28 Eylül 2015 Pazartesi
Volkswagen Caddy Comfortline 1.6 TDI DSG
Volkswagen'in küçük ticari araçlarından Caddy'nin geçmişi 70'li yılların sonuna dayanıyor. Bu yıllarda Golf'ün pick up modeli olarak piyasaya çıkan otomobil ilk olarak Amerika kıtasında satılırken 80'li yıllarla birlikte Avrupa'da da satışlar başladı. İlk nesil modeller Güney Afrika'da 2007 yılına kadar üretilmiş olsa da diğer birçok ülkede ömrü 1996 yılına kadar sürdü.
1996 yılıyla birlikte daha yuvarlak hatlara sahip ve Polo temelli Caddy piyasaya çıkarken 2004 yılında üçüncü nesil örnekler bizlerleydi. Tekrardan Golf modeliyle kardeş olan otomobilin önden görünümü Touran'ın ikizi gibi dururken 2010 yılında yapılan makyaj da görünümün bu iki araçtan farklı olmasını engelledi. 2015 yılında bir kere daha makyajlanan Caddy Türkiye'ye tek motor ve iki şanzıman seçeneğiyle ithal ediliyor.
Dış Mekan
Markayı yakından takip edenleri şaşırtmayacak bir tasarıma sahip olan Caddy'nin köşeli hatları, ailenin geri kalanında da kullanılıyor. Önden bakıldığında Polo ve Touran arasında kalan bir görünüm sunan otomobilde çift krom şeritli panjur ve köşelere yerleştirilmiş dörtgen sis farlarıyla ciddi görünümlü bir ön tampon yer alıyor.
Caravelle'de olduğu gibi dörtgen ve krom çerçevelere sahip yan sinyallere sahip olan Caddy'nin aynaları artık daha küçük. Bu aynaların önünde sabit kelebek camları korunurken tavan rayları ve çift kayar kapı da değişkenlik sunan detaylar arasında sayılabilir. 15 inç çaplı alüminyum alaşım jantlara sahip olan aracın dik inen arka bölümünde büyük bir bagaj kapağı camı, spoiler, LED stoplar ve köşelerine reflektör yerleştirilmiş ince yapılı tampon dikkat çekiyor.
4.408 mm boya sahip olan Caddy'nin genişliği 1.793 mm, yüksekliğiyse bagaj raylarının üzerine kadar 1.858 mm olarak açıklanırken aks mesafesi 2.682 mm.
İç Mekan
Yaşam alanında da tanıdık çizgiler sunan Caddy'nin ön kapı içlerinde yeterli büyüklükte cepler ve cam kumandaları yer alırken sürücü kapısında merkezi kilit ve yan ayna kumandaları da bulunuyor. Fırçalanmış alüminyum yüzeyli konsol kaplaması şık bir detay olarak dikkat çekerken makyaj öncesinde yuvarlak olan havalandırma çıkışları artık dörtgen şekilli.
Çok fonksiyonlu, 3 kollu direksiyon simidinin solunda aydınlatma kumandaları gruplanırken ortasında bilgi ekranı yer alan gösterge paneli de Volkswagen kullanıcılarının tanıyacağı cinsten. İlginç şekilde havalandırma kumandaları, dokunmatik ses ve bilgi sisteminin ekranı üzerine yerleştirilen Caddy'nin alçakta duran vites topuzunun önü bir cep telefonu tepsisi olarak görev yapabiliyor.
USB ve Aux girişleriyle çakmağa ev sahipliği yapan vites konsolunun gerisinde bir çift bardaklık ve el freni koluyla ileri geri ve açı ayarına sahip kol dayanağı bulunuyor. Kol dayanağı altında dar fakat derin bir göz yer alırken aracın geneli küçük eşyaların depolanması için bol bölmeye sahip. Sürücü ve ön yolcunun üzerine büyük bir cep ekleyen Volkswagen orta konsolun üzerine de kapaklı bir bölme yerleştirirken ön koltukların altına çekmece yerleştirmeyi unutmamış.
