4 Mart 2015 Çarşamba
Toyota Avensis
Toyota'nın yeni yüzü Cenevre'de yavaş yavaş kendisini gösteriyor. Auris ile başlayan makyaj işlemini şimdi de büyük kardeş Avensis ile devam ettiren Japon üretici bu modelin iç mekanında daha büyük değişikliğe gitmiş.
Auris'te olduğu gibi daha yumuşak hatlara kavuşan ön bölümde inceltilmiş panjur, yeni farlar, bombeli kaput ve daha agresif görünüme sahip tampon dikkat çekerken 17 ve 18 inç çaplı jantlar yeni tasarımlar sunuyor. Yan etekleri de hafifçe elden geçirilen Avensis'in arkasında daha sade bir görünüm sunan tampon, yeni bagaj kapağı tasarımı ve LED stoplar dikkat çekiyor.
İç mekanında da kapsamlı bir değişim görülen otomobilin kapı içlerinde dik yerleştirilmiş tutamaklara yer verilirken direksiyon simidi ve gösterge tablosu yenilenmiş. Bütün havalandırma ızgaraları inceltilen aracın orta konsolunda daha büyük bir dokunmatik ekran ve mavi ışıklandırmalı havalandırma sistemi kumandaları görev yaparken vites kolu da yenilenmiş.
Ses izolasyonu artırılan otomobilin güvenlik donanımına kaza öngörü sistemi, yol işareti tanıma, şeritte kalma asistanı ve otomatik uzun far yardımcısı eklenmiş. Koltuklar da yenilenerek daha yüksek sırtlıklara kavuşturulmuş.
Sırasıyla 130, 145 ve 150 beygir güç üretebilen 1.6, 1.8 ve 2 litre hacimli benzinli motor seçenekleri daha az yakıt tüketecek şekilde elden geçirilirken Diesel motorlarda daha büyük farklılıklar bulunuyor. 2 litre hacimli motor yerini 110 beygir güç, 270 Nm tork üretebilen 1.6 litre hacimli üniteye bırakırken 2.2 litre hacimli ünitenin yerine geçen 2 litre hacimli D-4D motor 141 beygir güç, 320 Nm tork üretebiliyor. Otomatik şanzıman sadece 1.8 ve 2 litre hacimli benzinli ünitelerle birlikte sunulmakta.
Gittikçe çirkinleşen ve birbirinin adeta kopyası olan dış tasarım..
YanıtlaSilToyota yine şaşırtmadı.
İç mekanda büyük değişiklikler var diyince heyecanlandım ama malzeme kalitesi aynı tas aynı hamamsa hiçbir anlamı yok.symbolden hallice bi kalitedeydi
YanıtlaSilDediklerine bakılırsa plastik kalitesi de iyileştirilmiş ama test etmek lazım işin aslını görmek için.
Siliyileştirilen ses izolasyonuna ilişkin dB cinsinden bir veri var mı? ben bulamadım açıkçası.
YanıtlaSilYok malesef. Bu konuda da Toyota'ya güveneceğiz.
Sil