28 Mayıs 2015 Perşembe
Hyundai i30 CW 1.6 CRDI Elite DCT
Blogda testime konuk olan ilk Hyundai modeli i30 CW 1.6 CRDI yine bizlerle. i30 ailesinin makyajlanmasının ardından daha güçlü bir motorla satışa sunulan otomobil görsel anlamda dikkat çekmeyen değişiklikler sunsa da teknik anlamda değişim fark edilebiliyor.
İlk nesil örnekleri 2007 yılında piyasaya çıkan i30 Hyundai'nin Avrupa pazarı öncelikli olarak tasarladığı bir model. C segmentinde yer alan aracın ikinci nesil örnekleri 2011 yılında tanıtılmasının ardından geçtiğimiz yıl küçük bir makyaj operasyonu geçirerek güncellendi. Aileye eklenen yeni sportif seçeneğin yüzünü farklılaştıran Hyundai Diesel motorla birlikte kullandığı otomatik şanzımanı da yeniledi.
Dış Mekan
Dış görünüşe bakıldığında otomoblin farklı yapısı hemen göze çarpmıyor. Altıgen ön panjurun içerisinde kullanılan tasarım daha sade ve homojen hale getirilirken sis farlarıyla birlikte sunulan LED gündüz aydınlatmaları, şişkin ön çamurluklara doğru uzayan farlar, aerodinamik bir duruşa sahip, sinyal entegre edilmiş yan aynalar ve kromajlı kapı kolları makyaj öncesi modellerden alınmış.
Aracı artık füme renkli ve 17 inç çaplı jantlarla da sunan Hyundai çok yüksek yapılı olmayan gri renkli tavan rayları ve açılabilir cam tavanla da dinamik bir görünüm sunmaya devam etmiş. Arka kısımda bir yenilik sunulmazken bagaj kapağı üzerinde yer alan spoiler ve tampon köşelerinde yer alan sis farları korunmuş.
Boyutları da değişmeyen otomobil 4.485 mm boya, 1.780 mm genişliğe ve 1.500 mm yüksekliğe sahipken 2.650 mm'lik aks mesafesi hatchback versiyonla paylaşılıyor.
İç Mekan
Yaşam bölümünde daha da az değişiklik sunan Hyundai test aracında çift renkli kaplamalar ve açık renkli döşemeler kullanarak ferahlık hissini artırmış. Dört kapısında da büyük cepler bulunan i30 CW sürücü kapısında elektrikli cam ve yan ayna kumandalarını sunmaya devam ediyor. Çok fonksiyonlu, deri kaplı ve dört kollu direksiyon simidinin solunda aydınlatma ve ECO düğmeleri yer alırken gösterge panelinde kullanılan dijital ekranın grafikleri yenilenmiş.
Derine yerleştirilmiş çift yuvarlak göstergenin sağında motor çalıştırma butonu ve her iki yanına dik yapılı havalandırma ızgaraları yerleştirilmiş orta konsol yer alırken büyük düğmelere sahip ses ve havalandırma sistemi kumandalarında bir değişiklik yapılmamış. Bu bölümün altında bir çift 12 Volt girişi, USB ve Aux portları yer alırken daha da aşağıda iki büyük kapaksız göz kullanışlılığı artırmış.
Park sensörü ve otomatik park yardımcısının düğmeleri vites topuzunun önüne alınırken elektronik park freni kumandası, kayar kapağın altına gizlenen bir çift bardaklık, ince uzun depolama bölümü ve altında derin bir göz bulunan, ileri geri kaydırılabilen kol dayanağı vites konsolu üzerinde dikkat çeken detaylar.
Elektrokrom iç aynanın içerisine yerleştirilen geri görüş kamerası ekranı ve hemen üzerinde yer alan cam tavan açma kumandaları arasında gözlük kabı da sunan Hyundai arka koltuklarda havalandırma çıkışları, katlanabilir kol dayanağı ve buna entegre edilen bir çift bardaklığa yer vermiş.
