7 Mart 2015 Cumartesi
Volvo XC70 D4 Advance
Volvo'nun XC90 ile yeni nesil tasarım anlayışını ürün gamına yaydığı şu günlerde markanın üç farklı yüzü satışta. V40 ve S60 gibi daha yuvarlak hatlı örneklerin yanında eskilere dayanan bir görünüme sahip daha köşeli hatlarıyla S80 ve XC70 gibi araçları da bulmak mümkün.
İlk olarak 1997 yılında, Volvo 850 Station Wagon versiyonlarının yenilenmiş hali olarak karşımıza çıkan V70'in arazi kullanımına uygun hale getirilen versiyonu V70 XC ismini almıştı. İkinci nesil modellerle birlikte 2002 yılında ismi XC70 olan otomobil üçünci nesil örneklerine 2007 yılında kavuştu. Platformunu Ford Mondeo ile paylaşan aracın 2013 yılında gördüğü güncelleme operasyonuyla birlikte motor ve şanzıman seçenekleri de yenilendi.
Dış Mekan
Geçmişteki Volvo modellerini hatırlatan köşeli hatları güçlü bir görünüm sunan XC70'te petek desenli ön panjur, büyük bölümü siyah renkli plastikle kaplı ön tampon, metal görünümlü ön ve arka koruma çıtaları, 18 inç çaplı jantlar, uçlarına sinyal yerleştirilmiş yan aynalar, A sütunundan başlıyormuş gibi görünen siyah renkli tavan rayları, Çamurluklar ve yan etekleri de kaplayan siyah renkli korumalar ve koyulaştırılmış arka camlar dikkat çekiyor.
Arka bölümde D sütununun tamamı boyunca tasarlanan stoplar dikkat çekerken bu parçalar tamponla birleştikleri noktada en geniş hallerini alıyor. Büyük bir bagaj kapağı camına sahip olan otomobilin siyah renkli arka tamponunun köşelerinde reflektörler bulunurken metal görünümlü koruma ve çift egzoz çıkışı diğer detaylar.
4.838 mm'lik boyuyla küçük bir otomobil olmayan XC70'in genişliği 1.870, yüksekliği 1.604, aks mesafesiyse 2815 mm olarak açıklanıyor. Yükseltilmiş gövdeye sahip olan aracın yerden yüksekliğiyse 210 mm.
İç Mekan
Dış mekanı klasik Volvo çizgisine yakın olan XC70'in içerisine geçildiğinde modern çizgiler görülebiliyor. Mat metal kapı kolları, çift renkli deri döşeme ve ahşap kaplamayla şık görünen kapı içlerinde makul büyüklükte cepler de sunulmuş. Sürücü kapı kol dayanağında elektrikli cam ve yan aynaların yanında merkezi kilit düğmesi de bulunurken bu düğme ön yolcu için de sunulmuş.
Üç kollu, deri kaplı ve çok fonksiyonlu direksiyon simidinin solunda aydınlatma kumandalarının yanında yakıt deposu ve bagaj kapağı açma düğmeleri de bulunurken daha aşağıda park freninin kumanda düğmesi yer alıyor. TFT ekrandan oluşan gösterge paneli farklı modlarda farklı görüntü sunarken sürücünün hemen sağına motor çalıştırma düğmesi ve renkli bilgi ekranı eklenmiş.
İnce yapılı havalandırma ızgaralarına sahip orta konsolun arkası boşaltılmış tasarımı artık markanın karakteristik bir özelliği durumunda. Üst kısmında CD girişi bulunan panelin daha aşağısında ses ve havalandırma sistemlerinin yanında yol bilgisayarı, ön koltuk ve direksiyon simidi ısıtıcılarıyla güvenlik yardımcılarının kumanda düğmeleri yer alıyor.
Şık görünen vites topuzu için ışıklandırma sunan Volvo aynı ışıklandırmayı kayar kapaklı bardaklıklar için de kullanmış bu bölüme çakmak ve metal kapaklı bir küllük eklenirken her iki yanında yer alan mandallarla açılabilen kol dayanağının altında büyük bir gözle birlikte USB ve Aux girişleri de yer almakta.
