4 Ekim 2015 Pazar
Toyota Auris 1.4 D-4D Premium Navi
Toyota'da değişim rüzgarları esmeye devam ediyor. Japon firma, özellikle Avrupa'da satışta olan modellerine ortak yüz uygulamasına geçtikten sonra Avensis ile birlikte Auris'i de makyajladı. Aracın mekanik anlamda sunduğu yeniliği henüz Türkiye pazarına sunmayan Toyota ilk etapta yola tanıdık motor seçenekleriyle devam edecek.
İlk nesil örnekleri 2006 yılında yollara çıkan Auris bu tarihte Corolla'nın hatchback gövde seçeneği sunan modelinin yerine geçti. Bazı ülkelerde Corolla ismiyle satışı devam eden araç sedan kardeşinin temelleri üzerine geliştirilmişti. Üç ve beş kapılı hatchback gövde seçeneği sunan ve Türkiye'de de üretilen ilk nesil modeller yerlerini 2012 yılında ikinci nesil araçlara bırakırken üretim de Türkiye'den İngiltere'ye kaydı. Beş kapılı hatchback ve station wagon gövde seçeneklerine sahip otomobil makyajlı yüzünü geçtiğimiz Mart ayında gösterdi.
Daha önce benzinli motor, otomatik şanzıman ve station wagon gövde seçeneğine sahip bir örneğini test ettiğim Auris bu sefer tamamen farklı bir konfigürasyonla konuğum oldu.
Dış Mekan
Ana hatlarında bir değişiklik olmayan makyajlı Auris'in yeni yüzü Avensis'i andırıyor. Daha agresif duran ön tampon öne doğru çıkıntı yaparken yeni ön panjur ve Toyota logosu bu parça üzerinde gömülmüş bir etki yaratıyor. Hem tampon hem de ön panjurda kromajlı çıtalara yer veren firma yenilediği farları da LED teknolojisine kavuşturmuş.
Yandan bakıldığında yenilenen tasarımlarıyla 16 inç çaplı jantlar dikkat çekerken radyo anteninin küçültülmüş olması sevindirici. Büyük bir panoramik cam tavana sahip olan test aracının gövde rengi de makyaj sonrasında seçenekler arasına eklendi.
Arkada küçük spoilerin korunduğu görülürken stoplar LED teknolojisine kavuşmuş. Yenilenen arka tamponun alt kısmına kromajlı bir çıta ekleyen Toyota kenarlarda bulunan reflektörleriyse dikeyden yatay konuma almış.
4.330 mm boya, 1.760 mm genişliğe ve 1.475 mm yüksekliğe sahip olan Auris'in aks mesafesiyse 2.600 mm olarak açıklanıyor.
İç Mekan
Makyajlı Auris'in iç mekanı da farklılıklar sunuyor. Ön kapılarda sunulan ortalama büyüklükteki cepler arkada yerlerini şişe tutacaklarına bırakırken her kapıda kromajlı kapı açma kolu bulunuyor. Elektrikli cam ve merkezi kilit kumandaları sürücü kapısına yerleştirilirken Yan ayna ve otomatik park yardımcısı düğmeleri direksiyon simidinin soluna alınmış.
Kenarlarda görülen yuvarlak havalandırma kanallarının iç tasarımlarını değiştiren Toyota daha aşağıda sunduğu kapaklı gözü korumuş. Ele iyi oturan, çok fonksiyonlu, deri direksiyon simidinin ardında kalan gösterge paneli, daha derine yerleştirilen göstergeler ve renkli hale gelen bilgisayar ekranıyla daha güncel dururken bu bölümün hemen sağında motor çalıştırma düğmesi yer alıyor.
Orta konsol üzerinde yer alan havalandırma ızgaraları aynı kalsa da daha aşağıda yer alan dokunmatik ekran yine dokunmatik düğmelere kavuşmuş. Mavi aydınlatmaya sahip bölümde yenilenen bir diğer kısım da havalandırma kumandaları ki daha çok Alfa Romeo'da görmeye alıştığımız şalterlerin burada da bulunması güzel olmuş.
İçerisinde 12 Volt soket, ön koltuk ısıtması kumandaları, USB ve Aux girişleriyle bir cep barındıran bölüm artık kapaklı. Standart bir görünüm sunan vites topuzu arkasında ESP düğmesi, bir çift bardaklık, el freni kolu ve ileri geri kayabilen bir kol dayanağı yer alırken dayanak altında bir gizli bir de geniş göz bulunuyor.