Kayar kapılar yardımııyla geçilen arka koltuklarda sadece sağda kayarak açılabilen cam sunulurken bu bölüme özel katlanır tepsiler, havalandırma ızgaraları, katlanır bardaklık ve 12 Volt soketi işlevsel detaylar.
Geniş açılan büyük bagaj kapağının gerisinde 12 Volt soket ve duvarlara eklenmiş ceplerle birlikte 750 litre hacimli bir bagaj sunan Caddy'nin arka koltuk sırtlıkları yatırılarak 2.852 litre hacim elde edilebilirken bu koltuklar söküldüğünde 3.030 litre kullanıma sunuluyor.
Konfor
Küçük bir ticari araçtan konforlu yolculuk istemek günümüzde olağan karşılanıyor. Bunun bilincinde olan Volkswagen araçta ortalama sertliğe sahip bir süspansiyon sistemi kullanırken arkada sabit aksa bağlı makaslara yer vermiş. Boş durumda arka bölüm biraz hareketli olsa da buraya gelen yolcularla birlikte konfor seviyesi artıyor. Başlarda biraz geniş yanaklıymış gibi görünen, 195/65-15 ölçülerindeki lastikler de küçük darbe emilimi konusunda başarılı.
Yol ve motor sesi izolasyonu konusunda B segmenti binek araçlarla yarışabilen Caddy, geniş kesit ve yan alanları nedeniyle rüzgar sesini içeriye alıyor. Yolcular için sunulan baş mesafesi harikayken omuz ve diz mesafeleri B segmenti binek araçlar seviyesinde. Bu arada aracın ön koltuklarının inanılmaz uzunluktaki oturak kısımları uyluk desteği konusunda çok başarılı.
Konfor donanımı konusunda da segmenti göz önünde bulundurulduğunda başarılı sayılabilecek olan araçta elektrikli ön camlar, elektrikli yan aynalar, yol bilgisayarı, yükseklik ve derinlik ayarlı, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, hız sabitleme sistemi, arka park sensörleri, dokunmatik ekranlı ses ve bilgi ekranı, Bluetooth bağlantısı, USB, Aux ve SD kart girişleri, yokuş kalkış yardımcısı, ileri geri ve açı ayarlı ön kol dayanağı, arka havalandırma çıkışları, ön koltuklar arkasında tepsiler, elektrokrom iç ayna, yükseklik ayarlı sürücü ve yolcu koltuğuyla far ve yağmur sensörleri yer alıyor.
En büyük konfor donanımı çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanı olan aracın bu donanımı rakiplerle olan farkı açma konusunda önemli bir adım. Diğer Volkswagen modellerinden de tanıdığımız 7 ileri vitesli şanzıman hızlı ve sarsıntısız geçişleriyle beğeni kazanıyor. Vites kolu, özellikle koltuğu yüksek kullanan sürücüler için aşağıda kalsa da şanzımanın otomatik olması bu sorunun büyümesini engellemiş.
Sürüş
Caddy'nin Avrupa'da satılan modellerinin fotoğraflarına bakıldığında test aracından daha alçak oldukları görülebiliyor. Yerden yüksekliğin artması bozuk zeminlerde dolaşırken avantaj sağlarken günlük kullanımda da büyük bir olumsuzluğa neden olmuyor. Yüksek tavan ve geniş yanaklı lastikler ağırlık değişimlerinde hafif dengesizliğe neden olsalar da aracın bir spor otomobil olmadığını unutmamak gerek.
Diğer birçok örnekte olduğu gibi sürücü komutlarına çabuk cevap veren direksiyon simidi hafif hissiz bir yapıya bürünse de ele iyi oturması ve düzleştirilmiş alt kısmı sayesinde sportif görünmesi olumlu. Fren pedalı dozlanması Caravelle'in aksine binek araçlardaki gibi olan Caddy'nin gaz pedalının yere sabitlenmiş olması sportif araçlardan alışık olduğumuz bir detay. Bu sayede daha rahat dozlanabilen pedal daha dinamik sürüşlere ortam hazırlıyor.