Oldukça değişken bir bagaja sahip olan otomobilde bagaj filesi ve metal separatör standart olarak sunulurken zeminin altı boydan boya gizli gözlerle döşenmiş. 528 litre hacimli bagaj arka koltuklar katlandığında 1.642 litreye kadar genişleyebiliyor.
Konfor
Makyaj öncesi versiyonların konfor seviyesini korumayı başaran Hyundai ortalama sertlikte ayarlanan süspansiyon sistemiyle darbe emişlerde iç mekanı çok sarsmıyor. Konfor seviyesini biraz daha yükseltmek isteyenler 17 yerine 16 inç çaplı jantları seçebilir.
Sürücü için üç farklı direksiyon sertlik ayarı sunan i30 CW'da görev yapan koltukların oturma zeminleri oldukça geniş. Elektrik ayarlı sürücü koltuğunda yine elektrik ayarlı bel desteğinin olması da araca artı puan kazandırıyor. i30 ailesinin şık tasarımlı anahtarının cepte olması aracı çalıştırmak için yeterli ki bu da konfor bölümüne artı puanlar işliyor.
Rüzgar ve motor sesi başarılı şekilde izole edilebilmiş aracın yol sesi izolasyonu üzerinde hala çalışılabilir. Açık renkli döşeme ve kaplamalarla cam tavanın ferahlık kattığı kabin arka koltuklarda sunulan başarılı diz mesafesiyle de pekiştirilmiş.
Standart donanımı zengin olan test otomobilinde elektrikli cam ve aynalar, elektrokrom iç ayna, yarı deri döşemeli koltuklar, açılabilir panoramik cam tavan, elektrikli sürücü koltuğu, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, yol bilgisayarı, anahtarsız giriş ve çalıştırma, çift bölgeli tam otomatik havalandırma, deri direksiyon simidi, cruise control, Bluetooth bağlantısı, USB ve Aux girişleri, ön ve arka park sensörleri, otomatik park yardımcısı, arka koltuklar için havalandırma kanalları, geri görüş kamerası, değişken direksiyon modu, yokuş kalkış desteği, far ve yağmur sensörleri, viraj içi aydınlatması ve karartılmış arka camlar bulunuyordu.
Otomobilin en büyük yeniliği olan ve Hyundai için bir ilk olan 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman hızlı ve sarsıntısız geçişleriyle dikkat çekiyor. Üniteyi bir sonraki başlık altında daha detaylı inceleyeceğim.
Performans
Aracın gelişme yaşadığı bir bölüm de burası. 17 inç çaplı jantlarla 45 yanaklı ve 225 tabanlı lastikleriyle görünümü daha sportif bir hal alan otomobilin ani direksiyon hareketlerine verdiği tepkiler de başarılı. Ortalama sertlikteki süspansiyon sistemi yüksek süratlerde de izde kalma sorunu yaşatmazken elektrohidrolik direksiyon sistemi bu tip ünitelerin tipik hissizliğine sahip.
Zorlandığında önden kaymaya eğilimli olan i30 CW manuel komut alabilen şanzımanı ve yükselen torkuyla çizgisine döndürülebilirken elektronik yardımcıların geç devreye girmesi sürücüye biraz daha sorumluluk yüklüyor. Önceden olduğu gibi metal pedal seti kullanılıp gaz pedalının da yere sabitlenmesi sportif dokunuş bekleyenleri mutlu edecektir.
Gücü 136 beygire, torkuysa 300 Nm'ye yükseltilen 1.6 litre hacimli motoru 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanıyla birleşince 0'dan 100 km/s sürate 10.9 saniyede ulaşabilen otomobil bir buçuk tonun üzerindeki ağırlığını çok hissettirmiyor. Maksimum sürati 200 km/s olarak açıklanan model sabit süratli otoyol sürüşlerinde yakıt tüketimini 5.5 litre/100 km'nin altına indirebilirken test ortalaması olan 7 litre/100 km de motor ve şanzıman geliştirmelerinin meyve verdiğini gösteriyor.
