12 Eylül 2015 Cumartesi
Mansory Lamborghini Huracán
Geçtiğimiz Şubat ayında Lamborghini Huracán temelleri üzerine geliştirdiği 850 beygir gücündeki canavarı tanıtan Mansory bununla yetinmemişe benziyor. Modifikasyon firması şimdi de aynı aracın daha güçlü bir seçeneğini sunuyor.
Araca uyguladığı karbon fiber gövde kitiyle önde 30, arkadaysa 40 mm genişleme elde eden Mansory hemen hemen her bölgede ek hava giriş ve çıkışları kullanmış. Araçta yeni bir splitter ve yan etekler kullanılırken jantlar önde 20, arkadaysa 21 inç çaplı. Karmaşık bir görünüme sahip arka kısımda büyük bir difüzör, farklı egzoz çıkışları ve sabit spoiler görev yapıyor.
İç mekanda da kendisini gösteren Mansory araçta farklı renklerde deri döşeme kullanırken paspaslar, metal pedal seti ve karbon fiber detaylar kişiselleştirilebiliyor. Bu arada standart araçta orta konsolun alt kısmında yer alan motor çalıştırma düğmesi bu otomobilde tavana alınmış.
Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 5.2 litre hacimli v10 motor bulunduran araç 1.250 beygir güç ve 1.000 Nm'de sınırlanan tork değeri sunuyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 2.7 saniyeye inerken maksimum sürat 340 km/s'in üzerine ulaşmış.
şu sayfa sizin haberleri paylaşıyor sürekli belki haberiniz yoktur
YanıtlaSilhttp://haberciniz.biz/mansory-lamborghini-huracan-3614442h.htm
Kaynak belirtiyorlar en azından.
SilBu torku nasıl sınırlayabiliyorlar? Devir kesiciye erken falan mı giriyor?
YanıtlaSilDevirle oynanmıyor. Tersine devir bandının daha geniş bir kısmına yayılıyor tork. Eğriyi üstten kesiyorlar aslında. Günümüzde üretilen turbo beslemeye sahip otomobillerin büyük çoğunluğunda aynı şey yapılıyor. O sayede tork belirli bir bantta sabit kalıyor. Wastegate kullanıyorlar genelde. Turbo belirli bir basınca ulaşınca elektronik olarak açılıp aşırı basıncı egzoza atıyor otomatik olarak.
Silhaberler kazaya kaldı galiba. peş peşe gelmeye başladı dünden beri :)
YanıtlaSilİki lansman peşpeşe gelince birikti tabi haberler.
Sil1250 hp var ama 340 km yi aşıyor diyor o halde bu araba çok bu araç en az 370 km yapması gerek 0 100 km ye çıkışta az 2.5 sn olmalıydı.
YanıtlaSilbu araç aslında fabirka çıkışı atmosferik olarak üretildiğinden , mansory bir tuning firması olmasına rağmen ( fabrika onayı var mı bilmiyorum ? ) bu şekilde ülkemize gelse muayene zamanı geldiğinde tüvtürk' teki fenni muayeneden geçer mi ? ( malum motorda tadilat var vs gibi kanuni engellerden dolayı modifiye yasak ama proje falan çizdirilip bir şekilde delinebiliyor ) mesela brabus ' taki egzos sesinin yüksekliğinden dolayı sorun çıkabiliyor yada orjinalde olmayan fakat dünyaca meşhur tuning firmalarınca kullanılan akrapoviç egzos sistemleri gibi daha onlarca sayabileceğimiz aslında fabrika çıkışı olmayan daha sonradan değiştirilmiş oldukları için yasal olarak mahiyeti nedir ? onur bey homologasyonlar la uğraştığından kendisi en doğru cevabı verebilir sanıyorum
YanıtlaSilAslında teknik olarak bakacak olursak jant değişiminin bile projelendirilmesi gerekiyor fakat bunu yapan olmadığı malum. TÜV'de aracın belli kriterler içerisinde kalıp kalmadığına bakılıyor daha çok. Motor kaputunu açıp ciddi bir kontrol yapıldığını görmedim henüz. Açılsa bile motor seri numarası değişmediğinden farklılıkları görebileceklerini sanmam. Hele de bu tip bir araçta.
Silben gördüm normalde e36 bmw m3 atmosferiktir fakat yurtdışında dinan motorsport tarafından turbolanmış ve zamanında bu şekilde ithal edilmiş olmasına rağmen tüv deki muayenede sorun çıktı motor seri numarasında değişiklik olmamasına rağmen araç borusana gönderildi borusanda aracın fabrika çıkışı orjinal blok olmasına rağmen araçta fabrika onayı olmadan değişimler yapıldığı için proje vs birçok bürokrasiyle uğraşıldı peki ozaman araç zamanında ithal edilirken muayene sistemini karayolları yapıyordu ve o şekilde izinler alınmıştı ?
SilDediğim gibi teknik olarak jant için bile izin lazım. İnisyatife kalmış bir durum dolayısıyla. Her şeyi olması gerektiği gibi olan araçlara bile hafif kusur yazılıyor örneğin. Hatta yönetmelik bilmeyen görevliler nedeniyle eksiği olmayan araçlar geçemeyebiliyor muayeneden.
Sil