Arka koltuklar için B sütununa havalandırma ızgaraları yerleştiren Volvo bu bölüm için de ısıtmalı koltuklar ve 12 Volt soketi sunuyor. Arka koltuk sırasının kafalıkları birer düğmeyle yatırılabilirken ortada sunulan katlanabilir kol dayanağının içerisinde bir kapaklı ve göz bir çift bardaklık gizlenmiş.
Bagaj bölümü de şık detaylara sahip olan otomobilin elektrikli olarak açılıp kapanabilen bagaj kapağının iç kısmı da halı kaplanırken bagaj zemini kaldırılarak gizli gözlere ulaşılabiliyor. Zeminin üst bölümünde bir sabitleyici yer alırken bagaj perdesinin hemen altına hoş tasarımlı alüminyum sabitleme uçları eklenmiş. Duvarında da 12 Volt soket yer alan 575 litre hacimli bagaj 40:20:40 oranında yatırılabilen arka koltuk sırtlıkları sayesinde daha da büyüyebiliyor. Araçla sunulan sabitleme fileleri de şık görünüme sahip raylarla birlikte yüklerin güvenli bir şekilde yerleştirilmesini sağlıyor.
Konfor
Bu büyüklükte otomobillerden beklenen konfor seviyesi düşük olmasa da XC70'in beklentileri karşılaması zor olmuyor. Süspansiyon sistemi yumuşak olmayan otomobil ince yanaklı lastiklerle sportif olarak bile nitelendirilebilecek olsa da 18 inç çaplı jantlar ve 235/50 ölçülerindeki lastikler hafif arazide karşılaşılabilecek küçük darbeleri emebiliyor.
Motor ve yol sesi çok iyi izole edilen aracın üzerinde rüzgar sesi konusunda biraz daha çalışılabilir. Geniş oturma alanı sunan deri kaplı koltuklar önde bel desteği de sunarken açık renkli döşemeler ve sunroof iç mekanı daha da ferah gösteriyor. Hem ön hem de arka koltuklarda diz, baş ve omuz mesafeleri konusunda sorun bulunmuyor.
Konfor donanımı da zengin olan test otomobilinde elektrikli cam ve yan aynalar, elektrokrom iç ayna, pusula, sunroof, xenon farlar ve far yıkama sistemi, elektrikli ve bel destek ayarlı ön koltuklar, deri döşeme, ahşap kaplama, hafızalı sürücü koltuğu, ısıtma sistemli dört koltuk, çift bölgeli havalandırma sistemi, USB ve Aux girişlerine sahip 12 hoparlörlü ses sistemi, DVD oynatıcı, Bluetooth bağlantısı, yol bilgisayarı, elektrikli bagaj kapağı, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, ön ve arka park sensörleri, ısıtmalı direksiyon simidi, hız sabitleme ve sınırlama sistemleri, mesafe takip radarı, ön ve arka kol dayanaklarıyla konfor seviyesini de artıran birçok güvenlik ekipmanı bulunuyordu.
Test otomobilinin en büyük konfor donanımıysa daha önce XC60'ta da test etme imkanı bulduğum 8 ileri vitesli tam otomatik şanzıman. Çok düşük süratlerde gear hunting yapabilen şanzıman buna rağmen vites değişimlerini yolcularına en düşük düzeyde hissettiriyor. Yüksek süratlerde motor devrini yükseltmeyen şanzıman yumuşak ayarlanmış direksiyon simidiyle birlikte konforlu uzun yol sürüşlerini garanti ediyor.
Sürüş
Yükseltilmiş kasaya sahip büyük bir station wagon olan XC70'in dış görünümüne bakıldığında yüksek performans sinyalleri alınmıyor. Bununla birlikte yumuşak tutulmayan süspansiyon sistemi, ağırlığı 1.850 kg'ın üzerine çıkan aracın gereksiz salınımlara kapılmasını rahatlıkla engelleyebiliyor. 50 yanaklı lastiklerin de yüksek yanal kuvvetler altında gösterdiği performans başarılı.
Direksiyon sistemi biraz yumuşak kalan otomobil önden çekişli birçok araç gibi zorlandığında önden kayma eğiliminde. Otomobillerinde güvenliğe önem veren markaların başında gelen Volvo'nun bu tip durumlarda erkenden devreye giren bir ESP'ye sahip olması çok şaşırtmadı.
