1 Ekim 2015 Perşembe
Suzuki Mighty Deck ve Air Triser
Japon üretici Suzuki'nin bu yıl Tokyo'da sergileyeceği araçlar IGNIS modelleriyle sınırlı değil. Firmanın konseptleri arasında küçük bir van ve minik bir pick up da bulunuyor.
3.395 mm boya, 1.475 mm genişliğe ve 1.540 mm yüksekliğe sahip olan Mighty Deck'in ön bölümü bir Pokemon yüzünü andırıyor. LED farları, tampon ve ön panjurla birlikte siyah plastikle kaplayan firma her iki tamponda da kullandığı ahşap temasını küçük kasasına da taşımış.
Çamurlukların üzeri ve yan kapıların alt kısımlarını da siyah renkli korumalarla sunan üretici yan aynalar yerine kameralara görev verirken açılabilir kumaş tavanı da donanıma eklemiş. Konseptin LED stoplarının şekli de farları anımsatmış.
Sade bir iç mekan tasarımına sahip olan otomobilin direksiyonu hem alt hem de üstten düzeltilirken gösterge tablosu ön camın hemen altındaki şeride alınmış. Orta konsol üzerinde dokunmatik kumanda elemanları görülebilirken ön panelde deri, ahşap ve metalin uyumu dikkat çekiyor.
Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 658 cc hacimli, 3 silindirli bir motor bulunan konsept bir elektrik motoru sayesinde hibrit bir araç haline gelmiş. Araçta sunulan şanzıman da otomatik.
Fuarın bir diğer ilginç konsepti olan Air Triser, 4.200 mm boya, 1.695 mm genişliğe ve 1.815 mm yüksekliğe sahip. Yandan bakıldığında neredeyse simetrik bir tasarıma sahip olduğu görülebilen MPV'de çok kısa bir kaput, LED aydınlatma grubu ve büyük jantlar gibi tasarım detayları dikkat çekerken yan aynalar yerine yine kameralar kullanılmış.
Birbirinin aksi yöne kayarak açılan kapılardan ulaşılan ferah iç mekanda ahşap görünümlü taban kaplaması sunan aracın üç sıra koltuğu katlanarak bir yatağa dönüştürülebiliyor. Çift parçalı cam tavan, üst ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, dokunmatik ekranlarla kaplanan sağ B sütunu gibi detaylar sunan konseptin orta konsolunda dokunmatik bir ekran ve sürücüye doğru uzanan bir panel bulunuyor.
Kardeşi gibi hibrit bir otomobil olan Air Triser'da görev yapan benzinli motorsa 1.4 litre hacimli.
Boy ve yüksekliğe göre genişliği dar kalmamış mı?
YanıtlaSilYol tutuşunu olumsuz etkilemez mi?
Kei Car akımının özelliklerinden birisi dar ve yüksek araçlar. Tokyo'nun dar sokaklarında rahatlık sağlıyor Japonlara. Pek dengeli olmuyorlar tabi ama zaten hızlı sürmek için düşünülmemiş araçlar bunlar.
SilAçıklamanız için teşekkürler. Söylediğinize göre tasarımı mantıklı. Ama genişliği 2 metre kadar olsa bambaşka bir görünüme kavuşurdu diye düşünüyorum. Binek vw transporter bir nevii. (çok mu saçma oldu?) :)
YanıtlaSilŞık olurdu tabi ama Japonlar korkulu gözlerle sokaklara sığamamasını izlerdi diğer taraftan :)
Sil