13 Haziran 2015 Cumartesi
BRABUS B50 Hybrid
Alman firma BRABUS'un modifiye ettiği Mercedes modelleri arasına S Serisi'nin hibrit versiyonu S500 Plug-in Hybrid de eklendi. Genelde bu tür araçlara pek dokunmayan modifikasyon firmalarından olmadığını kanıtlayan BRABUS görünümde de değişiklikler yapmış.
Daha sportif görünüme sahip ön tamponun altına bir de splitter ekleyen firma jant çaplarını 22 inçe kadar büyütebilirken ön çamurlukların arkasına hava çıkışı, yan eteklere de eklemeler yapılmış. Arka bölümde yenilenen egzoz sisteminin dörtlü çıkışı, küçük difüzör ve ince yapılı spoiler dikkat çekiyor.
İç mekanda da tipik yeniliklerini sunan BRABUS metal pedal seti, ışıklandırmalı kapı eşikleri ve yan etekler, metal kapı kilidi pinleri ve yenilenmiş gösterge paneli yazılımıyla müşterileri için farklılık yaratmış.
Otomobilin 3 litre hacimli v6 motorunu güçlendirip elektrik motoruna dokunmayan firma toplam gücü 500 beygire, torkuysa 890 Nm'ye ulaştırmış. 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 250 km/s'te sınırlı.
12 Haziran 2015 Cuma
Opel Cascada 2.0 CDTI
Opel'in cabriolet modeli Cascada yeni turbo Diesel motoruna kavuştu. Biraz daha güçlenen otomobilin yakıt tüketimi de aşağıya çekilmiş.
2 litre hacimli turbo Diesel motor 170 beygir güç, 400 Nm tork üretebilirken 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 10.3 saniye sürüyor. Maksimum sürati 218 km/s olarak açıklanan otomobilin ortalama tüketim değeri 4.9 litre/100 km olarak açıklanıyor.
Ford GT
A.B.D. merkezli üretici Ford Le Mans'a geri dönüyor. WEC ve Tudor organizasyonlarına da katılacak olan marka bu iş için efsanevi yarış otomobili GT40'ın halefini kullanacak.
Yol versiyonunun konsept hali geçtiğimiz yıl tanıtılan GT'nin yarış modelleri 2016 yılında Le Mans'da olacak. Bu da Ford'un 1966 yılında yapılan organizasyonda ilk üç sırayı almayı başarmasının 50. yıldönümü olacak.
Pistlerde göreceğimiz örnekleri büyüyen splitter, genişleyen yan etekler, ön tampona eklenen deflektörler ve arkaya eklenen dev difüzör ve spoiler gibi detaylardan kolayca tanınan otomobilin gövde panelleri hafifletilirken camlar yerine pleksiglas kullanılmış.
BRABUS Rocket 900
Mercedes markasıyla ilgili her araç için modifikasyon kiti geliştiren BRABUS şimdi de elini Mercedes-Maybach modellerine attı. Dahil olduğu süper lüks segment göz önünde bulundurularak görünümü abartılmayan aracın performansıysa dudak uçuklatıyor.
Alt kısmı boydan boya bir splitter ile kaplanan sportif görünümlü ön tampona kavuşan otomobilde 21 inç çaplı jantlar görev yaparken arka bölümde difüzör ve yenilenen egzoz sisteminin dörtlü çıkışı görülebiliyor. Artan gücü kontrol altında tutabilmek için otomobilin fren sistemi de güçlendirilmiş.
İç mekanda farklı renk ve desende deri döşemeler sunan BRABUS ahşap ve karbon fiber kaplamaların da renklerini değiştirebiliyor. Aracın arka koltuk yolcuları Apple ile ortaklaşa hazırlanan iBusiness iletişim ve eğlence sistemini kullanabiliyor.
Kaput altında görev yapan çift turbo beslemeli v12 motorun hacmi 6.3 litreye ulaşan otomobil 900 beygir güç, 1.500 Nm tork üretebiliyor. 2.8 tonu bulan ağırlığına rağmen 0'dan 100 km/s sürate 3.7 saniyede ulaşabilen Rocket 900'ün maksimum sürati 350 km/s'in üzerinde.
