türkiye yollarında görülemiyor olsa da Avrupa pazarlarında GTI'a ilginç bir alternatif olarak piyasaya sürülen Golf modeli GTD MR Racing tarafından güçlendirildi.

Yükseklik ayarlı süspansiyon sistemi ve yenilenen egzoz sisteminin yanında 20 inç çaplı jantlar, ön ve yan eteklerle difüzör gibi detaylarla dikkat çeken otomobilin 2 litre hacimli turbo Diesel motoru 221 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor.

22 Haziran 2015 Pazartesi

Ram 2500 ve 3500 Heavy Duty


Kuzey Amerika pazarında yer alan büyük pick up modellerinin savaşı devam ediyor. Rekabete bu yıl elden geçirilen Heavy Duty versiyonlarıyla katılan Ram eskisinden de yüksek çekme performansıyla öne çıkıyor.


Genel tasarımlarında değişiklik yapılmayan araçların Laramie Limited donanım seçeneğinde farklı görünüme sahip bir ön panjur ve büyük Ram yazısı bir kasa kapağı bulunurken aynı yerde kalın sayılabilecek kromajlı bir çıta da yer alıyor.


3500 seçeneklerinin arka aksında yenilikler sunan Ram bu araçların çekme kapasitelerini 14 tonun üzerine çıkarmış. 6.7 litre hacimli, 6 silindirli turbo Diesel motorun en yüksek performanslı seçeneği 385 beygir güç üretmeye devam ederken maksimum tork değeri 1.218 Nm'ye yükselmiş.

Maxi-Tuner MINI John Cooper Works


Geçtiğimiz yıl tanıttığı MINI Cooper S modifikasyonuyla bloga konuk olan Maxi-Tuner bu yıl da markanın en yüksek performanslı seçeneği üzerinde yapılan çalışmasıyla dikkatleri üzerine çekiyor.

Otomobilin büyüyen motoruna rağmen performansının yeterince artmadığını düşünen müşteriler için geliştirilen araçta yeni egzoz çıkışları kullanılırken görünümü farklılaştıran başka detay bulunmuyor.

Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motor üzerinde yapılan çalışmalar sonrasındaysa 260 beygir güç, 390 Nm tork elde edilmiş.