Geçişleri hızlı ve sarsıntısız olan şanzımanın mekanik olarak bir sorunu bulunmasa da elektronik olarak bazı geliştirmelere ihtiyacı varmış gibi. İlk hareketlenmede tereddüt eden ünite düşük süratlerde gaz pedalına geç reaksiyon gösteriyor.
Fiyat/Donanım
Son testimden bu yana neredeyse 20.000 TL daha pahalı satılmaya başlanan otomobil en önemli rakibi Renault Mégane Sport Tourer'dansa daha düşük fiyata sahip olmayı başarmış. Sadece 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorla satılan i30 CW modelleri Style donanımıyla birlikte 69.550 TL'ye alınabilirken bu araçta DCT şanzıman farkı 4.000 TL.
81.550 TL'ye satılan test aracında elektrikli cam ve aynalar, elektrokrom iç ayna, yarı deri döşemeli koltuklar, açılabilir panoramik cam tavan, elektrikli sürücü koltuğu, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, yol bilgisayarı, anahtarsız giriş ve çalıştırma, çift bölgeli tam otomatik havalandırma, deri direksiyon simidi, cruise control, Bluetooth bağlantısı, USB ve Aux girişleri, ön ve arka park sensörleri, otomatik park yardımcısı, ön, yan ve perde hava yastıkları, sürücü diz hava yastığı, arka koltuklar için havalandırma kanalları, geri görüş kamerası, değişken direksiyon modu, yokuş kalkış desteği, far ve yağmur sensörleri, elektronik park freni, metal pedal seti, viraj içi aydınlatması ve karartılmış arka camlar standart olarak sunuluyor.
Sonuç
Görünüm ve donanımında büyük yenilikler olmayan makyajlı Hyundai i30 CW daha çok görünmeyen yerlerde ilerleme kaydetmiş. Sonunda sunulmaya başlanan 17 inç çaplı jantlarla hem tasarımı hem de yol tutuşu iyileşen otomobilin zengin donanımı korunurken rakiplerine oranla düşük kalan fiyatı popülerliğini daha da artıracakmış gibi görünüyor.
Güçlenen motoru hem daha performanslı hem de sessiz olmayı başaran otomobil yeni şanzımanıyla tüketim konusunda da gelişme kaydetmiş. Sportif sürüşlerden hoşlananlar için artık tek eksik muhtemel bir şanzıman yazılım güncellemesiyle birlikte donanıma eklenebilecek direksiyon arkasından vites değiştirme kulakçıkları.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
O beygir ve tork değerlerine rağmen 0-100'ün kağıt üstünde yavaş kalması i20 de olduğu gibi ağırlıktan mı acaba? Yoksa şanzıman mı törpülüyor?
YanıtlaSilAğırlık en büyük faktör bence. Bir de "Kağıt üzerinde" lafı üzerinde durmak lazım zira gerçek hayatta özellikle ara hızlanmaları çok iddialı. Öyle ki bir Mercedes C180 sedan ile yanyanayken iki araç da tam gaz verince 40'tan 140-150 km/s'e kadar kafa kafaya gidebildi.
Silo arkadaş c180'i satsın artık onur bey
SilTercih meselesi. Ona bakarsak yeni tanıtılan benzinli turbo motorla hatchback modeli rahatça üstün gelir C180'e karşı ama arkadan itişli premium bir sedan değil sonuçta i30.
Silmercedes kullanıcısının da çok umrunda mk
Silmk?
SilS500 gibi bir Mercedes kullanıcısının pek umurumda olmaz böyle şeyler ama parayı ancak 1.6 litre hacimli motora yetirebilmiş adamın bazı ego problemleri olabilir yarı fiyatlı Hyundai'ye tokatlanınca.
Silsüper test bro
YanıtlaSilLike verdim.
Silnasıl veriliyor?
SilVerilmiyor. O nedenle yazdım.
Silolsa keşke
SilBence de.
SilOnur Bey vites oranı nasıl ? eskisiyle aynı mı yoksa farklı mı ? mesela 2000 d/d bandında kaç km hız yapıyor ?
