6 Eylül 2015 Pazar
Toyota Avensis 1.6 D-4D Premium Plus
D segmentinden bahsederken aklımıza gelen ilk markalardan olmasa da Toyota da bu segmentte temsil edilen üreticiler arasında yer alıyor. Corona ve Carina gibi araçlarla geçmişte kendisine sağlam bir yer edinen Japon üretici Avrupa ve Amerika'dan gelen yeni modellere cevap vermek için yeni bir sayfa açtı.
İlk olarak 1997 yılında karşımıza çıkan Avensis birinci nesilde sedan, liftback ve station wagon gövde seçeneklerine sahipti. 2003 yılında yollara çıkan ikinci nesilde de bu seçenekler korunurken 2009 yılından bu yana bizlerle olan üçüncü nesilde liftback gövde bulunmuyor. Geçtiğimiz Mart ayında makyajlı yüzünü Cenevre'de bizlere gösteren Avensis, Toyota ailesinin yavaş yavaş benimsediği yeni marka yüzüne de bürünmüş oldu.
Dış Mekan
Makyaj sonrasında Avensis'in çok daha dinamik bir yüze kavuştuğunu söyleyebilirim. Ön panjur ve farları incelirken tamponu daha agresif bir yapıya bürünen otomobilin yan kısmında değişim daha az. 17 inç çaplı jantlara sahip olan test otomobilinde hafifçe şişirilmiş çamurluklar ve kapıların alt bölümünde yuğunlaşan dekoratif hatlar dikkat çekerken yan aynalar, eskiden de olduğu gibi camların altına sabitlenmiş.
Otomobilin arka kısmında yaşanan değişim de öndeki kadar büyük. Ucu spoiler şeklinde tasarlanan bagaj kapağı ve yenilenen LED stoplarla güncel Lexus modellerini andıran aracın kromajlı bagaj çıtası daha ince uzun bir hal alırken daha sade görünen arka tamponda inceltilmiş reflektörler bulunuyor.
4.750 mm boya ve 1.810 mm genişliğe sahip olan Avensis segmentinin en küçük modellerinden birisi. 1.480 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesiyse 2.700 mm.
İç Mekan
Avensis'in değişimi iç meakanda da devam ediyor. Kapı içlerinde daha kaliteli malzeme kullanılan makyajlı modellerin bütün kapılarında çok büyük olmayan gözler yer alıyor. Metal ve ahşap görünümlü süslemeler sadece ön kapılarda görülebilirken sürücü kapısında cam ve ayna kumandalarıyla birlikte sürücü koltuğu konum hafızası düğmeleri de bulunuyor.
Daha ince yapılı havalandırma ızgaralarına kavuşan otomobilde şık tasarımlı, üç kollu ve çok fonksiyonlu direksiyon simidinin solunda yan ayna ve Start/Stop kumandalarıyla kapaklı bir göz bulunuyor. Aynı kısımda, daha aşağıdaysa ESP ve yakıt deposu düğmeleri yer alıyor. Şık yazı karakteri ve iğnelere kavuşan gösterge panelinde yer alan çift yuvarlak gösterge derine yerleştirilirken bu bölümde kullanılan ekran artık renkli ve daha fazla fonksiyon sunuyor.
Direksiyon simidinin sağında motor çalıştırma düğmesi ve park freni butonu bulunurken orta konsolda büyük dokunmatik ekran ve dijital ekranlı klima kumandaları görülebiliyor. Eskiden bu kısımda yer alan kapaklı göz artık bulunmazken emniyet kemeri uyarıları ve koltuk ısıtma kumandaları vites konsolu önüne alınmış.
Şık görünümlü vites kolunun arkasında kayar kapaklı bir bardaklık bulunurken daha arkada yer alan kol dayanağının altında dev boyutları olan bir göz kullanıma sunulmuş. Bu bölüme ulaşmak için kol dayanağının önce geriye kaydırılıp sonra yukarıya doğru açılması gerekse de bölmenin büyüklüğü bu farklılığı unutturuyor. Gözün içerisine USB, Aux ve 12 Volt çıkışları koyan Toyota burada da kaydırılabilir bir bardaklık sunmakta.
