19 Mart 2015 Perşembe

Opel Corsa 1.4 Turbo


Geçtiğimiz yıl yeni nesil modellerine kavuşan Opel Corsa ailesi yavaş yavaş genişliyor. Ailenin en sportif versiyonu OPC'nin ardından diğer seçeneklerle arada kalan boşluğu kapatacak olan araç da tanıtıldı.

Standart olarak 17 inç çaplı jantlarla sunulacak olan otomobilin opsiyonel donanımında splitter, genişletilmiş yan etekler, spoiler, siyah renkli tavan ve yan aynalar sunulurken iç mekanda da OPC imzalı direksiyon simidi, vites ve el freni kollarıyla Recaro imzalı koltuklar alınabiliyor.

Kaputu altında görev yapan turbo beslemeye sahip 1.4 litre hacimli motor 150 beygir güç, 220 Nm tork üretebilirken 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate ulaşmak 8.9 saniye sürüyor. 207 km/s maksimum sürate ulaşabilen aracın ortalama yakıt tüketimi de 5.9 litre/100 km olarak açıklandı.

11 yorum:

  1. Opel yine başaramamış. 8.9 saniye o ağırlıkta ve 150 hp araç için çok yavaş. Karşılaştırma için Volkswagen polo blue gt aynı güçte 7.8 saniyede 100 e çıkıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. opel hep ağırdır en büyük özelliği de budur çünkü şasisi çok korumalı 1 saniye fark olsun ama güvenlikli olsun polo zaten sevmem

      Sil
    2. 8.9 saniye yetmiyor mu arkadaş yarışa mı gireceksin ralliye mi katılacaksın napacaksın bu arabayı alıp süreceksin trafikle işten eve evden gezmeye avmye tekrar eve işe çocuğu okuldan aldım yine eve faturaları yatırmaya ptteye bankaya ordan dönüşye hanım arayıp ekmek al demişti markete büfeye vs. kullanım alanı belli.

      Sil
    3. Bence doğru bir noktaya parmak basmış neticede bir arabanın işe yaramayan metal parçalarını boşu boşuna taşımak için 1.1 saniye kaybetmek çok anlamsız. Neticede 7,8/8,9=%87 eder yani poloya binsem gideceğim yere %13 daha çabuk varıyorum corsayla günde 120 dk arabada geçireceğime poloya biner 104 dakikada gideceğim yere ulaşırım. Günde 15 dk deyip geçmeyin yılda 91 saat ediyor ki corsa almanız size neredeyse yılda 4 gününüzün ekstradan yolda geçmesi demek oluyor. Sonuç olarak, bu araba İŞ YAPMAAZ....

      Sil
  2. Surda opeli saglam ve guvenilir ilan etmisler ya pes! Dunyanin en fazla motor arizasi veren, en cok sorun yaratan markasi opeldir. Şasi falan demis birde, o şasi varya bi onceki nesilin aynisi. General Motora allayip pulladi ve millete yeni corsa diye yedirdi. Guvensiz, kalitesiz, eski teknolojiye sahip demir yigini olmasi bi arac bu. Vw yi sevmem ama, poloyla karsilastirilmasi vw ye hakaret resmen. Geely ile karsilastirin anlarim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Opel'in en fazla motor arızası veren, en cok sorun yaratan marka olduğuna dair elinizde kanıt var mıdır? Benim çıkıp da Rolls-Royce çok sorunlu bir markadır deyip üzerine belge sunmamam ile aynı şeydir bu durum.
      Öte yandan, övdüğünüz VW'nin şanzımanlarının gizli kusurlu şanzıman ürettiğine dair mahkeme kararı mevcut, Google araması yaparsanız görebilirsiniz.
      En son olarak da, eğer birazcık fizik biliyorsanız anlayabilirsiniz ki, momentum diye bir kavram mevcut; aynı hızda kafa kafaya çarpan iki cisimde ağır olanın etkisi daha fazla olacaktır.

      Not: Geely'nin Volvo'nun sahibi, dünyanın AR-GE'ye en çok para ayıran ve en agresif büyüyen şirketlerinden biri olduğunu bilmeden sallamanız da, ayrıca ironik.

      Sil
  3. 3 kuruşa 5 köfte isteyen,0-100 hızlanma isteyen bu aracı almasın zaten,araçlar kendi segmenti içinde değerlendirilir ve de zevkler ve beklentiler kişiye göre değişir...Düzenli oto haberi takip eden biri iseniz premium marka ve araçların da sorunlar nedeni ile geri çağırmalarını duyarsınız....Fikirlerinize saygı duyuyorum ama ben günümüz koşullarında büyük oto markalarının arıza konusunda birbirleriyle kıyaslanmalarını doğru bulmuyorum...Tüm otomobil severlere saygılarımla...

    YanıtlaSil
  4. Opel konusunda geely ile karsilastirilmali diyen arkadasa katiliyorum. Bu arada geely nin volvonun sahibi olmasi ya da tatanin luks segmentteki ingiliz markalarina sahip olmasi kaliteli olmasini ispatlamaz. Boyle duz mantik mi olur? Tata alt segmentte arac uretiyor aynen geely gibi. Opelin de motor arizasinda sampiyonlugu dogrudur, cok tavsiye ettiginiz google amcaniza sorun hemen size istediginiz belgeleri gosterecektir. Saygiyla.

    YanıtlaSil
  5. Adam ayni hizda carpisan iki cisimden agir olanin daha avantajli olacagini soylemis ya la :) tum dunyadaki otomobil ile ugrasan muhendisleri mat etti bak :) ilkokul seviyesinde fen bilgisi ile takdirimizi kazanip opeli saglam ilan edip bizi bu cahillikten kurtardiginiz icin tesekkur ederiz :)

    YanıtlaSil
  6. Opelci arkadasa soyle aciklasak belki kafasinda bi isik yanar, 1,5 tonluk teneke ile 1 tonluk çeliği carpistir bakalim, teneke kafesin icindeki mi saglam kalir, celik kafesin icindeki mi? Gunumuzde agirligin dusuk olmasi performans ve surus zevki icin elzemdir, aracin iskeletinin mukavemet gucunun de artirilmasi surekli artan guvenlik gereksinimleri acisindan ezemdir. Yani gercek hayata uyarlayacak olursak 1,5 tonluk teneke opel,1 tonluk çelik mazdayla carpisirsa teneke opelin pert olup icindekinin bos opel fanatikligi yuzunden ote tarafi boylama olasiligi cok cok yuksektir. Ustelik eski platformun uzerine uretilmesi hakkinda bisey dememissin, demek ki 10 yillik allanip pullanmis araca binmek hosuna gidiyor. Ha son olarak dukkat etmelisin, o corsadaki dokunmatik ekrana bakacagim diye boyun fitigi olma zira vites kolunun hemen uzerine konumlamis Alman! muhendisler.

    YanıtlaSil
  7. Ben hep mazlumun yaninda olurum ama burda olamayacagim :) bisey belirtmeden gecemeyecegim, ingilterede kaldigim yillarda orada populer olan vauxhall corsa kullandim, yani bunun makyajlanmamis hali :) ama maalesef burda opeli savunamayacagim, turbo arizasindan tutun, bujilere kadar sorun yasamadigim yer kalmadi aracta. Guvenli bi arac oldugunu da dusunmuyorum ayrica. Bi aldiginiz an bir de sattiginiz an mutlu olursunuz. Opel mi, aman benden uzak dursun. Kötü, sorunlu bi araç.

    YanıtlaSil