Arka koltuklar için üç adet kafalık ve ferahlık puanlarını artıran panoramik cam tavan sunan Auris, havalandırma kanalları olması beklenen orta bölüme bir göz ve 12 Volt soket yerleştirmiş.
Elektrokrom iç aynanın üzerinde bulunan gözlük cebi de aracın korunan donanımlarından olarak sayılabilirken 360 litre hacimli bagaj bölümü de değişikliğe uğramamış. Daha fazla hacim isteyen müşteriler arka koltuk sırtlıklarını asimetrik olarak katlayarak 1.200 litre hacim sağlayabilir.
Konfor
Auris'in süspansiyon sistemi, bu bölümde aldığı puanların yükselmesini sağlıyor. Genel sürüş için ideal sertliği bulan Toyota, 205/55-16 ölçülerine sahip lastiklerin dar olmayan yanakları sayesinde ufak ama sert darbeleri de rahatça sönümleyebiliyor. Lastik sesi izolasyonu iyileştirilerek segment standartlarını karşılayan aracın motor sesi iyi izole edilse de rüzgar sesi konusuna biraz daha çalışılabilir.
Şık görünen ön koltuklar rahat oturma yüzeyleriyle uzun yolculuklarda yormazken sürücünün elektrikli bel destek ayarına sahip olması olumlu. Otomobilin arka koltuklarında Corolla kadar diz mesafesi sunulmasa da omuz ve baş mesafeleriyle birlikte bütün ölçüler sınıf standartlarını yakalıyor. Siyah döşemelerin iç karartıcı olduğunu düşünenler için direkler ve tavanı açık renkli kumaşla kaplayan Toyota sunduğu cam tavanla da yaşam alanını önemli ölçüde ferahlatmış.
Konfor donanımı oldukça zengin olan test aracında ön ve arka park sensörleri, otomatik park asistanı, çift bölgeli tam otomatik klima, hız sabitleme ve sınırlandırma sistemi, ön koltuk ısıtma sistemi, yol bilgisayarı, elektrikli cam ve aynalar, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, dokunmatik ekran, USB ve Aux girişleri sunan, CD ve MP3 çalabilen ses sistemi, yağmur ve far sensörleri, navigasyon sistemi, ön koltuklarda yatay olarak ayarlanabilen kol dayanağı, elektrokrom iç ayna, geri görüş kamerası, otomatik yükseklik ayarlı LED farlar, panoramik cam tavan, follow me home fonksiyonlu farlar, anahtarsız giriş ve çalıştırma, elektrikli sürücü koltuğu bel destek ayarı, Bluetooth bağlantısı ve yokuş kalkış desteği standart olarak sunuluyor.
Gaz ve fren pedalında olduğu gbi hafif bir debriyaj pedalına sahip olan otomobilin vites geçişleri de efor gerektirmiyor. Yeterince uzun tasarlanan vites kolu sayesinde bu konuda ergonomik bir sorun bulunmazken çok hafif kemikli şanzımanın vites yollarını bulmak sorun değil.
Sürüş
Son yıllarda Toyota'nın sportif önceliği olmayan otomobillerinde görülen en büyük değişim bu konuda yaşandı. Başarılı ayarlanmış süspansiyon sistemi sayesinde konforu koruduğu gibi zor durumlarda dengeli de kalabilen Auris bu dengeyi virajlarda da kaybetmiyor. Zorlandığında önden kayan aracı çizgisine döndürmek, hızlı cevap veren direksiyon sistemi ve çabucak devreye giren ESP sayesinde zor olmuyor.
Bana biraz hafif gelen direksiyon simidi ele iyi oturduğu gibi sürücüyü bilgilendirme açısından elektrohidrolik modellerin en iyilerinden. Fren pedalı biraz uzun stroklu olan aracın yolları belli vitesleri kolayca geçtiği gibi debriyaj pedalının da hafif olması sol bacağı yormuyor. Test aracında sunulan yenilenmiş koltuklarsa gerçekten harika. Hem bacak hem de bel seviyesinde başarılı yan destek sağlayan ön koltuklar parçalı Alcantara kullanımından çok bu özellikleriyle tanınmayı hak ediyor.