Tahmin edileceği gibi zorlandığında önden kayma eğilimine giren Caddy'yi çizgisine döndürmek zor değil. Zaten aşırı zorlama sonucunda ESP bu işi otomatik olarak da yapıyor. Hızlı vites değişimi yapabilen DSG performansa olumlu katkı sağlarken topuzdan manuel kumanda alınabilmesi olumlu. Daha önce de belirttiğim gibi kolun biraz aşağıda kalması özellikle geri manevraların ardından elin dokunmatik ekrana değmesine neden olabiliyor.
Daha önce Volkswagen ailesinin diğer markalarında da test etme imkanı bulduğum 1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru 102 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen Caddy, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 13 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 168 km/s olarak açıklanıyor.
Boş ağırlığı 1.5 tonun üzerinde olan Caddy sabit süratli otoyol sürüşlerinde ortalama yakıt tüketimini 5.5 litre/100 km gibi seviyelere çekebilirken test sırasında elde ettiğim 6.4 litre/100 km'lik ortalama da başarılı.
Fiyat/Donanım
Camlı binek seçenekleri Trendline donanım ve manuel şanzımanla 62.310 TL seviyesinden başlayan fiyatlara sahip olan Caddy'yi Comfortline paketiyle almak için 69.850 TL ödemek gerekiyor. DSG ile birlikte fiyat 77.410 TL'ye ulaşıyor.
Aracın standart donanımında elektrikli ön camlar, elektrikli yan aynalar, yol bilgisayarı, yükseklik ve derinlik ayarlı, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, hız sabitleme sistemi, arka park sensörleri, dokunmatik ekranlı ses ve bilgi ekranı, Bluetooth bağlantısı, USB, Aux ve SD kart girişleri, yokuş kalkış yardımcısı, ileri geri ve açı ayarlı ön kol dayanağı, ön ve arka sis farları, arka havalandırma çıkışları, ön koltuklar arkasında tepsiler, elektrokrom iç ayna, sürücü yorgunluk tespit sistemi, ön ve yan hava yastıkları, yükseklik ayarlı sürücü ve yolcu koltuğuyla far ve yağmur sensörleri bulunuyor.
Sonuç
Binek araçlarında olduğu gibi Caddy'de de tutucu bir tasarım dili kullanmayı tercih eden Volkswagen'in bu araçta sunduğu özelliklerse rekabetle karşılaştırıldığında alçak gönüllü değil. Basit bir süspansiyon sistemine sahip olsa da sürüş konusunda otomobilleri aratmayan aracın konfor donanımı da dikkat çekici.
Ticari araçların nispeten düşük vergilendiriliyor olması sayesinde ulaşılması da göreceli olarak kolay olan Caddy'nin asıl önemli olan değişkenlik konusunda da eksiği bulunmuyor. Dev bir yükleme hacmi sunan aracın iç mekanına eklenen irili ufaklı cepler de çok işe yarıyor.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
VW görünce bi gülme geliyor. Kuru DSG vebali :)
YanıtlaSilbinek araç olsa tamam diyeceğim de , ticari temelli yada daha çok günlük kullanımdan ziyade genelde ticari kullanılacak bir araca çift kavramalı şanzıman olmamalı çünkü bunu alan adam bu aracı hor kullanacak ya düz vites alınmalı yada vw mühendisleri illa otomatik diyorsa koy tork konvertörlüyü baskı balata derdi olmasın ama asıl amaç sağlamlıktan ziyade paraçalar çabuk ömrünü tamamlasın servise araçlar daha çok gelsin mantığıyla yapıılmış bir hareket gerçi sahtekar bir firmadan ne beklersin ki yakında da şanzımandan kaynaklananbir skandal çıkarsa hiç şaşırmayacağım , adamların ceo su bile hadi bana eyvallah dedi gitti daha neler göreceğiz bakalım
YanıtlaSilOoo Das Sahtekar yine gelmiş :)
YanıtlaSilDas Gauner :)
Sildas sahtekar deği "das einzihgteshen " sahtekarın almancası bu biliyormuydun tabi ki hayır şimdi ben uydurdum .
YanıtlaSilhahahahhahahaehuehehue
Sil