Bol bol değiştirlecek vites sunan 8 ileri vitesli şanzımanın hem ışıklandırmalı vites kolundan hem de direksiyon simidi arkasına yerleştirilen şık pedallardan kumanda alması olumlu. Özellikle kulakçıklar vites küçültmede zaman kazandırıyor ki 4-5 vites birden küçültmek gerektiğinde geçen zaman önemli seviyede oluyor.
Otomobilde fark ettiğim ilginç bir durumsa süspansiyon sistemini ön plana itiyor. Geniş kasis veya benzeri engellerle karşılaşıldığında kompresyonda çok başarılı olan sistemde yer alan amortisörler bunun dönüşünde yani dekompresyonda sınırlarına dayanıyor. İlk etabında konforu artıran süspansiyon sistemi çıkan sesle ikinci bölümde biraz korkutsa da engellere normalden yavaş yaklaşıldığında problem kalmıyor.
Fren pedalı hissi konusunda da Alman otomobillerine yakın bir performans sergileyen XC70'in kaputu altında daha önce XC60 modelinde test ettiğim 2 litre hacimli turbo Diesel motor görev yapıyor. 181 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen ünite 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla birleşince otomobilin ağırlığını unutturuyor. 0'dan 100 km/s sürate 8.8 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süratiyse 210 km/s olarak açıklandı.
Yakıt tüketimi konusunda boyutlarından beklenmeyen bir başarı gösteren XC70'in ortalamasını otoyolda yapılan düşük sabit süratli sürüşlerde 5.5 litre/100 km'nin altına indirmek mümkün. Test sırasında yaptığım karma kullanımda elde ettiğim 7.4 litre de ağırlık ve aerodinamik verimlilik göz önüne alındığında başarılı.
Fiyat/Donanım
2 litre hacimli turbo Diesel motor ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılmış Advance donanım paketli XC70'in fiyatı 208.680 TL seviyesinden başlarken dört tekerlekten çekiş sistemiyle sunulan 2.4 litre hacimli turbo Diesel motor ve 6 ileri vitesli otomatik şanzımanlı seçenek 294.520 TL'ye alınabiliyor.
D4 motorla donatılan test aracının standart donanımında elektrikli camlar ve yan aynalar, 17 nç çaplı jantlar, yol bilgisayarı, elektrikli ve hafızalı sürücü koltuğu, elektrikli ön yolcu koltuğu, çift bölgeli otomatik havalandırma sistemi, arka koltuk havalandırma ızgaraları, ısıtmalı ön koltuklar, elektrokrom iç ayna, Bluetooth bağlantısı, ön, yan ve perde hava yastıkları, arka park sensörleri, ön ve arka kol dayanakları, şehir içi güvenlik uyarısı, cruise control, elektrikli açılıp kapanabilen bagaj kapağı, stop/start, DVD oynatıcılı ses sistemi, yağmur sensörü, yokuş kalkış desteği, pusula, aydınlatmalı vites topuzu, xenon farlar ve far yıkama sistemi bulunuyor.
2.607 TL (+Vergiler) karşılığında alınabilen konfor paketinde koyu renkli arka camlar, ısıtmalı silecek suyu çıkışları, üç kollu ve ısıtmalı direksiyon simidi, iç aydınlatma paketi, ısıtmalı ön cam ve arka koltuklar bulunurken 5.610 TL (+Vergiler) karşılığında sunulan sürücü destek paketinde kör nokta uyarısı, şerit takip asistanı, otomatik uzun far yardımcısı, trafik işareti tanıma sistemi, adaptif cruise control, yaya algılama ve otomatik fren alınabiliyor.
Test aracının diğer opsiyonlarıysa sunroof (2.640 TL + Vergiler), hıza duyarlı hidrolik direksiyon (1.012 TL + Vergiler), ahşap kplama (1.441 TL + Vergiler), ön park sensörleri (440 TL + Vergiler), 18 inç çaplı jantlar (2.871 TL + Vergiler), direksiyon arkasında vites değiştirme kolları (407 TL + Vergiler), özel metalik gövde rengi (1.738 TL + Vergiler), bej deri döşeme, antrasit bagaj ve beyaz tavan (1.012 TL + Vergiler) olarak sıralanabilir
Sonuç
XC70 gibi araçların yer aldığı segment oldukça dar. Özellikle bu boyda, önden çekişli ve yükseltilmiş bir premium station wagon arayanların yönelecekleri yer Volvo'nun ta kendisi. Hafif arazi şartları için daha uygun olan bu tip bir otomobilde üreticinin daha köşeli hatlara sahip bir tasarım kullanması da mantıklı.