Biraz daha eğlence için standart olarak daha ince yanaklı lastiklerle sunulsa daha çok yüz güldürebilecekmiş gibi duran Auris'in bu seçeneğinde heyecam bulmaksa braz daha zor oluyor. En düşük güce sahip seçeneğini test ettiğim araç 1.300 kg'ın üzerinde olan ağırlığıyla da çok ağır olmasa da hafif de değil.
90 beygir güç, 205 Nm tork üretebilen 1.4 litre hacimli, 8 supaplı turbo Diesel motor ve 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 12.5 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 180 km/s olarak açıklanıyor.
Sabit süratli otoyol sürüşlerinde ortalama yakıt tüketim değeri 4.5 litre gibi rakamları görebilen otomobil test sırasında da karma kullanımda 5.6 litre/100 km'lik ortalamaya ulaştı.
Fiyat/Donanım
Donanım ve motor seçeneği konusunda Avensis'te olduğu gibi Auris'in de listesi uzun. 1.33 litre hacimli benzinli motor ve Life donanım paketiyle fiyatlar 54.800 TL seviyesinden başlarken Active donanım paketi ve 1.6 litre hacimli benzinli motorla fiyat 65.800 TL oluyor. Bu motor seçeneği 5.150 TL karşılığında otomatik şanzımanla donatılırken 1.4 litre hacimli turbo Diesel motorun giriş fiyatı 77.600 TL. Teste konuk olan Premium Navi paketiyle bu fiyat 91.950 TL'yi buluyor.
Zengin donanım paketinde ön ve arka park sensörleri, otomatik park asistanı, çift bölgeli tam otomatik klima, hız sabitleme ve sınırlandırma sistemi, ön koltuk ısıtma sistemi, yol bilgisayarı, elektrikli cam ve aynalar, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, dokunmatik ekran, USB ve Aux girişleri sunan, CD ve MP3 çalabilen ses sistemi, yağmur ve far sensörleri, navigasyon sistemi, karartılmış arka camlar, ön koltuklarda yatay olarak ayarlanabilen kol dayanağı, elektrokrom iç ayna, geri görüş kamerası, otomatik yükseklik ayarlı LED farlar, panoramik cam tavan, follow me home fonksiyonlu farlar, anahtarsız giriş ve çalıştırma, ön, yan ve perde hava yastıkları, sürücü diz hava yastığı, elektrikli sürücü koltuğu bel destek ayarı, Bluetooth bağlantısı ve yokuş kalkış desteği standart olarak sunuluyor.
Sonuç
Toyota'nın eskiden çağrıştırdığı özelliklerle günümüzde sundukları arasında büyük bir fark olmasa da geçmişte dışarıda kalan bazı beklentilerin yeni nesil araçlarda karşılanıyor olması güzel. Örneğin konforu sağlayabilen süspansiyon sisteminin aynı zamanda virajlarda zorlamaya da gelebilmesi ve şanzımanın eforsuz geçişleriyle gelen sportif etkiler müşterileri mutlu ediyor.
İç mekan genişliği konusunda da sınıf standartlarını yakalayan Auris'in donanım konusunda da büyük bir eksiği bulunmuyor. Bunun yanında Türkiye'de satışa sunulan tek Diesel motorun hem güçsüz hem de sadece manuel şanzımanla sunuluyor olması büyük handikap. Yakında 1.2 litre hacimli benzinli motor ve otomatik şanzımanla da satışına başlanacak olan Auris asıl o zaman ivmelenmeye başlayacak.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Toyota giderek Avrupalı hatta Akdeniz Avrupalısı kimliğine mi bürünüyor ben mi yanılıyorum? Bir de sert plastik malzeme kalitesi nasıl? Fotoğraflarda sanki biraz kötü duruyor?
YanıtlaSilPlastik kalitesi Ford ve Fiat gibi markalar seviyesinde. Üst kısımlar yumuşak ama altlar sert.
SilAraç bana gereğinden fazla yumuşak geldi,yere sağlam basmıyo hissi var.
YanıtlaSilVW geberdi ! Yaşasın Toyota-Honda-Subaru !
YanıtlaSilher hauzun dibi ayndır in de bah
Silne kadar çirkin (içiyle-dışıyla) evlat olsa eldivenle sevilir (naçizane benim görüşüm)
YanıtlaSilHb araç kullanıcısı olarak çok fazla bagaj beklentim yok ama bu araca da bagaj koymayı unutmuşlar .'
YanıtlaSil