Arka kapılarda şık kaplamalara yer vermeyen Avensis bu bölümde havalandırma ızgarası da sunmuyor. Şaft tüneli bulunmayan otomobil bu sayede ayaklara daha geniş bir hacim ayırabilirken katlanabilir kol dayanağında hem bir çift bardaklık hem de bagaja açılan bir kapak bulunuyor.
İlginç şekilde içerisine yakıt deposu açma kolu eklenen bagaj 509 litre hacim sunarken arka koltuk sırtlıklarının kademeli şekilde yatırılabilmesi sayesinde bu hacim 1.320 litreye büyütülebiliyor.
Konfor
D segmentinde araç alacakların dikkat ettikleri bir başlık olan konfor konusu üzerine daha çok eğildiği görülebilen Avensis'in iç mekanda kullanılan parça kalitesindeki artış gözle görülebiliyor. Yol ve motor sesi izolasyonu konusunda da başarılı olan otomobilde rüzgar sesi izolasyonu üzerine biraz daha gidilebilir.
Geniş oturma yüzeyine sahip ön koltukları elektrik ayarlı olan test otomobilinde sürücü için bel destek ayarı da sunuluyor olması olumlu. Ortalama sertlikte bir süspansiyon sistemine sahip olan aracın 215/55-17 ölçülerine sahip lastikleri, çok ince olmayan yanakları sayesinde ufak darbeleri emme konusunda başarılı olurken darbelerin şiddetlenmesi iç mekanda rahatsız edici tıkırtılara neden olmuyor.
Sınıfının en küçük araçlarından birisi olması ön koltuklarda hissedilmeyen otomobilin arka koltuklarında durum biraz daha farklı. Diz ve baş mesafesi sınıf standartlarını karşılayan Avensis'in omuz mesafesiyse 3 yolcu için dar. Bunun nedenlerinden ilki otomobilin genel olarak çok geniş olmaması olsa da koltukların yan bölümlerinde kullanılan desteklerin kalınlığı da soruna katkı sağlıyor. Bu bölümde, yerde şaft tünelinin bulunmamasıysa konforu olumlu etkilemiş.
Konfor donanımı konusunda cömert olan test otomobilinde elektrikli cam ve yan aynalar, yol bilgisayarı, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, çift bölgeli otomatik havalandırma sistemi, deri döşeme, elektrikli ve ısıtmalı ön koltuklar, hafızalı ve bel destek ayarlı sürücü koltuğu, hız sabitleme ve sınırlandırma sistemi, USB ve Aux girişli, Bluetooth bağlantılı, 10 hoparlörlü ses sistemi, direksiyonel farlar, yağmur ve far sensörleri, otomatik devreye girip çıkan elektronik park freni, yokuş kalkış desteği, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, elektrokrom iç ayna, ek viraj aydınlatması, far yıkama sistemi, ve geri görüş kamerası bulunuyordu.
Hafif fakat uzun stroklu bir debriyaj pedalına sahip olan Avensis'in vites yolları belirgin olsa da aynı zamanda yolları uzun. Hafif kemikli olan geçişlerse sorunsuz.
Sürüş
Son zamanlarda Toyota'nın ürettiği araçların sürüş karakteristikleri beni etkiliyor. Geçmişte kullanılan aşırı yumuşak süspansiyon sistemi yerini daha sert bir örneğe bırakırken özellikle ağırlık değişimlerinde otomobilin dengeli bir şekilde hareket etmesi olumlu. Çok zorlandığında kontrollü bir önden kayma yaşayan Avensis'in ele iyi oturan direksiyon simidi ve sürücü hareketlerine çabuk cevap verebilen direksiyon sistemi sayesinde izine dönmesi uzun sürmüyor.
ESP ayarı küçük kaymalara izin verecek şekilde yapılan araç 1.550 kg'lık boş ağırlığını başarılı şekilde gizleyebiliyor. Uzun vites yolları ve yine uzun bir debriyaj pedalına sahip olan şanzıman hızlı vites değişimlerini zorlaştırsa da vites yollarının belirgin olması dinamik sürüşlerde avantaj.
Kolay dozlanabilen bir fren pedalına sahip olan Avensis'in en düşük güçlü modelinden yüksek performans beklemek yanlış olsa da düşük süratlerde elde edilen hızlanma performansının kötü olmaması sportif sürüşlerden hoşlananların yüreğine su serpebilir.
