1 Nisan 2015 Çarşamba
Jaguar XF
Jaguar'ın değişimini başlatan model olarak görülen XF ikinci nesil örneklerine 2015 New York otomobil fuarında kavuştu. 190 kg'a kadar hafifleyen otomobil dinamik bir görüntüye sahip olmaya devam ediyor.
Ana hatlarına baktığımızda sanki kapsamlı bir makyaja sahipmiş gibi görünen otomobilin ön bölümünde tanıdık Jaguar panjuru ve LED farlar dikkat çekerken yan kısımda büyük jantlar, ön çamurluk arkasına eklenen süslemeler, şık yan etekler ve C sütununa eklenen kelebek camı görülebiliyor.
Yine ilk nesil modelleri andıran arka bölümde kısa yapılı bagaj kapağı, iç tasarımları F-Type'ı andıran LED stoplar ve ortaya doğru yaklaşan egzoz çıkışları bulunuyor. Eskisinden 7 mm kısa ve 3 mm alçak olan otomobilin aks mesafesiyse 51 mm uzayarak 2.960 mm'ye ulaşmış.
İç mekanda köşeli Jaguar çizgileri korunmuş. Çok fonksiyonlu direksiyon simidi, inceltilerek orta konsolun üstüne taşınan havalandırma ızgaraları, genişletilen dokunmatik ekran büyük değişiklikleri oluştururken havalandırma düğmeleri de yenilenmiş. Şanzımanın yuvarlak seçme butonu konsol üzerinde artık tek başına dururken daha geride kayar kapaklı bir göz ve daha büyük bir kol dayanağı bulunuyor.
Hava sürtünme katsayısı 0.26'ya ulaşan otomobilin kaputu altında da yenilikler bulunuyor. 2 litre hacimli turbo Diesel motorun 163 beygir güç, 380 Nm tork üretebilen versiyonunun yanında bir de 180 beygir güç, 430 Nm tork üretebilen seçeneği sunuluyor. Bu ikili 6 ileri vitesli manuel ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanlarla alınabiliyor.
3 litre hacimli çift turbo beslemeli Diesel motordan 300 beygir güç ve 700 Nm tork alan Jaguar aynı hacimli ve kompresör beslemeli benzinli üniteden 380 beygir güç, 450 Nm elde etmiş.
xf, 5 serisinin yakasını bırakmıcak ve bmw açısından bela büyüyor. tebrikler jaguar, alman lüks markalarından küçük şirket olmana rağmen çok iyi otomobil geliştirdiğin için.
YanıtlaSilgeliştirmek başka; marka algısı oluşturmak, yerlerde gezen markayı tekrar tozlu parkelerden kaldırıp rafın üst sıralarına doğru kaldırmak, ürünü satmak ve sonrasında servis vermek vs. başka. zamanla göreceğiz bmwye rakip olabilecek mi. tabiki rekabet iyidir her zaman, temennim rakip olması yönünde.
SilJaguar marka olarak BMW'nin rakibi felan değildir, BMW'nin bir üst klasmanındadır. BMW elittir, Jaguar lüks. BMW ile Cumhurbaşkanlığı köşküne giderseniz olay olmaz, Jaguar ile giderseniz olur. Sırf BMW son dönemde satışlarıyla ön plana çıktı diye onu Jaguar'dan marka algısı olarak üstün tutmak anlamsız.
SilAdettendir, çok sıkı bir BMW hayranıyım, BMW kullanıcısıyım aynı zamanda.
Seviye donanımhaber olmuş yine
Sildonanımhaber olmasına var daha.
SilArada olur böyle şeyler.
SilSadece BMW'nin değil Alman üçlüsünün rakibi Jaguar. Bütün model ve motor seçneklerine verecekleri cevap yok belki ama genel anlamda premium segmentte rakipler.
Köşke de insan aracı neyse onunla gider normal olarak. Devlet dairesi sonuçta, gösteriş mekanı değil.
"seviye donanımhaber olmuş yine" diyen arkadaş, güzel bi arkadaş. Keşke yorumlara like olsa.
SilBir de Jaguar'ın arkasında Tata gibi bir dev var artık. Land Rover'da olduğu gibi gelişme çabuk oluyor para gelince. Hatta Volvo'nun Çin sermayesiyle coşması da buna örnek gösterilebilir.
YanıtlaSilyok abi be interior BMW'ye rakip olmaz bence. japon ve korelileri andırmış gibi geldi bana (bkz. kia optima)
YanıtlaSilJaguar bütün modellerinde sade iç mekan tasarlama gayretinde. Peugeot da bunun daha başarılı olacağını düşünüyor. Almanlar genelde düğme bolluğundan yana ki ben de bu tip iç mekanları seviyorum. Her şeyin gizlenmesine gerek yok.
Silbirebir aynı fikirdeyim içeride biraz ahşap olacak üst kısımlarda da mümkünse deri kaplama (aracın fiyat-fayda durumuyla alakalı olarak) buton konusunda da haklısın, bol olacak kurcalayacaksın (bozmadan)
Silah 90lar diyosun
Silevet
Sil