15 Eylül 2015 Salı
Infiniti Q30
Infiniti'nin 2013 Frankfurt otomobil fuarında sergilediği Q30 konsepti satışa hazır. Seri üretime hazır versiyonları bu yıl yine Frankfurt'ta tanıtılan otomobil Renault-Nissan ortaklığıyla Daimler-Benz'in birbirlerine ne kadar yaklaştığını da gözler önüne seriyor.
Infiniti'nin tipik dalgalı hatlarına sahip olan araçta şişkin ön çamurluklar, ince yapılı farlar, büyük ön panjur, giriş modelinde bile sunulan 18 inç çaplı jantlar, kalkık tasarımlı arka bölüm, geniş arka tampon ve çift egzoz çıkışı dikkat çekiyor. 368 litre bagaj hacmi sunan otomobilde 19 inç çaplı jantlar da alınabiliyor.
İç mekanda Mercedes ile yapılan işbirliği daha da net görülebiliyor. Koltuklardan direksiyon simidine, kapı içlerinden gösterge paneline kadar birçok tasarım detayını Mercedes A Serisi ile paylaşan Q30 havalandırma ızgaraları ve üst konsol tasarımındaysa daha cesur davranmış.
Kaputu altında da A Serisi izleri bulunan aracın turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli benzinli motoru 122 ve 156 beygir güç üretebilen iki seçeneğe sahipken 1.5 litre hacimli turbo Diesel ünite 109 beygir gücünde. 2.1 litre hacimli turbo Diesel motor 170 beygir gücündeyken 2 litre hacimli benzinli makine 211 beygir gücünde.
Direksiyon simidi ıskartaya çıkınca kapmışlar hemen. Şasi, altyapı konularında bir ortaklık var mı? Bu arada iç mekan a serisinden daha kaliteli görünüyor.
YanıtlaSilEvet, ortak platform kullanıyorlar.
SilÖn paneli de deri kaplayınca kalite zıplamış tabi.
SilA serisine nazaran tasarım olarak çok daha sevilesi, alınası birşey olmuş bence. Acaba izolasyon, sürüş dinamikleri, rafinelik gibi konularda A serisine kıyasla nasıl bir otomobil çıkmış ortaya?
YanıtlaSilMarkalar havada uçuyor mercesedes nissan Renault infiniti baya bi melez..
YanıtlaSil