20 Nisan 2015 Pazartesi
McLaren 540C
Daha üç hafta önce ailesine yeni bir giriş modeli katan İngiliz üretici McLaren Sport Series isimli araç serisinin ikinci örneğini yine giriş modeli olarak tanıttı.
Tasarım olarak 570S Coupé ile neredeyse aynı olan araçta hafifçe revize edilmiş bir aerodinamik paket bulunuyor. Önde 19, arkada 20 inç çaplı jantlara sahip olan otomobilin ağırlığı 1.311 kg olarak açıklandı.
Kaputu altında diğer modellerden de tanıdığımız çift turbo beslemeye sahip 3.8 litre hacimli v8 motor bulunan 540C 540 beygir güç, 540 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 3.5 saniyede ulaşabilen otomobil 200 km/s süratiyse 10.5 saniye sonra görebiliyor. Otomobilin maksimum sürati 320 km/s.
Şimdi yeniden baktım 911 in 21 farklı seçeneği var. Ferrari tarafında ise 458, 458 speciale, 488 derken o da seçenek artırıyor. Mclaren de 570, 540 ile buna cevap veriyor. Lafı uzatmadan bu arz artışı talep var diye mi, yoksa talep artırmaya yönelik mi sizce. Bloğunuzda ki son dönem yazılarınızda çoğunlukla Çin pazarı, Ortadoğu, pazarı diyorsunuz bu seçenekler oraya yönelik mi? Çünkü bir taraftan yeni bir krizin yaklaştığı söyleniyor. Firmalar olabildiğince seçenek artırarak satış yapıp hayatta kalmak mı istiyor acaba ?
YanıtlaSilYeni modeller talep olduğundan üretiliyor. Özellikle McLaren'in yaptığı gibi aynı motorun birçok güç çıkışına sahip olarak üretilmesi satış adetlerini yukarıya taşıyacaktır.
SilSon dönem yazılarda Çin'in öne çıkmasının nedeni Şangay otomobil fuarı. Şu sıralar otomotivin gözü burada.
Ekonomik krizlerde süperspor üreticiler genelde daha iyi satış rakamlarına ulaşırlar. Sonuçta ortadan kaybolan bir para yok. Birçok insanın fakirleşirken çok daha azının zenginleşmesi krizleri tetikliyor. Aniden zenginleşenlerin yaptığı ilk alımlardan birisi de genelde bu tip otomobiller oluyor.