11 Haziran 2015 Perşembe
Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 4WD AT Power Sense
Son yıllarda Kodo tasarım diliyle birlikte gözle görülebilir bir çıkışa geçen Japon üretici Mazda yakaladığı ivmeyi korumakta kararlı. Bu doğrultuda, özellikle Avrupa pazarının büyüyen bölümlerinden olan B segmenti crossover için de bir model hazırlayan firma bu aracı 2014 yılında tanıtmıştı.
2015 İstanbul Autoshow'da sergilenmesinin ardından Türkiye'de de satışa sunulan otomobilin basın lansmanı İstanbul'dan başlayıp Yunanistan'a uzanan bir parkurda yapıldı. Şimdiye kadar kapora ile bile yüzlerce sipariş alan CX-3'ün daha ilk günlerden başlamış gibi görünen başarılı çizgisinin sırrını lansman sırasında araştırdım.
mcchip-dkr Mercedes-Benz G63 AMG MC800
Mercedes'in efsane olmuş modellerinden G Serisi'nin AMG logosuna sahip modellerinden G63 AMG mcchip-dkr tarafından da modifiye edildi. Üstelik firma bu sefer sadece motor güçlendirme işlenimden fazlasını sunuyor.
Tamamen yenilenen ayarlanabilir süspansiyon sistemiyle yerden yüksekliği 15 cm artırılan aracın genişliği de 24 cm artmış. 18 inç çaplı jantlar ve arazi lastiklerinin ardından görünüm G 500 4x4² konseptine benzer bir hal almış. Egzoz sistemi yenilenen aracın frenleri de güçlendirilmiş.
Kaputun altında görev yapan çift turbo beslemeye sahip 5.5 litre hacimli v8 motor 810 beygir güç, 950 Nm tork üretecek şekilde güçlendirilirken maksimum sürat limitörü artık 230 km/s'te devreye giriyor.
10 Haziran 2015 Çarşamba
BMW 7 Serisi
Geçtiğimiz günlerde yeni nesil X1'i tanıtan Alman marka BMW sonunda amiral gemisi 7 Serisi'nin resmi tanıtımını da yaptı. Aylar önceden kamuflajsız haliyle fotoğraflanmış olan otomobilin son haftalarda ortaya çıkan iç mekan fotoğrafları da neyle karşılaşacağımızı az çok belli etmişti.
Her şeyden önce bir BMW modeli olduğunu belli eden yeni 7 Serisi'nde büyük çift böbrekten oluşan ön panjur ve bu parçalara kadar uzanan Laser LED farlar ilk dikkat çeken detaylar. Sportif görünümlü ön tamponda yer alan sis farlarında da LED teknolojisi kullanan firma kaputu da hafifçe bombeli olarak tasarlamış.
Çapları 17 ile 21 inç arasında değişen jant seçenekleri sunan 7 Serisi'nde kapıların altından geçen kromajlı çıta ve yine aynı malzemenin yan aynalarda kullanılmış olması da gözlerden kaçmıyor. Tanıdık bir arka görünüm sunan otomobilde ucu spoiler biçimli kalkık bir bagaj kapağı, ince uzun LED stoplar ve tampon içerisine çıkışları eklenen egzoz sistemi gibi detaylar mevcut.
M Sport paketiyle birlikte 19 inç çaplı jantlar ve farklı tasarıma sahip ön tampon sunulan araçta kromajlı parçaların daha koyu renge büründüğü de görülmekte. Eskiden olduğu gibi iki farklı boyda üretilecek olan 7 Serisi'nin uzun boylusu 14 cm ek arka koltuk diz mesafesine sahip.
İç mekanı da ana hatlarıyla diğer BMW modellerini andıran araçta şık tasarımlı bir direksiyon simidi, deri döşeme ve ahşap kaplamanın yanında bol bol ambiyans aydınlatması, LED ışıklandırmalar ve metalik görünümlü tuşlar görev yapıyor. Vites konsolunda dokunmatik kumanda elemanları bulunurken iDrive artık el hareketlerini de tanıyabiliyor.
Opsiyon listesi de uzun olan araçta arka koltuklar için iki adet dokunmatik ekrana sahip eğlence sistemi, açılabilir panoramik cam tavan, B sütunu arkasına eklenmiş ek aydınlatmalar, katlanabilir masa, ısıtma, soğutma ve masaj fonksiyonlarına sahip elektrikli arka koltuklar ve gizlenmiş buz dolabı gibi donanımlar bulmak mümkün.
