10 Nisan 2015 Cuma
Hyundai Accent Blue
Güney Kore merkezli üretici Hyundai elini güçlendirmeye devam ediyor. Türkiye'de popüler olan modellerinden Accent Blue'nun turbo Diesel motorunu güçlendirdiğini açıklayan marka yeni şanzımanını da bu araca ugulamaktan çekinmemiş.
1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru artık 136 beygir güç üretebilen otomobil 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla alınabiliyor. Manuel üniteyle 260, yarı otomatikleyse 300 Nm tork üretebilen motor bu ikiliyi 190 km/s sürate ulaştırabilirken 0'dan 100 km/s sürate ulaşmak sırasıyla 10.1 ve 10 saniye sürüyor. Ayrıca çift kavramalı şanzımana sahip model, bir önceki nesil tam otomatik şanzımana oranla %20'ye varan yakıt tasarrufu sunup fabrika verisi 4.6 litre/100 km'lik yakıt tüketim ortalamasına ulaşabiliyor.
artık trafikte ne tokatlar yeriz kurumsal satışçılardan hayal bile edemiyorum. 200 bg üstü farz oldu yoksa bu ülkede araç kullanılmaz
YanıtlaSilfiyat rica ediyorum
YanıtlaSil55.250 - 67.050 TL arasında Diesel model.
SilCidden kabak tadı verdin yaaa
SilVites geçişleri hissedilmeyecek derecede yumuşak ve sorunsuz olmasına rağmen 4 ileri tam otomatik şanzuman Blue'nun yumuşak karnıydı. Çünkü şehir içi yakıt tüketimi konusunda dizel bir araç için çok yüksek değerlere sahipti. Eski haliyle 128 bg ve 258 nm tork ile bile güven vermeyecek derecede ataktı. Kayseri - Niğde arasındaki Araplı'yı bilen bilir. O rampayı 140 km/h hızla tırmanabildiğim başka bir aracım olmadı. Ben, hem malzeme kalitesinin düşüklüğü hem de yakıt tüketiminin yüksekliği nedeniyle içime sindiremediğim için kar ederek satmıştım aracımı. Neden i30'daki 7 ileri otomatik şanzuman kullanılmaz diye söylenip duruyordum gördükçe. Bugün 7 ileri yarı otomatik şanzuman ve 300 nm tork ve 136 bg. crdi motor ikilisi kesinlikle Accent Blue'ya aşırı rekabetçi bir hava katacak.
YanıtlaSilBen bir donem accent dizel kullandim. Blue kullanmadim ama aralarinda cok bir fark olmadigini varsayarak bu beygir gücü bu arabaya gerçekten çok fazla, ve anlamsiz ayrica guvensizligini de bence daha da artiriyor. 100 bg den fazlasi bu arac icin handikap oluşturuyor. Onur bey sizin yorumunuzu da merak ediyorum blue yu test ettiyseniz? '
YanıtlaSil1.4 benzinli ve CVT şanzımanlı versiyonunun testi var blogda. Bence performans anca yetiyor. Sonuçta aracın yol tutuş sınırlarını zorlamak düşük güçte de yapılabilen bir şey. Elde güç olup da kullanmamak, olmayıp da arada gerektiğinde tehlikeye atılmaktan iyidir bence.
SilSanırım hyundai bu araca güvenmediğini belli ederek bu kadar büyük beygir gücünü dizginlemek amaçlı kötü bir vitesi kutusu seçmiş.Yoksa düzgün şanzımanla 9 saniye görürdü bu araç. Fakat diğer şirketler içinde cesur olmaları açısından önemli bir örnek.
YanıtlaSilOranlarıyla oynayıp performanstan çalıp yakıt tüketimini iyileştirmiş de olabilirler. Test aracı gelsin, cevabını bulurum.
Sil