YanıtlaSilEskisinden farklı oranlar. Asıl o sayede tüketimi düşürebilmişler zaten. 2.000 d/d'ya bakmamışım fakat 6. viteste 4.000 d/d'da 190 km/s gösteriyor hız göstergesi.
Silaşırı hız yapmışsınız lütfen onur bey kötü örnek olmayalım gençlere :)
Sil(tabi almanya autobahnlarında test ettiyseniz o başka)
Pistte de test etmiş olabilirim :)
SilEn farklı araçların testi agamemnonda onlar konuşur ONUR test eder !
YanıtlaSilONUR TEST EDER BİZ YORUMLARIZ.
SilBiz bu siteye gönül vermiş adsız, sıfatsız, bilinmeyen, anonim, gizli yorumcularız; test bize, yorumlar onur beye...
Çünkü en iyi yaptığımız şey yorum.
Bilgi sahibi olmasak da fikir sahibiyiz..
İ30 DCT 136 BG ARACI KULLANDIM ÇOK HOŞUMA GİTTİ. ARAÇ GÜCÜNÜ GAZI KÖKLEYİNCE FAZLASIYLA HİSSETTİRİYOR. KİBAR DAVRANIRSANIZ KUZU GİBİ, KONFOR VE YOL TUTUŞ BİRARADA MOTOR VE RÜZGAR SESİ YOK, 120 DEN SONRA LASTİK SESİ VAR ORTALAMA TÜKETİM 6LT SONUÇ OLARAK AKLIMI ÇELDİ
YanıtlaSilVE BU SABAH ASLINDA LASTİK SESİNİN ÇOK DA ÖNEMLİ OLMADIĞINA KANAAT GETİRDİM. ŞİMDİ DE BAYİYE GİDİYORUM ARACI ALMAYA ARKADAŞLAR, BURADAN SİZLERE İZLENİMLERİMİ AKTARMAYA DEVAM EDECEĞİM... ALLAHA EMANET OLUN, BEKLEMEDE KALIN.
SilOnur Bey merhaba. Öncelikle ekşi ile yaşananlardan dolayı üzüldüğümü ve sözlüğü kınadığımı belirteyim, belki böylesi daha iyi olur bilinmez:)
YanıtlaSilŞimdi sorularım, yol sesi ne kadar rahatsız edici ki bu benim için oldukça önemli, mümkünse octaviadaki yalıtım ve huzuru bu araçla kıyaslarsanız memnun olurum ve ikinci olarak DCT ile DSG kıyaslaması yaparsak ne dersiniz ?
Bu aracın megane sport tourere bariz üstün olduğu nokta varmıdır, iki aracın boyutları benzer ama ya yol ve trim sesi süspansiyonları? Genişlik ve konfor önemli ikisinden de taviz vermeden bütçeyi aşmadan nasıl olacak bu işler :) cevabınız için şimdiden teşekkürler.
Teşekkürler.
SilTest ettiğim araçlar arasında Octavia az da olsa daha başarılıydı lastik sesi yalıtımı konusunda. Bununla birlikte araçlarda aynı lastiklerin kullanılmadığını da belirtmem gerek. Bu nedenle bir test sürüşü yapmakta fayda var. Ortalamanın üzerinde alıyor sesi iç mekana. Özellikle de bozuk zeminde.
DSG, DCT'nin bir tık üzerinde şu anda. Gerçi mekanik olarak büyük bir fark sezilmiyor ama yazıda da belirttiğim gibi gaz pedalı komutlarına çok geç cevap veriyor şanzıman.
Bu aracın Mégane ST karşısında bariz iyi olduğu noktalarsa performans, bagaj hacmi, donanım ve fiyat.
Çok teşekkürler. Sağlıcakla kalın
YanıtlaSilRica ederim.
SilMerhaba,
YanıtlaSilKalkıştaki hantallığı sizce nasıl? Hantallık konusunda aynı segment diğer 1.5-1.6l dizellerle karşılaştırırsanız nasıl bir sıralama yaparsınız? Teşekkürler.
Kavramayı yapıp ilk hareket verildikten sonra sınıfının en atak aracı fakat pedala cevap verme konusunda sıkıntı var.
Sil