Kaputu altında tamamı turbo beslemeye sahip motorlar görev yapan 7 Serisi'nin şimdilik tek Diesel modeli olan 730d'de görev yapan 3 litre hacimli motor 265 beygir güç, 620 Nm tork üretebiliyor. 740i'nin 3 litre hacimli benzinli motoru 326 beygir güç, 450 Nm tork üretebilirken 750i'nin 4.4 litre hacimli v8 ünitesi 450 beygir güç, 650 Nm tork üretebiliyor.
Aileye yeni katılan üye olan 740e'yse Türkiye için önemli olan hibrit bir seçenek. Benzinli motoru 2 litre hacimli olan otomobil 95 beygir gücündeki elektrik motorunun da yardımıyla 326 beygir toplam güce ulaşıyor. 0'dan 100 km/s sürate 5.5 saniyede ulaşabilen araç 2.1 litre/100 km gibi bir fabrika verisi yakıt tüketimi değerine sahip. Sadece elektrik motoruyla 120 km/s sürat yapabilen otomobilin bu durumda menzili 40 km.
Her şeyden önce bir BMW modeli olduğunu belli eden yeni 7 Serisi'nde büyük çift böbrekten oluşan ön panjur ve bu parçalara kadar uzanan Laser LED farlar ilk dikkat çeken detaylar. Sportif görünümlü ön tamponda yer alan sis farlarında da LED teknolojisi kullanan firma kaputu da hafifçe bombeli olarak tasarlamış.
Çapları 17 ile 21 inç arasında değişen jant seçenekleri sunan 7 Serisi'nde kapıların altından geçen kromajlı çıta ve yine aynı malzemenin yan aynalarda kullanılmış olması da gözlerden kaçmıyor. Tanıdık bir arka görünüm sunan otomobilde ucu spoiler biçimli kalkık bir bagaj kapağı, ince uzun LED stoplar ve tampon içerisine çıkışları eklenen egzoz sistemi gibi detaylar mevcut.
M Sport paketiyle birlikte 19 inç çaplı jantlar ve farklı tasarıma sahip ön tampon sunulan araçta kromajlı parçaların daha koyu renge büründüğü de görülmekte. Eskiden olduğu gibi iki farklı boyda üretilecek olan 7 Serisi'nin uzun boylusu 14 cm ek arka koltuk diz mesafesine sahip.
İç mekanı da ana hatlarıyla diğer BMW modellerini andıran araçta şık tasarımlı bir direksiyon simidi, deri döşeme ve ahşap kaplamanın yanında bol bol ambiyans aydınlatması, LED ışıklandırmalar ve metalik görünümlü tuşlar görev yapıyor. Vites konsolunda dokunmatik kumanda elemanları bulunurken iDrive artık el hareketlerini de tanıyabiliyor.
Opsiyon listesi de uzun olan araçta arka koltuklar için iki adet dokunmatik ekrana sahip eğlence sistemi, açılabilir panoramik cam tavan, B sütunu arkasına eklenmiş ek aydınlatmalar, katlanabilir masa, ısıtma, soğutma ve masaj fonksiyonlarına sahip elektrikli arka koltuklar ve gizlenmiş buz dolabı gibi donanımlar bulmak mümkün.
Kaputu altında tamamı turbo beslemeye sahip motorlar görev yapan 7 Serisi'nin şimdilik tek Diesel modeli olan 730d'de görev yapan 3 litre hacimli motor 265 beygir güç, 620 Nm tork üretebiliyor. 740i'nin 3 litre hacimli benzinli motoru 326 beygir güç, 450 Nm tork üretebilirken 750i'nin 4.4 litre hacimli v8 ünitesi 450 beygir güç, 650 Nm tork üretebiliyor.
Aileye yeni katılan üye olan 740e'yse Türkiye için önemli olan hibrit bir seçenek. Benzinli motoru 2 litre hacimli olan otomobil 95 beygir gücündeki elektrik motorunun da yardımıyla 326 beygir toplam güce ulaşıyor. 0'dan 100 km/s sürate 5.5 saniyede ulaşabilen araç 2.1 litre/100 km gibi bir fabrika verisi yakıt tüketimi değerine sahip. Sadece elektrik motoruyla 120 km/s sürat yapabilen otomobilin bu durumda menzili 40 km.