Yenilenmenin ardından dış mekanda büyük yenilikler olmasa da özellikle motor ve şanzıman konularında çağ atlayan Volvo boyutlarına rağmen ne performanstan ne de tüketimden yana sıkıntılı. İç mekanı daha yeni Volvo modellerinde olduğu gibi modern bir görünüm sunarken bagaj bölümünün hacmi ve değişkenlini başka bir otomobilde bulmak zor. Donanım olarak da başarılı olan XC70 hafif arazi kullanımlarının yanında uzun yolda da rahatça tercih edilebilecek bir araç.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Süüpperrrr test bro
YanıtlaSilAvrupa'da 40.000 euro civarından alınabilirken Türkiye'de 208.000tl den başlıyor. Kimse devletine bizim kadar haraç bırakmıyor herhalde çok ayıp.
YanıtlaSilHarika araç ve test bu arada.
Teşekkür ediyorum ikinize de.
SilSubaru Outback in 157 ve 170 tl lik iki modeli var. Bu fiyat farkına değer mi sizce ?
YanıtlaSilxc70 çok özel bir araç fakat helal para bağlanacak gibi değil yorumunuzda bahsi geçen subaru modellerinin değerlendirilmesi daha sağlıklı olur diye düşünüyorum
SilBeklentilere göre değişir aslında. Volvo premium segmentte ve örneğin yüksek kaliteli bir iç mekan isteyen müşteriler Volvo'yu tercih etmek durumunda. Bunun yanında araziye çıkacak olanların önden çekişli bir otomobilden çok dört tekerlekten çekişe yönelmeleri daha mantıklı olacaktır. XC70'in yol performansı daha iyi olsa da önden çekişin limitleri belli.
SilBir de aslında XC60'a yakın olsa da Forester gibi bir seçeneği var Subaru'nun. Hem daha da ucuz hem de daha yüksek performanslı. Turbo beslemeye sahip benzinli motoruyla yakıt gideri büyük ihtimalle iki katına çıkacaktır ama performansa değer.
Şanzuman ve motor çok iyi olmuş tabi eskiye nazaran oranları farklıysa, bizim volvo s60 vardı D5 2005 model 3000 rpm/dd da 150 km hız yapıyordu sonra bir ara v50 vardı 1.6 dizel 2009 model oda aynı orana sahipti 3000 rpm/dd da 150 km hız :) ne iş anlamadım.Sonra Vw golf 7 aldık 1.6 tdi 105 hp dsg adamlar aşmış kendini 2500 /dd da 140 yapıyor araba 3000 /dd da 170 km hız başarılı
YanıtlaSilBnda sadece vites oranlarının etkisi yok. Sonuçta zamanında 2.4 litre hacimli bir motorla yapılan artık 1.6 litre hacimli motorla yapılabiliyor.
SilVolkswagen'in de aştığı bir durum yok şu halde. Sonuçta ekstra bir vitese sahip Golf. Bu testin de fotoğraf listesinin sonunda maksimum sürat testim var. 3.750 d/d'da 216 km/s gösteriyor. Üstelik 7. viteste. Hafif yokuş aşağı bir yerde aynı sürat korunup 8. vitese atılabilir. Bu durumda devir daha da düşecektir.
Eskiye göre iyiyse volvo başarmış Onur Bey.Yalnız golf 7 nin manuel şanzumanında da aynı oran mevcut.Ki arkadaşımda 2009 model golf 6 var 1.6 tdi manuel 5 ileri oda aynı şekilde şanzuman oranı 2009 yılında aynı hacme sahip diğer markalarda yok.Rakip markalar daha yavaş.Ayrıca cevabınız için teşekkürler.
YanıtlaSilRica ederim. Özellikle Alman markaları otoban kullanımını düşünerek son vites oranını bu şekilde ayarlıyor. Olumsuz yanı hızlanmanın zarar görmesi oluyor ama yüksek süratlerde daha rahat olunuyor.
Sil