18 Nisan 2015 Cumartesi
Audi Q7 e-tron 2.0 TFSI Quattro
Yeni nesil Audi Q7 ailesi genişlemeye devam ediyor. Geçtiğimiz haftalarda 3 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılan hibrit versiyonu tanıtılan otomobilin yeni e-tron seçeneği benzinli motora sahip.
Farklı LED aydınlatmalara sahip ön tampon, yeni jantlar ve gizlenmiş egzoz çıkışları gibi detaylara sahip olan aracın bagaj kapağı ve ön çamurluklarının arkasında e-tron logoları yer alıyor.
Kaput altında bulunan turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli motor 252 beygir güç, 370 Nm tork üretebilirken elektrik motoru 128 beygir güç, 350 Nm tork üretebiliyor. Her iki motor da devredeyken 367 beygir güç, 700 Nm tork üretebilen bu Q7 0'dan 100 km/s sürate 5.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 220 km/s. Ortalama yakıt tüketim değeri 2.5 litre/100 km olarak açıklanırken sadece elektrik enerjisiyle ulaşılabilen menzil 53 km.
lutfeder gibi 2.0 benzinli koyarsan xc90ın 2litrelik dizelle yükselişini izlemek zorunda kalırsın aslanım
YanıtlaSilBu yeni Q7 bu dış dizaynla zaten XC90'ı izlesin anca.
YanıtlaSilArazi aracı ruhunu yansıtamamış bence sanki bir modelinin crossrover versiyonu gibi olmuş.Q7 daha çok iki ayağıda şehirde olanlar ama arazi tarzını isteyenler için tasarlanmış gibi.
YanıtlaSilOnur Bey;
YanıtlaSilSiz bu benzin + elektrik motorlar hakkında ne düşünüyorsunuz ?
Volvo, Mercedes ve şimdi de Audi...
Sizce dizel kadar ekonomik olabiir mi ?
Uzun yolda zaten çok yakmaz, şehir içinde elektrik destekli olarak kullanılır...
Genel ortalaması litre olarak bakıldığında Diesel ile başbaşa oluyor genelde. Bu arada daha yüksek ar-ge bütçesi gerektirse de Diesel hibrit modeller de bulunuyor ki asıl yakıt tasarrufu bu şekilde yapılabilir.
SilBence tam tersine asıl şehir içinde belirgin bir ekonomi sunar. Uzun mesafe sürüşlerde elektrik katkısı nispeten az olacaktır.
YanıtlaSilBende görüşünüze katılıyorum ,bence şehir içinde dur-kalklarda yakıt tasarrufu belirgin şekilde sağlanabilir. uzun yolda sabit hızla ihmal edilebilecek şekilde yardımı olur elektrik motorunun...
Sil