Kaputu altında 112 beygir güç, 270 Nm tork üretebilen, 1.6 litre hacimli bir turbo Diesel motor bulunan test aracı sadece 6 ileri vitesli manuel şanzımanla alınabiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 11.4 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süratiyse 185 km/s olarak açıklanıyor.
Otoyolda yapılan sabit süratli sürüşler sırasında ortalama yakıt tüketimi 5 litre/100 km seviyesine düşürülebilen otomobilin test sürüşü boyunca elde ettiği ortalamaysa 6.7 litre/100 km oldu.
Fiyat/Donanım
Makyajlı Avensis Türkiye'ye bol motor seçeneğiyle ithal ediliyor. 1.6 litre hacimli benzinli motor, manuel şanzıman ve Advance donanım paketiyle fiyatları 82.400 TL seviyesinden başlayan otomobilin aynı hacimli turbo Diesel motoruysa 99.600 TL'den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. Premium Plus donanım seviyesindeki test aracı için istenen bedelse 116.750 TL.
Opsiyon donanımı bulunmayan aracın standart donanımında elektrikli cam ve yan aynalar, yol bilgisayarı, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, çift bölgeli otomatik havalandırma sistemi, deri döşeme, elektrikli ve ısıtmalı ön koltuklar, hafızalı ve bel destek ayarlı sürücü koltuğu, hız sabitleme ve sınırlandırma sistemi, USB ve Aux girişli, Bluetooth bağlantılı, 10 hoparlörlü ses sistemi, direksiyonel farlar, yağmur ve far sensörleri, otomatik devreye girip çıkan elektronik park freni, yokuş kalkış desteği, 17 inç çaplı jantlar, start/stop, ön, yan ve perde hava yastıkları, sürücü diz hava yastığı, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, elektrokrom iç ayna, ek viraj aydınlatması, far yıkama sistemi, ve geri görüş kamerası yer alıyor.
Sonuç
Toyota'nın gelişimi umut verici. Genelde hoşuma gitmeyen makyaj operasyonundan başarıyla çıkan Avensis, Toyota'nın yeni marka yüzüne kavuşurken daha dinamik bir görünüm ortaya koymayı da başarmış. Saçma vergi dilimleri ve yüksek akaryakıt fiyatları nedeniyle Türkiye'de en çok tercih edilen küçük hacimli turbo Diesel motor seçeneğine de kavuşan otomobilin tek eksiği bu motorla gelen otomatik şanzıman seçeneği bulunmaması.
İç mekanı hem daha kaliteli hem de göze daha hoş gelen makyajlı Avensis iç mekan ses seviyesi konusunda da bariz bir gelişme sağlarken donanım zenginliği de segmentin beklentilerini karşılayacak nitelikte. Sedan gövdede sunroof sunulmaması ve aracın küçük boyutları herkesi memnun etmeyecek olsa da geniş bagaj hacmi ailelerin yüzünü güldürecek gibi görünüyor.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
O torpido gözü, havalandırma kanalı olmayan arka bölüm, bu cam düğmeleri vs. bu sınıfta kabul edilemez kesinlikle. Bu aracı bu fiyata satın almak için makul bir sebep bulamıyorum.
YanıtlaSilÖzellikle Avrupalı rakiplerine göre bariz bir düşünce farklılığı var Avensis'in. Önem verilen donanımlardan şanzıman seçeneğine kadar uyuşmazlıklar var malesef.
SilAçıkcası Koreli markalar sanki Avrupalı üreticilere Toyota'dan daha yakın bu noktalarda. İç mekanda ki detayları olsun, donanımları olsun. Siz ne düşünürsünüz Onur abi?
SilDoğru. Hatta motor ve şanzımanı da katabiliriz listeye.
Silmotor,şanzıman,malzeme kalitesi ve daha bir çok detay... d sınıfına asla ve kesinlikle yakışmayan, d sınıfı araçların asla yanına bile yaklaşamayacak bir araç. sadece arka koltuk diz mesafesi aracın d sınıfı olduğunu düşündürüyor.
SilTÜRKİYENİN BAŞI SAĞOLSUN TERÖRE LANET OLSUN !
YanıtlaSilTest araçlarının fotoğraflarında birçok detayı görmek mümkün, iyi çalışmalar.
YanıtlaSil